Tuommoiset jarrusatulat etsiytyi käsiini. Yritin kaivaa tietoa, että mistä ajoneuvosta nuo on lähtöisin, mutten oikein päässyt perille. Vahvimmat epäilykseni on Audi 80/90 (Golf III GTI?) joissa on käytetty Girling 54:ia, mutta onko noi Ate:n tekeleet samanlaiset? Eli ajateltavissa 280x22 levylle?
No lauantaina kuitenkin kokeilen niitä alle, mutta olisi kiva tietää hitusen etukäteen olenko pahasti metsässä.
Ja onko tuo luku 54 satulan leveys, eli pitääkö tuon 22mm levyn kanssa ottaa 16mm palat, jotta hilut sopii yhteen?
Jarrugurut herätys, ATE DE 54 satulat
Valvoja: ffp jäsenet
Jarrugurut herätys, ATE DE 54 satulat
Viimeksi muokannut kilpijoki, 25.5.2007 8:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ihmeellinen internet löysi tälläiset:
http://www.concept1.ca/images/drivers%20caliper%20front%20top.jpg
http://www.concept1.ca/images/drivers%20caliper%20front%20back.jpg
Noi näyttäisi ainakin samalta. Mistähän sitä saisi 288x25 levyt 4x100 jaolla ja onko kokemusta sopiiko ne enää 15" sisään? Vai meneekö homma ketuiksi noiden jo olemassa olevien 280x22 levyjen kanssa?
http://www.concept1.ca/H%20Braking.htm kirjoitti:Drivers Edition Golf III Front Calipers
Original Volkswagen calipers that came stock on Driver's Edition Golf III VR6. Fits Golf / Jetta 3 with 288mm rotors. Factory powder-coated Red and supplied loaded with pads.
http://www.concept1.ca/images/drivers%20caliper%20front%20top.jpg
http://www.concept1.ca/images/drivers%20caliper%20front%20back.jpg
Noi näyttäisi ainakin samalta. Mistähän sitä saisi 288x25 levyt 4x100 jaolla ja onko kokemusta sopiiko ne enää 15" sisään? Vai meneekö homma ketuiksi noiden jo olemassa olevien 280x22 levyjen kanssa?
Ei kai tuo ny paha ole. Jos löytyy sopivan kokoinen napa jossa on 4x100 jako niin laittaa sen pultilla kiinni levyyn yhdestä pultinreijästä ja poraa sen mukaan 3 uutta reikää.
Tässäpä kuva pajalle.com:sta jossa on laikassa tuplajako, aika liki on pari reikää. KLIK.
E: Aika pieni oli kuva, täältä lisää.
Tässäpä kuva pajalle.com:sta jossa on laikassa tuplajako, aika liki on pari reikää. KLIK.
E: Aika pieni oli kuva, täältä lisää.
Onko paha homma säätää 5x100 jaollisiin levyihin uudet reiät 4x100 jaolle?
5x100-jakoista levyä ei voi käyttää 4x100 osien kanssa. Levyssä on eri "ET"= 5x100 jakoinen lähempänä vanteen kiinnityspintaa kuin 4x100.
Omaan Venton 280mm jarrut sekä 5x100-jako toteutettiin seuravilla osilla:
- Passatin olka-akselit
- Golf/Corro G60 levyt
- Golf III VR6 satulat (vanhemmat, 280mm sellaiset)
Napoihin ja levyihin tehtiin tuplajako Pajalle.com:in tapaan, mutta 5x100-jako on 14-millinen ja ylimääräisiksi jääneet kolme 4x100 jaon pultin reikäää jätettiin 12-miilisiksi.
Näin noihin liki menevien reikien väliin saatiin lisää tavaraa sen parin millin verran.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 26 vierailijaa