Eli, auton käydessä tyhjäkäyntiä siitä tosiaan lähtee mojovat pakokaasukäryt,
ettei vieressä voi seistä ja hengittää normaalisti. Tekee saman oli kone
kylmä tai kuuma.
Savutusta ei esiinny tyhjäkäynnillä yhtään. Ilmanputsari on vaihdettu, mutta
käry vain jatkuu. Kyllähän dieselit aina jonkun
verran tuoksahtaa, mutta tämä on jo omaa luokkaansa.
Tuntuu kuin ei polttais naftaa tarpeeksi hyvin, vai mitähän mahtaa olla menossa?
Turbon letkut on tarkistettu jne. Autolla on ajettu n. 300 000
E. Tekstiä editoitu.
E. Syyllinen taisi löytyäkin. Tutkin noita letkuja ilmanputsarilta, jotka
menee solenoidille jne. niin olivat aika haurasta tavaraa liitoskohdistaan. Yksi
jopa mureni käsiin.
http://img161.imageshack.us/img161/8708/egrif2.png
Pätkin kaikki epäilyttävänkin näköiset letkut liitoskohdista ja nyt ainakin palasi
kadoksissa ollut alavääntö kerralla, kun ei pystynyt edes nelosella ajamaan
60 km/h tasasella. Täytyy vielä seurata tota käryä, että oliko se
noiden letkujen ansiota.
Pakokaasun käry Audi 1,9 TDI
Valvoja: ffp jäsenet
ei noiden letkujen pitäis vaikuttaa millään tavalla
Millään tavalla mihin? Itse kun en ole mikään diesel asiantuntija, mutta näillä
toimenpiteillä tuo kärytys loppui ja vedot palasi alhaalta ja noi letkut oli
tosiaan huonossa kunnossa.
E. Seurataan nyt vielä tuota kärytilannetta.
Viimeksi muokannut mikaks, 4.6.2007 21:26. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Täällä myös huonosti palaneen dieselin katku tunkee tyhjäkäynnillä. En muista että tuleeko täysin lämpösellä koneella. Turbon ulina kuuluu mielestäni voimakkaasti(egr ei käytössä). Voisiko pakoputkisto vuotaa? Veljeni asiasta jaksaa huomauttaa, kun hänen nafta pelinsä ei tuoksu. Kulutus mielestäni kohdallaan(alle 5l/100km).
Kyllä tuo munkin AFN kone tuntuu haisevan käryltä, vaikka ei savutakaan. Kone on ihan vakio. Voihan tuon aiheuttaa vaikka hiukan "kuseva" suutin, mutta eipä viitsi alkaa tutkimaan tarkemmin, kun auto kerran toimii hyvin, lähtee käyntiin kylmästä ja kulutus parhaimmillaan 4,6 matka-ajossa.
Ruiskutusennakkoa joskus katsoin VAG-COMilla ja se oli hieman myöhemmällä kuin optimi, mutta kuitenkin ohjearvojen sisällä.
Ruiskutusennakkoa joskus katsoin VAG-COMilla ja se oli hieman myöhemmällä kuin optimi, mutta kuitenkin ohjearvojen sisällä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa