3B Passat "Hifi" projekti päiväkirja.

Kaikki auton sisustaan ja autohifiin liittyvät aiheet.

Valvoja: ffp jäsenet

Pallooo
-

3B Passat "Hifi" projekti päiväkirja.

ViestiKirjoittaja Pallooo » 26.4.2007 0:14

Noniin, eli tuli ostettua tommonen -00 vuoden alusta (3B kori) passat ja tarkotus vaihtaa vakio jumputtimet karvanverran järeämpiin. Kuvia ja juttua tulee sitä mukaa mitä kerkee laittamaan.

Ensin kuitenkin vähän osalistaa mitä autoon tulee:

Soitin: JVC DV-6202 + Tietokone

Näyttö: Merkki ja malli vielä auki 7-8" kosketusnäyttö jokatapauksessa.

Erillissarjat: Eteen ja taakse Peerles Definition 6 sarjat.
Diskanttejen eroa vakioon näkee hiukan tästä
Kuva

Matalista äänistä huolehtii: Carpower Sonic 15"

Akku/Kondensaattori:Optima YellowTop/USAcoustics 20 faradin hybridi konkka

Vahvistimet: Erkkasatseja ohjaa SPL Dynamics S-6004 ja Subia saman valmistajan S-1200D digipääte.

Projektia on jo sen verran aloitettu, että ovet ja sisusta takaa purettu ja taakse jo saatu kaiuttimet vaihdettua täysin orkkis paikoille.
Vastaan tulleista ongelmista ja esteistä ja niiden ratkaisuista vastaavan varalle tulee ohjeita ja kuvia.
Viimeksi muokannut Pallooo, 26.4.2007 15:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Pallooo
-

ViestiKirjoittaja Pallooo » 26.4.2007 1:03

Tietokoneen emolevy olisi tarkoitus asentaa ensiapulaukun kannen alle.
Taas kuvaa kun konetta mallailtu paikoilleen:

Kuva

Niinjoo, jos jollain tarvetta noille vakio kaiuttimille niin voi pistää postausta tuleen, aika tyhjänpanttina noi tohon jäi hyllyn reunalle.
Viimeksi muokannut Pallooo, 26.4.2007 15:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Tanhis
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tanhis » 26.4.2007 12:17

Mihis kaikki muut tietokoneen kamat meinaat sijoittaa ja miten kovon meinaat toteuttaa. Ja mites koteloit tuon patentin.

Tapani
-

ViestiKirjoittaja Tapani » 26.4.2007 13:00

Entäpä miten kosteuden ja tärinän kanssa? Meinaatko emon + kortit lakalla suihkutella?

Pallooo
-

ViestiKirjoittaja Pallooo » 26.4.2007 14:30

Noniin.

Eli kyllä siihen suojalakka olis tarkotus pintaan törkätä, mitä näitä ennen katsonut niin pitäis olla ihan riittävä suoja kosteudelle, emotulee kiinni vanerilevyyn mikä tuonne taakse tulee, ja päälle pleksi mihin puhaltimet kiinni auttamaan ilmanvaihtoon ja samalla myös kosteusongelmaan.

Kovalevy ratkaisuun on vielä muutama eri vaihtoehto, mutta luultavasti tulee rumaan räkkiin joka taaseen roikkuu kumin varassa, tämä asennus tulee jäämään piiloon, kortit tulevat normaalisti kiinni emolevyyn.

Autoon tulee myös 3G/HDPA(tai joku semmonen uus systeemi) tekniikkaa käyttävä internet yhteys. Matkapuhelin liittymä ja samaan pakettiin saa eräältä palveluntarjoajalta modeemia ja meganen yhteys ulkomailmaan pitäisi olla aina 3G verkon alueella.

Mutta asiasta lisää, kun asennus hommat etenee, tietokonetta vasta mallailtu paikoilleen, mikään ei siis ole vielä varmaa, muutakun se että kone sinne tulee. :)

Illemmalla jatkuu auton rakennus ja illalla lisäilen luultavasti tänne myös juttua kuvien kera.

Ja mukava kun kiinnostusta löytyy, varsinkin tuntuu, että nämä tietokone hommat on suomessa vielä vähän harvinaisempia.

uiop
-

ViestiKirjoittaja uiop » 26.4.2007 15:47

Ite meinottelin tehdä helpomman ratkaisun ja tämmösen joko itse rakentaa tahi tilata tuon käikäleen, menee nätisti vanhan soittimen tilalle.

http://www.blocket.se/vi/10212648.htm?ca=5_s

Pallooo
-

ViestiKirjoittaja Pallooo » 26.4.2007 17:34

Jeps, olishan tuo tai minipc ollut helpompi ratkasu, mutta siinä kun ei riitä ominaisuudet tarpeisiini :(

Tapsala
-

ViestiKirjoittaja Tapsala » 26.4.2007 18:02

MItes meinaat hiiren ja näppäimistön toteuttaa? Ite kans mietin tietsikan rakentamista tonne kärryyn ja hiiressä päädyin usb johdolla liitettävään tatch bad:iin (sellanen läppärin taso ja oikee ja vasen näppäin omassa kotelossaan) mut projekti jäi suunnittelu asteelle toistaiseksi...

Pallooo
-

ViestiKirjoittaja Pallooo » 26.4.2007 21:19

Tietokoneen hallintalaitteina toimii kosketus näyttö ja langaton näppäimistö minkä sijoitus paikka tulee olemaan hanskalokero aina kun ei tarvi käyttää. Näppäimistö on "mini" mallia, eli todella kapea, näppäimistön oikeasta ylänurkasta löytyy myös pallo mikä toimii hiirenä.

Tänään ei sit juurikaan juttu jatku kun kamerastakin patterit loppu ja iso-osa aikaa meni ideointiin ja tyhjänpanttina palloiluun...

Ja kai se vesisadekkin vit*tti.

jaripetteri
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 27.4.2007 11:21

minkälaista poweria meinasit emoon tuupata kiinni ja miten ohjata käynnistymisiä?

Mulla oli vuoden päivät Thinkpadiin pohjautuva autopc (käytännössä telakka takakontissa et PC:n sai poiskin) ja 7" kosketusnäyttö koelautaan upotettuna. Otin pois kun Touchi alko temppuilemaan enkä saanut sitä enää kalibroitua niin että oikeata laitaa näytöstä olisi voinut käyttää. Pitäis varmaan korjata näyttö ja laittaa systeemi takaisin kiinni tai myydä pois...

kannettavan kovo ei käytössä nillittänyt millään tavalla vaikka tuli joskus -30'C pakkasillakin käytettyä mutta nyt kun kone on muussa käytössä on siellä muutama bad sectori ilmestynyt eli iskunvaimennukseen suunnitteluun kannattaa uhrata muutama minuutti. mulla ei ollut kun pienet pehmikkeet läppärin alla ja niidenkin päätarkoitus oli nostaa konetta senverran että sain ilman puhaltamaan myös koneen ali. Olivat lisäksi varmaan liian kovat.

jos nyt lähtisin uutta systeemiä tekemään niin todennäköisesti ottaisin käyttistä varten 4GB flash muistin ja laittaisin käyttiksen sinne. Mahdollisesti jonkun RAM-levy hässäkän kanssa jonne bootissa käyttis ladataan. medialle sitten joku ulkoinen USB-kovo vaikka hanskalokeroon. sen vois sitten tuupata mankkaan kiinni kun PC jysähtää... =)

Mulla oli tuossa systeemissä BT kännykkää varten tosin sitä en ikinä ehtinyt saamaan kunnolla pelaamaan että oikeasti olisi voinut käyttää systeemiä handsfreenä. Wlanilla siirtelin tiedostoja auton ja kotiverkon välillä sekä kämänen webbikamera oli peruutus tutkana. Road Runner oli WinXP:n kanssa tuossa pohjana ja navigaattorina Destinator PN:n karttoja käyttävä Map Monkey.

Powereita ohjailin itse tehdyllä relekortilla jossa oli mikrokontrolleri ohjaus tarkoituksena tehdä siitä automaattinen niin että seuraa esim. hälärin tilaa. Jos häly päällä PC sammuttaa itsensä ja käynnistää kun häly otetaan pois. tuotakaan en ehtinyt loppuun saakka vääntää vaan toimi käytännössä koelaudassa olevilla kytkimillä joilla ohjailin kortin releitä kytkien sähköjä päälle ja pois sekä ohjasin läppärin poweri nappulaa.

ei muuta kun onnea projektille. tuo on varsin mielenkiintoinen harrastus muuta aikaa siihen saa kyllä kulumaan.

ja jos ei vielä ole tuttu niin tuolla on kauheesti kaikkee aiheesta http://www.mp3car.com ja lähinnä forum mutta on tuolla muutakin.

Pallooo
-

ViestiKirjoittaja Pallooo » 27.4.2007 11:33

Virta tulee emolle ihan normaalilla piuhalla 1000w invertteristä.

On tuota mp3car sivustoa kyllä tullut tutkailtua ja kovon vaimennus todella se suurin mietinnän aihe. Muuten rupeaa olemaan aikalailla selvillä, että mitn vermeet tulee kiinni ja miten ohjataan.

En sitten tiedä, että miten tuo flash muistista boottiva käyttis on toiminnassa, mitäs jos flashiin tulee jtn kummaa kesken käynnistyksen? Sekoittaako koko käyttiksen ja uudelleen asennus aina? Olen näet kuullut, että flasheillä on joskus HARVOIN ollut tapana vähän unohtaa ja sekoittaa tiedostoja.

Kännistys tulee niinkin yksinkertaisesti että koneen oma virtanappula alkuperäisestä kotelosta jatketaan eteen ja tulee passatissa kuskin vasemmalla puolella edessä olevaan kolikko tjsp reikä mikä siinä nyt onkaan.

"Puhelin" tulee USB porttiin kiinni modeemina jota saunalahti tarjoaa. Muuta puhelin systeemiä ei tule.

jaripetteri
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 27.4.2007 12:44

tuon invertterin kanssa kannattaa sellainen asia huomioida että syö tyhjäkäynnilläkin jonkin verran virtaa eli tee joku rele hässäkkä että invertteri on poissa käytöstä auton ollessa sammuksissa. siis jos et jo ole tehnyt.

Ei flasheissä oikeastaan muuta ongelmaa ole kuin se että ne kestävät vain rajallisen määrän kirjoitusta aina yhteen sektoriin. uudet muistit osaavat jo kierrättää ja laskea minne dataa uudelleen kirjoittavat eli ihan heti noiden ei pitäisi enää korruptoitua.

Mulla on makkarissa "telkkarina" itseasiassa tuo samainen autossa ollut Thinkpad niin että siinä ei ole kovoa olenkaan vaan 2GB Compact Flash muistikortti jossa Linux asennettuna. Poistin vain logien kirjoittamisen eli ihan kokoajan kortille ei kirjoiteta ja kun käytän sitä vain leffojen, telkkarin (digipurkki verkon yli MythTV:llä) ja musan kuunteluun serveriltä niin tein kortista varmuuskopion ja jos se korruptoituu niin ei muuta kuin kortti vaihtoon ja backupista data takaisin...

no on tuo nyt vajaan puoli vuotta pyörinyt ilman ongelmia. suurin syy siihen miksi tein ton noin on se että sain koneen hiljaiseksi ja olihan se ihan cool ratkaisu muutenkin. lisäksi kuluttaa vähemmän virtaa jolloin akku kestää pidempään.

muistikortit muuten voivat hukata tietoa silloin kun se napataan koneesta irti korttia ensin "pysäyttämättä". tällöin data on vielä jossain puskurissa eikä vielä kirjoitettu kortille vaikka käyttis niin näyttäisikin siksi kannattaa kortit aina ensin pysäyttää. sama pätee usb-kovoille.

mutta kyllä se normi kovokin siellä varmaan kestää jos vähän iskuja vaimentaa. kunhan vaan heittelen ajatuksia ilmaan... =)

tolammin
-

ViestiKirjoittaja tolammin » 29.4.2007 1:39

Itsellä on kanssa sama projekti 3b passattiin menossa. Olin myös aikeissa laittaa emon ensiapulaukun koteloon mutta se ei mulla ainakaan sopinut sinne millään kun kortit oli kiinni... Pitää keksiä joku toinen ratkaisu. Siihen soittimen tilalle olen upottanut 8" kosketusnäytön ja siirtänyt lämppärinsäätimet alemmaksi mutta on vielä pientä hienosäätöä vailla.

Tapsala
-

ViestiKirjoittaja Tapsala » 29.4.2007 11:33

Eikös noitten inverttereiden hyötysuhde oo jotain alle 90% luokkaa? Kannattaako sitä sähköö muuttaa 230VAC oollenkaan, vaan tekis jonku jännitteen säätö hässäkän mistä saa suoraan tietokoneen vaatimat jänniteet auton akulta...

Pallooo
-

ViestiKirjoittaja Pallooo » 5.5.2007 16:03

tolammin. No siis tietysti siitä leikataan tuo takahärdelli pois ja ulkopeltiin tulee kaksoiskomponentti liimalla vanerilevy kiinni mihin taaseen emo kiinnittyy, mutt itse en tiedä uskallanko jättää tuota vakio ensiapulaukun kantta paikalleen, koska tuuletus olisi hyvä saada takaluukusta päin suoraan emoon. En tiedä vielä.

Ja hetkinen, olenko nyt aivan hukassa vai siis mitä olet tehnyt? Jättänyt mankan kokonaan pois ja sillä paikalla 8" kosketusnäyttö(omani ainakin mankkaa leveämpi) ja siirtänyt lämppärin säätimet ALEMMAKSI?! sittenhän ne jäävät vaan pahemmin näytön taakse? Vai onko sinulla klimatronik? Kuvia Kuvia Kuvia. Missä päin suomea tämä projekti on käynnissä? Jos sattuu jossain sielläpäin olemaan asioita niin sopiiko tulla vilkaisemaan?

Tapsala:
En sitä hyötysuhdetta niin mieti koska tuo tietokoneen maximaalinen syömä 500w on niin pieni määrä että ei minua tehossa haittaa. Ja se on halvempaa muuttaa 230 vaihtojännitteeksi, koska jos ei ole elektroniikka kykyä sen verran itsellä, että osaisi tehdä jännitetasaajan jossa ei tule edes 0.1 V heittoja, en lähtisi väsäämään itsetuota poweria, koska tietokone on tästä TODELLA tarkka. Mutta myydänhän powereitakin missä 12V sisään tulo juuri autoa varten mutta ei riittävän suurina, tämän takia päädyin invertteriin joka on oikeasti halpa. :D

Projekti kuvia ei nyt ole saatavilla lisää, koska kamera on teillä tietämättömillä.

Mutta ei se projektikaan juuri etene, RCA piuhojen toimitus kestänyt nyt viikon. Eli ei saa signaalia niin huono ruveta jatkaan mihinkä suuntaan.

tolammin
-

ViestiKirjoittaja tolammin » 5.5.2007 22:55

Projekti on vielä aika alussa kun on ollut kiireitä viime aikoina. Olen siis purkanut 8" kosketusnäytön ja laittanut sen näyttöpaneelin soittimen ja lämppärin säätimien tilalle ja pudottanut säätimet alemmaksi. Tuossa on pari huonoa kuvaa näytöstä. Lämppärin säätimet tulevat siis tuohon näytön alapuolelle.

http://img.photobucket.com/albums/v368/ ... DC0308.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v368/ ... DC0309.jpg

Pallooo
-

ViestiKirjoittaja Pallooo » 7.5.2007 12:37

Näyttää hyvältä, rupesi itseäkutkuttamaan näytön sijoitus samaan paikkaan.
Pistänpä sulle viestiä tulemaan missä kyselen mottipäisiä. Näyttää siistiltä! Propsit!

jaripetteri
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 7.5.2007 16:52

semmoset omakohtaiset kokemukset että mankkaa ei kannata jättää pois jos haluaa kuunnella jotain. itselläni PC oli aika ajoin poissa käytöstä syytä jos toisesta ja välillä se saatto jopa jämähtää kesken kaiken. sillon oli kiva laittaa mankasta vaikka radio päälle niin oli edes jotain melua. Mulla oli G:ssä mankka tuon näytön takana koelaudan sisässä ja etupaneeli johdotettu aurinkolippaan. siellä oli itseasiassa pitkään levyllinen mp3:isakin sisällä mitä ei päässyt vaihtamaan... =)

Poweroinnin ratkaisin itse niin että käytin läppäriä jossa oma akku jne. ihan autolaturin perässä josta muunsin näytölle 12V ja USB-laitteille 5V regulla ja pikkusella hakkurilla. alkuun tuo läppäri oli sellainen näytötön mutta sain siihen jossain välissä ihan kokonaisenkin koneen tuonne laitettavaksi.

mulla on myös itse tehty hakkuri muuntaja auton 10V-16V akkujännitteestä PC:tä varten +-12V +-5V lähdöillä jota oli tarkoitus käyttää Xboxin kanssa jota tuohon ensin suunnittelin mutta niin se vaan loppui aika senkin kanssa kesken.

Laitoin tonne vähän kuvia mitä löysin koneelta. Osa varsin huonoja mutta joitain nyt kuitenkin ja tosiaan nuohan eivät ole enää autossa kiinni... =(

Pallooo
-

ViestiKirjoittaja Pallooo » 7.5.2007 21:59

Jeps, itse ainakin jätän vielä mankan ja luultavasti päätoimisesti sitä käytän, tietokoneen kautta kyllä gepsi ja telkkari ja internet.

TV saattaa kyllä tulla ihan normi auto digiboksillakin, ei vielä päätetty.

Tietokone lähinnä sitä varten ettei kukaan pääse ikinä valittamaan, että juuri se hänen lempi biisi puuttu.. Sen voi tietysti ladata netistä(ostaa tietysti nettikaupasta).

Jumbbane
-

ViestiKirjoittaja Jumbbane » 8.5.2007 8:54

Luulin että ihmiset tekevät hifejään itseään varten mutta olinki väärässä..

Pallooo
-

ViestiKirjoittaja Pallooo » 8.5.2007 10:35

Jumbbane.

Miksi en ymmärrä tokaisuasi? Yhtälailla itseäni kuin muitakin mukana olevia varten.
Ehkä jopa lähinnä itseäni, koska taakse tai muualle kuin eteen keskelle ei ole tarkoitus näyttöjäkään sulloa. Mahdollisimman orkkiksen näköisesti vaan.

tolammin
-

ViestiKirjoittaja tolammin » 8.5.2007 11:39

Tuo mun kosketusnäyttö on kitupiikin 8" kosketusnäyttö jonka avasin ja laitoin tuon näyttöpaneelin tuohon keskipaneeliin.

http://img.photobucket.com/albums/v368/ ... DC0312.jpg

Alkuperäinen keskipaneeli on tämän näköinen.

http://img.photobucket.com/albums/v368/ ... DC0313.jpg

Ensin kannattaa ottaa soitin irti. Keskipaneeli on neljällä torxilla kiinni joista kaksi saa irti kun ottaa lämppärin säätimien paneelin pois niin ovat yläkulmissa. Kaksi on tuossa tavaralokeron yläkulmissa. Lämmönsäädin yksikkö on vielä kahdella torxilla kiinni alakulmista. Lämppäriyksikköön tulee yksi liitin ja kolme vaijeria jos ei ole ilmastointia. En viitsinyt alkaa irrottamaan vaijereita niin tein muoviin reiän että sain sen siirrettyä alas. Keskipaneelista sahasin tuon poikittain menevän muovin irti näytön edestä. Alhaalta sahasin myös palan pois jotta lämppäriyksikkö mahtuu alas ja täytin pakkelilla kolot ja jatkoin vähän alaspäin.

http://img.photobucket.com/albums/v368/ ... DC0316.jpg

Mulla ei siis tule soitin näkyville. Laitan se hanskalokeroon tai sitten voisin siirtää etupaneelin aurinkolippaan. Koneeksi tulee ihan normaali 1.8 gigan pöytäkone ja kovo on tällä hetkellä 40 gigan mutta vaihtunee isommaksi. Muita hifejä autossa on dls b6 erillissarjat etu ja takaovissa ja takaluukussa on kotelo 12" subille varapyöräkotelossa mutta ei ole vielä tarkkaa tietoa mikä subi tulee. Mulla oli edellisessä autossa tietokoneen usb digiboxi ja tietokone autossa eikä näkynyt kunnolla edes paikoillaan eli kannattaa laittaa autoon suunniteltu jos haluaa että näkyy hyvin.

jaripetteri
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 8.5.2007 15:16

DigiTV tarvii autossa sellaisen kaksiosaisen antenni joka osaa napata signaalin liikkeessäkin.

Tuo mun näyttö on Newision/Lilliput kosketusnäytöllä varustettu 7" TFT. Loisto kuva mutta tosiaan tuo touch alkoi mulla tuossa reistailemaan.

Pallooo
-

ViestiKirjoittaja Pallooo » 10.5.2007 23:56

Noniin, siis tarkoitus toteuttaa näyttö ja räppänäpaneeli samallalailla kun tolammin, mutta soitin pitää EHDOTTOMASTI jäädä näkyviin, ja helposti käytettäväksi.

Kaksi päivää mennyt kahdella miehellä miettiessä niin, että verisuoni katkeaa päästä. prkl..

Jos ideoita niin otetaan vastaan, ja voin oikeestaan vaikka palkita jos tulee joku oikein kuningas idea.

ideat TOP:
Poistaa keski tuuletusaukot ja tukkia puhallus niistä kokonaan, tehdä levy lasikuidusta kojetauluun niiden tilalle---> DIN kokonen aukko levyyn ja mankka sinne. pitäs vaan poistaa se puhallusilma putki melko pitkältä matkalta koska lasikuidun täytyy tuke mankka joka suunnasta.

--------------

Niin joo, ja päiväkirja jatkuu nyt kun saan haettua RCA kaapelit tuosta matkahuollosta jos vaan joku päivä kouluilta ja töiltä kerkiän. Ja kamerakin pitäisi hakea.

uiop
-

ViestiKirjoittaja uiop » 11.5.2007 9:07

- Mitenkä ois hansikaslokeron kanteen? Tyyliin tämä:
Kuva

Kaukanahan se kuskista on tietty, mutta kerrankin kaukosäätimelle käyttöä :)

- Mitenkäs olet käyttänyt tuhkakuppia? Saisko sitä sinne jotenkin ujutettua vai tuleeko "kardaani kaukalo" vastaan liian äkäseen?

Eipä tuosas oikeastaan _näkyviä_ paikkoja ole mihin saisi mankan asetettu.

Pallooo
-

ViestiKirjoittaja Pallooo » 11.5.2007 12:25

Ei kyllä sitten käy edes mielessä tuo hansikaslokeron kansi, sitten se voisi olla sielä itse lokerossakin yhtä hyvin ja ir-vastaanotin vain auton katossa tjsp.

Ei vain minun silmääni istu yhtään. Voi myös olla, että soitin tulee ratin vasemmalle puolelle upotetuksi kojelautaan. Mutta ehdottomasti top1 tällä hetkellä tuo keski tuuletusaukkojen käytöstä poistaminen ja uus levy niiden tilalle ja siihen soitin, ei mielestäni välttämättä edes pahan näköinen?

Jos jollain photoshop skillejä ja kuva kojelaudasta ja JVC dv-6202 soittimesta niin vois aikansa kuluks tehdä mulle kuvan missä on mustaa levyä niitten räppänöitten tilalla ja soitin siinä.

:)

tolammin
-

ViestiKirjoittaja tolammin » 12.5.2007 18:54

Omaan silmään ei oikein sovi tuo keskituuletusaukkojen poisto mutta ratin vasemmalla puolella vois olla hyvä. Tuossa kuva omasta viritelmästä miltä suunnilleen näyttää paikoillaan.

http://img.photobucket.com/albums/v368/ ... DC0320.jpg

Teukka
-

ViestiKirjoittaja Teukka » 12.5.2007 20:52

Ehdottomasti keskituulettimien paikalle soitin.Ainoa oikea paikka jos lisää tilaa romuille tarvitaan.

tolammin
-

ViestiKirjoittaja tolammin » 20.5.2007 18:30

Viikonloppuna sain näyttöprojektia vähän eteenpäin.

Pari huonoa kuvaa

http://img.photobucket.com/albums/v368/ ... DC0321.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v368/ ... DC0322.jpg

Vielä on hieman paranneltavaa pinnassa ja pitäisi keksiä kiinnitykset autoon.

Pallooo
-

ViestiKirjoittaja Pallooo » 20.5.2007 22:05

No sehän näyttää oikein hyvältä. Millä mustan sävyllä tuon maalasit?

tolammin
-

ViestiKirjoittaja tolammin » 21.5.2007 12:50

Se on ihan mattamustaa sprayta. Luonnossa ei juurikaan huomaa eroa.

tolammin
-

ViestiKirjoittaja tolammin » 26.5.2007 1:54

Tänään sain taas projektia vähän eteenpäin. Emolevyn laitoin varapyöräkoteloon subbariboxin kylkeen kiinni. Vielä pitää hommata tarpeeks pitkä näyttökaapeli joka yltää peräluukusta näytön taakse.

Muutama lisäkuva näytöstä.

http://img.photobucket.com/albums/v368/ ... DC0323.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v368/ ... DC0326.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v368/ ... DC0330.jpg

Onko kenelläkään kokemusta tuollaisista tietokoneen kahden virittimen digibokseista kuinka toimii liikkeessä tai onko tietoa mistä muualta noita saa kuin tuolta?

http://www.cartft.com/catalog/il/70

Pallooo
-

ViestiKirjoittaja Pallooo » 29.5.2007 16:11

Täältä pitkiä näyttökaapeleita:
http://www.yetipro.com/index.php?main=1 ... 180aa6fa6d

Mutta mikä on tuo softa joka on auki noissa kuvissa? Näyttää autokäyttöön kosketusnäytöllä hyvinkin toimivalta.

Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”