Alle 12k€:llä hyvä neliveto tdi?
Valvoja: ffp jäsenet
Alle 12k€:llä hyvä neliveto tdi?
Tervehdys vaan kaikille, näin kesättä kohden kun tullaan niin taas on autokuumettakin ilmassa, mieli tekisi ostaa seuraavaksi autoksi neliveto Vaggilainen, olen aikapaljon katsellut noita ja eihän noita miellyttäviä saa tuohon hintaan kuin: A4, Passat, golf ja Bora.
Borassa tuntuisi olevan kaikkein huokeimmat hinnat ja ulkonäkökin on ihan miellyttävä.
Sitten päästäänkin asiaan, millaisia kokemuksia porukoilla on noista vag nelikoista ja onko jollakin jotain parempaa vaihtoehtoa tarjota?
Kysymyksiä aiheesta on kyllä paljon, mutta laittelen niitä sitten kun joku viitsii aloittamaan keskustelun.
Borassa tuntuisi olevan kaikkein huokeimmat hinnat ja ulkonäkökin on ihan miellyttävä.
Sitten päästäänkin asiaan, millaisia kokemuksia porukoilla on noista vag nelikoista ja onko jollakin jotain parempaa vaihtoehtoa tarjota?
Kysymyksiä aiheesta on kyllä paljon, mutta laittelen niitä sitten kun joku viitsii aloittamaan keskustelun.
-
- -
Kun tässä ollaan halavinta näköjään hommaamassa, niin kallistuisin Passat/A4 linjalle huoltovapaamman ja ongelmattoman nelivedon ansiosta. Ei tarvi sitten vaihdella haldexpumppuja ja ohjausyksiköitä tai muuta semmosta. Ja ennen ku joku Haldex-mies tähä väliin huutaa että mulla on ainakin toiminu, totta kai noistakin varmasti löytyy niitä kunnossa pysyviä ja noista torsenvehkeistä niitä hajoavia/revitettyjä.
Maksimi jakosuhde Haldexissa 50/50 ja normaalisti lähes etuvetoinen.
Moni Haldex-mies tosiaan älähtää, mutta itse en kattelis muita kuin Torseneita huolettomuutensa takia. Torsenia harvemmin rikki saa revittelemälläkään eikä juurikaan tarvitse ylimääräistä huoltoa. Haldexin ongelmia taas on ihmetelty aivan riittävästi. ;)
Moni Haldex-mies tosiaan älähtää, mutta itse en kattelis muita kuin Torseneita huolettomuutensa takia. Torsenia harvemmin rikki saa revittelemälläkään eikä juurikaan tarvitse ylimääräistä huoltoa. Haldexin ongelmia taas on ihmetelty aivan riittävästi. ;)
Mulla on tossa variantissa nelimotion ja ei mulla ole sen kanssa ole murheita ollut. Tosin on sellanen pieni pelko berberissä että joku kaunis päivä se antautuu ja sitten joutuu käymään pankkiherran juttusilla. Molemmissa järjestelmissä on etunsa ja haittansa.
Mitä tuohon helvetilliseen etutukivarsikyhäelmään tulee niin mitä minä olen jutellut muutamien audi ja passat kuskien kanssa niin toisilla niitä koiranluita menee repullinen vuodessa, toisilla ei tarvitse vaihtaa ensimmäistäkään.
Ajetaan kaikki vaan 1,6l etuveto katiskoilla niin säästytään murheilta ja maailma pelastuu...
Mitä tuohon helvetilliseen etutukivarsikyhäelmään tulee niin mitä minä olen jutellut muutamien audi ja passat kuskien kanssa niin toisilla niitä koiranluita menee repullinen vuodessa, toisilla ei tarvitse vaihtaa ensimmäistäkään.
Ajetaan kaikki vaan 1,6l etuveto katiskoilla niin säästytään murheilta ja maailma pelastuu...
Joku joskus jossain sano, että jos on varaa ostaa Ferrari, niin kannattaa sama raha käyttää ennemmin Aston Martinin käsirahaksi,
eli miten ois vaikka:Audi A6 Avant 2.5 V6 TDI quattro 132kW tiptronic-autom?
eli miten ois vaikka:Audi A6 Avant 2.5 V6 TDI quattro 132kW tiptronic-autom?
Itsekin harkitsisin tuota V6:tta tarkkaan tyyppivian takia. Jos kerran mopo karkaa käsistä niin miksei samantien 3.0 TDI. Tiptronic sinänsä ok, mutta huoltamattomana ei!
Tukivarsista on tehty liian suuri numero. Ei niitä repullista mene, kun ei sorru nuukuuksissaan heikkolaatuisiin.
Päivitetty alkuperäisosa pitäis olla kelvollinen joskin kallis. Tarvikkeissa täytyy nähdä vaivaa ja ottaa selvää mikä oikeasti hyvä.
Tukivarsista on tehty liian suuri numero. Ei niitä repullista mene, kun ei sorru nuukuuksissaan heikkolaatuisiin.
Päivitetty alkuperäisosa pitäis olla kelvollinen joskin kallis. Tarvikkeissa täytyy nähdä vaivaa ja ottaa selvää mikä oikeasti hyvä.
Pitkittäismoottorisissa on Torsen, poikittaismoottorisissa Haldex/visko.
http://www.autowiki.fi/index.php/VAG-nelivetotyypit
http://www.autowiki.fi/index.php/VAG-nelivetotyypit
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”