Golf 2 etupuskurin irrotus
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 2 etupuskurin irrotus
Miten tuo puskuri oikein lähtee irti? Ilmeisesti jossain pitkittäisaisojen kohdalla pitäisi olla 2 pulttia, mutta missä päin ja missä asennossa?
Entäpä tarvitseeko tuo puskurin alla oleva säleikkö repiä irti? Tuntuu hajoavan muruiksi jo pelkästä kosketuksesta :(
Kyse pikkupuskurista, vuosimalli 91.
Edit: Pelkän muoviosan irroitus riittäisi, mutta ilmeisesti se ei taida irrota ilman puskurin "rungon" irrotusta?
Entäpä tarvitseeko tuo puskurin alla oleva säleikkö repiä irti? Tuntuu hajoavan muruiksi jo pelkästä kosketuksesta :(
Kyse pikkupuskurista, vuosimalli 91.
Edit: Pelkän muoviosan irroitus riittäisi, mutta ilmeisesti se ei taida irrota ilman puskurin "rungon" irrotusta?
Etkan perusteella puskimen pitäisi irrota avaamalla 2 13-millistä mutteria puskimen takaa puskurin "pohjalta". Kokeilin avata toista, mutta koko pultti lähti pyörimään eikä takaa pääse pitämään kiinni mistään.
Muita pultteja en löytänyt, miten ihmeessä tuon saa irti?
Edit: Pyörimään lähteneen pultin nimi on "flat round head bolt, +113 707 191 C"
Muita pultteja en löytänyt, miten ihmeessä tuon saa irti?
Edit: Pyörimään lähteneen pultin nimi on "flat round head bolt, +113 707 191 C"
Siltä vähän näyttää, kuvan perusteella tuo olisi joku neliökantapultti mutta pyörimään vaan sekin lähti :( Paha kun noita pultteja tai muttereita ei oikeasti näe mistään vaan homman joutuu tekemään ihan käsikopelolla.
Edit: Lisäksi tuossa on ilmeisesti toinen samanlainen pultti pystyasennossa.
Edit2: Ilmeisesti tutkin vääriä pultteja: http://www.ultimatevw.com/keskustelu/index.php?cmd=aihe&id=3261
Edit: Lisäksi tuossa on ilmeisesti toinen samanlainen pultti pystyasennossa.
Edit2: Ilmeisesti tutkin vääriä pultteja: http://www.ultimatevw.com/keskustelu/index.php?cmd=aihe&id=3261
Viimeksi muokannut SS, 1.3.2006 13:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuossa nyt ainakin näet mistä niitä pultteja pitäis löytyä. Eli tuo reikä on hiekkapellissä altapäin katsottuna vilkun kohdalla ja siitä aukeaa etummainen pultti ja vasemmassa reunassa näkyy se takimmainen pultti.ja kokona on siis 17mm. Tuohon keskelle jäävä pienempi pultti pitää konetta ylhäällä.huono kuva,en jaksanut kontata pidempään auton alla.
Insinööri varmasti ajatellu että auton omistaja viikottain purkaa ja kasaa autonsa ku päättäny laittaa pulteilla puskurin kiinni...
Ja kun ei viikottain pura ja kasaa, pultit ruostuu kiinni :(
Yks pultti kirskahti ja meinas lähteä aukeamaan, toinen lähti pyörimään paikallaan ja 2 muuta vaatii kilometrin mittasen putken avuks ja sitte todennäkösesti pyörii tyhjää.
http://www.matey-matey.com/big_bumper_conversion.shtml tuola tosin sanotaan että pitäs moottoria tunkata, onko joku kokeillu? Tietäs vaansuomeks selitettynä oikean kohdan mistä pitää tunkata puupalikka välissä niin vois koittaa aukeaisko helpommalla ne pultit.
e: Mitä tarkottaa sump?
"place the wood on the casting of the transmission adjacent to [but NOT on] the sump and take the weight of the engine on the jack"
Sanakirja sanoo että sumptuous = upea, loistelias, sanaa sump ei tunne.
Ja kun ei viikottain pura ja kasaa, pultit ruostuu kiinni :(
Yks pultti kirskahti ja meinas lähteä aukeamaan, toinen lähti pyörimään paikallaan ja 2 muuta vaatii kilometrin mittasen putken avuks ja sitte todennäkösesti pyörii tyhjää.
http://www.matey-matey.com/big_bumper_conversion.shtml tuola tosin sanotaan että pitäs moottoria tunkata, onko joku kokeillu? Tietäs vaansuomeks selitettynä oikean kohdan mistä pitää tunkata puupalikka välissä niin vois koittaa aukeaisko helpommalla ne pultit.
e: Mitä tarkottaa sump?
"place the wood on the casting of the transmission adjacent to [but NOT on] the sump and take the weight of the engine on the jack"
Sanakirja sanoo että sumptuous = upea, loistelias, sanaa sump ei tunne.
juu eli Faktaa: sump = öljypohja (jossain yhteydessä myös kaukalo)
[Edit] BtW: Ölwanne = öljypohja saksaksi, jos vaikka jotain kiinnostaa :) [/Edit]
kyllä ne puskurin pultit on aina irronnut omalla kohdalla, jos asento on ollut huono niin vartta on tarvittu ja jotenkin on "syntisenkin pitkään" saanut joskus pyöritellä. Jos saat vaan pultit pois niin vastineen voi vaihtaa, ja pultin myös :) Palkin sisällä saattaa olla pientä ruostetta ja ehkä likaa tai jopa kotelosuojaa haitalla :)
[Edit] BtW: Ölwanne = öljypohja saksaksi, jos vaikka jotain kiinnostaa :) [/Edit]
kyllä ne puskurin pultit on aina irronnut omalla kohdalla, jos asento on ollut huono niin vartta on tarvittu ja jotenkin on "syntisenkin pitkään" saanut joskus pyöritellä. Jos saat vaan pultit pois niin vastineen voi vaihtaa, ja pultin myös :) Palkin sisällä saattaa olla pientä ruostetta ja ehkä likaa tai jopa kotelosuojaa haitalla :)
Mutta eikö se oil pan oo öljypohja..?
No kuitenki, ilmeisesti kannattais jostain öljypohjan läheltä tuossa etupuskurin vaihdossa tukea moottoria ja laatikkoa, jostain luin että vois kuulemma moottori tipahtaa ku irrottaa puskurin pultit...
Tarvis vaan hankkia pitempi jatko räikkään, on niin lyhyt jatko että joutuis 3mm edestakasta liikettä tehä parin pultin kans ja eipä tuo räikkä paljoa siinä naksu :)
No kuitenki, ilmeisesti kannattais jostain öljypohjan läheltä tuossa etupuskurin vaihdossa tukea moottoria ja laatikkoa, jostain luin että vois kuulemma moottori tipahtaa ku irrottaa puskurin pultit...
Tarvis vaan hankkia pitempi jatko räikkään, on niin lyhyt jatko että joutuis 3mm edestakasta liikettä tehä parin pultin kans ja eipä tuo räikkä paljoa siinä naksu :)
juu eli Faktaa: oil pan = öljypohja ;) sekin...
englannin tekninen sanasto on niin mukavaa, kun aivan kaikelle löytyy omat sanansa, olisiko nyt niin että tuo "oil sump" on itseasiassa se öljypohjan pohjaosa? ; eli öljypohjan syvänne/kaukalo ja "oil pan" on tuo koko "öljypohja".
Faktat tarkistin ihan jo teknisestä sanastostakin, mutta niistä ei tuota (kaukalo-mainintaa) tarkempaa eroa löytynyt ja öljypohja kääntyy taas molemmiksi.
Freepatentsonline
Tuostahan se ero pitäisi vääntää, mutta enää ei äly kulje :( Joku saa jatkaa :)
englannin tekninen sanasto on niin mukavaa, kun aivan kaikelle löytyy omat sanansa, olisiko nyt niin että tuo "oil sump" on itseasiassa se öljypohjan pohjaosa? ; eli öljypohjan syvänne/kaukalo ja "oil pan" on tuo koko "öljypohja".
Faktat tarkistin ihan jo teknisestä sanastostakin, mutta niistä ei tuota (kaukalo-mainintaa) tarkempaa eroa löytynyt ja öljypohja kääntyy taas molemmiksi.
Freepatentsonline
This is disadvantageous in that the oil purified by the pressure oil filter undergoes remixing with dirtied oil from the oil sump in the oil pan, before the oil in order to be purified reaches the suction oil filter arranged in the oil pan. Another drawback is oil foaming in the pressure oil filter as a result of uncontrolled oil guiding.
Tuostahan se ero pitäisi vääntää, mutta enää ei äly kulje :( Joku saa jatkaa :)
Wikipedian mukaan http://en.wikipedia.org/wiki/Sump "A sump is a low space that collects an often-undesirable liquid(s) such as water or chemicals".
Eli ois jonkunsortin keräysastia lähinnä?
Meneehän tämä aihe offtopiciks vähän mutta ilmeisesti ei voi olla haittaa tukea vaihdelaatikkoa ja moottoria tunkilla öljypohjan läheltä käyttämällä puupalaa välissä silloin kun irrottaa ne etupuskuirin kiinnityspultit.
Eli ois jonkunsortin keräysastia lähinnä?
Meneehän tämä aihe offtopiciks vähän mutta ilmeisesti ei voi olla haittaa tukea vaihdelaatikkoa ja moottoria tunkilla öljypohjan läheltä käyttämällä puupalaa välissä silloin kun irrottaa ne etupuskuirin kiinnityspultit.
Lisää wikiä: Wet_sump
Mutta luulis näillä tiedoilla jo puskurin irtoavan ;) eikä sitä konetta tarvi nostaa irti asti, keventää kuormaa vaan tarvittassa ja jotain palikkaa siis väliin, jotta paine jakaantuu.
Four-stroke engines are lubricated by oil which is pumped into various bearings and thereafter allowed to drain to the base of the engine. In most production cars and motorcycles, which use a wet sump system, the oil is collected in a three to seven quart (3 to 7 L) capacity pan at the base of the engine, known as the oil pan or sump where it is pumped back up to the bearings by the oil pump, internal to the engine.
Mutta luulis näillä tiedoilla jo puskurin irtoavan ;) eikä sitä konetta tarvi nostaa irti asti, keventää kuormaa vaan tarvittassa ja jotain palikkaa siis väliin, jotta paine jakaantuu.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa