yllätys 4pyörä suuntauksessa.
Valvoja: ffp jäsenet
yllätys 4pyörä suuntauksessa.
nonii...vein audini tänään 4pyöräsuuntaukseen vianorille koska piti saada lappu katsastusmiehelle kun piti alusta mutoskatsastaa...koneet kiinni ja arvot ruudulle...camberit takana ihan päin mäntyä, eikä pysty säätämään ku säätö loppuu...sitten asentaja katseli vähän tarkemmin niitä arvoja ja huomasi että oik.takapyörä on 14.7mm taempana kun vas. takapyörä. Eli suomeks sanottuna takapää on mutkalla...tietäisi vaan mistähän se johtuu..ei ei asentaja ainakaan mitään säätöä sieltä löytäny millä varsia voisi säätää pituus suunnassa, poikittaissuunta säätöhän sieltä kyllä löytyy... auto menee periaatteessa pientä kylkimyyryä koko ajan...ajossa ei kyllä huomaa mitään erikoista ja renkaat on kulunu tasaisesti...noo kävin sit liikkeessä mistä ostin auton n.5kk sitten lupasi soittaa viikon päästä ku joku toinen kaveri joka hoitaa näitä asioita tulee lomalta....että tämmöstä tänää...
Ilmeisesti kyse on tuosta S3:sta? En tunne 4-vetoisen VAG:laisen takapään tuentaa sen tarkemmin, mutta heitänpä tähän tällaisen hypoteesin.
Isäni ajeli Polo 6N:n kesärenkailla pitkin liikenteenjakajaa niin, että vanne meni suhteellisen soikeaksi. Nelipyöräsuuntauksessa Vianorilla korjailivat aurauksia vähän ja totesivat muuten OK:ksi.
Sain sitten auton käsiini ja tutkiskelin silmämääräisesti, että eturengas on n. 2-3 cm taaempana kuin toisella puolella, joka myös todettiin Vianorin papereista. Vikaa etsittiin puslista ym., mutta lopulta syylliseksi löytyi apurunko. Apurunko oli nitkahtanut taakse päin jääden samalla jännitykseen.
Vianorille uudelleen ja nelipyöräsuuntauslaitteet autossa kiinni avattiin apurungon pultit ongelmapuolelta. Ensimmäisen pultin avaamisen yhteydessä kuului jumalaton lojaus kun apurunko pamahti kohdalleen. Pyöränkulmat takaisin alkuperäsille kohdilleen ja kovaa ajoa!
No, mutta kuten mainittu, en tunne S3 takapään tuentaa.
Isäni ajeli Polo 6N:n kesärenkailla pitkin liikenteenjakajaa niin, että vanne meni suhteellisen soikeaksi. Nelipyöräsuuntauksessa Vianorilla korjailivat aurauksia vähän ja totesivat muuten OK:ksi.
Sain sitten auton käsiini ja tutkiskelin silmämääräisesti, että eturengas on n. 2-3 cm taaempana kuin toisella puolella, joka myös todettiin Vianorin papereista. Vikaa etsittiin puslista ym., mutta lopulta syylliseksi löytyi apurunko. Apurunko oli nitkahtanut taakse päin jääden samalla jännitykseen.
Vianorille uudelleen ja nelipyöräsuuntauslaitteet autossa kiinni avattiin apurungon pultit ongelmapuolelta. Ensimmäisen pultin avaamisen yhteydessä kuului jumalaton lojaus kun apurunko pamahti kohdalleen. Pyöränkulmat takaisin alkuperäsille kohdilleen ja kovaa ajoa!
No, mutta kuten mainittu, en tunne S3 takapään tuentaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tuota... Olisiko pidemmän päälle kannattavampaa panostaa/murehtia pyöränkulmien korjausta kuin saada vaan nyt äkkiä leimaan?
Eli vanha alusta takasin kiinni ja hoitamaan asiaa autokaupan kanssa. Jos uuden alustan kanssa auton sinne viet niin nehän pian keksii syyttää alustan asennusta kieroista kulmista...
Eli vanha alusta takasin kiinni ja hoitamaan asiaa autokaupan kanssa. Jos uuden alustan kanssa auton sinne viet niin nehän pian keksii syyttää alustan asennusta kieroista kulmista...
Huoh... alkaa homma aukeamaan: jos kerran alusta on ollut autossa kiinni myytäessä, mutta ei ole muutoskatsastettu, tuotteessa on kuluttajasuojalain mukaisen liikkeenharjoittajan virhevastuun mukaan virhe. Tuotteessa on siis virhe, jos tuote ei vastaa kuvausta tai se ei vastaa viranomaisen määräyksiä.
Tuossa nyt on vain se pointti, että virheestä olisi pitänyt reklamoida heti ja vaatia myyjä korjaamaan tuotteessa ollut virhe, eikä ruveta itse säätämään. En kyllä tuosta ensimmäisestä postauksesta juuri käsittänyt, milloin asiasta on liikkeelle ilmoitettu.
Tuossa nyt on vain se pointti, että virheestä olisi pitänyt reklamoida heti ja vaatia myyjä korjaamaan tuotteessa ollut virhe, eikä ruveta itse säätämään. En kyllä tuosta ensimmäisestä postauksesta juuri käsittänyt, milloin asiasta on liikkeelle ilmoitettu.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa