Kokemuksia It´s Fun lastuista

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Juhop
-
Viestit: 96
Liittynyt: 26.2.2004 15:02

Kokemuksia It´s Fun lastuista

ViestiKirjoittaja Juhop » 17.4.2007 21:20

Onko kellään ehtinyt vielä olla mitään kokemusta itsfunista?

"Ruotsin eniten myyty teholastu on nyt saatavana myös Suomessa."

Ei voi olla kovin huono jos on niin suosittu naapurissa, vai?

Ja tässä se mielenkiintoisin lause

"Hinnat alk 249 ( 249 - 799 euro ). Hintatakuu, Suomen edullisin teholastu."




lainaukset http://www.itsfun.fi/

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 18.4.2007 22:34

Ruotsin eniten myyty teholastu on nyt saatavana myös Suomessa

Joo_o onhan tuon pakko olla silloin paras, kunhan muistaa ottaa mukaan ruotsi/suomi sanakirjan mukaan. Ei ihan vielä tuo suomenkieli taida olla hallussa :)

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 19.4.2007 0:19

Melko varmasti myös tuo hinta pompsahtaa kun alkaa kyseessä olle jokin yleisempi automalli eikä mikään vanha vapari....

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 21.4.2007 12:41

Näyttää vähän puutaheinää sivustolta.

Eikä EPROM tarkoita engine management programmia vaan Erasable Programmable Readonly Memory (ja EEPROM Electrically Erasable Programmable Readonly Memory).

Eli muistipiirit kyseessä, pilkunn...

GTgolf
-
Viestit: 205
Liittynyt: 21.5.2006 14:44

ViestiKirjoittaja GTgolf » 21.4.2007 13:53

Eikä EPROM tarkoita engine management programmia vaan Erasable Programmable Readonly Memory (ja EEPROM Electrically Erasable Programmable Readonly Memory).

Eli muistipiirit kyseessä, pilkunn...


muisteja on juu..

Olli
-
Viestit: 160
Liittynyt: 11.2.2004 10:49

ViestiKirjoittaja Olli » 22.4.2007 18:19

Ohjelma joka ohjaa konetta on sijoitettu lastuun (EEPROM/EPROM Engine
Management Program). Autonvalmistaja joutuu kehittämään ohjelmat koko
maailman
markkinoita ajatellen ja joutuu silloin huomioimaan monia olosuhteita.
Näiden joukossa on; polttoaineen laatu, pakokaasuvaatimukset,
huoltovälit ym. Toisin sanoin moottorit tehdään huonoimpiin mahdollisiin
olosuhteisiin, juuri siinä me optimoimme ne sopimaan meidän polttoaineisiin
ja olosuhteisiin paremmin. Monessa tapauksessa autonvalmistajilla on sama
moottori mutta eri ohjelmistolla jotta voivat hinnoitella auton moneen
luokkaan eli toisin sanoin sama kone mutta eri tehoilla.


Tuolta it's funin sivuilta lainattua. Mielenkiintoinen väite, että kaikille eri markkina-alueille olisi tehty jokin "yleis pätevä" ohjelma. En tiedä miten asia on hoidettu VAG Motronicissa, mutta ainakin Porschen vanhemmissa Motronic järjestelmässä on samalla lastulla useita eri kartastoja. Eri markkina-alueen kartasto valitaan sitten hyödyntämällä ns FQS kytkintä (Fuel Quality Switch), altitude sensoria (korkeus "mittari") sekä Motronicin johtosarjassa olevaa liitintä, jonka voi jätää kytkemättä, laittaa napojen välille navat yhdistävän johtolenkin tai tietyn arvoisen vastuksen. Näillä kombinaatioilla voidaan esim. Porsche 944 Turbossa hyödyntää samalta lastulta 16:ta eri kartastoa. Tätä ominaisuutta käytetäänkin paljon hyödyksi tehtäessä virilastuja ko. autolle. tarvittaessa voidaankin sitten esim. radalle valita eri kartasto kuin kadulle, tai tehdä vaikka ohjelma vaimoa varten, jossa ei anneta liikaa tehoa käyttöön.

(EEPROM/EPROM Engine
Management Program)


Eri prom tyypeistä kaveri ei taida juurikaan tietää. EEPROM on hieman uudempaa teknologiaa ja voidaan tyhjentää muutamasa sekunnissa sähköisesti promien ohjelmointi laitteella. EPROM onkin sitten vanhempaa kamaa ja tyhjennettävissä UV-valolla, eli laitteessa johon mahtuu muutama EPROM johdetaan UV-valoa, joka tyhjentää EPROMin muistin. Tämä vaatii aikaa yleensä 10-30 minuuttia, riippuen EPROMin tyypistä.
Käytän itse mieluummin noita EEPROMeja, koska jos ryssin lastun polton, voi sen tyhjentää nopeasti. Kaikki EPROMit voidaan korvata uudemmilla EEPROMeilla. Pojan '92 G3 VR6 hyödyntää virikoodia, joka on pudotettu uudemmalle EEPROMille. Myös ns. flash muisteja voidaan hyödyntää vanhemmissakin boxseissa, jos ei muuten, niin ainakin adapterin avulla.

Ja tässä se mielenkiintoisin lause

"Hinnat alk 249 ( 249 - 799 euro ). Hintatakuu, Suomen edullisin teholastu."


En tiedä VAG kavereista, mutta Porsche puolella kukaan ei ole valmis maksamaan tuollaisia summia lastuista. Mä olen lastuttanut lähemmäs 30 Porschea, mm. 944, 944S, 944S2, 944 Turbo,964, 993 ja 968 ja olen myynyt lastut asennettuna 50-100€ riippuen lastusta ja asennettavasta autosta.

Mitä tulee noihin It's Fun latuihin, niin ainakin Porsche puolen lastut on OK kamaa. Qvarnis tietää asiansa. 944 puolen lastuissa on auttanut kaverini Gustaf B., jolla on oma 944 Turboihin erikoistunut yritys Tukholmassa.

Juhop
-
Viestit: 96
Liittynyt: 26.2.2004 15:02

ViestiKirjoittaja Juhop » 24.4.2007 19:47

Aika monta viikkoa näköjään kestää vastata yhteydenottopyyntöön/tarjouspyyntöön. Lähettivät pari viikkoa sitten että suuren kysynnän vuoksi viesteihin vastataan saapumisjärjestyksessä.

Kuinka kauan voi tuhrata aikaa viestien vastailuun?

KariT
-
Viestit: 815
Liittynyt: 23.7.2003 16:42

ViestiKirjoittaja KariT » 24.4.2007 21:16

Sama viesti tuli tännekkin.

vwpolo
-
Viestit: 296
Liittynyt: 5.8.2003 7:24

ViestiKirjoittaja vwpolo » 13.5.2007 23:21

onko kukaan käynyt jo päivittämässä autoaan ? En ole saanut vielä vastauksia takuista yms...

salapoliisi
-
Viestit: 12
Liittynyt: 10.4.2007 22:29

ViestiKirjoittaja salapoliisi » 15.5.2007 20:00

Joo, olisi hienoa kuulla kommentteja millainen lastu on kyseessä. Itse olen miettinyt Upsolutea, vaikkei varmaan paras mahdollinen olekaan, mutta saattaisihan tämäkin olla vaihtoehto.

-Tonza-
-
Viestit: 448
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja -Tonza- » 16.5.2007 9:00

Itsekin kyselin noista "hauskoista" lastuista jo reilu kuukausi sitten. Automaattivastaus tuli kyllä heti, mutta sen koommin ei oo kuulunut...

Olli: Kun näytät perehtyneen nuihin VR6 lastuihinkin, niin mahtaakos niissäkin olla useampia kartastoja käytettävänä?
Ja jos myyt niitä edukkaasti, niin olen kiinnostunut kuulemaan lisää.

Juhop
-
Viestit: 96
Liittynyt: 26.2.2004 15:02

ViestiKirjoittaja Juhop » 21.5.2007 11:15

No lähetin nyt kolmannen kerran yhteydenottopyynnön näille. Kohta pitää alkaa suunnittelemaan sitten jotain muuta vaihtoehtoa kun ei nää kauppaa haluakkaan tehdä..

Juhop
-
Viestit: 96
Liittynyt: 26.2.2004 15:02

ViestiKirjoittaja Juhop » 26.5.2007 11:21

Hinta Asennettuna: 649€

Ei sitten kovin edullinen ollutkaan.

salapoliisi
-
Viestit: 12
Liittynyt: 10.4.2007 22:29

ViestiKirjoittaja salapoliisi » 27.5.2007 22:08

Ei todellakaan kovin edullinen hinta, varsinkin kun on kyse ihan tuntemattomasta tuotteesta. Sivuillansahan väittävät, että kyseessä on takuulla Suomen edullisin lastu, ei pidä kyllä paikkaansa...

Juhop
-
Viestit: 96
Liittynyt: 26.2.2004 15:02

ViestiKirjoittaja Juhop » 30.5.2007 21:19

Kallistuu munki valita upsoluteen. eikös se ollut 399? missäs täällä pk seudulla kannattaa upsolute asennuttaa??

salapoliisi
-
Viestit: 12
Liittynyt: 10.4.2007 22:29

ViestiKirjoittaja salapoliisi » 2.6.2007 20:15

Upsoluten sivujen mukaan ainoa virallinen jälleenmyyjä olisi wd-racing Tampereella, tiedä sitten kauppaako joku noita hesassakin.

Tuossa wd-racingin osoite: www.wdracing.net


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa