Millainen homma on vaihtaa venton takaiskarit? Onko patruuna vai koko jousijalka?
Tarvitaanko jousipuristimet?
Entäs vaihteiston vivuston korjaus,1-vaihde ei tahdo mennä kunnolla päälle,vivustossa olevat muovi "nivelet" luultavasti loppu? Rasvaus ei auta.
Venton takaiskareiden vaihto + vaihdevivut?
Valvoja: ffp jäsenet
Ex. Jettaan vaihdoin vaihteiston vivustoon pari muoviniveltä ja löysät hävisivät niiden myötä. Mikä parasta, niin osat maksoivat kympin luokkaa (Lähes samanlaiset on Ventossakin).
Muovinivelet lähtevät sillä irti, kun ottaa sen "lukkoläpän" siitä kyljestä ensin auki ja hiukka avittaa ruuvimeisselin kanssa kun sen nostaa pois. Voipi olla hiukka ahdas homma tehdä, mutta ei hirveästi ota aikaa. Tätä kannattaa kokeilla jos kepissä on kunnolla välystä, muussa tapauksessa vika taitaa olla jossakin muualla.
Muovinivelet lähtevät sillä irti, kun ottaa sen "lukkoläpän" siitä kyljestä ensin auki ja hiukka avittaa ruuvimeisselin kanssa kun sen nostaa pois. Voipi olla hiukka ahdas homma tehdä, mutta ei hirveästi ota aikaa. Tätä kannattaa kokeilla jos kepissä on kunnolla välystä, muussa tapauksessa vika taitaa olla jossakin muualla.
Välystä ei ole (ainakaan mitään huomattavaa,mikä sitten on normaalia) mutta ykköselle pitää keppiä runnoa että menee pykälä päälle sekä koneen käydessä että sammuksissa. Muovinivelet (jotka sai) irti on öljytty mutta eipä muuttunut. Jos konehuoneen puolella näkyvään vaihdevivustossa olevaan klönttiin sumuttelee voiteluöljyä niin auttaa hetken.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa