Venton takaiskareiden vaihto + vaihdevivut?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

-jarkko-

Venton takaiskareiden vaihto + vaihdevivut?

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 17.5.2007 17:53

Millainen homma on vaihtaa venton takaiskarit? Onko patruuna vai koko jousijalka?
Tarvitaanko jousipuristimet?
Entäs vaihteiston vivuston korjaus,1-vaihde ei tahdo mennä kunnolla päälle,vivustossa olevat muovi "nivelet" luultavasti loppu? Rasvaus ei auta.

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 17.5.2007 18:54

Ex. Jettaan vaihdoin vaihteiston vivustoon pari muoviniveltä ja löysät hävisivät niiden myötä. Mikä parasta, niin osat maksoivat kympin luokkaa (Lähes samanlaiset on Ventossakin).

Muovinivelet lähtevät sillä irti, kun ottaa sen "lukkoläpän" siitä kyljestä ensin auki ja hiukka avittaa ruuvimeisselin kanssa kun sen nostaa pois. Voipi olla hiukka ahdas homma tehdä, mutta ei hirveästi ota aikaa. Tätä kannattaa kokeilla jos kepissä on kunnolla välystä, muussa tapauksessa vika taitaa olla jossakin muualla.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 17.5.2007 19:04

Välystä ei ole (ainakaan mitään huomattavaa,mikä sitten on normaalia) mutta ykköselle pitää keppiä runnoa että menee pykälä päälle sekä koneen käydessä että sammuksissa. Muovinivelet (jotka sai) irti on öljytty mutta eipä muuttunut. Jos konehuoneen puolella näkyvään vaihdevivustossa olevaan klönttiin sumuttelee voiteluöljyä niin auttaa hetken.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 17.5.2007 20:44

Takaiskareidenvaihtoon meni n. ½ tuntia 20 pakkasessa, jousipuristimia ei tarvinnut, senkun purki vaan ja niputti pihalla. Ei ollut patruunaa, kun ihan perinteisellä irtolautasella vaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa