venton venttiilikopan ihmettely

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

p3c
-
Viestit: 74
Liittynyt: 13.2.2007 21:10

venton venttiilikopan ihmettely

ViestiKirjoittaja p3c » 29.5.2007 22:58

terve. vaihdoin tuossa venttiilikopan tiivisteen ja törmäsin mielenkiintoiseen asiaan:

http://candubar.laatikko.org/koppa.jpg

pitäisiköhän tuossa olla vielä yksi laakeri vai onkohan ollut alusta asti tuollainen tyhjä väli
??.. eli kun laskee vasemmalta oikealle noita laakeripukkeja. kolmannen ja neljännen välillä on pitkä väli.

kone on siis 1.8 abs

Toinen mietitystä aiheuttava asia oli eräs muovilirpake, joka tuli noiden laakeripukkien ja venakopan väliin. se ei mielestäni "kalissut" väljästi kun koppaa irroitettiin, mutta kun ruuvattiin takaisin niin öljykorkin reiästä kokeiltuna tämä lirpake jäi hieman väljään. osan kolinaa ei erota moottorin käydessä. Vanha korkkitiiviste oli tosin turvonnut ja näin varmaankin kiinnittänyt tämän lirpakkeen, mutta uusi tiiviste on jotain kumi/muoviseosta..

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 29.5.2007 23:07

8v koneessa ei ole kuin 4 pukkia, ainakin kaikissa mitä minä oon nähnä joten älä huoli.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 30.5.2007 7:09

Hydraulisesti säätyvillä venttiilinvälyksillä olevissa 8v kansissa tosiaan yhden pukin tilalla on öljyruisku. Ei ole kukaan käynyt yön pimeinä tunteina varkaissa pöllimässä sitä.

p3c
-
Viestit: 74
Liittynyt: 13.2.2007 21:10

ViestiKirjoittaja p3c » 30.5.2007 8:16

ookoo. hyvä tietää =)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa