3B Passatin alustanvaihto.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Peksiiii
-
Viestit: 81
Liittynyt: 30.5.2005 12:13

3B Passatin alustanvaihto.

ViestiKirjoittaja Peksiiii » 23.5.2007 14:29

Alusta saapui ja nyt pitäisi saada se vielä ruuvattua alle. Yritin etsiä search:llä kyseisen mallin alustanvaihdosta, mutten löytänyt. Varsinkin etupää näyttää rakenteeltaan ihmeelliseltä. En ole aiemmin nähnyt vastaavaa #kokemattomuutta# Eli kertokaapa mitä kannattaa ottaa huomioon ja miten vaihto onnistuu parhaiten? Mikä vastusti eniten? Toitovasti vastaavia topicceja ei ole miljoonaa.. Yritin kuitenkin etsiä..

Migetzu
-
Viestit: 70
Liittynyt: 30.1.2004 11:00

ViestiKirjoittaja Migetzu » 23.5.2007 14:53

Tuolla on jonkinmoiset ohjeet etupään vaihtoon: http://www.passatworld.com/forums/showthread.php?t=104287&highlight=control

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 24.5.2007 10:10

Tuon ohjeen step 4,5 ja 6 :n voi ohittaa kun avaa konehuoneesta löytyvien muovikuppien alta suoraan step8:ssa kuvatut mutterit. Eli siis, yksinkertaisimmillaan alapultti auki (step3) ja yläpultit konehuoneen kautta (step8)
On kuultu tarinoita step4:ssa katkeilevista pulteista...

suorja
-
Viestit: 83
Liittynyt: 23.11.2004 15:24

ViestiKirjoittaja suorja » 24.5.2007 12:35

Kannattaa ottaa koko systeemi irti kuten ohjeessa. Saapi helpommin paikalleen, vähän painavampi on mutta se on pieni juttu. Viikonloppuna juuri vaihdoin eteen iskarit. Ensin irrotin tuon pelkän joustintuen, mutta toiselta puolelta otinkin jo sitten tukivarsineen. Huomattavasti helpompi noin. Ja nuo tulpat hajoilee / kuskin puolelta tosi vaikea ottaa jarruputkien alta pois.

Peksiiii
-
Viestit: 81
Liittynyt: 30.5.2005 12:13

ViestiKirjoittaja Peksiiii » 24.5.2007 12:59

Kiitoksia hyvistä neuvoista... Ajattelin nyt ensimmäistä kertaa alkaa alustanvaihtoon silleen että varaosaliikkeet on auki. Jos sattuu jotain osaa tarvitsevan esim. Laakereita tai kumeja, niin saa nopeesti osia eikä auto seiso vlo pihalla puilla paljailla. Vanhaan passattiin oli paljon helpompi vaihtaa. Kahden kaverin kanssa 2-3h joka nurkkaan tolpat alle:)

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 26.5.2007 13:01

Samaan aikaan sen tekee 3b:nkin... Ja yläpäässä ei ole laakeria.

Peksiiii
-
Viestit: 81
Liittynyt: 30.5.2005 12:13

ViestiKirjoittaja Peksiiii » 29.5.2007 12:00

Olen nyt yrittänyt 1,5h irroittaa kuskin etuiskaria=D Mä en yksinkertaisesti saa ylätukivartta irti. Eli Step 4:en irroitus tuottaa vaikeuksia. Onko siihen joku ihme niksi mitä en tuosta lontoon kielisestä tekstistä ymmärtänyt??

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

xXx

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 29.5.2007 12:05

^^ Siis etkö saa tuota pitkää pulttia irti? vai eikö ylätuki varret lähde irti siitä tolpasta??? Tuo pultti on todella hyvin kiinni jos ei oo koskaan / pitkään aikaan irroitettu... Mutta rostoffia tai jotain muuta vastaavaa pari päivää ruikkimalla lähtee todella helposti...

Peksiiii
-
Viestit: 81
Liittynyt: 30.5.2005 12:13

ViestiKirjoittaja Peksiiii » 29.5.2007 12:09

rostoffia menny jo varttipurkki yhteen tolppaan... Pultti on irti mutta ylätukivarret ei lähde irti tolpasta.

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

xXx

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 29.5.2007 12:15

No sitten vaan ruuvaria siihen hahloon missä ylätukivarren pallonivel on kiinni... hiukan levitystä ja jollain pultilla tai vastaavalla naputtelee palloniveltä alhaalta päin irti... Pitäisi kyllä irrota... tai ainakin itseltä irtosi suht helposti näin...

Peksiiii
-
Viestit: 81
Liittynyt: 30.5.2005 12:13

ViestiKirjoittaja Peksiiii » 29.5.2007 12:17

Jep. Pitää sitten vaan jatkaa naputtelua... Ei viitsisi hirveesti takoakaan... Meinaa nimitääin olla melko lujassa.
Viimeksi muokannut Peksiiii, 29.5.2007 13:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

MR
-
Viestit: 207
Liittynyt: 4.11.2003 18:03

ViestiKirjoittaja MR » 29.5.2007 12:25

Ja VAROVASTI levittää sitä hahloa. Olen nähnyt parikin tolppaa rikottavan noin. Itsellä ovat aina lähteneet suosiolla kun vaan tuon pultin on saanut pois.

Peksiiii
-
Viestit: 81
Liittynyt: 30.5.2005 12:13

ViestiKirjoittaja Peksiiii » 29.5.2007 13:50

Jep... Lähtihän se. Samalla lähti parin rystysen nahat ja puolipurkkia rostoffia=) Anyway, seuraava lähteekin helpommin, kun tietää rakennetta tarkemmin.. Kiitoksia vinkeistä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa