3B Passattiin alusta uusiksi!
Valvoja: ffp jäsenet
3B Passattiin alusta uusiksi!
Joo elikkä alustan vaihto tulisi ajankohtaiseksi tässä kohtapuolin. Aikaisemmin on passatissa ollu alla KW:n sport suspension -40mm, joka oli aivan kauhee, oli niin pintakova ja jäi alustaki ihan pirun korkeelle. Nyt alla Cobran jouset 50/40mm ja kw:n alustasta jääneet AL-KO:N iskunvaimentimet. Tuolla satsilla ajettu kohta 70 000km ja alkavat oleen kypsät, iskarit ainakin. Nyt olenkin sitten uuden alustan tilauksen edessä ja valinnan vaikeus on kauhea! Se mikä aikaisemmissa on ottanut päähän, on se että keula on aina jäänyt niin h******n korkeelle! Vaikka laittas mitä keulaa ei saa alemmas ku perä. Ja sillä hiukan pelottaa laittaa mitään normaali madallusjousia, koska keuluminen saa luvan loppua nyt. Joten siksi suosin mielelläni nyt korkeussäädettävää! Mutta olisi kiva kuulla ja jopa nähdä millainen madallus noilla koneilla tulee! Variante 1 ja 2:lla keulan saa varmasti oikein säädettyä, mutta välttis koneilla laskua ei tule tarpeeksi. Comfortissa jännää se, että riittääkö maks. -45mm madallus keulaan, koska nyt cobran -50mm keulassa ja melkein 3 sormee menee kaaren ja renkaan väliin :(
Olen miettinyt seuraavia!
KW Street Comfort------- 1150e
Kw V1 tai V2---------------930e, 1150e
Koni Sport Kit -35mm----- 660e - 690e
Rajoituksena on se että joudun ajamaan myös syrjäteillä joten täysin tonttiin laskeminen ei tule kysymykseen. Ja toinen se, että haluaisin panostaa ajomukavuuteen. Ilmeisesti Street Comfort on tätä.
Auttakaas, mitä tässä pitäisi tehdä!!!
Olen miettinyt seuraavia!
KW Street Comfort------- 1150e
Kw V1 tai V2---------------930e, 1150e
Koni Sport Kit -35mm----- 660e - 690e
Rajoituksena on se että joudun ajamaan myös syrjäteillä joten täysin tonttiin laskeminen ei tule kysymykseen. Ja toinen se, että haluaisin panostaa ajomukavuuteen. Ilmeisesti Street Comfort on tätä.
Auttakaas, mitä tässä pitäisi tehdä!!!
Tämä topic tuli oikeaan paikkaan, koska olen itsekin juuri etsimässä sopivaa alustaa autooni... Aijemmin oli FK highsportin korkeussäädettävä Vanhemmassa (1994) Passatissa. Mielestäni se oli ehkä liian pintakova. Muuten ei ole valittamista. Tietysti rahalla saa sellaisen mistä on aina vaan unelmoinut, mutta ajattelin pysyä kolminumeroisissa luvuissa.
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Autovaruste.net myy FK:n kaikkia alustoja. Myös MDComprexilta kannattaa kysyä, sekä JMtechiltä.
Itse olen kanssa ostamassa säädettävää alustaa. Kriteereinä on, että alusta ei saa olla pintakova, joka foorumilta luettujen perusteella sulkee FK:n highsportin pois. Tällöin vaihtoehtoina on KW v1 ja königsport. Luulen, että näistä tullaan hinnan ja yleisen hyvän palautteen takia kallistumaan KW:n puoleen.
Itse olen kanssa ostamassa säädettävää alustaa. Kriteereinä on, että alusta ei saa olla pintakova, joka foorumilta luettujen perusteella sulkee FK:n highsportin pois. Tällöin vaihtoehtoina on KW v1 ja königsport. Luulen, että näistä tullaan hinnan ja yleisen hyvän palautteen takia kallistumaan KW:n puoleen.
Tuossa haulla etsiskelin tietoa KW:N V1, V2:sta. Osa väittää että sillä ulosvaimennuksella V2:ssa ei ole mitään merkitystä saati vaikutusta, ja osa sanoo että V2:sen alusta on paljon pehmeämpi ulosvaimennuksen ansiosta kuin V1:ssä.
Toisin sanoen V2:ssa on paremmat kyydit kuin V1:ssä.....? En tiedä sitten! Mites muuten kun V1:ssä on AL-KO:n iskarit, niin kenen V2:ssa on ?
Mutta mitä työ ootta noin mieltä asiasta, jos jompikumpi pitäisi ottaa V1 tai V2 niin kumpi?
Toisin sanoen V2:ssa on paremmat kyydit kuin V1:ssä.....? En tiedä sitten! Mites muuten kun V1:ssä on AL-KO:n iskarit, niin kenen V2:ssa on ?
Mutta mitä työ ootta noin mieltä asiasta, jos jompikumpi pitäisi ottaa V1 tai V2 niin kumpi?
Eiköhän ne oo kaikissa KW:n alustaseteissä samat KW:n valmistamat iskunvaimentajat, koska iskunvaimennin valmistajahan tuo kyseinen firma juuri on.
Broidilla on audissa säädettävät iskarit ja eipä se oo niitä koskaan säätäny, joten sen perusteella päättelin, että tuskin tulee itsekkään kovin useasti säädeltyä. Taidan siis tyytyä hinnat alkaen malliin.
Broidilla on audissa säädettävät iskarit ja eipä se oo niitä koskaan säätäny, joten sen perusteella päättelin, että tuskin tulee itsekkään kovin useasti säädeltyä. Taidan siis tyytyä hinnat alkaen malliin.
Kaiken kaikkiaan tärkeintä tässä hommassa ovat nyt ne, että ajomukavuus olisi sitä parhainta, en halua enää mitään kivirekeä ja toiseksi se että keula olisi hiukan alempana kuin perä, tai sitten että ovat balanssissa, eli samalla tasolla.
Nyt ilmeisesti yksi parhaista ajomukavuudeltaan olevista paketeista olisi ABT -35mm jouset ja siihen Konin FSD iskunvaimentimet. Mutta tuolla sarjalla onkin jo sitten Variante 1 tasoinen hintakin, mutta olisi varmaan hyvä.
Se mahodoton mataluus ei ole "niin" tärkeätä... Vaan se että auto näyttää ryhdikkäältä :)
Ajattelin että jos sitä nyt sitten kokeilisi tota Konin Sport kittiä, tai sitten että ABT:n jouset ja niihin konin fsd iskunvaimentimet. Kuitenkin uskon että Konin alusta on varmaan melko mukava ajaa ja pehmeä!
Nyt ilmeisesti yksi parhaista ajomukavuudeltaan olevista paketeista olisi ABT -35mm jouset ja siihen Konin FSD iskunvaimentimet. Mutta tuolla sarjalla onkin jo sitten Variante 1 tasoinen hintakin, mutta olisi varmaan hyvä.
Se mahodoton mataluus ei ole "niin" tärkeätä... Vaan se että auto näyttää ryhdikkäältä :)
Ajattelin että jos sitä nyt sitten kokeilisi tota Konin Sport kittiä, tai sitten että ABT:n jouset ja niihin konin fsd iskunvaimentimet. Kuitenkin uskon että Konin alusta on varmaan melko mukava ajaa ja pehmeä!
Viimeksi muokannut Pasuuna, 12.5.2007 13:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 117
- Liittynyt: 21.9.2006 18:04
-
- -
- Viestit: 117
- Liittynyt: 21.9.2006 18:04
Se on kyllä totta, ettei enää muutaman satasen takia kannata alkaa säästeleen ja alle saa viimeisen päälle hyvän alustan... Kyllä se tietenkin toi comfort olis sellainen alusta joka kannattee laittaa! Odottelen vielä parista suunnasta kokemuksia siitä, ja sen säädöistä, niin sitten alkaa saamaan ratkaisun tälle valinnalle.
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Tuommonen KW:n comfort:
http://www.kwsuspensions.de/uk/30_Produ ... /index.php
http://www.kwsuspensions.de/uk/30_Produ ... /index.php
-
- -
- Viestit: 117
- Liittynyt: 21.9.2006 18:04
http://i159.photobucket.com/albums/t141 ... C00392.jpg
Tossa vielä paremmin toi korkeus eli takaa -40mm ja edestä n.-50mm ja rengastus 225/35/19
Tossa vielä paremmin toi korkeus eli takaa -40mm ja edestä n.-50mm ja rengastus 225/35/19
Nyt kun tässä on ollut puhetta alustoista kovasti, niin kysympä ajettavuus asioihin liittyen jarrulevyistä! Eli nuo passatin orkkis jarrulevyt alkaa oleen melko kypsät, niin ajattelin laittaa tilalle rei'itetyt tai uritetut jarrulevyt, mutta mistä saisi kohtuun hintaan koko sarjan (eteen&taakse), ja tartteeko tehdä mitään muutoksia sitten jarrusatulan tai jarrupalojen suhteen....
Olis tästä varmaan omankin topicin tehdä, mutta ajattelin että meneehän tää tässäkin...
Olis tästä varmaan omankin topicin tehdä, mutta ajattelin että meneehän tää tässäkin...
Itsellä on kokemusta uritetuista levyistä ja voin sanoa, että en suosittele kenellekkään. Mitään parannusta en jarrutustehossa havainnu. Ainut havaittava muutos oli, että sitä jarrupölyä oli joka paikassa aivan p*******sti.
Jos haluat parantaa jarrutustehoa, niin laita jotkut hyviksi todetut palat, esim. EBC:t tai vastaavat. Niitäkin joutuu sitten vaihtamaan normaaleja tiuhempaan tahtiin.
Tilasin muuten tällä viikolla KW:n var1:sen passattiin + slamitin tukivarsisetin. Saa nähdä millon ehtii asentamaan.
Jos haluat parantaa jarrutustehoa, niin laita jotkut hyviksi todetut palat, esim. EBC:t tai vastaavat. Niitäkin joutuu sitten vaihtamaan normaaleja tiuhempaan tahtiin.
Tilasin muuten tällä viikolla KW:n var1:sen passattiin + slamitin tukivarsisetin. Saa nähdä millon ehtii asentamaan.
Ei kellään satu olemaan kokemusta ABT jousista ja Konin uusista FSD iskunvaimentimista. Tuollaista pakettia tarjosivat Lauttasaaren pojat, ku sanoin että pitää olla alusta joka ei ole kivireki, vaan että on mukavan pehmeä, mutta jämäkkä, vastaukseksi tuli sieltä = ABT -35mm jouset ja Koni F.S.D = 930e
Mitäs sanotta tuollaisesta ? Jääköhän nokka pystyyn noilla ATB:n jousilla?
Mitäs sanotta tuollaisesta ? Jääköhän nokka pystyyn noilla ATB:n jousilla?
Jos ajatellaan että ei laittas korkeus-säädettävää alustaa, niin sanokaas millä opilla saan tossa autossani alustan siten, että keula olis alempana ku perä? Mikä alusta olis sellainen? Konin sport- kitissä olis kohtuullinen madallus, ja ilmeisesti vielä pehmeät kyydit, mutta olen nähnyt sen madalluksesta niin monta eri versiota, että ei tiedä mitä uskoa..... Tarkoitus ei ole se että auto pitää saade helkutin tonttiin vaan se että siinä olis kohtuullinen madallus, mutta site ettei mene nokka pystössä!!!
Eilen mittasin oman vakioalustani ja perä jäi 19mm matalemmalle. Eli sen 2cm kun laskee keulaa enemmän kuin takaa, niin on vasta +-0... Itse suunnittelin 65/40 ottaa säädettävällä alustalla. Silloin keula jää n.5mm matalemmalle. Fk:lla on 55/40 alustoja, mutta niilläkin jää perä n.5mm matalemmlle, mutta se ei näy missään.
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 25.11.2005 9:52
xXx
Tuo tietysti riippuu siitä missä kunnossa vakio alusta on... Itsellä on vaan Eibakin -30mm tiputtavat jouset ja näyttää että auto olisi kohtuu tasanen / etupää ehkä aavistuksen alempana... mitään mittauksia en kyllä ole tehnyt...
heips,ja sori että tungen itsekin kysymyksellä sekaan.mutta näin alottelevana gynthervagen omistajana alustaan liittyen:mistä löytyis alustasarja joka laskis vain 20-30mm.(03-pasaati variant tdi 4-mot)
vakioalusta tuntuu aika lötköltä. rengastus tulee olemaan 18x225/40
mahd. oz-anniversary. en halua laskea ihan tonttiin koska talvikin tulee taas ja lumik
ökkelöt...
vakioalusta tuntuu aika lötköltä. rengastus tulee olemaan 18x225/40
mahd. oz-anniversary. en halua laskea ihan tonttiin koska talvikin tulee taas ja lumik
ökkelöt...
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 25.11.2005 9:52
xXx
^^ Tässä ois kuvia -30mm eipaksin jousista vakio iskareilla...
http://www.minunauto.com/index.php?page=showcar&id=4230
Voin vielä mitata jossain vaiheessa kun ehdin...
http://www.minunauto.com/index.php?page=showcar&id=4230
Voin vielä mitata jossain vaiheessa kun ehdin...
Onko kellään kokemusta Konin sport kit setistä passatin alla? Näyttäs löytyvän -35 tai -40 vaihtoehtoina. Semmonen tulee tai sitten Eibachin pro-system , hinta molemmissa lähes sama saksan maalta kotiin toimitettuna. Konista tosiaan kaipailisin kokemuksia käyttöauton alla eli onko yhtä pintapehmeä niinkuin Eibach ? Mukavuutta haetaan eikä rata-alustaa....
Kyllä näytti olevan molemmat vaihtoehdot tarjolla tämmösessä liikkeessä http://autoteile-direkt.de/Mistä Passatin alle saa -40mm Konin sport kitin ? Tietääkseni sitä on vain
-35mm:nä.... !
Viimeksi muokannut tyyp360, 30.5.2007 13:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ari: sitäpä juuri :) Pörhöllä kierros 3bg etuvetoon sportti-iskareita 306 euroa. Jousien hintoja en kysynyt kun oli jo nuo Eibachit. Siitä se itku syntyy kun kysyt mitkä on oikeat sport-alustan jouset autoosi ;) Todennäköisesti halvemmalla mitä sportalustan iskarit ja jouset maksaa merkkiliikkeessä saat Eibachin pro-systemin, KW:n perusalustan jne.
Nyt passatti on sennäköinen kun pitääkin olla. keula madaltui 35mm ja takapää 25mm. Ei pintakova mutta silti jämäkkä ja keuliiminen kiihyttäessä ja nyökkiminen jarrutettaessa on poissa.
Tuntuu vähintään yhtä hyvältä kuin Eibach/Sachs-paketti peltikeulassa aikoinaan.
Nyt passatti on sennäköinen kun pitääkin olla. keula madaltui 35mm ja takapää 25mm. Ei pintakova mutta silti jämäkkä ja keuliiminen kiihyttäessä ja nyökkiminen jarrutettaessa on poissa.
Tuntuu vähintään yhtä hyvältä kuin Eibach/Sachs-paketti peltikeulassa aikoinaan.
No niin taas tuli jotain uutta. Käytin autoa 4-pyöräsuuntauksessa ja keulapää ok, mut takana, voi jeesuksen perse, haritti ihan helvetisti. Vänkärin takapyörä oli peräti 3mm sisäänpäin....WTF... kuskin takapyörä 1mm... Alla on Cobran jouset -50/40mm ja AL-KO:n vaimentimet... Nuo cobrat laitoin viime kesän lopulla, ja nyt hokasin että prkl, ei ole pintaa enää jäljellä vänkärin takapyörässä. Soitin Pörhöön sanoivat suoraan että joo, taka-akseli on jäykkä, ei voi säätää campeereita, ja että eiku uus akseli tlaukseen, väittivät sen olevan vääntynyt ??? Vaikka mihinkään en ole peräosaa autosta tällännyt tms...
Siis TÄ!
Ei helkuta mitä palvelua... Ite luulen että laakerit on kulunu, en ole kerenny vielä sen tarkemmin katsomaan, mutta ku mittarissa on 340 000km, niin uskoisin että laakerit ovat sanoneet sopimuksensa irti. Onkos kellään muulla ollu vastaavaa ?
Ajattelin joka tapauksessa laittaa nyt alle sit ton Konin Sport kitin -35mm. Sanokaas mistä tuon saa edullisimmin suomenmaalta! Onkos noissa vaimennus-säätö, se mitä olen niitä itse katsonut, niin passatin kohdalla ei ole! Sikälikö olen oikein katsonut... Tuon luulisi olevan hyvä alusta!
Huh huh, tulipa tarinoitua :)
Siis TÄ!
Ei helkuta mitä palvelua... Ite luulen että laakerit on kulunu, en ole kerenny vielä sen tarkemmin katsomaan, mutta ku mittarissa on 340 000km, niin uskoisin että laakerit ovat sanoneet sopimuksensa irti. Onkos kellään muulla ollu vastaavaa ?
Ajattelin joka tapauksessa laittaa nyt alle sit ton Konin Sport kitin -35mm. Sanokaas mistä tuon saa edullisimmin suomenmaalta! Onkos noissa vaimennus-säätö, se mitä olen niitä itse katsonut, niin passatin kohdalla ei ole! Sikälikö olen oikein katsonut... Tuon luulisi olevan hyvä alusta!
Huh huh, tulipa tarinoitua :)
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 25.11.2005 9:52
xXx
^^^^^^^^ No ny ehdin vihdoin mittailla... Vaikka mielestäni keula on hiukan alempana kun perä niin mitta puhui karua kieltään. Eli pyörän navan keskeltä lokarin kaareen on 36cm joka nurkassa... Tämä siis eipäksin jousilla ja vakio iskareilla...
Ari: Nokian Z:tat 225/45-17 ei pidä kovin pahaa meteliä, 205/45-17 loppuunkuluneet barum bravurikset oli kuin suihkukone nousukiidossa, samankokoiset hankook K102:t olivat paljon hiljaisemmat, molemmissa nopeusluokka W
pikku_paha: mulla ainakin vakioalustalla mitta navan keskeltä kaareen oli 2cm pienempi takana kuin edessä. Nyt eibacheilla + sachseilla ero 1cm.
pikku_paha: mulla ainakin vakioalustalla mitta navan keskeltä kaareen oli 2cm pienempi takana kuin edessä. Nyt eibacheilla + sachseilla ero 1cm.
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 25.11.2005 9:52
xXx
^^ Oisko toi perän roikotus sitten vaan 3BG:n ominaisuus mitä ei esiinny 3B mallissa? ;)
Hyviä vinkkejä...eiku tunaamaan. myin amerikkapaskani pois ja näin valon.(parempi
sanoo näin tällä palstalla ku että tulin kaapista)
sanokaas vielä onko paha hinta tehtaan sport alustasta asennettuna 850e?
sama jannu joka toi rytöni lähtee kohtaa saxaan hakemaan kinkkeitä.(jouset+pohj.
kumit saksasta,iskarit suomesta.
sanoo näin tällä palstalla ku että tulin kaapista)
sanokaas vielä onko paha hinta tehtaan sport alustasta asennettuna 850e?
sama jannu joka toi rytöni lähtee kohtaa saxaan hakemaan kinkkeitä.(jouset+pohj.
kumit saksasta,iskarit suomesta.
No niin, nyt sitten tuli tilattua Konin sport kit -35mm Pasuunaan. Pitäs tulla ens viikon lopulla, ku oli tuo sarja päässyt loppumaan. Hintaa tuli 681e, ja toi sisältää kaikki kulut... Nyt sitten odotellaan jännittyneenä että minkänäkönen siitä tulee ku alla... Mutta ajomukavuuden luulisi olevan paremmalla puolen tolla alustalla...
Jaa että koni on mukava.. Itselle myös tulossa konin setti , sport kit tai ehkä jopa coil-over sarja. Joskus katselin hyvää linkkiä passatin etutolppien purkuohjeisiin , taisi olla ulkomaan sivustoilla hyvä ja selkeä kuvasarja tukivarsi hässäkästä. Searchilla yritin hakea , mutta tuloksetta. Löytäiskö joku sen keskusteluaiheen ??
Pyörien suuntauksesta
Tossa asensin Passattiin tukivarsia ja tulin huomanneeksi, ettei etupäässä ole ollenkaan camber-kulman säätöä. Onko sillon mitään hyötyä ylipäätään viedä autoa ylihintaiseen nelipyöräsuuntaukseen, kun ei ne voi kuitenkaan säätää kun ohjauskulmat?
Nyt on Passatissa keula valmis. Perän kasaaminen jäi kesken kun rupes pultit napsumaan poikki. Tänään täytyy käydä ostamassa uusia. Otan kuvia kun saan säädettyä alustan.
*Vinkki kaikille nelivetopassattiin alustaa vaihtaville*
Takakontista ei tarvitse purkaa sisustaa! :]
nim. Hutkitaan ennen kun tutkitaan.
*Vinkki kaikille nelivetopassattiin alustaa vaihtaville*
Takakontista ei tarvitse purkaa sisustaa! :]
nim. Hutkitaan ennen kun tutkitaan.
Eikös nuo passatin pyöränripustukset ole suunniteltu toimimaan siten, et camper ei muutu pyörän ylös- alas liikkeen aikana? Eli madaltaminenkaan ei muuta kuin aurausta. Apurunkoa siirtämällä camperiin pystyy vaikuttamaan jonkinverran. Eilen käytin omaa passattia kulmien säädössä 85€, alustana kw var2
Nyt on sitten konin coil-over alusta alla. edessä n. -50mm ja takaa konin asetus -40mm. Ei enää keuli eikä hae tuulessa. http://img.photobucket.com/albums/v249/ ... uva399.jpg
Pistetääs oma heitto tänne jonon jatkoksi.
Itsellä siis 97vm TDI pasuuna, jonka vakioalusta on parhaat päivänsä nähnyt. Nykyisellään tulee semmonen merisairaus fiilis tuosta kiikkumisesta.
Hakusessa olis siis joku alustasarja, ei tarvi olla halpis mutta ei mielellään KW Var1:stä kalliimpi. Paras olis jos löytyis korkeus/jäykkyys säätö, mutta toisesta voi kyllä luopua :) Tarkoituksessa olis saada joku ei pintakova, mutta jämäkkä alusta. Tarkoitus olis käydä radallakin hieman kokeilemassa, mutta tuskin pasuunalla saa vauhtia kelattua niin paljon, että tarvii olla ihan ratakiree tuo alusta.
Ex GTI Golffissa oli koni sportkit joka ei ollut pintakova, mutta kenties "nopeassa" ajossa taas hieman liian löysä.
Samalla vois uusia puslia ja kallistuksenvakaajia. Jos joku viittis heittää linkillä, niin voisin tutkailla minkä hintaisia löytyy ja mistäpäin.
Kiitoksia etukäteen (:
Itsellä siis 97vm TDI pasuuna, jonka vakioalusta on parhaat päivänsä nähnyt. Nykyisellään tulee semmonen merisairaus fiilis tuosta kiikkumisesta.
Hakusessa olis siis joku alustasarja, ei tarvi olla halpis mutta ei mielellään KW Var1:stä kalliimpi. Paras olis jos löytyis korkeus/jäykkyys säätö, mutta toisesta voi kyllä luopua :) Tarkoituksessa olis saada joku ei pintakova, mutta jämäkkä alusta. Tarkoitus olis käydä radallakin hieman kokeilemassa, mutta tuskin pasuunalla saa vauhtia kelattua niin paljon, että tarvii olla ihan ratakiree tuo alusta.
Ex GTI Golffissa oli koni sportkit joka ei ollut pintakova, mutta kenties "nopeassa" ajossa taas hieman liian löysä.
Samalla vois uusia puslia ja kallistuksenvakaajia. Jos joku viittis heittää linkillä, niin voisin tutkailla minkä hintaisia löytyy ja mistäpäin.
Kiitoksia etukäteen (:
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa