Korin vahvistehitsaus

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Broidi
-
Viestit: 47
Liittynyt: 23.12.2004 12:59

Korin vahvistehitsaus

ViestiKirjoittaja Broidi » 12.5.2007 14:36

Tossa on itellä komos korin golffi lähes atomein syystä jos toisesta. Mieleen juolahti jäykistää koria kun se nyt olisi helpointa tehdä.
Eli miten käytännössä kori vahvistehitsataan? Mitkä saumat hitsataan ja kuinka pitkää saumaa pitää pistää?

Koppa
-
Viestit: 87
Liittynyt: 23.9.2004 19:38

ViestiKirjoittaja Koppa » 12.5.2007 15:58

^A4:perustele, minkä takia vakioautos ei korin jäykistämisest ole hyötyä...?

Broidi
-
Viestit: 47
Liittynyt: 23.12.2004 12:59

ViestiKirjoittaja Broidi » 12.5.2007 16:13

Sen uskon ettei vahvistetulla korilla vakio autossa oikein mitään tee. Mutta tekemisen puute on suuri ja hyvä niin muuten ei tulisi harrasteltua.
Saas nähdä jos jokin kaunis päivä saan auton kasaan niin voisi vaikka radalla piipahtaa.

Kiitos paljon A4:lle vastauksesta.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 12.5.2007 16:28

Uskoisin että autoihin laitetaan/tehdään paljon muutakin mistä ei ole mitään hyötyä.

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 12.5.2007 22:52

balttiarallaa 20-30mm saumaa 40-50mm välein. Ja suosittelen sitte laittamaan putkesta lisätukia, jos pelkän kopan vahvistat etkä kaarita, repee jostain aivan varmasti jos urheilemaan alat.

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 13.5.2007 0:10

Ompahan kolarissa jäykempi koppa, ja sitä kautta ihan vitun vaikee oikasta takasi...

Broidi
-
Viestit: 47
Liittynyt: 23.12.2004 12:59

ViestiKirjoittaja Broidi » 13.5.2007 8:45

Mihinkä noita lisätukia pitäisi laittaa? Poikittaistuet löytyy.

Broidi
-
Viestit: 47
Liittynyt: 23.12.2004 12:59

ViestiKirjoittaja Broidi » 14.5.2007 16:09

Aika ympäri pyöreä vastaus. Pystytkö mitenkään selventämään? Penkillä ja verhoilulla ei suurta merkitystä.

XUX63
-
Viestit: 24
Liittynyt: 24.3.2005 15:08

ViestiKirjoittaja XUX63 » 14.5.2007 16:14

Kyllä ne vaan tuppaa nuo pistehitsaukset antaan periksi kun konetta tarpeeksi kutitellaan (ainakin takavetoisessa). Eli sanoisin omana mielipiteenäni että jarrut kuntoon, korin läpikäynti, alusta/voimansiirto kuntoon ja sitten vasta koneesta kaikki irti.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 14.5.2007 17:06

Aika ympäri pyöreä vastaus. Pystytkö mitenkään selventämään? Penkillä ja verhoilulla ei suurta merkitystä

Tarkoittaa käytännössä kunnollisia kaaria, jotka menee mm. tulipellistä läpi konehuoneen puolelle ja tukkivat oviaukonkin vielä silleen, että autoon kulkeminenkin on hiukan hankalampaa :)

Koppa
-
Viestit: 87
Liittynyt: 23.9.2004 19:38

ViestiKirjoittaja Koppa » 14.5.2007 20:11

ja yllätys yllätys... nii se hävis tästäkin topikista se pää-asia... :) ja vaihtu siihen normaaliin vittuiluun ja toisten mollaamiseen...

Broidi
-
Viestit: 47
Liittynyt: 23.12.2004 12:59

ViestiKirjoittaja Broidi » 14.5.2007 20:18

Täytyy mennä rallipuolelle opiskelemaan näitä asioita. Tämä keskustelu ei ole oikein johtanut mihinkään ja kohta taas alkaa hirveä kinastelu esson baarissa kuulluista asioista. Ei se mitään. Muut voi jatkaa asian pohtimista korin jäykistämisestä kaarien kanssa tai ilman.

Dimi
-
Viestit: 4
Liittynyt: 29.4.2007 11:38

ViestiKirjoittaja Dimi » 14.5.2007 21:07

Jappe tuon lyhyesti kertoikin,itse olen käyttynyt metodia 20-30 mm saumaa 20-30 mm välein. Periaatteessa voit hitsata kaikki saumat mutta keskity tärkeimpiin eli pyörä kotelot,joustin tukien ja iskareiden kiinnitys pisteet,kynnys kotelot,runko-aisat.

Vahvistuksia voit suunnitella aisojen ja tulipellin yhtymä kohtaan,jousituksen ja iskareiden kiinnityksiin.Saman paksuinen tai hieman paksumpi pelti toimii hyvin.

Tehdas autoissa olen nähnyt paljon ns.korkeita saumoja eli heftataan vieri viereen korkeita heftejä eli vahvistus hitsausta ei vedetä jatkuvana pitkänä saumana.

Huolella tehty turvakaari tukee koria todella hyvin,olen nähnyt monta ralli-autoa jotka pysyvät kasassa oikeastaan kaarien ansiosta.

Tuli vähän nopsasti kirjoitettua,anteeksi typot...


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa