Muutuvasiipisestä kysymys

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Impi
-
Viestit: 167
Liittynyt: 5.11.2004 9:50

Muutuvasiipisestä kysymys

ViestiKirjoittaja Impi » 18.5.2007 0:56

Elikkäs löin eilen oman kotteron tulille ja ei noussut ahdot joten selvisi että vnt ahtimen siivet ovat silloin auki kun pitäisi olle kiinni eli toimii väärin päin.

Olen kuullut että jotenkin kun aukaisee pakokuoren jä kääntää siipien käyttöakselin 180 astetta niin silloin sen pitäisi muuttua, pitääkö paikkaansa?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 18.5.2007 9:33

Ei onnistu noin. Auttaisi jos kertoisit enemmän ahtimesta ja ohjaussysteemistä.

Impi
-
Viestit: 167
Liittynyt: 5.11.2004 9:50

ViestiKirjoittaja Impi » 18.5.2007 13:32

Elikkä ahdin on garetin vnt 320cdi mersusta ja ennen toiminut imukellolla nykyisin on painekello luulin pyöräyttäneeni kellon jo oikealle puolelle niin että se toimisi oikein mutta niin ei varmaan käynnyt (vähän hävettää)
Elikkäs kyljessä on tietääkseni kilon kello nyt kiinni ja siihen tulee paine suoraan imusarjalta. Ottaisin mielelläni kuvia kokonaisuudesta, mutta en pääse tallille.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 18.5.2007 23:52

Joo oisit vaan laittanut painekellon samaan paikkaan kuin alkuperäinen imukello niin toimisi edes oikeinpäin. Hyvinhän se ei toimi pelkällä painekellolla vaikka mien yrittää. Pintakaasulla on liikaa ahtoja ja pakopainetta, tarvii painekellon lisäksi muita virityksiä jos haluaa hyvän.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 19.5.2007 1:40

Paljonko on liikaa ahtoja pintakaasulla? Mulla ahtaa 0,3bar/100kmh. GT2359V pelkällä painekellolla ykskutosessa.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 19.5.2007 11:04

Ok, mutta paljonko pakopainetta?

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 19.5.2007 11:48

Pitäs laittaa tarkempi mittari että näkee paremmin... Mutta 10bar mittarilla katottuna pakopaineet menee kiloon asti pikkasen edellä ja sitten laskee ahtojen kans samaan tai vähän alle.

Impi
-
Viestit: 167
Liittynyt: 5.11.2004 9:50

ViestiKirjoittaja Impi » 21.5.2007 0:05

Eli tänään tein niin kuin kysyin eli hitsasin käyttöakselin toiselepuolelle pultin eli nyt se toimii oikein. Mutta niin kuin tuossa äsken sanoit ei toimi hyvin paineet satiin nousemaan 0.8 bar kellolla 1.4 bar vetämään lähti vasta 0.8bar jälkeen. Eli pitäsikö tuonne imusarjalta tulevaan letkuun laittaa jonkunlaisia säätimi jotka jarruttaisivat paineen tuloa kellolle. Eli siivet pysyisivät kiinni pitempään? Vai pitäisikö laittaa isompi kello 2.0 bar? Pakopaineile ei ole mittaria kun en keksinyt siihen minkäänlaista systeemiä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa