mitä on tehty jotta saa pyöriin 18x9.5 passat 35i

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

JJR2
-
Viestit: 16
Liittynyt: 24.9.2006 14:52

mitä on tehty jotta saa pyöriin 18x9.5 passat 35i

ViestiKirjoittaja JJR2 » 15.5.2007 19:58

kyselisin miä kukakin on tehnyt muutoksia jotta on saanut pyöriin kun madaltaa reilusi?

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 15.5.2007 22:08

Omien vanne/rengas-yhdistelmä kokemusten perusteella auton vaihto on ensimmäinen askel jos haluaa tuon kokoiset vanteet ( renkaiden kanssa ) madalletun auton alle mahduttaa. Tai voihan ne mennä 35i:nkin mutta vaatii rankalla kädellä peltien modaamista ainakin.

JJR2
-
Viestit: 16
Liittynyt: 24.9.2006 14:52

ViestiKirjoittaja JJR2 » 15.5.2007 22:13

ajatelin vain mitä muut on tehnyt kun itellä on säädettävä alusta ja pujotusta 50-80 ja edessä pyörii 225 8.5 vanteel ja takana 255 9.5 vanteel ja olis kiva saada pujotettua lisää niin kaipailen vinkkejä

Harjula
-
Viestit: 244
Liittynyt: 27.7.2003 23:21

ViestiKirjoittaja Harjula » 15.5.2007 22:19

^ Tuommoinen rengastus/madallus kuulostaisi enemmänkin 3B(G) Passatin setiltä, ettei nyt vain olisi mennyt korimallit sekaisin topicin aloittajalla.

JJR2
-
Viestit: 16
Liittynyt: 24.9.2006 14:52

ViestiKirjoittaja JJR2 » 15.5.2007 22:27

no kyl tiedän mikä auto on itellä 96 1.9tdi passat ja se ei ole 3b

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 16.5.2007 9:12

35i Tdi?

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 16.5.2007 10:09

Laitahan kuvaa. Tuo rengastus on nähtävä...

Ipe
-
Viestit: 889
Liittynyt: 23.7.2003 11:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ipe » 16.5.2007 11:46

Löytyisköhän kuvia vaikka tuommoisesta kävijöiden kalleriasta?

http://ffp-motorsport.com/kavijat/index.php?id=1088

Mitä tässä olikaan tarkoitus pujottaa? Kenties pudottaa jotain, autoa? :D

JJR2
-
Viestit: 16
Liittynyt: 24.9.2006 14:52

ViestiKirjoittaja JJR2 » 16.5.2007 14:46

joo no tuosta näkee et ne pysyy kaarissakin vielä
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/6369.jpg

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 16.5.2007 15:49

215/35 eteen ja 225/35 taakse.

JJR2
-
Viestit: 16
Liittynyt: 24.9.2006 14:52

ViestiKirjoittaja JJR2 » 16.5.2007 18:18

onko kukaan siirtäny iskareita takaa sisemmäksi?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 16.5.2007 20:40

no itse ensimmäisenä lääkkeenä kokeilisin kapeempia kumeja.

Edit: Niinkuin Pekka tuossa jo ehdotteleekin.

JJR2
-
Viestit: 16
Liittynyt: 24.9.2006 14:52

ViestiKirjoittaja JJR2 » 16.5.2007 21:10

kumien vahdolla se menis mut mitäs haastetta siinä olisi.
mut eipä täältä tunnu apuja löytyvän pitää ruveta kokeileen sit millä saisi siirrettyä tolppia kauvemmas kun tilaa ei tarvit kuin 6mm niin pystyis pudottaan sen mitä tarvisi. edessä tilaa piisaa mutta takana ei

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 17.5.2007 10:53

onko kukaan siirtäny iskareita takaa sisemmäksi?

Haluaisin ehdottomasti nähdä tuollaisen projektitoteutuksen käytännössä, kuulostaa tosiaankin haastavalta.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 17.5.2007 10:54

meinaatkos iskaritornia siirtää sisemmäksi vai kuinka? samalla voi nostaa sitä niin ei alustan tarvi olla niin pohjassa.

Peksiiii
-
Viestit: 81
Liittynyt: 30.5.2005 12:13

ViestiKirjoittaja Peksiiii » 17.5.2007 11:47

Eikö olisi helpompi levittää kaaria. Itse alkaisin etsimään hyvää ja halpaa peltiseppää. Kaarien levityskään ei nyt niin mahdoton ajatus ole...

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 17.5.2007 11:51

Eikö olisi helpompi levittää kaaria. Itse alkaisin etsimään hyvää ja halpaa peltiseppää. Kaarien levityskään ei nyt niin mahdoton ajatus ole...


Luulis ainakin helpompaa olevan, kuin iskareiden siirto.. Ja ainakin ulkonäöllisestikin varmasti toimivampi vaihtoehto. Tai jos ei rahkeet riitä, niin pidä korkeus/vaihda renkaat.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 17.5.2007 12:04

jos autossa hieman vanha/kulunut maalipinta niin tahtoo mennä koko auton maalaushommiksi tuossa kaarirojektissa.

JJR2
-
Viestit: 16
Liittynyt: 24.9.2006 14:52

ViestiKirjoittaja JJR2 » 17.5.2007 15:46

niin sepässiinä on kun lätee muokkaan niin tahtoo olla että paisuu kuin pullataikina
no pistän kuvia kun kummin nyt sitten tulee tehtyä

mkm
-
Viestit: 702
Liittynyt: 11.12.2003 17:40

ViestiKirjoittaja mkm » 17.5.2007 18:01

Ja jos kaarissa ei ole kittiä ja mankelin käyttäjä tietää mitenkä sitä tilaa tehdään oikein, ei tarvita maalari-setää eikä peltiseppä-setää.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 17.5.2007 18:08

Itse ymmärrän kun puhutaan kaarien leventämisestä että niitä todellakin levitetään eikä pelkästään mankeloida.

JJR2
-
Viestit: 16
Liittynyt: 24.9.2006 14:52

ViestiKirjoittaja JJR2 » 17.5.2007 21:48

uusia ongelmia tuli eteen ennenkun saa pudotettua lisää ja meinaa saada asiallisesti tehtyä niin joutuu levittään aika paljon kun tuosta laskee lisää niin rengas siirtyy myös eteen päin ja sinne päin ei tilaa saa pikku töillä eli maalarin joutuu katseleen ja peltitöitä piisaa.

mkm
-
Viestit: 702
Liittynyt: 11.12.2003 17:40

ViestiKirjoittaja mkm » 18.5.2007 16:13

Sebastian, no mankeloimalla saa 'venytettyä' peltiä 20-30mm jos osaa asiansa. Eli ei puhuta mistään pokkauksien poistosta.

Ja tosiaan takapäähän näissä on ongelma kun ratas siirtyy eteen päin, silloin on ongelmana ylikokorattaat + reilu madallus. Omassa takana ~100-120mm nyt tipautettu ja melko reilusti ratas/akseli siirtyy takana eteenpäin. Mutta olen koittanut pitää rengastuksen mahdollisimman lähellä orginaalin kehää niin ei siitä muodostu ongelmaa, leveetä ratasta ei saa linttamadalluksella oikein millään takapäähän johtuen justiinsa tuosta etureunan raapimisesta johtuen.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 18.5.2007 17:03

Sebastian, no mankeloimalla saa 'venytettyä' peltiä 20-30mm jos osaa asiansa. Eli ei puhuta mistään pokkauksien poistosta


Tiedän, mutta pidän sitä siltikin kaarien mankeloimisena. =D

mkm
-
Viestit: 702
Liittynyt: 11.12.2003 17:40

ViestiKirjoittaja mkm » 19.5.2007 8:58

Tiedän, mutta pidän sitä siltikin kaarien mankeloimisena. =D


Niin minäkin ;)
Tosin, levitykestä puhutaan kun 2" ylittyy ja peltiä leikataan kuten Pajalle.Com:n olikos se Corrado-projektissa.

Mutta mankeloimallakin saa levitettyä lisää tilaa, väittäähän ne isot pojat että jos tarpeeksi rauhalliseen tahtiin tekee niin ~40mm saa levitettyä, tosin vaatii tarkan lämmittämisen ettei maalilohkea ja pelti venyy nätisti, toisaalta taas ei saa lämmittää liikaa ettei kupli maalit. Mutta harvemmin olen kuullut mankeloitavan yli 30mm ja silloinkin kaarista tulee melko sirpit, joka taas ei omaa silmää miellytä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa