1,6 kaasarikone+turbo

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

golftuned
-
Viestit: 5
Liittynyt: 18.5.2007 11:21

1,6 kaasarikone+turbo

ViestiKirjoittaja golftuned » 18.5.2007 11:49

eli olis tossa pihassa 1,6 2mk golffi jota pitäs pikkasen piristää. Eli turbo löytyy omasta takaa mutta muuta ei eli neuvoja ottaisin vastaa mitä kannattais tehä, miten turbo kannattaa asentaa? Kaasari paine vai imupuolelle?

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 18.5.2007 14:23

painepuolelle, silloin voit käyttää välijäähyäki. Koteloit kaasarin peltilaatikkoon, jolloin se paineistuu.

golftuned
-
Viestit: 5
Liittynyt: 18.5.2007 11:21

ViestiKirjoittaja golftuned » 18.5.2007 15:00

mitenkäs sais ne paineet sitte pidettyä siellä boxissa kun sinne joutuu kuitenkin vetämään kaasuvaijerit ja bensaletkut :D ei ole kokemusta oikeen palioo vielä näistä turboista :D

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 18.5.2007 15:54

Läpivientikumit ja jos se poksi vähän vuotaa niin so what :)

Sit tarttet myös ruiskun bensapumpun ja ahtopaineen mukaan nousevan bensapaineensäätimen kaasutin koneeseen. Eli moposportista malpassi tms.

golftuned
-
Viestit: 5
Liittynyt: 18.5.2007 11:21

ViestiKirjoittaja golftuned » 18.5.2007 16:52

kiitos

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 18.5.2007 17:41

ole hyvä.

golftuned
-
Viestit: 5
Liittynyt: 18.5.2007 11:21

ViestiKirjoittaja golftuned » 18.5.2007 18:13

niin ja entäs tämä muutoskatsastus juttu. Mitä kaikkia sen puolesta joutuu tekemään vai voiko vaan mennä mkatsastus konttorille ja sanoo jotta pitääs muutoskattastaa turbolle?

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 18.5.2007 20:50

Auton pitää alustaltaan ja jarruiltaan vastata mallisarjan tehokkainta.
Riippuen myös siitä jos autosi on vähäpäästöinen niin vtt mittaus. Jos autosi ei ole, mutta 87-92 välillä, niin katti pitää lisätä. 87 aikasempi, niin ei tarvitse tehdä päästöille mitään.

Roope
-
Viestit: 8
Liittynyt: 24.2.2007 19:10

ViestiKirjoittaja Roope » 20.5.2007 18:03

niin ja pitää olla penkitys lappu tehoista..

golftuned
-
Viestit: 5
Liittynyt: 18.5.2007 11:21

ViestiKirjoittaja golftuned » 27.5.2007 17:28

jooo ja lisää aiheeseen liittyviä vinkkejä vois laittaa ;D

TfP-Motors
-
Viestit: 91
Liittynyt: 19.1.2005 20:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja TfP-Motors » 27.5.2007 23:18

Legendaarinen: "pienellä paineella kun ajaa niin ei tarvii mitään vaihtaa", minä oon ainakin jo kaiken yhteen jälkiturbotettuun rojektiin vaihtanut, eikä painetta ole vieläkään puolta baaria enempää :D


Eli noi paineensäätimet ja pumput kun on jo kerrottu, niin sitten kaasari mielellään semmonen jossa mahdollisimman vähän alipaine-hässäköitä. Eli mekaanisesti aukeevat kurkut yms. Pierburilla tuskin onnistuu. Ja ensin voi kokeilla ilman painelaatikkoa kaasarin ympärille, mutta omien kokemuksien mukaan "normaalilla vaparin kaasarilla" 2/3:sta tapauksesta vuotaa kohokammion tiivisteestä bensaa ulkoilmaan. Pakosarjan joutuu uusiksi tekemään, sillä en ainakaan omaan mk2 gti golffiin saanut pienehköä IHI:n turboa edes malliksi survottua koneen ja paloseinän väliin, jolloin olisin käyttänyt vakio pakosarjaa johon tehty vain jatke turboa varten.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 28.5.2007 12:44

Mikä v*tun muutoskatsastus? :)
Järkeä käyttää niin tuolle tarvi katsastuksessa juuri kuin näyttää vaan.
Ja unoha suosiolla kaasarit, ostat vaikka K-jetronikin ja leikit sen kanssa. Parempi sekin on kuin yksikään kaasarihässäkkä kotelossa.
Turbokaasuttimet erikseen mutta niitten hinnalla jo kannattaa ostaa ihan sähköinen moottorinohjaus.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa