Mikä ollut yleiseti pielessä kun tommosia tuloksia vagcomilla saadaan näkymään?
Onko kuinka ahtaissa paikoissa noi vimpaimet että niihin pääsee käsiksi. Miten testataan että toimii??
VR 5 vikakoodi (Evap N80)
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 128
- Liittynyt: 19.5.2006 11:41
Johan tyrkäs...
Vag-comilla ajettiin testiohjelma läpi joka testas että saaste härpättimet toimii jne...
Kävi läpi muunmuassa aktiivihiili suodattimen mangneetti venttiilin ja muutaman muun kohteen...Kunnes piti pöyräyttää lisäilmapumppu päälle..Niin rele kyllä räpsähti ja samalla hajos sulake numero 29.... Aiemminkin tätä olin ihmetellyt kun kyseinen sulake ei kestänyt ja teki sitä aina kun kylmästä koneen starttasi....
Syykin selvisi sakemanni oli pistänyt väärän releen joka ohjaa lisäilmapumpun toimintaan....Rele toimi siten että kun lisäilmapumpun piti pörähtää käyntiin niin veti 12V ohjausjänniteen maihin eli suoraan oikoseen...Tuo ilmapumppuhan on 50A sulakkeen takana joten ei ihme että sulake 29 (10A)otti hieman kipeetä;)
Ja kun tuo sulakeen takana on mm ilmamassamäärämittari....lampda anturi...aktiihilisuodattimen venttiili jne jne ei ollut ihme että auton käynti oli hieman kuralla..... p.s pitkään tuli ajettua varaohjelmalla....
Kävi läpi muunmuassa aktiivihiili suodattimen mangneetti venttiilin ja muutaman muun kohteen...Kunnes piti pöyräyttää lisäilmapumppu päälle..Niin rele kyllä räpsähti ja samalla hajos sulake numero 29.... Aiemminkin tätä olin ihmetellyt kun kyseinen sulake ei kestänyt ja teki sitä aina kun kylmästä koneen starttasi....
Syykin selvisi sakemanni oli pistänyt väärän releen joka ohjaa lisäilmapumpun toimintaan....Rele toimi siten että kun lisäilmapumpun piti pörähtää käyntiin niin veti 12V ohjausjänniteen maihin eli suoraan oikoseen...Tuo ilmapumppuhan on 50A sulakkeen takana joten ei ihme että sulake 29 (10A)otti hieman kipeetä;)
Ja kun tuo sulakeen takana on mm ilmamassamäärämittari....lampda anturi...aktiihilisuodattimen venttiili jne jne ei ollut ihme että auton käynti oli hieman kuralla..... p.s pitkään tuli ajettua varaohjelmalla....
Kävikö sulla kone kuitenkin aivan normaalisti kun käynnistit sen kylmänä?
Mulla on nimittäin ollu sitä vikaa että kylmänä laittanu käyntiin niin muutaman kerran on käynyt kone todella raskaasti ja vikaa ei ole selvinny jonku aikaa kun ajaa niin alkaa toimiin aivan normaalisti.
Pitäis itseltäkin tarkistaa tuo sulake.
Minkälaisia eroja tuossa varaohjelmassa on?
Mulla on nimittäin ollu sitä vikaa että kylmänä laittanu käyntiin niin muutaman kerran on käynyt kone todella raskaasti ja vikaa ei ole selvinny jonku aikaa kun ajaa niin alkaa toimiin aivan normaalisti.
Pitäis itseltäkin tarkistaa tuo sulake.
Minkälaisia eroja tuossa varaohjelmassa on?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa