3B Passattiin alusta uusiksi!

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Pasuuna
-
Viestit: 22
Liittynyt: 10.5.2007 19:37

3B Passattiin alusta uusiksi!

ViestiKirjoittaja Pasuuna » 10.5.2007 19:55

Joo elikkä alustan vaihto tulisi ajankohtaiseksi tässä kohtapuolin. Aikaisemmin on passatissa ollu alla KW:n sport suspension -40mm, joka oli aivan kauhee, oli niin pintakova ja jäi alustaki ihan pirun korkeelle. Nyt alla Cobran jouset 50/40mm ja kw:n alustasta jääneet AL-KO:N iskunvaimentimet. Tuolla satsilla ajettu kohta 70 000km ja alkavat oleen kypsät, iskarit ainakin. Nyt olenkin sitten uuden alustan tilauksen edessä ja valinnan vaikeus on kauhea! Se mikä aikaisemmissa on ottanut päähän, on se että keula on aina jäänyt niin h******n korkeelle! Vaikka laittas mitä keulaa ei saa alemmas ku perä. Ja sillä hiukan pelottaa laittaa mitään normaali madallusjousia, koska keuluminen saa luvan loppua nyt. Joten siksi suosin mielelläni nyt korkeussäädettävää! Mutta olisi kiva kuulla ja jopa nähdä millainen madallus noilla koneilla tulee! Variante 1 ja 2:lla keulan saa varmasti oikein säädettyä, mutta välttis koneilla laskua ei tule tarpeeksi. Comfortissa jännää se, että riittääkö maks. -45mm madallus keulaan, koska nyt cobran -50mm keulassa ja melkein 3 sormee menee kaaren ja renkaan väliin :(

Olen miettinyt seuraavia!

KW Street Comfort------- 1150e
Kw V1 tai V2---------------930e, 1150e
Koni Sport Kit -35mm----- 660e - 690e

Rajoituksena on se että joudun ajamaan myös syrjäteillä joten täysin tonttiin laskeminen ei tule kysymykseen. Ja toinen se, että haluaisin panostaa ajomukavuuteen. Ilmeisesti Street Comfort on tätä.

Auttakaas, mitä tässä pitäisi tehdä!!!

Pasuuna
-
Viestit: 22
Liittynyt: 10.5.2007 19:37

ViestiKirjoittaja Pasuuna » 10.5.2007 22:49

Ok! Mietin tossa justiinsa, että niin onhan se tietty mahdollista laittaa tuollainen enemmänkin madaltava korkeus-säädettävä ku antaa olla sen korkeimmassa asennossa... Mutta paljonkos esim. nuo Kw:n V1, V2 madaltavat väkisin? Eikös se ole jotain 30-40mm luokkaa!

T.Hell
-
Viestit: 579
Liittynyt: 11.3.2005 9:02

ViestiKirjoittaja T.Hell » 11.5.2007 7:06

Mikäli nyt oikein muistan minkä verran tuossa omassa V1:ssä tuota kierrettä on, niin tuon korkeuden voi jättää vaikka samaksi kuin vakio? Tai ainakin lähelle sitä...

Peksiiii
-
Viestit: 81
Liittynyt: 30.5.2005 12:13

ViestiKirjoittaja Peksiiii » 11.5.2007 11:15

Tämä topic tuli oikeaan paikkaan, koska olen itsekin juuri etsimässä sopivaa alustaa autooni... Aijemmin oli FK highsportin korkeussäädettävä Vanhemmassa (1994) Passatissa. Mielestäni se oli ehkä liian pintakova. Muuten ei ole valittamista. Tietysti rahalla saa sellaisen mistä on aina vaan unelmoinut, mutta ajattelin pysyä kolminumeroisissa luvuissa.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 11.5.2007 11:19

FK königsportissa ja silverline X:ssä saa sitten Konin iskaria säädettyä jollon saadaan myös pehmeempään suuntaan alustaa. Königsport pysyy kolminumeroisissa luvuissa ja riippuen tapauksesta myös silverline X.

keranen86
-
Viestit: 236
Liittynyt: 25.3.2005 17:35
Viesti:

ViestiKirjoittaja keranen86 » 11.5.2007 14:22

mites ois toi supersportin säädettävä alusta? hintaa muistaakseni n.700€

Peksiiii
-
Viestit: 81
Liittynyt: 30.5.2005 12:13

ViestiKirjoittaja Peksiiii » 11.5.2007 15:46

Kuka myy königsportteja? Ainakin kitipiikki myy fk:n säädettäviä muttei königgejä.? Sieltä sais suh.koht. halvalla.

keranen86
-
Viestit: 236
Liittynyt: 25.3.2005 17:35
Viesti:

ViestiKirjoittaja keranen86 » 11.5.2007 16:02


daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 11.5.2007 16:02

Autovaruste.net myy FK:n kaikkia alustoja. Myös MDComprexilta kannattaa kysyä, sekä JMtechiltä.

Itse olen kanssa ostamassa säädettävää alustaa. Kriteereinä on, että alusta ei saa olla pintakova, joka foorumilta luettujen perusteella sulkee FK:n highsportin pois. Tällöin vaihtoehtoina on KW v1 ja königsport. Luulen, että näistä tullaan hinnan ja yleisen hyvän palautteen takia kallistumaan KW:n puoleen.

Pasuuna
-
Viestit: 22
Liittynyt: 10.5.2007 19:37

ViestiKirjoittaja Pasuuna » 12.5.2007 10:09

Tuossa haulla etsiskelin tietoa KW:N V1, V2:sta. Osa väittää että sillä ulosvaimennuksella V2:ssa ei ole mitään merkitystä saati vaikutusta, ja osa sanoo että V2:sen alusta on paljon pehmeämpi ulosvaimennuksen ansiosta kuin V1:ssä.
Toisin sanoen V2:ssa on paremmat kyydit kuin V1:ssä.....? En tiedä sitten! Mites muuten kun V1:ssä on AL-KO:n iskarit, niin kenen V2:ssa on ?

Mutta mitä työ ootta noin mieltä asiasta, jos jompikumpi pitäisi ottaa V1 tai V2 niin kumpi?

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 12.5.2007 10:32

Eiköhän ne oo kaikissa KW:n alustaseteissä samat KW:n valmistamat iskunvaimentajat, koska iskunvaimennin valmistajahan tuo kyseinen firma juuri on.

Broidilla on audissa säädettävät iskarit ja eipä se oo niitä koskaan säätäny, joten sen perusteella päättelin, että tuskin tulee itsekkään kovin useasti säädeltyä. Taidan siis tyytyä hinnat alkaen malliin.

Pasuuna
-
Viestit: 22
Liittynyt: 10.5.2007 19:37

ViestiKirjoittaja Pasuuna » 12.5.2007 12:38

Kaiken kaikkiaan tärkeintä tässä hommassa ovat nyt ne, että ajomukavuus olisi sitä parhainta, en halua enää mitään kivirekeä ja toiseksi se että keula olisi hiukan alempana kuin perä, tai sitten että ovat balanssissa, eli samalla tasolla.

Nyt ilmeisesti yksi parhaista ajomukavuudeltaan olevista paketeista olisi ABT -35mm jouset ja siihen Konin FSD iskunvaimentimet. Mutta tuolla sarjalla onkin jo sitten Variante 1 tasoinen hintakin, mutta olisi varmaan hyvä.

Se mahodoton mataluus ei ole "niin" tärkeätä... Vaan se että auto näyttää ryhdikkäältä :)

Ajattelin että jos sitä nyt sitten kokeilisi tota Konin Sport kittiä, tai sitten että ABT:n jouset ja niihin konin fsd iskunvaimentimet. Kuitenkin uskon että Konin alusta on varmaan melko mukava ajaa ja pehmeä!
Viimeksi muokannut Pasuuna, 12.5.2007 13:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Pasuuna
-
Viestit: 22
Liittynyt: 10.5.2007 19:37

ViestiKirjoittaja Pasuuna » 12.5.2007 13:06

Ton mun edellisen kommentoinnin jälkeen, kohta joku sanoo että "ei veikkonen, elä kuule konia laita, laitat kuule tän..." Niin menee pasmat taas ihan sekasi!!! :D

Pasuuna
-
Viestit: 22
Liittynyt: 10.5.2007 19:37

ViestiKirjoittaja Pasuuna » 12.5.2007 14:14

No ton ABT jousien -35mm, pitäisi kuulemma olla jämäkkä mutta pehmeä! Lopun viimeistelee konin vaimentimet. Mutta tosiaan jämäkkyyttähän saapi lisää puslilla jne...

Peksiiii
-
Viestit: 81
Liittynyt: 30.5.2005 12:13

ViestiKirjoittaja Peksiiii » 12.5.2007 14:45

Itselläni oli Fk:n highsportti vanhassa Passatissa: pintakovuus häiritsi. Muuten oli kyllä ihan hyvä. Nyt ajattelin königgeja. Kokemuksia? Ei ilmeisesti ole pintakova. Tarkoituksena olisi saada jämäkkä alusta mutta ei kova. Paljonko olette laskeneet Passatteja? Kuviakin olisi kiva saada.

vwpassat1.8t
-
Viestit: 117
Liittynyt: 21.9.2006 18:04

ViestiKirjoittaja vwpassat1.8t » 12.5.2007 18:06

Kuva
Fk ak korkeussäädettävä 35-65mm. ( vain etupää säädettävä )
Tyytyväinen oon ollu. hyvä pintapehmeys mutta ei liikoja niiaile. takaa -40mm ja edestä n.-50mm. pitäis keulaa vielä ruuvaa alaspäin. =) Rengastus 225/35/19

Peksiiii
-
Viestit: 81
Liittynyt: 30.5.2005 12:13

ViestiKirjoittaja Peksiiii » 12.5.2007 18:25

Komia passatti. Perä näyttää olevan just oikealla korkeudella tuolla 40mm laskulla...=)

Pasuuna
-
Viestit: 22
Liittynyt: 10.5.2007 19:37

ViestiKirjoittaja Pasuuna » 12.5.2007 22:21

Oi, joku muukin ymmärtää vanteiden päälle, mulla samat, mutta tuumaa pienemmät.
Tosiaan noiden Fk:n kohdalla uskoisin, että jätän ne väliin,mutta nyt on tehtävä ratkaisu street comfortin ja normaalisatsien välillä...

vwpassat1.8t
-
Viestit: 117
Liittynyt: 21.9.2006 18:04

ViestiKirjoittaja vwpassat1.8t » 13.5.2007 2:08

Sanoisin että jos yhtään haluat säästää passatin hyviä ajo ominaisuuksia niin suosittelen comfortia. menihän tossa omassakin vähän niinku mukavuuden tunne pois mut tulee ajeltua enemmän silleen "urheilullisesti" niin mä tykkään tosta omasta.

Pasuuna
-
Viestit: 22
Liittynyt: 10.5.2007 19:37

ViestiKirjoittaja Pasuuna » 13.5.2007 14:13

Se on kyllä totta, ettei enää muutaman satasen takia kannata alkaa säästeleen ja alle saa viimeisen päälle hyvän alustan... Kyllä se tietenkin toi comfort olis sellainen alusta joka kannattee laittaa! Odottelen vielä parista suunnasta kokemuksia siitä, ja sen säädöistä, niin sitten alkaa saamaan ratkaisun tälle valinnalle.

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 13.5.2007 17:17

Mistä comfort alustasta nyt on puhe? En ole tollasesta kuullutkaan.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 13.5.2007 17:18


vwpassat1.8t
-
Viestit: 117
Liittynyt: 21.9.2006 18:04

ViestiKirjoittaja vwpassat1.8t » 14.5.2007 22:58

http://i159.photobucket.com/albums/t141 ... C00392.jpg
Tossa vielä paremmin toi korkeus eli takaa -40mm ja edestä n.-50mm ja rengastus 225/35/19

Pasuuna
-
Viestit: 22
Liittynyt: 10.5.2007 19:37

ViestiKirjoittaja Pasuuna » 17.5.2007 16:23

Nyt kun tässä on ollut puhetta alustoista kovasti, niin kysympä ajettavuus asioihin liittyen jarrulevyistä! Eli nuo passatin orkkis jarrulevyt alkaa oleen melko kypsät, niin ajattelin laittaa tilalle rei'itetyt tai uritetut jarrulevyt, mutta mistä saisi kohtuun hintaan koko sarjan (eteen&taakse), ja tartteeko tehdä mitään muutoksia sitten jarrusatulan tai jarrupalojen suhteen....

Olis tästä varmaan omankin topicin tehdä, mutta ajattelin että meneehän tää tässäkin...

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 17.5.2007 18:03

Itsellä on kokemusta uritetuista levyistä ja voin sanoa, että en suosittele kenellekkään. Mitään parannusta en jarrutustehossa havainnu. Ainut havaittava muutos oli, että sitä jarrupölyä oli joka paikassa aivan p*******sti.

Jos haluat parantaa jarrutustehoa, niin laita jotkut hyviksi todetut palat, esim. EBC:t tai vastaavat. Niitäkin joutuu sitten vaihtamaan normaaleja tiuhempaan tahtiin.

Tilasin muuten tällä viikolla KW:n var1:sen passattiin + slamitin tukivarsisetin. Saa nähdä millon ehtii asentamaan.

Pasuuna
-
Viestit: 22
Liittynyt: 10.5.2007 19:37

ViestiKirjoittaja Pasuuna » 17.5.2007 20:58

Ok! Pistähän kuvia sit minkä näkönen siitä tulee ku annat säätöjen olla korkeimmillaan, niin näkis sen et mitä se madaltaa väkisin! Jos vain viittit sen tehä.

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 19.5.2007 11:24

Luultavasti tuun jättämään ton "yläasentoon", koska öljypohjia on mennyt vakioalustallakin useampi. :)

Pasuuna
-
Viestit: 22
Liittynyt: 10.5.2007 19:37

ViestiKirjoittaja Pasuuna » 21.5.2007 17:27

Ei kellään satu olemaan kokemusta ABT jousista ja Konin uusista FSD iskunvaimentimista. Tuollaista pakettia tarjosivat Lauttasaaren pojat, ku sanoin että pitää olla alusta joka ei ole kivireki, vaan että on mukavan pehmeä, mutta jämäkkä, vastaukseksi tuli sieltä = ABT -35mm jouset ja Koni F.S.D = 930e
Mitäs sanotta tuollaisesta ? Jääköhän nokka pystyyn noilla ATB:n jousilla?

tepi
-
Viestit: 318
Liittynyt: 23.7.2003 20:51

ViestiKirjoittaja tepi » 21.5.2007 19:44

Entäpä kokemuksia H&R cup kitistä? Luvattu madallus 50/40, laskeutuuko todella tuon verran? Vakioalustalla keulasta vara laskea omastani ainakin 8cm. Ilmeisen laadukas sarja, tiedä sitten ajomukavuudesta.

keranen86
-
Viestit: 236
Liittynyt: 25.3.2005 17:35
Viesti:

ViestiKirjoittaja keranen86 » 21.5.2007 23:41

onko kenelläkään kokemusta supersportin säädettävästä alustasta passatissa? kertokaa kokemuksistanne kannattaako tollaista tilata alle.. hinta ei ainakaan pitäis olla paha ku tais olla Dobin kautta n.700€!

Pasuuna
-
Viestit: 22
Liittynyt: 10.5.2007 19:37

ViestiKirjoittaja Pasuuna » 24.5.2007 20:44

Jos ajatellaan että ei laittas korkeus-säädettävää alustaa, niin sanokaas millä opilla saan tossa autossani alustan siten, että keula olis alempana ku perä? Mikä alusta olis sellainen? Konin sport- kitissä olis kohtuullinen madallus, ja ilmeisesti vielä pehmeät kyydit, mutta olen nähnyt sen madalluksesta niin monta eri versiota, että ei tiedä mitä uskoa..... Tarkoitus ei ole se että auto pitää saade helkutin tonttiin vaan se että siinä olis kohtuullinen madallus, mutta site ettei mene nokka pystössä!!!

Peksiiii
-
Viestit: 81
Liittynyt: 30.5.2005 12:13

ViestiKirjoittaja Peksiiii » 25.5.2007 13:51

Eilen mittasin oman vakioalustani ja perä jäi 19mm matalemmalle. Eli sen 2cm kun laskee keulaa enemmän kuin takaa, niin on vasta +-0... Itse suunnittelin 65/40 ottaa säädettävällä alustalla. Silloin keula jää n.5mm matalemmalle. Fk:lla on 55/40 alustoja, mutta niilläkin jää perä n.5mm matalemmlle, mutta se ei näy missään.

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

xXx

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 25.5.2007 14:03

Tuo tietysti riippuu siitä missä kunnossa vakio alusta on... Itsellä on vaan Eibakin -30mm tiputtavat jouset ja näyttää että auto olisi kohtuu tasanen / etupää ehkä aavistuksen alempana... mitään mittauksia en kyllä ole tehnyt...

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 25.5.2007 16:27

^Oisko laittaa kuvaa näkyville miten tuo Eibach oikein autoa madaltaa? Tai jos viitsisit mitata kaaresta napaan edestä ja takaa?

Eibach itseäkin kiinnostaisi, heti kun rahaa moiseen olisi...

ari gta
-
Viestit: 52
Liittynyt: 15.5.2007 21:07

ViestiKirjoittaja ari gta » 28.5.2007 21:27

heips,ja sori että tungen itsekin kysymyksellä sekaan.mutta näin alottelevana gynthervagen omistajana alustaan liittyen:mistä löytyis alustasarja joka laskis vain 20-30mm.(03-pasaati variant tdi 4-mot)
vakioalusta tuntuu aika lötköltä. rengastus tulee olemaan 18x225/40
mahd. oz-anniversary. en halua laskea ihan tonttiin koska talvikin tulee taas ja lumik
ökkelöt...

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 29.5.2007 9:00

ari: marmoritiskiltä oem-1BE sporttialusta, Eibach -30mm alusta tai coiloverit.

Aamulla vein oman passatin alustan laittoon (Eibachit+sachsin Advantaget). Jännityksellä odottelen lopputulosta.

Peksiiii
-
Viestit: 81
Liittynyt: 30.5.2005 12:13

ViestiKirjoittaja Peksiiii » 29.5.2007 9:51

Jep, Eibachit on kyllä hyvät. Jos lompakko kestää maksaa -> Eibachin jouset ja konin iskarit.

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

xXx

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 29.5.2007 11:12

^^ Tässä ois kuvia -30mm eipaksin jousista vakio iskareilla...

http://www.minunauto.com/index.php?page=showcar&id=4230

Voin vielä mitata jossain vaiheessa kun ehdin...

tyyp360
-
Viestit: 104
Liittynyt: 10.9.2003 10:09

ViestiKirjoittaja tyyp360 » 29.5.2007 13:41

Onko kellään kokemusta Konin sport kit setistä passatin alla? Näyttäs löytyvän -35 tai -40 vaihtoehtoina. Semmonen tulee tai sitten Eibachin pro-system , hinta molemmissa lähes sama saksan maalta kotiin toimitettuna. Konista tosiaan kaipailisin kokemuksia käyttöauton alla eli onko yhtä pintapehmeä niinkuin Eibach ? Mukavuutta haetaan eikä rata-alustaa....

Pasuuna
-
Viestit: 22
Liittynyt: 10.5.2007 19:37

ViestiKirjoittaja Pasuuna » 29.5.2007 15:05

Mistä Passatin alle saa -40mm Konin sport kitin ? Tietääkseni sitä on vain
-35mm:nä.... !

ari gta
-
Viestit: 52
Liittynyt: 15.5.2007 21:07

ViestiKirjoittaja ari gta » 29.5.2007 19:59

Maikki,tarkoittanet varmaan ihan vw-talon tiskiä? no se eijjoo kaukana. n.1 km. töis-
tä(herttoniemi) saankin sielt vähä rapattia,asion siel melkein kerran vkossa...

tyyp360
-
Viestit: 104
Liittynyt: 10.9.2003 10:09

ViestiKirjoittaja tyyp360 » 29.5.2007 20:12

Mistä Passatin alle saa -40mm Konin sport kitin ? Tietääkseni sitä on vain
-35mm:nä.... !
Kyllä näytti olevan molemmat vaihtoehdot tarjolla tämmösessä liikkeessä http://autoteile-direkt.de/
Viimeksi muokannut tyyp360, 30.5.2007 13:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Pasuuna
-
Viestit: 22
Liittynyt: 10.5.2007 19:37

ViestiKirjoittaja Pasuuna » 29.5.2007 22:31

En tiä mikä, mut toi linkki ei toiminu :( Onko sit mun koneessa jotain häikkää...

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 29.5.2007 22:32

yks piste liikaa linkissä. auto sanan edessä.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 30.5.2007 8:48

Ari: sitäpä juuri :) Pörhöllä kierros 3bg etuvetoon sportti-iskareita 306 euroa. Jousien hintoja en kysynyt kun oli jo nuo Eibachit. Siitä se itku syntyy kun kysyt mitkä on oikeat sport-alustan jouset autoosi ;) Todennäköisesti halvemmalla mitä sportalustan iskarit ja jouset maksaa merkkiliikkeessä saat Eibachin pro-systemin, KW:n perusalustan jne.

Nyt passatti on sennäköinen kun pitääkin olla. keula madaltui 35mm ja takapää 25mm. Ei pintakova mutta silti jämäkkä ja keuliiminen kiihyttäessä ja nyökkiminen jarrutettaessa on poissa.

Tuntuu vähintään yhtä hyvältä kuin Eibach/Sachs-paketti peltikeulassa aikoinaan.

Pasuuna
-
Viestit: 22
Liittynyt: 10.5.2007 19:37

ViestiKirjoittaja Pasuuna » 30.5.2007 18:10

No niin taas tuli jotain uutta. Käytin autoa 4-pyöräsuuntauksessa ja keulapää ok, mut takana, voi jeesuksen perse, haritti ihan helvetisti. Vänkärin takapyörä oli peräti 3mm sisäänpäin....WTF... kuskin takapyörä 1mm... Alla on Cobran jouset -50/40mm ja AL-KO:n vaimentimet... Nuo cobrat laitoin viime kesän lopulla, ja nyt hokasin että prkl, ei ole pintaa enää jäljellä vänkärin takapyörässä. Soitin Pörhöön sanoivat suoraan että joo, taka-akseli on jäykkä, ei voi säätää campeereita, ja että eiku uus akseli tlaukseen, väittivät sen olevan vääntynyt ??? Vaikka mihinkään en ole peräosaa autosta tällännyt tms...

Siis TÄ!

Ei helkuta mitä palvelua... Ite luulen että laakerit on kulunu, en ole kerenny vielä sen tarkemmin katsomaan, mutta ku mittarissa on 340 000km, niin uskoisin että laakerit ovat sanoneet sopimuksensa irti. Onkos kellään muulla ollu vastaavaa ?

Ajattelin joka tapauksessa laittaa nyt alle sit ton Konin Sport kitin -35mm. Sanokaas mistä tuon saa edullisimmin suomenmaalta! Onkos noissa vaimennus-säätö, se mitä olen niitä itse katsonut, niin passatin kohdalla ei ole! Sikälikö olen oikein katsonut... Tuon luulisi olevan hyvä alusta!

Huh huh, tulipa tarinoitua :)

ari gta
-
Viestit: 52
Liittynyt: 15.5.2007 21:07

ViestiKirjoittaja ari gta » 30.5.2007 19:24

no,onhan sillä jo maileja takana...mutta kertokaas tos viel sedälle:te jotka ajelette
40/45 sarjan renkailla,millainen rengasmelutaso ko.pyörylöissä on? renkaan nopeus
luokkakin vaikuttaa,esim V ja yli olevat renkaat jyrisee enempi ku H.nopeusluokka-
set? merkkierojakin varmaan on...

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 30.5.2007 20:06

Tuommoset AL-KOn vaimentimet saisi 200:aan kuluineen Saksasta, tekeekö mitään Eibachin -30 jousien kanssa? Myyjä väittää että käy juuri madallusjousien kanssa noi vaimentimet. Ei mitään ratapeliä olla tekemässä vaan mukavaa mutta jämäkkää käyttöautoa.

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

xXx

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 31.5.2007 9:03

^^^^^^^^ No ny ehdin vihdoin mittailla... Vaikka mielestäni keula on hiukan alempana kun perä niin mitta puhui karua kieltään. Eli pyörän navan keskeltä lokarin kaareen on 36cm joka nurkassa... Tämä siis eipäksin jousilla ja vakio iskareilla...

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 31.5.2007 14:04

Ari: Nokian Z:tat 225/45-17 ei pidä kovin pahaa meteliä, 205/45-17 loppuunkuluneet barum bravurikset oli kuin suihkukone nousukiidossa, samankokoiset hankook K102:t olivat paljon hiljaisemmat, molemmissa nopeusluokka W

pikku_paha: mulla ainakin vakioalustalla mitta navan keskeltä kaareen oli 2cm pienempi takana kuin edessä. Nyt eibacheilla + sachseilla ero 1cm.

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

xXx

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 31.5.2007 14:13

^^ Oisko toi perän roikotus sitten vaan 3BG:n ominaisuus mitä ei esiinny 3B mallissa? ;)

Peksiiii
-
Viestit: 81
Liittynyt: 30.5.2005 12:13

ViestiKirjoittaja Peksiiii » 31.5.2007 14:44

Mulla 3B Passatissa 19mm perä vakiona matalemmalla... Nyt keula on about 10mm matalemmalla=) Paljon fiksumman näköinen... Madallus about 67/40.

ari gta
-
Viestit: 52
Liittynyt: 15.5.2007 21:07

ViestiKirjoittaja ari gta » 31.5.2007 16:01

Hyviä vinkkejä...eiku tunaamaan. myin amerikkapaskani pois ja näin valon.(parempi
sanoo näin tällä palstalla ku että tulin kaapista)
sanokaas vielä onko paha hinta tehtaan sport alustasta asennettuna 850e?
sama jannu joka toi rytöni lähtee kohtaa saxaan hakemaan kinkkeitä.(jouset+pohj.
kumit saksasta,iskarit suomesta.

Pasuuna
-
Viestit: 22
Liittynyt: 10.5.2007 19:37

ViestiKirjoittaja Pasuuna » 31.5.2007 17:17

No niin, nyt sitten tuli tilattua Konin sport kit -35mm Pasuunaan. Pitäs tulla ens viikon lopulla, ku oli tuo sarja päässyt loppumaan. Hintaa tuli 681e, ja toi sisältää kaikki kulut... Nyt sitten odotellaan jännittyneenä että minkänäkönen siitä tulee ku alla... Mutta ajomukavuuden luulisi olevan paremmalla puolen tolla alustalla...

tepi
-
Viestit: 318
Liittynyt: 23.7.2003 20:51

ViestiKirjoittaja tepi » 1.6.2007 0:09

Pasuuna, olikos siinä sarjassa jäykkyyden säätöä? Omaani tulossa H&R jouset, iskarit vielä hakusessa. Liekkö Bilsteinin sprintit tuohon omiaan? Hinta meneekin jo kw v1 kanssa samoihin.

Pasuuna
-
Viestit: 22
Liittynyt: 10.5.2007 19:37

ViestiKirjoittaja Pasuuna » 1.6.2007 17:20

Joo toi on siis Konin sport kit, eli tulee -35mm jouset ja iskunvaimentimet, joissa on kaikissa vaimennus- säätö, eli toi jäykkyyden säätö...

Pasuuna
-
Viestit: 22
Liittynyt: 10.5.2007 19:37

ViestiKirjoittaja Pasuuna » 16.6.2007 16:46

No niin nyt on laitettu alle Konin Sport kit. Madallus on lievä, mutta voin sanoa, että kyllä on hyvät kyydit nyt. On niin pehmeä ajaa, mutta silti kaartaessa jämäkkä. Kyllä Koni osaa, ei siitä pääse mihinkään. Olen laittanut vaimennussäädön pehmeimmälle ja kyllä on pehmeä !

tyyp360
-
Viestit: 104
Liittynyt: 10.9.2003 10:09

ViestiKirjoittaja tyyp360 » 17.6.2007 9:49

Jaa että koni on mukava.. Itselle myös tulossa konin setti , sport kit tai ehkä jopa coil-over sarja. Joskus katselin hyvää linkkiä passatin etutolppien purkuohjeisiin , taisi olla ulkomaan sivustoilla hyvä ja selkeä kuvasarja tukivarsi hässäkästä. Searchilla yritin hakea , mutta tuloksetta. Löytäiskö joku sen keskusteluaiheen ??

tepi
-
Viestit: 318
Liittynyt: 23.7.2003 20:51

ViestiKirjoittaja tepi » 17.6.2007 12:15

Eilen laitettiin alle H&R -35mm ja Bilsteinin sprintit. Ero alkuperäiseen kuin homolla ja heterolla. Auto todella vakaa ja rauhallinen ajaa, pintakovuutta ei ole, jämäkkyyttä kyllä. Madaltui tasaisesti sen 3.5 cm, eikä jäänyt "keulimaan". Tyytyväinen ostokseen.

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

Pyörien suuntauksesta

ViestiKirjoittaja daivari » 18.6.2007 14:48

Tossa asensin Passattiin tukivarsia ja tulin huomanneeksi, ettei etupäässä ole ollenkaan camber-kulman säätöä. Onko sillon mitään hyötyä ylipäätään viedä autoa ylihintaiseen nelipyöräsuuntaukseen, kun ei ne voi kuitenkaan säätää kun ohjauskulmat?

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 20.6.2007 7:12

Nyt on Passatissa keula valmis. Perän kasaaminen jäi kesken kun rupes pultit napsumaan poikki. Tänään täytyy käydä ostamassa uusia. Otan kuvia kun saan säädettyä alustan.

*Vinkki kaikille nelivetopassattiin alustaa vaihtaville*
Takakontista ei tarvitse purkaa sisustaa! :]

nim. Hutkitaan ennen kun tutkitaan.

WAGner
-
Viestit: 56
Liittynyt: 7.12.2004 19:16

ViestiKirjoittaja WAGner » 22.6.2007 9:33

Eikös nuo passatin pyöränripustukset ole suunniteltu toimimaan siten, et camper ei muutu pyörän ylös- alas liikkeen aikana? Eli madaltaminenkaan ei muuta kuin aurausta. Apurunkoa siirtämällä camperiin pystyy vaikuttamaan jonkinverran. Eilen käytin omaa passattia kulmien säädössä 85€, alustana kw var2

tyyp360
-
Viestit: 104
Liittynyt: 10.9.2003 10:09

ViestiKirjoittaja tyyp360 » 22.6.2007 14:15

Nyt on sitten konin coil-over alusta alla. edessä n. -50mm ja takaa konin asetus -40mm. Ei enää keuli eikä hae tuulessa. http://img.photobucket.com/albums/v249/ ... uva399.jpg

Matzu
-
Viestit: 173
Liittynyt: 27.7.2004 8:15

ViestiKirjoittaja Matzu » 29.8.2007 18:42

Pistetääs oma heitto tänne jonon jatkoksi.
Itsellä siis 97vm TDI pasuuna, jonka vakioalusta on parhaat päivänsä nähnyt. Nykyisellään tulee semmonen merisairaus fiilis tuosta kiikkumisesta.

Hakusessa olis siis joku alustasarja, ei tarvi olla halpis mutta ei mielellään KW Var1:stä kalliimpi. Paras olis jos löytyis korkeus/jäykkyys säätö, mutta toisesta voi kyllä luopua :) Tarkoituksessa olis saada joku ei pintakova, mutta jämäkkä alusta. Tarkoitus olis käydä radallakin hieman kokeilemassa, mutta tuskin pasuunalla saa vauhtia kelattua niin paljon, että tarvii olla ihan ratakiree tuo alusta.

Ex GTI Golffissa oli koni sportkit joka ei ollut pintakova, mutta kenties "nopeassa" ajossa taas hieman liian löysä.

Samalla vois uusia puslia ja kallistuksenvakaajia. Jos joku viittis heittää linkillä, niin voisin tutkailla minkä hintaisia löytyy ja mistäpäin.

Kiitoksia etukäteen (:

*Patu*
-
Viestit: 385
Liittynyt: 22.8.2006 7:35

ViestiKirjoittaja *Patu* » 30.8.2007 8:02

No osta suosiolla se KW Variante 1, on kyllä hintansa arvoinen. Itsellä KW Variante 2 ja sekin on kyllä aivan loistava.
Ja noita Puslia ja muita alkuperäisosia kannattaa kysyä Harrilta/Slamit.net

opapopa
-
Viestit: 567
Liittynyt: 1.7.2007 17:02

ViestiKirjoittaja opapopa » 27.2.2008 22:17

Onkohan jollakin jo kokemusta tuosta kw :n street comfortista?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa