Tossa on itellä komos korin golffi lähes atomein syystä jos toisesta. Mieleen juolahti jäykistää koria kun se nyt olisi helpointa tehdä.
Eli miten käytännössä kori vahvistehitsataan? Mitkä saumat hitsataan ja kuinka pitkää saumaa pitää pistää?
Korin vahvistehitsaus
Valvoja: ffp jäsenet
Jappe tuon lyhyesti kertoikin,itse olen käyttynyt metodia 20-30 mm saumaa 20-30 mm välein. Periaatteessa voit hitsata kaikki saumat mutta keskity tärkeimpiin eli pyörä kotelot,joustin tukien ja iskareiden kiinnitys pisteet,kynnys kotelot,runko-aisat.
Vahvistuksia voit suunnitella aisojen ja tulipellin yhtymä kohtaan,jousituksen ja iskareiden kiinnityksiin.Saman paksuinen tai hieman paksumpi pelti toimii hyvin.
Tehdas autoissa olen nähnyt paljon ns.korkeita saumoja eli heftataan vieri viereen korkeita heftejä eli vahvistus hitsausta ei vedetä jatkuvana pitkänä saumana.
Huolella tehty turvakaari tukee koria todella hyvin,olen nähnyt monta ralli-autoa jotka pysyvät kasassa oikeastaan kaarien ansiosta.
Tuli vähän nopsasti kirjoitettua,anteeksi typot...
Vahvistuksia voit suunnitella aisojen ja tulipellin yhtymä kohtaan,jousituksen ja iskareiden kiinnityksiin.Saman paksuinen tai hieman paksumpi pelti toimii hyvin.
Tehdas autoissa olen nähnyt paljon ns.korkeita saumoja eli heftataan vieri viereen korkeita heftejä eli vahvistus hitsausta ei vedetä jatkuvana pitkänä saumana.
Huolella tehty turvakaari tukee koria todella hyvin,olen nähnyt monta ralli-autoa jotka pysyvät kasassa oikeastaan kaarien ansiosta.
Tuli vähän nopsasti kirjoitettua,anteeksi typot...
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”