Race suuttimet vakio-ohjelmalla
Valvoja: ffp jäsenet
Race suuttimet vakio-ohjelmalla
Onko mitään huonoja puolia tai varottavaa kun joudun ajelemaan vähän aikaa race-suuttimilla ja vakio-ohjelmalla? Tällä hetkellä autossa on vielä paikoillaan Upsoluten lastut, mutta vaihdan ne vakioihin kunhan saan ECUn irti.
Ahdin on gt15/20-hybridi.
Olisko mitään vinkkejä mihin IQ ja ennakko pitäisi säätää?
Uusi ohjelma on tarkoitus teettää, kun muut uudet osat (ainakin kytkin, nestepää, DP ja pakoputki, ehkä myös IC) ovat paikoillaan.
Ahdin on gt15/20-hybridi.
Olisko mitään vinkkejä mihin IQ ja ennakko pitäisi säätää?
Uusi ohjelma on tarkoitus teettää, kun muut uudet osat (ainakin kytkin, nestepää, DP ja pakoputki, ehkä myös IC) ovat paikoillaan.
Tuntuu, että Upson kanssa on vähän liikaa voimaa. Tai eihän se ole mahdollistakaan!
Pääsyy on kuitenkin se, että välillä nykii tai jopa ns. rytkyttää siinä noin 2000 rpm tuntumassa. Erityisesti isolla vaihteella ja pienellä kuormalla (tasamaa, tasavauhti, joskus kiihdytyksen jälkeen kun löysää kaasua). Mikä avuksi?
IQ nyt n. 4,5, ahdoista ei tietoa, kun ei oo vielä mittaria (HYI HYI!!!). Mitä niiden ahtojen pitäisi olla? Vakioahtimella ja -suuttimilla Upso antoi enimmillään n. 1,2. Saako lisää bleedaamalla vai onnistuuko sekin jollain vastussysteemillä?
Pääsyy on kuitenkin se, että välillä nykii tai jopa ns. rytkyttää siinä noin 2000 rpm tuntumassa. Erityisesti isolla vaihteella ja pienellä kuormalla (tasamaa, tasavauhti, joskus kiihdytyksen jälkeen kun löysää kaasua). Mikä avuksi?
IQ nyt n. 4,5, ahdoista ei tietoa, kun ei oo vielä mittaria (HYI HYI!!!). Mitä niiden ahtojen pitäisi olla? Vakioahtimella ja -suuttimilla Upso antoi enimmillään n. 1,2. Saako lisää bleedaamalla vai onnistuuko sekin jollain vastussysteemillä?
Viimeksi muokannut peni, 17.4.2006 22:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mitenkäs noi racet toimii vakioahtimella ja lastulla? onko tuhoon tuomittu yritys? jos pitäis pystyä ajelee niillä ainakin hetken..
kun tarkoituksena/haaveina olis laittaa itsekin se gt15/20 hybridi, varauksella koko putkisto 2 1/2 tuumaseks, lastusta en oikeen tie.. vähän kehno kokemus niistä.. oli oettingerin lastu joka lupas 90heppaseen tdi golffiin jotain 115hp ja n.270newtonia. Penkissä tulos 96hv ja 240newtonia...? Kaikki ainakin piti toimia kunnolla ja ei kummempia vikakoodeja.. eli tod.näk. myöhemmin Karalalle.
kun tarkoituksena/haaveina olis laittaa itsekin se gt15/20 hybridi, varauksella koko putkisto 2 1/2 tuumaseks, lastusta en oikeen tie.. vähän kehno kokemus niistä.. oli oettingerin lastu joka lupas 90heppaseen tdi golffiin jotain 115hp ja n.270newtonia. Penkissä tulos 96hv ja 240newtonia...? Kaikki ainakin piti toimia kunnolla ja ei kummempia vikakoodeja.. eli tod.näk. myöhemmin Karalalle.
No taitaa olla parempi olla sitten kokeilematta.. Tarkoitus olis saada sama vanha ohjelma (koko lastu) tulevaisuudessa takas, jos sitten? Tai odottaa sitten kevättä jos sais sitten kerralla vähän enemmän mm. se ahdin ja suuttimet ja 2 1/2 rosterituupa koko matkan (n.600e katilla!! ruotsista! aika halpa?) ja vielä sitten ehkä tosiaan sinne Karalalle. Ehkä harkitsen vielä noita raceja voisin ehkä harkita jotain hieman miedompia, kun käyttöautona sen PITÄISI kuitenkin pysyä=)
En mielestäni saanu tolle nykyiselle lastulle oikein rahalle vastinetta ja asia onkin jo jatkokäsittelyssä.. Äijät ketkä auton penkkas hiukan hymyilivät ja sanos vaan et vakio-ohjelma sisäl ja laskutettu jostain ihan muusta..
Lupasivat laittaa lastun ja varmaa saa teholapunkin siihen samaan kauppaan! n. -400e. Menee n.1-2tuntia, kun viimeksi kun oettingerin lastu laitettiin, auto seiso n. 2viikkoa pihassa ja sit vast sain boxin takas ja tulos oli mikä oli..
En mielestäni saanu tolle nykyiselle lastulle oikein rahalle vastinetta ja asia onkin jo jatkokäsittelyssä.. Äijät ketkä auton penkkas hiukan hymyilivät ja sanos vaan et vakio-ohjelma sisäl ja laskutettu jostain ihan muusta..
Lupasivat laittaa lastun ja varmaa saa teholapunkin siihen samaan kauppaan! n. -400e. Menee n.1-2tuntia, kun viimeksi kun oettingerin lastu laitettiin, auto seiso n. 2viikkoa pihassa ja sit vast sain boxin takas ja tulos oli mikä oli..
Lainataas hieman topikkia.
Tuli itselle hommattua tuollainen -00 ATJ passat 4motioni ja 6 vaihteinen. Heti alko sormet syyhyämään, josko ottaisi hieman lisää ruutia. Selaillut noita vanhoja juttuja läpi, ja jotain jäänyt mieleenkin. Nyt vain pitäisi päättää, paljonko haluaa sitä tehoa.
-Minne asti tuon vakio kytkin kestää? ~200tkm ajettu, jos tehoja nostaa ja kytkin menee vaihtoon, mistä kannattaa kysellä ja millainen tilalle?
-Ohjelma, boksi vai isomat suuttimet pieneen lisäykseen? Jos vain jonkin noista tekee, mikä on järkevin?
-Jos suuttimia lähtee isontamaa, race 520 tai vastaavat, mitä ongelmia voi tulla, jos ahdinta ei vaihda? Jos päätyy noihin suuttiimiin, kannattaisiko ensin panostaa ahtimeen, ja vasta sen jälkeen nuo suuttimet?
-Halvin ratkaisu olisi lämpöanturia huijata, mutta joillekkin tuosta on ollut apua PD koneissa, toisilla taas ei mitää vaikutusta? Ja ilman erillistä kytkintä, kulutus luultavasti kohoilee helpommin kuin uudella ohjelmalla / suuttimilla?
-Mitenkäs noissa PD vehkeissä tuo IQ säätö? vanhaan 1Z pumppu ratkaisuun nähden, on ihan pihalla tuon nykyisen toiminnasta :)
Tuli itselle hommattua tuollainen -00 ATJ passat 4motioni ja 6 vaihteinen. Heti alko sormet syyhyämään, josko ottaisi hieman lisää ruutia. Selaillut noita vanhoja juttuja läpi, ja jotain jäänyt mieleenkin. Nyt vain pitäisi päättää, paljonko haluaa sitä tehoa.
-Minne asti tuon vakio kytkin kestää? ~200tkm ajettu, jos tehoja nostaa ja kytkin menee vaihtoon, mistä kannattaa kysellä ja millainen tilalle?
-Ohjelma, boksi vai isomat suuttimet pieneen lisäykseen? Jos vain jonkin noista tekee, mikä on järkevin?
-Jos suuttimia lähtee isontamaa, race 520 tai vastaavat, mitä ongelmia voi tulla, jos ahdinta ei vaihda? Jos päätyy noihin suuttiimiin, kannattaisiko ensin panostaa ahtimeen, ja vasta sen jälkeen nuo suuttimet?
-Halvin ratkaisu olisi lämpöanturia huijata, mutta joillekkin tuosta on ollut apua PD koneissa, toisilla taas ei mitää vaikutusta? Ja ilman erillistä kytkintä, kulutus luultavasti kohoilee helpommin kuin uudella ohjelmalla / suuttimilla?
-Mitenkäs noissa PD vehkeissä tuo IQ säätö? vanhaan 1Z pumppu ratkaisuun nähden, on ihan pihalla tuon nykyisen toiminnasta :)
Itse itselleni vastaten :)
Ilmeisesti tuossa 6v laatikossa on jo isompi kytkin, jonka pitäisi kestää jo suht hyvin vireistystä vakionakin.
vakio suuttimet kuulemma piisaa parinsadan hepan paikkeille?
Eli ahdistava tekijä on tuo ahdin, millaista olisi järkevä vaihtaa tunne tilalle? Mitä malleja löytyy plug & playina tuohon pitkittäiskoneiseen? Tuon jälkeen ohjelmointia, ja pitäsi taas meno maistua :)
Ilmeisesti tuossa 6v laatikossa on jo isompi kytkin, jonka pitäisi kestää jo suht hyvin vireistystä vakionakin.
vakio suuttimet kuulemma piisaa parinsadan hepan paikkeille?
Eli ahdistava tekijä on tuo ahdin, millaista olisi järkevä vaihtaa tunne tilalle? Mitä malleja löytyy plug & playina tuohon pitkittäiskoneiseen? Tuon jälkeen ohjelmointia, ja pitäsi taas meno maistua :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa