Elikkäs olis tiedossa tollanen uuden korin Golffi hyvillä varusteilla, hiukan tehottomalla moottorilla, mutta riittää meikäläisen tarpeisiin tässä kaupungissa pörrätessä.
Ja saahan tostakin suht. pienellä vaivalla ihan kivan näkösen.. hiukan isompaa vannetta ja sopivasti madaltaa niin hyvä siitä tulee.
Kokemuksia, varoituksia ja kehuja nyt kaivattais, huomenissa olis tarkotus päästä katsomaan katiskaa oikein paikanpäälle.
Golf V 1.4 hankinnassa
Valvoja: ffp jäsenet
tarkkaile lokasuojia ja helmoja ja paikkoja missä osat ovat aivan kiinni toisissaan tai muuten kulumiselle alttiita. esim helman etupään ja lokasuojan liitoskohta. galvanointi on ohentunut menneistä ajoista huomattavasti ja melko uudestakin saattaa löytyä ruostetta. myöskään ne pohjan muovipaneelit eivät ole varma suoja. ne kannattaa joskus ehkä irrottaa ja tyhjentää hiekasta ja tarkistaa samalla pohjan kunto. pohjassa ei enää ole massaa vaan se on vain maalin ja galvanoinnin varassa noiden muovien lisäksi. suurlujuusteräkset eivät ilmeisesti hirveesti tykkää massa-aineista. niinkin surulliselta kuin se kuulostaakin, niin vag ruostesuoja ei enää ole niin hyvä kuin ennen.
Kävimpä sitten jo eilen potkimassa renkaita.
Kyllä tuo 1.4 moottori on AIVAN liian pieni tohon golffiin (ainakin minun makuuni). Yhtä ihmistä se jaksaa joten kuten vielä kuljettaa, mutta 2-4 henkeä kyytiin ja kone huutaa hoosiannaa.
Rengasmeluun itsekin kiinnitin huomiota. Tuntuu, että kakkiksen diisselin kehräys kuuluu vaimeampana hyttiin kun tuon uutukaisen rengas äänet.
Kyllä tuo 1.4 moottori on AIVAN liian pieni tohon golffiin (ainakin minun makuuni). Yhtä ihmistä se jaksaa joten kuten vielä kuljettaa, mutta 2-4 henkeä kyytiin ja kone huutaa hoosiannaa.
rengasmeteli on pahentunut järkyttäväksi kautta linjan golvista transuun ja passattiin verrattuna edellisiin malleihin...
Rengasmeluun itsekin kiinnitin huomiota. Tuntuu, että kakkiksen diisselin kehräys kuuluu vaimeampana hyttiin kun tuon uutukaisen rengas äänet.
rengasmeteli on pahentunut järkyttäväksi kautta linjan golvista transuun ja passattiin verrattuna edellisiin malleihin...
Tuo nyt on luultavasti pelkkää illuusiota. Kyllä se sisämelu desibeleinä on varmasti laskenut.
Kun se kakkiksen koneenkiljunta ja loppuunajettujen nostimien nakutus ei kuulu sinne vitoskoppasen sisätiloihin, niin kai se rengasmelu nyt sitten kuulostaa siinä kovalta ja häiritsevältä, olkoon kuinka vaimeaa tahansa :D
Hieman OT, mutta kyse lienee ennemminkin ympäristöhörhöjen hössötyksestä. Kai se on parempi, että autoja tehdään ja paalataan enemmän kuin että laitettaisiin pohjaan hieman ruostesuojaa. Toinen syy ovat kustannussäästöt.suurlujuusteräkset eivät ilmeisesti hirveesti tykkää massa-aineista. niinkin surulliselta kuin se kuulostaakin, niin vag ruostesuoja ei enää ole niin hyvä kuin ennen.
Edit: Jokunen vuosi sitten raja oli 1kg liuottimia per auto...
joo totta ainakin tuo että massa-aineita ei enää saa tehtaalla laittaa lähimainkaan sitä määrää mitä ennen. juurikin johtuu jostain ekoilu-jutusta.
taitaa muuten olla aika lailla vähemmällä ajolla noin pikkukoneiset mitä isommat. tänään syynäsin yhtä vitoskoppasta 1.4 ohjusta ja kiveniskemiä ei suojista tai keulasta löytynyt juuri yhtään. pikkumottiset on siis ehkä paremmassa kunnossa pintojen suhteen mitä isommat. varmaan kun ei noilla tuhnuilla paljon matka-ajo nappaa ja kilometrejä on siksi vähän.
voin muuten uskoa että 1.4 on liian mopo golfiin, kun uudessa fabiassakin se tuntui liian tehottomalta.
taitaa muuten olla aika lailla vähemmällä ajolla noin pikkukoneiset mitä isommat. tänään syynäsin yhtä vitoskoppasta 1.4 ohjusta ja kiveniskemiä ei suojista tai keulasta löytynyt juuri yhtään. pikkumottiset on siis ehkä paremmassa kunnossa pintojen suhteen mitä isommat. varmaan kun ei noilla tuhnuilla paljon matka-ajo nappaa ja kilometrejä on siksi vähän.
voin muuten uskoa että 1.4 on liian mopo golfiin, kun uudessa fabiassakin se tuntui liian tehottomalta.
ainakin omasta mielestä jopa 1.2 polo liikkuu yllättävän iloisesti. 1.4 polo tuntuu uutta fabia 1.4 pirteämmältä. fabiassa tulee toisaalta niin paljon varusteita vakiona että ne jo nostavat polon painoa. lisäksi fabian ruho on aika yllättävän iso. toki en sano etteikö siinäkin riittäisi normi ajoon se 1.4 aivan hyvin. ainakin omasta mielestä riittäisi, mutta kun samalla ajoin roomsterin 1.9 tdi:nä, niin ei paljon tarvii miettiä kummalla moottorilla olisi kivempi ajaa.
Itse asiassa ihan aloittajallekin vinkkinä, käy koeajamassa se uusi fabia. ei loppujen lopuksi hirveästi häviä koossa golfille. omasta mielestä fabian alusta on huimasti parempi mitä vitos golfissa. ja vastaavasti poloon verrattaessa aivan eri planeetalta. koppi ei vakionakaan huoju tai kallistele mutkassa juuri minkään vertaa.
Itse asiassa ihan aloittajallekin vinkkinä, käy koeajamassa se uusi fabia. ei loppujen lopuksi hirveästi häviä koossa golfille. omasta mielestä fabian alusta on huimasti parempi mitä vitos golfissa. ja vastaavasti poloon verrattaessa aivan eri planeetalta. koppi ei vakionakaan huoju tai kallistele mutkassa juuri minkään vertaa.
Itsekkin kävin koeajamassa uuden fabian 1.4 sella bensa koneella kun ei ollu diisseliä koeajettavana. Oli kyllä melkoisen laiska. En kyllä millään ostais sillä moottorilla jos pitää kaupungin ulkopuolella ajella. Aivan hyvin vetää pienilläkin kierroksilla eipä muuten mikään kummonen. Aivan hyvän tuntoinen ajettava tuomoiseksi pikku autoksi. Alusta mukavan jämäkkä passattiin verrattuna mutta rengas melu melkoinen jälleen passattiin verraten.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa