Audi coupe gt typ-85

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

golfmk2
-
Viestit: 153
Liittynyt: 1.3.2006 14:10

Audi coupe gt typ-85

ViestiKirjoittaja golfmk2 » 6.5.2007 10:39

otsikon mukainen auto tulossa itselle käyttö/toiseksi harraste peliksi.

haulla etsin tältä foorumilta,mutta ei hirveesti tietoa löydy.elikkä onko porukalla mitä sanottavaa kyseisestä autosta.Ruostevikoja,tyyppivikoja ym,ym
kaupat on autosta tehty jo,mutta saan haettu sen vasta 1-2viikon päästä.
aivan ja koneena siis 2.0 5syl vm.86

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 6.5.2007 10:50


golfmk2
-
Viestit: 153
Liittynyt: 1.3.2006 14:10

ViestiKirjoittaja golfmk2 » 6.5.2007 10:57

ahaa..kiitokset löytykin tietoa jonkin verran..
eli ruostetta täytyy etsiä heti kun auton saan itselleni..:)
todella vähän silti löytyi tietoa kyseisestä autosta..
olisi kiva kuulla mielipiteitä jos tällä foorumilla jollain oisi ollut/on samankorimallin ja nimenomaan 5 syl koneella,miten on tekniikka pelittäny ym,ym
ja onko tuo 2.0 samalla ruiskulla kuin G2 GTI eli k-jetronik

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 6.5.2007 11:09

Itellä oli tommonen 4 vuotta, ihan kiva käyttöpeli, mutta maalipinnasta ja pelleistä kannattaa pitää todellä hyvää huolta. Pahimmat ruostepaikat: Tuulilasin kehys ja se tiivisteen "niska" sielä alla, Kuskin puolen taka lokasuoja ja helmat niiden muovien alla. Pahimmassa tapauksessa auto on umpimätä noiden helmojen ja takapuskurin alta.

Tekniikka on aika pommin varma, joissakin tapauksissa on pieniä ongelmia. Esim pienet imuvuodot on veemäisiä paikantaa ja aiheuttavat talvella ongelmia. Itellä ollu muutama vitoskoneinen ja coupessa oli juuri maanantaimoottori, 175tkm meni nokka-akseli ja toinen 210tkm(tässä oli tullu jopa jo reiät nostajiin), tämän jälkeen vaihdoin öljyt pois mobileista ja kone kävi nätimmin ja jälkitarkastukses ei löytyny enää kulumia.

Välillä haikailee tuota autoa pahastikkin, mutta luovuin siitä 2wd:n takia ;)

golfmk2
-
Viestit: 153
Liittynyt: 1.3.2006 14:10

ViestiKirjoittaja golfmk2 » 6.5.2007 11:17

kiitoksia...täytyy heti tarkastee ne ruoste paikat..
tuolla yksilöllä on mittarissa nyt 330tkm.. huoltohistoria kirjoitettu viimeiset 6v ruutuvihkoon ja kuitteja hyvä pino tallella,tietää mitä vaihdettu..
stä ihmettelin ettei kansiremonttia ole tehty tai ainkaan missään ei ole tietoa siitä..

uto oli minulla ajossa tuossa vappuna,ajelin sen kolme päivää sillä..ei mtn ylimääräisiä ääniä ainakaan tekniikan puolesta,se 5 pyttysen ääni..:)

sitten,kun tuo oma golffi tulee ajoon taas,työnnän audin talliin.Onko millainen homma vai mahdoton tehdä nelikko käyttämällä esim 90Q osia??

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 6.5.2007 11:24

Onko millainen homma vai mahdoton tehdä nelikko käyttämällä esim 90Q osia??


Eipä tuossa mitään järkeä ole, harrastuksena vois mennä. On noita muutama tehty vuosien saatossa quattrojen kovien hintojen takia. Ja mistä 90Q:sta meinasit tekniikkaa repiä, jos on alkuperäinen 85-86, niin jättäisin tekemättä, on nimittäin katoava luonnonvara. Alla olevas linkis on pikkusen tietoa, en tähän hätään löytänyt kattavampaa ketjua:

http://www.audiclub.fi/audifinns/showth ... a+neliveto

weasel
-
Viestit: 3392
Liittynyt: 23.7.2003 15:37

ViestiKirjoittaja weasel » 6.5.2007 11:28

kiitoksia...täytyy heti tarkastee ne ruoste paikat..
tuolla yksilöllä on mittarissa nyt 330tkm.. huoltohistoria kirjoitettu viimeiset 6v ruutuvihkoon ja kuitteja hyvä pino tallella,tietää mitä vaihdettu..
stä ihmettelin ettei kansiremonttia ole tehty tai ainkaan missään ei ole tietoa siitä..


Miksi kansiremppa pitäisi tehdä? - Ei nää mitään Bemareita kuitenkaan ole...
Onhan noita pitkälti yli 500tkm ajeltuja joissa ei kansiremppaa tehty ja hyvin menee. Muutenkin, moottori käy kauniisti normaalilla huollolla. (Öljyt, vent. nostimet joskus 200tkm välein yms..)

kalevius
-
Viestit: 638
Liittynyt: 27.12.2005 21:29

ViestiKirjoittaja kalevius » 6.5.2007 11:33

Minulla oli 3v/n.70tkm vm.81 coupe, 2.2 litran koneella. Myydessä oli viime vuonna 316 000 km lasissa, tekniikassa muuta vikaa kuin että startti välillä pätki (olis varmaan hiilet tai solenoidi pitäny vaihtaa) ja öljy alkoi maistumaan (venttiilien kumit?) Helmat piti parsia ja pari muuta paikkaa etulokareihin, muuten oli pohja vielä ihan hyvässä kunnossa. Lokareihin ja ovien alareunoissa oli pientä kukkaa. Kolme kertaa jätti tielle, Kiitos igorin bensan, olin ajanut noin puolitoista tankkia niin ei enää lähteny käyntiin parkissa, Liikaa rikkiä seassa, määräjakaja jäänyt jumiin ja suuttimet osa tukossa. Purkuosa taisi olla noin 65e. Seuraavan kerran jätti intistä ollessa iv:llä, Talvella sammu auto risteykseen tullessa ja siinä ihmeteltiin vähän aikaa että mikä tuli..oli tankki päässy tyhjäksi, kun oli bensapumpun jälkeinen klemmari löystyny ja aika vauhdilla tyhjeni tankki.. Just olin sitä ennen 35e:lla tankannut noin 300 metrin päässä.. :) Ja viimeinen kerta kun jätti tielle, oli kun vaihdoin kakkos vaihteelta vapaalle kävelyvauhdissa, niin tuntui että jotain tipahti varpaalle, ja kytkin poljinta ei enää tuntunut.. niin se oli kytkin poljin mikä tipahti.. Oli edellisellä omistajallakin katkennut aiemmin. Muuten oli huoleton ajaa, kulki ihan mukavasti kulutukseen nähden ja se viitosen murina..siinä on äänet kohdallaan. Ajettavuus on todella hyvä, sopivan jämäkkä (tekee mieli ajaa kovaa mutka teillä) Myöskin monta kertaa on tankatessa tai kaupan parkkipaikalla tullut kyselemään vanhemmat miehet että millä koneella on ja onko turbo yms. Ja kerran oli kaksi pientä poikaa kaupasta tullessani audin edessä ja toinen sano toiselle että "vautsi miten siisti auto" Pisti hymyilyttämään :) Ihan hyvä maku jäi autosta ja olisi varmaan vieläkin, jos ei olisi pitänyt vaihtaa isompaan.

golfmk2
-
Viestit: 153
Liittynyt: 1.3.2006 14:10

ViestiKirjoittaja golfmk2 » 6.5.2007 11:38

tuo nelikko homma oli kysely vaan,siitä ei ikinä tiedä toteutuuko..olisi vaan hauska meinaa coupe Q on niin kovissa hinnoissa kumminkin.

sitä kantta meinaisin vaan,kun kilometrejä jo tuon verran,mutta hyvä tietää etä on kestävä kaikin puolin.
nostajat ja venttiilinvarren kumit on vaihdettu alle 10tkm sitten.
ja kone käy todella hyvin,ainut että laturi/startti sieltä päin kuuluu välillä aika pahaa nititää katselin en muista nyt kumpi hihnapyörä siellä oli mikä ei ihan tasaisesti pyörinyt että heittoa on,siellä jtn väljää vaan..

mites noihin varaosia löytyy, tarvitseeko mennä jo marmori tiskille kyselemään?
ja millaisissa hintaluokissa varaosat on..(coupen lisähinta tietysti)

kalevius
-
Viestit: 638
Liittynyt: 27.12.2005 21:29

ViestiKirjoittaja kalevius » 6.5.2007 11:49

Osat ei paljoa maksa tarvikkeena, ja kaikki mitä oon tarvinnut niin on löytynyt esim ad ja osaset liikkeistä. Ainakin esim golfissa ja 80 on samoja osia. Muutaman kerran on tullut väiteltyä varaosaliikkeessä onko auto 90/80 vai 100:nen. Eivät millään usko että on coupe erikseen.

golfmk2
-
Viestit: 153
Liittynyt: 1.3.2006 14:10

ViestiKirjoittaja golfmk2 » 6.5.2007 11:52

okei, tuo on hyvä tietää että osat käy päikseen..

laittelen autosta kuvaia tänne samantien kun sen saan kotipihaan.
tosiaan huomasin vappuna,että vanhemmat miehet kyllä katselee perään kun ajelee hissuksiin..:)
jos pahasti löytyy ruostetta ym,ym voisi talvella vetää ur Q väreihin..:)

golfmk2
-
Viestit: 153
Liittynyt: 1.3.2006 14:10

ViestiKirjoittaja golfmk2 » 15.5.2007 11:17

no niin vihdoin sain haettu tämän pois,tuossa muutama yleiskuva coupesta..

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 15.5.2007 11:40

Siistin oot löytäny, varsinkin jos ei oo sisustaa raiskattu.

Koitappa kattoa takapuskurin alusta, lähtee helposti irti ruuvaamalla 4 mutteria irti takakontinsisältä. Sen jälkeen vain vetää puskinta taaksepäin. Noiden helmamuovien irrottaminen onkin vähä oma taiteenlaji, esti pitääs se lista siitä päältä saada nätisti irti ja sielä alla on ruuvit ja "prikat", alapuolella helmoissa on myös ruuvit. Mutta tarkasta edes toi puskimen alusta jos ei kiinnosta koko autoa purkaa :)

edit: voi kun tuleekin kaipailtua omaa entistä

golfmk2
-
Viestit: 153
Liittynyt: 1.3.2006 14:10

ViestiKirjoittaja golfmk2 » 15.5.2007 11:51

kyllä se tosiaan nätissä kunnossa on..täytyy joo tuo takapuskurin alta katsoa..mites nuo kylkilistat onko ruuveilla kiinni vai liimalla? tulisi mun mielestä paremman näkönen ilman niitä..

ja mitä sisustasta todella siistissä kunnossa paitsi kuskin penkki..jonka koira järsinyt toiselta puolelta ei siis pahasti,nyt istuinsuojat etupenkkejen päällä

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 15.5.2007 12:57

Anna vaan niiden kylkilistojen olla paikalla, jos irrotat ne siitä liimauksesta niin ne yleensä vahingoittuu ja jotain noista listoista ei saa mistää uutta :), ja se ei ole hienompi ilman niitä, näin omani ilman listoja kun tuli maalauksesta ja ei ollu nätti IMHO.

KariM
-
Viestit: 142
Liittynyt: 9.8.2003 20:13

ViestiKirjoittaja KariM » 15.5.2007 15:09

Tuossa esimerkkikuvia coupesta ilman kylkiin liimattuja turhia juttuja:
http://jaka.kotipolttoinen.com/gallery/ ... upe_050604

E: Oma mielipiteeni on että tuo Jakan valkoinen coupe on ilman listoja hyvän näköinen, mutta muiden värien kanssa saattaisin antaa listojen olla.
Viimeksi muokannut KariM, 15.5.2007 22:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

golfmk2
-
Viestit: 153
Liittynyt: 1.3.2006 14:10

ViestiKirjoittaja golfmk2 » 15.5.2007 21:02

toisaalta täytyy miettiä,luulin poaremman näköiseksi ilman listoja kiitos kuvista..
katotaan nyt kuinka rapea tuo on kun tallille pääsee..

golfmk2
-
Viestit: 153
Liittynyt: 1.3.2006 14:10

ViestiKirjoittaja golfmk2 » 22.5.2007 10:12

Tuota..len muutmasta paikasta netissä etsiskellyt alustaa tuohon audiin,mutta en oikein löydä.
auttakaa tyhmää..ja kellään suosituksia sarjasta ja millaisista vanteista..kokoa siis

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 22.5.2007 12:51

En muista onko toi vajaaveto yhtä vaikea tapaus kun nää quattrot, mutta tässä on jotein tietoa

Pikku pläjäys

Omassa coupessa oli ihan jokku tarvike monroen iskarit ja In-Pro:n muutaman sentin madaltavat jouset. Vanteissa ehkä se "paras" on joku 15" , mutta saa noihin kaariin mahdutettua jopa 17" vanteen, vaatii vaan sen juuri oikean setupin löytämisen. Tuossa mun kuvassa on jokku halpis 15" vanteet ja 195/50 (muistaakseni) ja mielestäni täyttää noi kaaret kivasti.

Riku.J
-
Viestit: 271
Liittynyt: 3.9.2003 20:02

ViestiKirjoittaja Riku.J » 22.5.2007 15:45

Tuollainen Kuva coupe löytyy itseltä. Kuvassa weiteckin -60 sarja alla ja 17" vanteet, rengastus on 205/40 vanteiden et 35. Hienosti pyöri eikä raapi mistään. Nykyään A8 replicat alla.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa