1,6 kaasarikone+turbo
Valvoja: ffp jäsenet
1,6 kaasarikone+turbo
eli olis tossa pihassa 1,6 2mk golffi jota pitäs pikkasen piristää. Eli turbo löytyy omasta takaa mutta muuta ei eli neuvoja ottaisin vastaa mitä kannattais tehä, miten turbo kannattaa asentaa? Kaasari paine vai imupuolelle?
-
- -
- Viestit: 91
- Liittynyt: 19.1.2005 20:45
- Viesti:
Legendaarinen: "pienellä paineella kun ajaa niin ei tarvii mitään vaihtaa", minä oon ainakin jo kaiken yhteen jälkiturbotettuun rojektiin vaihtanut, eikä painetta ole vieläkään puolta baaria enempää :D
Eli noi paineensäätimet ja pumput kun on jo kerrottu, niin sitten kaasari mielellään semmonen jossa mahdollisimman vähän alipaine-hässäköitä. Eli mekaanisesti aukeevat kurkut yms. Pierburilla tuskin onnistuu. Ja ensin voi kokeilla ilman painelaatikkoa kaasarin ympärille, mutta omien kokemuksien mukaan "normaalilla vaparin kaasarilla" 2/3:sta tapauksesta vuotaa kohokammion tiivisteestä bensaa ulkoilmaan. Pakosarjan joutuu uusiksi tekemään, sillä en ainakaan omaan mk2 gti golffiin saanut pienehköä IHI:n turboa edes malliksi survottua koneen ja paloseinän väliin, jolloin olisin käyttänyt vakio pakosarjaa johon tehty vain jatke turboa varten.
Eli noi paineensäätimet ja pumput kun on jo kerrottu, niin sitten kaasari mielellään semmonen jossa mahdollisimman vähän alipaine-hässäköitä. Eli mekaanisesti aukeevat kurkut yms. Pierburilla tuskin onnistuu. Ja ensin voi kokeilla ilman painelaatikkoa kaasarin ympärille, mutta omien kokemuksien mukaan "normaalilla vaparin kaasarilla" 2/3:sta tapauksesta vuotaa kohokammion tiivisteestä bensaa ulkoilmaan. Pakosarjan joutuu uusiksi tekemään, sillä en ainakaan omaan mk2 gti golffiin saanut pienehköä IHI:n turboa edes malliksi survottua koneen ja paloseinän väliin, jolloin olisin käyttänyt vakio pakosarjaa johon tehty vain jatke turboa varten.
Mikä v*tun muutoskatsastus? :)
Järkeä käyttää niin tuolle tarvi katsastuksessa juuri kuin näyttää vaan.
Ja unoha suosiolla kaasarit, ostat vaikka K-jetronikin ja leikit sen kanssa. Parempi sekin on kuin yksikään kaasarihässäkkä kotelossa.
Turbokaasuttimet erikseen mutta niitten hinnalla jo kannattaa ostaa ihan sähköinen moottorinohjaus.
Järkeä käyttää niin tuolle tarvi katsastuksessa juuri kuin näyttää vaan.
Ja unoha suosiolla kaasarit, ostat vaikka K-jetronikin ja leikit sen kanssa. Parempi sekin on kuin yksikään kaasarihässäkkä kotelossa.
Turbokaasuttimet erikseen mutta niitten hinnalla jo kannattaa ostaa ihan sähköinen moottorinohjaus.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa