varashälyttimestä
Valvoja: ffp jäsenet
varashälyttimestä
Moro! Mitenkäs voin varmistua varashälyttimen olemassaolosta? Myyjä väittää autossa olevan hälytin mutta en ole saanut sitä ainakaan millään keinolla huutamaan... Auto on golf gti -99
Istu sisään autoon. Lukitse ovet kaukosäätimellä. Odota aktivoitumisaika (60 sek. pitäisi riittää). Heiluta käsiäsi hurjasti taustapeilin kohdalla, jos ei tule hälytystä vielä, niin avaa konepelti. Jos ei vieläkään tule hälytystä, niin ei ole hälytintä. Tai sitten se vaatii melkoista korjausta osakseen.
Minulla ei ole varashälytintä, mutta murtohälytin löytyy. Sen saa aktivoitua juuri niinkuin yllä mainittiin, eli kapulalla ovet kiinni ja konepelti auki. Jos sinulla on varashälytin pitäisi B-pilarin alaosata löytyä katkaisija, josta sen voi sammuttaa/aktivoida.
Nämä tiedot kyllä löytyy omistajan käsikirjasta.
Nämä tiedot kyllä löytyy omistajan käsikirjasta.
-
- -
- Viestit: 342
- Liittynyt: 13.1.2007 20:10
Mikä on B-pilari?
En tiennyt että mun autossa on joku hälytin ennen kuin se viime yönä alkoi huutaa. Syy ilmeisesti liittyy jotenkin siihen että jäi sisävalo päälle.
Edit: Jaa se on toi
En tiennyt että mun autossa on joku hälytin ennen kuin se viime yönä alkoi huutaa. Syy ilmeisesti liittyy jotenkin siihen että jäi sisävalo päälle.
Edit: Jaa se on toi
mutta jos ovi murretaan alkaa hälytin soimaan.
Oliko se nyt niin että jos talttapää meisseli lyödään oven lukkoon ja annetaan vasaralla vauhtia, niin keskuslukitus avaa kaikki ovet ja murtohälytin kytkeytyy automaattisesti pois päältä.
A-B-C pilarithan "lasketaan" tuulilasista taakse, eli A-pilari on perinteisesti tuulilasin kehyksen pilarit, jotka pitävät katon pään päällä, B-pilarit taas etuoven jälkeiset kattoa päällä pitävät, ja C-pilarit taas mahdollisen takaoven jälkeiset... näitähän sitten voi jatkua enemmänkin taaksepäin jos auton pituus sitä vaatii.
^ Kaverin iv-farkku oli vast.ikään Lahden VW:llä murron jälkeen korjattavana ja kysyttäessä tämän ikävän "ominaisuuden" korjaamisesta, vastaus oli pelkkää olkapäiden ja käsien kohottelua, eli Lahdessa tuollaisesta korjaussarjasta ei tuntunut merkkikorjaamolla tietoa olevan, vai olisiko liikkeessä ollut hetkellinen henkilökunnan muistinmenetys tms.. .
Mikäli tälläinen muutaman sadan €uron ensiapupaketti on saatavilla, luulisi foorumilla olevan paljon innokkaita sarjan ostajia, niin kysymys kuuluukin: mistä ja millä nimikkeellä näitä tulisi sitten kysellä? ,jos uudemmissa tuo ongelma on jo korjattu, niin mitkähän valmistusvuodet tästä "ominaisuudesta" kärsivät? -ei taida olla kannattavaa ihan lähteä testailemaan vasaran ja meisselin kanssa ;)
Mikäli tälläinen muutaman sadan €uron ensiapupaketti on saatavilla, luulisi foorumilla olevan paljon innokkaita sarjan ostajia, niin kysymys kuuluukin: mistä ja millä nimikkeellä näitä tulisi sitten kysellä? ,jos uudemmissa tuo ongelma on jo korjattu, niin mitkähän valmistusvuodet tästä "ominaisuudesta" kärsivät? -ei taida olla kannattavaa ihan lähteä testailemaan vasaran ja meisselin kanssa ;)
Kaivelin arkistoja ja se setti oli Gemeliltä.
Muutos vaatii siis kaukolukituksen, muutoin sitä ei voi tehdä järkevästi.
Idea on, että lukoista katkaistaan ne johdot jotka disabloivat tuon hälyn ja jotain diodeja sinne lisättiin tms. Tämän jälkeen häly menee pois päältä vain kun ovet avataan kaukolukituksella. Hälyn ollessa kytkettynä mikä tahansa muu aukaisu laukaisee hälyn.
Gemel tuo tähän vielä mukaan sen akkuvarmennetun sireenin jolloin häly on VAT hyväksytty. Ilman tuota Gemelin settiäkin toki pärjää jos saa tehtyä tuon lukkojen muutoksen. Vuosimallista en tiedä mistä lähtien tuo on 'korjattu', mutta väittävät uudemmissa sen korjatun. Vaatimuksina tosiaan korjaukselle on tuo kaukolukitus, sitä en tiedä onnistuuko se myös jälkiasenteisella kaukolukituksella.
Itsellä tämä tehtiin kahteen Golfiin Tampereen Laakkosella. Ei siitä Helsingissä silloinen Stokka-autokaan tiennyt mitään, vaan olisivat asentaneet Defan koko hälypaketin autoon.
Muutos vaatii siis kaukolukituksen, muutoin sitä ei voi tehdä järkevästi.
Idea on, että lukoista katkaistaan ne johdot jotka disabloivat tuon hälyn ja jotain diodeja sinne lisättiin tms. Tämän jälkeen häly menee pois päältä vain kun ovet avataan kaukolukituksella. Hälyn ollessa kytkettynä mikä tahansa muu aukaisu laukaisee hälyn.
Gemel tuo tähän vielä mukaan sen akkuvarmennetun sireenin jolloin häly on VAT hyväksytty. Ilman tuota Gemelin settiäkin toki pärjää jos saa tehtyä tuon lukkojen muutoksen. Vuosimallista en tiedä mistä lähtien tuo on 'korjattu', mutta väittävät uudemmissa sen korjatun. Vaatimuksina tosiaan korjaukselle on tuo kaukolukitus, sitä en tiedä onnistuuko se myös jälkiasenteisella kaukolukituksella.
Itsellä tämä tehtiin kahteen Golfiin Tampereen Laakkosella. Ei siitä Helsingissä silloinen Stokka-autokaan tiennyt mitään, vaan olisivat asentaneet Defan koko hälypaketin autoon.
Varashälyttimestä
Onko kukaan törmännyt ongelmaan, jossa hälytin laukeaa aina aurinkoisella ilmalla? Hälytin on Alfatech bb200. Mistä osais vikaa hakea? Ohjeita ei ole joten ei tietoa mistä hälytys tulee, mutta piippaa neljä kertaa hälytyksen jälkeen merkiksi kun avaa ovet.
Hälytys muisti katsotaan seuraavasti. Kun hälytin otetaan hälytystilanteen jälkeen pois niin se ilmoittaa hälytyksestä tuolla neljällä piip ja vilkkujen vilkutuksella.
Jonka jälkeen hälytys muisti katsotaan hälyttimen LEDistä. Vilkuttaa 1-5 välähdyksen sarjoja. 200BB hälyttimessä ei vakiona ole säädettäviä tunnistimia.
Perustuu ultraääni tunnistin valvontaan, anturit tulee olla B-pilarien yläpäissä, niin että toinen osoittaa eteen ja toinen taakse.
Hälytys muistit.
1=ovi, konepelti tai takaluukku
2=lisätunnistin (mikroaalto, isku tai asento)
3=ultraääni ja/tai lasinrikko tunnistin
4=Sytytys virran tunnistus
5=Ns. sisäinen häiriö (yleensä maadoitusvika)
Jonka jälkeen hälytys muisti katsotaan hälyttimen LEDistä. Vilkuttaa 1-5 välähdyksen sarjoja. 200BB hälyttimessä ei vakiona ole säädettäviä tunnistimia.
Perustuu ultraääni tunnistin valvontaan, anturit tulee olla B-pilarien yläpäissä, niin että toinen osoittaa eteen ja toinen taakse.
Hälytys muistit.
1=ovi, konepelti tai takaluukku
2=lisätunnistin (mikroaalto, isku tai asento)
3=ultraääni ja/tai lasinrikko tunnistin
4=Sytytys virran tunnistus
5=Ns. sisäinen häiriö (yleensä maadoitusvika)
Koska 200bb:ssa on ultraääni sisätutkat vakiona, niin todennäkoisesti siihen on lisätty asento ja/tai iskutunnistin.
Iskutunnistin saattaa olla liian herkällä.
Laita häly päälle (odota 45sek. ja koputtele helmoja) jos ei reagoi mitenkään niin odota noin kolme minuuttia ja tunkkaa autoa jostain kulmasta ylös.
Jos autossa on asentotunnistin, niin se Ei saa olla lähellä sisälämmittäjän kennoa.
Ottaa häiriötä liian voimakkaasta lämpövaihtelusta.
Iskutunnistin saattaa olla liian herkällä.
Laita häly päälle (odota 45sek. ja koputtele helmoja) jos ei reagoi mitenkään niin odota noin kolme minuuttia ja tunkkaa autoa jostain kulmasta ylös.
Jos autossa on asentotunnistin, niin se Ei saa olla lähellä sisälämmittäjän kennoa.
Ottaa häiriötä liian voimakkaasta lämpövaihtelusta.
Itselläni on boraborassa samainen sisätutka, mutta kyseinen aparaatti ei toimi, tai kytkin ei toimi ollegas.. Eli tietäisikö joku täällä, mikä tämän toosan vikana mahtaa olla?? Kun napista painaa, tutka ei sammu vaan jää päälle. Lieneekö vika tässä kytkimessä, vai mistä kannattaisi alkaa etsimään vikaa? Näillä "lämpimillä" keleillä vika on jokseenki kettumainen, sillä hälytinjärjestelmänhän saa pois päältä kokonaan kaukosäätimestä, kaksi kertaa peräkkäin lukitusnappia painamalla.. Ja jos näin ei tee, niin sisälämppärin käynnistyessä, tutka huomaa lämpötilavaihdoksen, ja nami nami, alppitorvet alkaa jylläämään aamukuudelta ;) Olisi hyvä että saisi hälytkin päälle joskus :)
Lainataan topikkia.
Mistä lie johtuu kun joskus pesun/sateen lukitsee ovet... tunnin sisään sireeni pärähtää huutaan.
Vikakoodi paljastaa, että yhteys on satunnaisesti poikki.
Lisäks measuring blokseista näkee että "älykäs sireeni" aiheuttaa itse hälytyksen, kun yhteys mukavuusboksiin katkeaa.
Sireenille menee 3 johtoa, maa, mukavuusboksille ja jatkuva plus.
Jos jonkun irrottaa niin sireeni pärähtää soimaan.
Sireenihän on vänkärin puolen etulokarin sisällä.
Voisko siihen päästä jotenki pesuvesi tms... pari kertaa olen purkanu niin lokasuojan, kuin hanskalootankin ja johdot on OK.
http://tos.pp.fi/images/image/golf/OEMalarm.JPG
Mistä lie johtuu kun joskus pesun/sateen lukitsee ovet... tunnin sisään sireeni pärähtää huutaan.
Vikakoodi paljastaa, että yhteys on satunnaisesti poikki.
Lisäks measuring blokseista näkee että "älykäs sireeni" aiheuttaa itse hälytyksen, kun yhteys mukavuusboksiin katkeaa.
Sireenille menee 3 johtoa, maa, mukavuusboksille ja jatkuva plus.
Jos jonkun irrottaa niin sireeni pärähtää soimaan.
Sireenihän on vänkärin puolen etulokarin sisällä.
Voisko siihen päästä jotenki pesuvesi tms... pari kertaa olen purkanu niin lokasuojan, kuin hanskalootankin ja johdot on OK.
http://tos.pp.fi/images/image/golf/OEMalarm.JPG
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa