varashälyttimestä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

tomppa300
-
Viestit: 4
Liittynyt: 8.2.2007 17:41

varashälyttimestä

ViestiKirjoittaja tomppa300 » 19.2.2007 12:02

Moro! Mitenkäs voin varmistua varashälyttimen olemassaolosta? Myyjä väittää autossa olevan hälytin mutta en ole saanut sitä ainakaan millään keinolla huutamaan... Auto on golf gti -99

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 19.2.2007 17:07

Istu sisään autoon. Lukitse ovet kaukosäätimellä. Odota aktivoitumisaika (60 sek. pitäisi riittää). Heiluta käsiäsi hurjasti taustapeilin kohdalla, jos ei tule hälytystä vielä, niin avaa konepelti. Jos ei vieläkään tule hälytystä, niin ei ole hälytintä. Tai sitten se vaatii melkoista korjausta osakseen.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 19.2.2007 17:59

Tutki se konetila. Eiköhän se sireeni sieltä löydy, jos se jossain on.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 19.2.2007 19:11

Sireeni saattaa sijaita tavaratilan "takaposkessakin". Lähellä ilmanpoistoaukkoa joka on puskurin takana. Tai hälytin voi käyttää alkuperäistä "tööttiä". Alkuperäinen sireeni saattaa sijaita myös pyyhkijän mekanismin vieressä vesikaukalossa.

Umbrella
-
Viestit: 23
Liittynyt: 28.5.2006 17:38

ViestiKirjoittaja Umbrella » 19.2.2007 20:52

Minulla ei ole varashälytintä, mutta murtohälytin löytyy. Sen saa aktivoitua juuri niinkuin yllä mainittiin, eli kapulalla ovet kiinni ja konepelti auki. Jos sinulla on varashälytin pitäisi B-pilarin alaosata löytyä katkaisija, josta sen voi sammuttaa/aktivoida.

Nämä tiedot kyllä löytyy omistajan käsikirjasta.

okkim
-
Viestit: 244
Liittynyt: 30.9.2004 9:30

ViestiKirjoittaja okkim » 20.2.2007 9:12

Mitä eroa on varas- ja murtohälyttimellä?

Eiköhän se B-pilarin nappi ole sisätutkan pois kytkemistä varten, eikä koko hälyttimen. Audissa se on ainakin niin.

Umbrella
-
Viestit: 23
Liittynyt: 28.5.2006 17:38

ViestiKirjoittaja Umbrella » 20.2.2007 22:16

^ Ero on juuri siinä sisätutkassa. Murtohälytin ei hälytä jos varas tulee ikkunan kautta, mutta jos ovi murretaan alkaa hälytin soimaan.

only4pro
-
Viestit: 1402
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 22.2.2007 23:42

Mulla alkaa borassa häly huutaa jos laitan kaukarista ovet kiinni ja sitten avaan paksia avaimella.

EDIT: ja niin, minulla on just se nappi siinä B-pilarissa, mistä sammutetaan sisätilan tutka

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 12.5.2007 23:35

Mikä on B-pilari?

En tiennyt että mun autossa on joku hälytin ennen kuin se viime yönä alkoi huutaa. Syy ilmeisesti liittyy jotenkin siihen että jäi sisävalo päälle.

Edit: Jaa se on toi

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 13.5.2007 4:18

mutta jos ovi murretaan alkaa hälytin soimaan.

Oliko se nyt niin että jos talttapää meisseli lyödään oven lukkoon ja annetaan vasaralla vauhtia, niin keskuslukitus avaa kaikki ovet ja murtohälytin kytkeytyy automaattisesti pois päältä.
A-B-C pilarithan "lasketaan" tuulilasista taakse, eli A-pilari on perinteisesti tuulilasin kehyksen pilarit, jotka pitävät katon pään päällä, B-pilarit taas etuoven jälkeiset kattoa päällä pitävät, ja C-pilarit taas mahdollisen takaoven jälkeiset... näitähän sitten voi jatkua enemmänkin taaksepäin jos auton pituus sitä vaatii.

mla
-
Viestit: 617
Liittynyt: 7.12.2003 21:23

ViestiKirjoittaja mla » 13.5.2007 7:40

Ike: Tuo on ongelma vanhempien tehtaan hälyjen kanssa jollei siihen ole tehty muutosta joka estää hälyn poiskytkemisen 'meisselillä'. Jollain valmistajalla oli muutaman sadan euron paketti jolla sai tehdashälystä VAT hyväksytyn.
Uudemmissa tehdashälyissä tuo 'meisseli'-toiminto ei enää toimi.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 13.5.2007 20:22

^ Kaverin iv-farkku oli vast.ikään Lahden VW:llä murron jälkeen korjattavana ja kysyttäessä tämän ikävän "ominaisuuden" korjaamisesta, vastaus oli pelkkää olkapäiden ja käsien kohottelua, eli Lahdessa tuollaisesta korjaussarjasta ei tuntunut merkkikorjaamolla tietoa olevan, vai olisiko liikkeessä ollut hetkellinen henkilökunnan muistinmenetys tms.. .
Mikäli tälläinen muutaman sadan €uron ensiapupaketti on saatavilla, luulisi foorumilla olevan paljon innokkaita sarjan ostajia, niin kysymys kuuluukin: mistä ja millä nimikkeellä näitä tulisi sitten kysellä? ,jos uudemmissa tuo ongelma on jo korjattu, niin mitkähän valmistusvuodet tästä "ominaisuudesta" kärsivät? -ei taida olla kannattavaa ihan lähteä testailemaan vasaran ja meisselin kanssa ;)

mla
-
Viestit: 617
Liittynyt: 7.12.2003 21:23

ViestiKirjoittaja mla » 13.5.2007 21:21

Kaivelin arkistoja ja se setti oli Gemeliltä.

Muutos vaatii siis kaukolukituksen, muutoin sitä ei voi tehdä järkevästi.
Idea on, että lukoista katkaistaan ne johdot jotka disabloivat tuon hälyn ja jotain diodeja sinne lisättiin tms. Tämän jälkeen häly menee pois päältä vain kun ovet avataan kaukolukituksella. Hälyn ollessa kytkettynä mikä tahansa muu aukaisu laukaisee hälyn.

Gemel tuo tähän vielä mukaan sen akkuvarmennetun sireenin jolloin häly on VAT hyväksytty. Ilman tuota Gemelin settiäkin toki pärjää jos saa tehtyä tuon lukkojen muutoksen. Vuosimallista en tiedä mistä lähtien tuo on 'korjattu', mutta väittävät uudemmissa sen korjatun. Vaatimuksina tosiaan korjaukselle on tuo kaukolukitus, sitä en tiedä onnistuuko se myös jälkiasenteisella kaukolukituksella.

Itsellä tämä tehtiin kahteen Golfiin Tampereen Laakkosella. Ei siitä Helsingissä silloinen Stokka-autokaan tiennyt mitään, vaan olisivat asentaneet Defan koko hälypaketin autoon.

RaksiX
-
Viestit: 8
Liittynyt: 5.3.2007 15:04

Varashälyttimestä

ViestiKirjoittaja RaksiX » 18.5.2007 12:16

Onko kukaan törmännyt ongelmaan, jossa hälytin laukeaa aina aurinkoisella ilmalla? Hälytin on Alfatech bb200. Mistä osais vikaa hakea? Ohjeita ei ole joten ei tietoa mistä hälytys tulee, mutta piippaa neljä kertaa hälytyksen jälkeen merkiksi kun avaa ovet.

Defeat
-
Viestit: 2056
Liittynyt: 27.7.2003 17:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja Defeat » 18.5.2007 13:52

Ilmeisesti sisätutka säädetty liian herkäksi ja lämpötilan noustessa autossa äkillisesti tutka luulee siellä olevan elävää lihaa.

RaksiX
-
Viestit: 8
Liittynyt: 5.3.2007 15:04

ViestiKirjoittaja RaksiX » 18.5.2007 14:25

Sitä epäilen itsekkin, Mitenhän tuota herkkyyttä säädetään? Sisätutkia koittanu käännellä eri asentoihin, mutta eipä oo auttanu. Pannaanko kiesusteippiä tutkien päälle?

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 19.5.2007 11:36

Hälytys muisti katsotaan seuraavasti. Kun hälytin otetaan hälytystilanteen jälkeen pois niin se ilmoittaa hälytyksestä tuolla neljällä piip ja vilkkujen vilkutuksella.
Jonka jälkeen hälytys muisti katsotaan hälyttimen LEDistä. Vilkuttaa 1-5 välähdyksen sarjoja. 200BB hälyttimessä ei vakiona ole säädettäviä tunnistimia.
Perustuu ultraääni tunnistin valvontaan, anturit tulee olla B-pilarien yläpäissä, niin että toinen osoittaa eteen ja toinen taakse.
Hälytys muistit.
1=ovi, konepelti tai takaluukku
2=lisätunnistin (mikroaalto, isku tai asento)
3=ultraääni ja/tai lasinrikko tunnistin
4=Sytytys virran tunnistus
5=Ns. sisäinen häiriö (yleensä maadoitusvika)

RaksiX
-
Viestit: 8
Liittynyt: 5.3.2007 15:04

ViestiKirjoittaja RaksiX » 29.5.2007 11:18

Kiitos neuvoista. Vilkuttaa kahden sarjassa eli tuon mukaan lisätunnistin. Viimeksi teki sen kyllä vaikkei aurinkokaan paistanut...?

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 29.5.2007 13:32

Koska 200bb:ssa on ultraääni sisätutkat vakiona, niin todennäkoisesti siihen on lisätty asento ja/tai iskutunnistin.
Iskutunnistin saattaa olla liian herkällä.

Laita häly päälle (odota 45sek. ja koputtele helmoja) jos ei reagoi mitenkään niin odota noin kolme minuuttia ja tunkkaa autoa jostain kulmasta ylös.
Jos autossa on asentotunnistin, niin se Ei saa olla lähellä sisälämmittäjän kennoa.
Ottaa häiriötä liian voimakkaasta lämpövaihtelusta.

Cride
-
Viestit: 9
Liittynyt: 28.3.2006 21:32

ViestiKirjoittaja Cride » 19.3.2008 14:40

Itselläni on boraborassa samainen sisätutka, mutta kyseinen aparaatti ei toimi, tai kytkin ei toimi ollegas.. Eli tietäisikö joku täällä, mikä tämän toosan vikana mahtaa olla?? Kun napista painaa, tutka ei sammu vaan jää päälle. Lieneekö vika tässä kytkimessä, vai mistä kannattaisi alkaa etsimään vikaa? Näillä "lämpimillä" keleillä vika on jokseenki kettumainen, sillä hälytinjärjestelmänhän saa pois päältä kokonaan kaukosäätimestä, kaksi kertaa peräkkäin lukitusnappia painamalla.. Ja jos näin ei tee, niin sisälämppärin käynnistyessä, tutka huomaa lämpötilavaihdoksen, ja nami nami, alppitorvet alkaa jylläämään aamukuudelta ;) Olisi hyvä että saisi hälytkin päälle joskus :)

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 7.6.2010 13:41

Lainataan topikkia.

Mistä lie johtuu kun joskus pesun/sateen lukitsee ovet... tunnin sisään sireeni pärähtää huutaan.
Vikakoodi paljastaa, että yhteys on satunnaisesti poikki.

Lisäks measuring blokseista näkee että "älykäs sireeni" aiheuttaa itse hälytyksen, kun yhteys mukavuusboksiin katkeaa.

Sireenille menee 3 johtoa, maa, mukavuusboksille ja jatkuva plus.
Jos jonkun irrottaa niin sireeni pärähtää soimaan.

Sireenihän on vänkärin puolen etulokarin sisällä.
Voisko siihen päästä jotenki pesuvesi tms... pari kertaa olen purkanu niin lokasuojan, kuin hanskalootankin ja johdot on OK.

http://tos.pp.fi/images/image/golf/OEMalarm.JPG


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa