Terve.
Eli otsikon mukainen ongelma. Auto vuoden -94 Golf 1.4. Starttaa nätisti, mutta pirun usein ei kuitenkaan vaan hörähdä käyntiin. Yleensä juuri kun pahin kiire johonkin, jää käynnistymättä, mutta lähtee sitten jonkin ajan kuluttua. Ei edes yritä, silloin kun temppuilee, vaan saa sahata vaikka maailman tappiin. Onkohan tuossa mallissa käynnistyksenestoa, kun olen kuullut niissä olevan aika paljon ongelmia? Vai eikö koneen pitäisi kuitenkin lähteä käyntiin ja sammua saman tien? Ei ole ainakaan vielä sammunut kesken ajon, sitten kun on käyntiin lähtenyt ja kuulostaisi käyvän ihan normaalisti, lukuunottamatta alun liikaa bensansaantia pitkien sahailujen jälkeen.
Mitähän kannattaisi ensimmäisenä vaihtaa? Virtalukon pohjaa? Bensapumpun relettä? Vai jotain muuta? Ja ohjeetkin olisi tietysti tarpeen kun ei ole tämä automalli vielä tutuksi ehtinyt tulla.. Kiitokset auttaneille.
Golf III ei käynnisty AINA
Valvoja: ffp jäsenet
omassa g3 1.8 variantissa oli vähän saman moista vikaa, emäntä aina valitti ku ei lähteny käymään ja kun aloin vikaa hakeen niin mulla toimi moitteettomasti! aikani vikaa haettua sitä löytämättä sanoin emännälle että ku meet autoon niin elä paina kaasua ollenkaan ja siitä asti se on pelannu nyt toista kuukautta eikä vikaa ole ilmenny..
Emännän auto minullakin juuri kyseessä. Jää sillä aina milloin mihinkin ja minä saan käydä hakemassa pois. Nyt auto on ollut minun ajossa pari päivää enkä ole saanut vikaa esiin ainakaan sen jälkeen kun irrotin ja painoin huolella pohjaan sulaketaulun releet ja johtosarjojen liittimet ratin juuresta. Pitää toivoa, että vika olikin vaan jossain siellä löysässä liitoksessa, mutta tuskinpa..
Eikös tuo hiljalleen kuoleva puola pätkisi menoa aika selvästi ajettaessakin? Olisi nimittäin tullut nykiminen huomattua, kun on tullut testimielessä luukutettua aika paljon tuota autoa.
Kysymys: mikä ihme on se musta muovinen pieni laatikko, mihin menee jotain johtoja puolalta? Eli heti siinä vasemmalla puolella puolaa auton edestä katsottuna. Edellisen omistajan jäljiltä johdot vuorattu erittäin runsaalla ilmastointiteipillä. Autossa tuntuu muutenkin löytyvän päivä päivältä enemmän pikku "ranetuksia", joten muitakin ongelmia luultavasti luvassa..
Eikös tuo hiljalleen kuoleva puola pätkisi menoa aika selvästi ajettaessakin? Olisi nimittäin tullut nykiminen huomattua, kun on tullut testimielessä luukutettua aika paljon tuota autoa.
Kysymys: mikä ihme on se musta muovinen pieni laatikko, mihin menee jotain johtoja puolalta? Eli heti siinä vasemmalla puolella puolaa auton edestä katsottuna. Edellisen omistajan jäljiltä johdot vuorattu erittäin runsaalla ilmastointiteipillä. Autossa tuntuu muutenkin löytyvän päivä päivältä enemmän pikku "ranetuksia", joten muitakin ongelmia luultavasti luvassa..
-
- -
- Viesti:
Ei se puola mulla aiheuttanut kuin semmosta juuri havaittavissa olevaa nypytystä aina joskus. Muutaman kerran teki tuon, ettei lähtenyt käyntiin vaikka kuinka sahas, mutta sit pienen odottelun jälkeen lähti. Olisko puola vähän lämmennyt ja kosteus haihtunut? Lopulta sitte sammu lennosta ja totesin puolan sököksi. Sen jälkeen ei oo tuota enää tehnyt.
Mulla ei kyllä puolan vieressä oo mitään tommosia mötiköitä...
Toikin on kyllä paljon mahdollista, että NAINEN pumppaa kaasua startates ruiskuautosta ja sit ihmetellään kun ei lähde ;)
Mulla ei kyllä puolan vieressä oo mitään tommosia mötiköitä...
Toikin on kyllä paljon mahdollista, että NAINEN pumppaa kaasua startates ruiskuautosta ja sit ihmetellään kun ei lähde ;)
Minulla oli vastaavanlainen vika -94 1.6i Ibizassa. Kylmänä lähti kyllä käyntiin hyvin mutta jos pysähtyi johonkin ja yritti kohta uudestaan käynnistää lämpimällä koneella niin ei lähtenyt käyntiin vaikka kuinka starttasi.
Konepelti auki ja odotteli vähän aikaa että kone jäähtyi niin sitten lähti hyvin. Tuo pellin aukaisu nopeuttaa käyntiin lähtemistä kun lämpö pääsee pois pellin alta.
Kysyin korjausneuvoa paikalliselta VW-merkkiliikkeestä ja sieltä sanottiin että se on joku kylmäkäynnistys/lämpötila-anturi tai vastaava (en enää muista sen osan tarkkaa nimeä) joka temppuilee ja syöttää lämpimälle koneelle liikaa bensaa. Uusi osa olisi muistaakseni maksanut jotain 30 euroa. Seat meni vaihtoon enkä ehtinyt vaihtaa sitä osaa.
EDIT: Tuo vika ilmeni juuri lämpimällä kelillä, pakkasella toimi hyvin.
Voisiko sinulla olla sama vika?
Konepelti auki ja odotteli vähän aikaa että kone jäähtyi niin sitten lähti hyvin. Tuo pellin aukaisu nopeuttaa käyntiin lähtemistä kun lämpö pääsee pois pellin alta.
Kysyin korjausneuvoa paikalliselta VW-merkkiliikkeestä ja sieltä sanottiin että se on joku kylmäkäynnistys/lämpötila-anturi tai vastaava (en enää muista sen osan tarkkaa nimeä) joka temppuilee ja syöttää lämpimälle koneelle liikaa bensaa. Uusi osa olisi muistaakseni maksanut jotain 30 euroa. Seat meni vaihtoon enkä ehtinyt vaihtaa sitä osaa.
EDIT: Tuo vika ilmeni juuri lämpimällä kelillä, pakkasella toimi hyvin.
Voisiko sinulla olla sama vika?
Edellisen omistajan jäljiltä johdot vuorattu erittäin runsaalla ilmastointiteipillä.
Voin ilmoittaa näin kokemuksesta että tuo rakas ilmastointiteippimme johtaa sähköä.. Suosittelen vuoraamaan tuota johtoa jollain sähköteipillä tai ottamaan vallan noi paskat pois ja sitten suojaamaan niinkun se pitää suojata.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”