Audi A4 2,0TFSI Quattro Goes APR StgIII
Valvoja: ffp jäsenet
En haluaisi olla ilonpilaaja mut..
itselleni tuli "valmista" tuotosta katsellessani samanlainen olo.. päässäni olen zombimaisesti toistellut nyt kysymystä "oliko tuo nyt kaiken tuon rahan ja vaivan arvonen" enkä vielä ole vastausta kysymykseeni saanut. tuskin niitä kuvien kautta saankaan. livenä varmasti vaikuttava leveine kaarineen ym. kuvien perusteella sitä vaikutelmaa ei kyllä saa. valitettavasti.
asia voisi muuttua, jos alla olisi jotkut 12" leveät reunavanteet, jolloin näkisi että kaarissa tosiaan on sitä paljon puhuttua _TILAA_. nyt speissereillä ulostyönnetyt tasaset bebsit ei vaan anna oikeutta juuri mihinkään.
tekisi köyhänä paskana mieleni sanoa "money can't buy style" mutta jätän sen nyt vielä sanomatta tähän projektiin liittyvänä. odotellaan lopullista kuosia.
Mulla vähän samallainen tuntumua asiasta kun katsoo kuvaa mistä aloitettiin ja miltä se nyt näyttää kuvassa niin hiipii sellanen tunne et olikohan toi rahan arvonen juttu..
Mutta kuten sanoin kyllähän sitä tekis mitä vain jos olis ylimääräistä rahaa.. tähän asian kohalla sama ku ois takas polttanu muutaman tonnin..
Mutta kuten sanoin kyllähän sitä tekis mitä vain jos olis ylimääräistä rahaa.. tähän asian kohalla sama ku ois takas polttanu muutaman tonnin..
asia voisi muuttua, jos alla olisi jotkut 12" leveät reunavanteet, jolloin näkisi että kaarissa tosiaan on sitä paljon puhuttua _TILAA_. nyt speissereillä ulostyönnetyt tasaset bebsit ei vaan anna oikeutta juuri mihinkään.
Jotain tämän tyylistä. Leveämpää kehää vaan noihin BBS:iin, muuten on liian littanan näköiset.
Kuvista kun katsotaan niin se on aika paljon kuvakulmasta kiinni kuinka leveältä tuo laite näyttää. Vanha malli oli kyllä paljon leveämmän näköinen kuin tämä uusi. Leveällä reunuksella varustettu vanne tietysti aiheuttaa optista harhaa jolloin auto saattaa näyttää leveämmältä kuin se oikeasti onkaan ja tietysti myös reilu madallus auttaa asiaa. Matalahan tuo ei tosin vakiona ole vaikka alla olisikin matalin versio alustasta. Näyttää tuo oma ainakin vähän siltä kuin olisi koko ajan lentoon lähdössä :)
KOMEE on ja tärkeintä et miellyttää omaa silmää.. NI. ei kaikki tarvitse sellaista alustaa mikä raapii joka töyssys kiinni tai niin leveitä renkaita et niillä ei oo enää mukava ajaa ku hakee uria kokoaja. ja jos mullaki rahaa olis ni samalla lailla tekisin ku rocco. aidolla rs:llä kun ei ole kovin halpaa toi ajaminen.
Vertasin vanhoja kuvia (auto alkuperäisenä) ja autoa pihalla, muutos on kyllä suuri kaikista kanteista katsottuna.
Peilit ja vanteet sekä katto on tulossa mustiksi lähiaikoina, niin ja tontitusta tulossa ennemmin kun myöhemmin, samalla etuvanteet siirtyy 10mm ulommas, ja taka 5mm lisää..
Ennen
Jälkeen
Peilit ja vanteet sekä katto on tulossa mustiksi lähiaikoina, niin ja tontitusta tulossa ennemmin kun myöhemmin, samalla etuvanteet siirtyy 10mm ulommas, ja taka 5mm lisää..
Ennen
Jälkeen
Viimeksi muokannut Rocco, 13.6.2007 23:54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kyllä kuvia katsomalla näkee, että uudella ja vanhalla ulkomuodolla on eroa kuin yöllä ja päivällä. Selvästi paremman näköinen auto, mutta kunhan katto ja peilit saavat väriä niin lopputulos pitäisi olla täydellinen. Kenelläkään ei pitäsi olla mitään valittamista, koska monellakaan ei ole "munaa" toteuttaa noinkaan tradikaaleja muutoksia uudehkoon autoon.
Hyvin sanottu matti! Tosin maailma ois tylsä jos kaikki olis valmiiiksi niinkun pitää ;)
Jäi vanteiden leveys kaivamaan sen verran että hommasin sittenkin uudet. (LM:ät jäänee toiseen projektiin johon sopivat tod.näk paremmin)
Eteen 8,5x19" 245/35 renkailla, taakse 10x19" (todella leveällä reunalla) 275/30 renkailla olevat Rial Daytonat (eli lähes LM kopiot) Hämmästyksenä nämäkin tarvitsee ohuehkot spacerit vaikka et oli pienempi kun entisissä vanteissa.. Laitan kuvia kun vanteet ovat alla.
Jäi vanteiden leveys kaivamaan sen verran että hommasin sittenkin uudet. (LM:ät jäänee toiseen projektiin johon sopivat tod.näk paremmin)
Eteen 8,5x19" 245/35 renkailla, taakse 10x19" (todella leveällä reunalla) 275/30 renkailla olevat Rial Daytonat (eli lähes LM kopiot) Hämmästyksenä nämäkin tarvitsee ohuehkot spacerit vaikka et oli pienempi kun entisissä vanteissa.. Laitan kuvia kun vanteet ovat alla.
Viimeksi muokannut Rocco, 10.5.2007 16:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Näyttää hyvältä, vaikka sorruitkin kopioihin :( Meillä laitettiin tuohon cabrioon 9.5 x 19" LM:t kun ei ne kokonaan kiillotettuna oikein sopinut valkoisen risan alle.
Pablolle vielä sen verran että vanteinahan nuo on aikalailla samannäköiset mutta se on tuo leveys joka tuo sitä ulkonäköä, käsittääkseni myös nuo Rialit painaa ihan syntisen paljon, voin tosin olla väärässäkin.
edit. onkos tuossa nyt jotkut orkkikset kuralätkät edessä ja takana? Mulla ei ainakaan tuollaisia ole mut olisivat varmasti hyvät kun nyt jo kiveniskuja melkoinen määrä.
Pablolle vielä sen verran että vanteinahan nuo on aikalailla samannäköiset mutta se on tuo leveys joka tuo sitä ulkonäköä, käsittääkseni myös nuo Rialit painaa ihan syntisen paljon, voin tosin olla väärässäkin.
edit. onkos tuossa nyt jotkut orkkikset kuralätkät edessä ja takana? Mulla ei ainakaan tuollaisia ole mut olisivat varmasti hyvät kun nyt jo kiveniskuja melkoinen määrä.
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Pablolle vielä sen verran että vanteinahan nuo on aikalailla samannäköiset mutta se on tuo leveys joka tuo sitä ulkonäköä, käsittääkseni myös nuo Rialit painaa ihan syntisen paljon, voin tosin olla väärässäkin.
Joo no onhan niissä samaa näköä, mutta leveyttä niistä LM:stä puuttuu. Tai tarkemmin sanottuna lippaa. Mutta joka tapauksessa on paljon paremman näköinen nyt.
edit. onkos tuossa nyt jotkut orkkikset kuralätkät edessä ja takana? Mulla ei ainakaan tuollaisia ole mut olisivat varmasti hyvät kun nyt jo kiveniskuja melkoinen määrä.
Jep, A4 kuralätkät. Näyttää oikeesti ihan hyväksyttäviltä (olin skeptinen) Ilman näitä käyttis näyttäisi kamalalta kesän jälkeen, se on varama asia.
Rialit painaa jonkin verran enemmän kun Lemansit (luonnoliisesti), mutta ei se paino tähän autoon vaikuta millään lailla. Tällä pöristellään sen minkä ehtii, kiirettä ei saa olla enkä tätä ole radalle viemässä. Tosin ihan hyvä ajettava (normaali olosuhteissa), saa nähdä miten muuttuu tiputuksen jälkeen.
Mä en edes tuota kuvien perusteella enää madaltas, ihan hyvä noinkin. Itse auto ei niin kiinnosta, mutta nuo Le Manssit ja Rialit sitäkin enempi. Ne vaan on niin hyvän näköisiä vanteita.
Tosin kyllä täytyy pisteet antaa tuon auton silpomisesta ja muutoksesta nykykuosiin! Kovin moni ei nuin uutta autoa raaski silpoa!
Tosin kyllä täytyy pisteet antaa tuon auton silpomisesta ja muutoksesta nykykuosiin! Kovin moni ei nuin uutta autoa raaski silpoa!
-
- -
- Viestit: 119
- Liittynyt: 23.7.2003 15:34
"offtopic"Painoerosta sen verran että naapurin asentajakaverilla oli dezentin 18" 225/35 rengsastuksella A4 3.0q-02 ja meni bensiiniä reilusti yli kymmenen litran satasella, tilattiin uuden S4 cabrion orkkis 18" samalla rengastuksella ja painoeron huomasi ihan paikoilleen laitettaessakin. Sanoi että bensankulutuskin laski muutamalla litralla. 8 pääsee nyt.
Ja tosiaan samaa reittiä ajaa päivittäin.
Eli näinä kalliina bensaaikoina niin täälläpäin pyritään tukemaan kevyitä vanteita ;-) "/offtopic"
Mutta auto näyttää hyvältä. Ja hyvä että rekisterikilven alustakin sopi paikoilleen.
Näyttää huomattavan paljon paremmalta oikeassa elämässä kuin kuvissa.
Ja tosiaan samaa reittiä ajaa päivittäin.
Eli näinä kalliina bensaaikoina niin täälläpäin pyritään tukemaan kevyitä vanteita ;-) "/offtopic"
Mutta auto näyttää hyvältä. Ja hyvä että rekisterikilven alustakin sopi paikoilleen.
Näyttää huomattavan paljon paremmalta oikeassa elämässä kuin kuvissa.
Jos noista umpiosta tekee mustaoptiikat, niin mielestäni sitten pitää olla vanteet ja peilitkin mustat. Nyt menee ihan hyvin mielestäni kun on kolme hopeeta osaa autossa, rinkeleiden lisäksi. Mielestäni hyvä noin, mutta jokainen tekee tyylillään. Mutta voisi olla ihan veikeen näköinen jos noi kaikki nimetyt osat olisi mustat.
Nyt on katto ja olematon kattospoikka teipattu mustiksi (kiiltävä). Olen todella tyytyväinen lopputulokseen. Suur kiitokset Teippinetin Antille!!
Valitettavasti en ottanut kuvia lopputuloksesta ennen kuin vein auton taas maalarille. Ensi viikolla lienevät vanteet ja peilit myös mustat (satiinin mustat)
Teippi katon päällä :)
Valitettavasti en ottanut kuvia lopputuloksesta ennen kuin vein auton taas maalarille. Ensi viikolla lienevät vanteet ja peilit myös mustat (satiinin mustat)
Teippi katon päällä :)
Viimeksi muokannut Rocco, 13.6.2007 23:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Itte kanssa tullut maalattua umpioiden kromit mustaksi. Eli hieman karhentaa rasvat pois ja matta mustaa kilikali pullosta perään ja hyvin pysyy...
Ennen maalausta
Maalattu (1)
Maalattu (2)
Autossa ja orkkis vieressä
Ennen maalausta
Maalattu (1)
Maalattu (2)
Autossa ja orkkis vieressä
Itse käytin "käytettyä" teippiä, eli laitoin teipin ekaks puhtaalle lasille ja siitä sitten vasta umpioon. Ei irronnut mulla ainankaan ollenkaan tolla kikalla, tosin veikkaan että asiallakin on tekemistä että noi on OEM, eikä mitkään inpron tai vastavaan tarvikekamaa.
Sori Rocco et menee OT:ks sun hienossa projektitarinassa.
Sori Rocco et menee OT:ks sun hienossa projektitarinassa.
Operaatio tehon lisäys
Nyt on auto 45hv/90nm tehokaampi, eli 245hv / 380nm. Ohjelmoinnin suoritti autoni pääsponsori JL-Tuning Porvoossa. Todella asiantuntevaa ja hyvää palvelua!!!
Tehonlisäys on todella tuntuva, auto toimii kaikilla vaihteilla todella paljon paremmin, väännön kasvu on huima!! Boxin uudelleen ohjelmoinnin etuna (verrattuna lastun asentamiseen) on että auto voidaan palauttaa omiin arvoihinsa milloin tahansa (esim. takuu asioiden takia). Kaiken lisäksi polttoaineen kulutus laski n.0,7 l/100km!!
Itse ohjelmointi kesti alle tunnin (eli "drive-in menetelmällä") ja toimii OBD-portin kautta, ohjainboxia ei tarvitse siis edes avata. Ohjelmia löytyy lähes kaikkiin automerkkeihin ja malleihin, myös vapaastihengittäviin ja diiseleihin.
Ohjainyksikkö liitetään OBD-porttiin
Laturi kyltketään akkuun virran tasaamiseksi
Odotellaan hetki...
Ohjelman aseunnus on valmis...
Seuraava askel olisi vaihtaa putkisto. Miltecin putkistolla (turbosta taakse), vapaavirtasuodattimella ja boxin ohjelmoinnilla tehoa löytyy 280hv. Putkistoja, alustoja ym. myy ja asentaa myös JL-Tuning.
Tarjouksia omaan autoon voi esittää osoitteeseen: [email protected]
Nyt on auto 45hv/90nm tehokaampi, eli 245hv / 380nm. Ohjelmoinnin suoritti autoni pääsponsori JL-Tuning Porvoossa. Todella asiantuntevaa ja hyvää palvelua!!!
Tehonlisäys on todella tuntuva, auto toimii kaikilla vaihteilla todella paljon paremmin, väännön kasvu on huima!! Boxin uudelleen ohjelmoinnin etuna (verrattuna lastun asentamiseen) on että auto voidaan palauttaa omiin arvoihinsa milloin tahansa (esim. takuu asioiden takia). Kaiken lisäksi polttoaineen kulutus laski n.0,7 l/100km!!
Itse ohjelmointi kesti alle tunnin (eli "drive-in menetelmällä") ja toimii OBD-portin kautta, ohjainboxia ei tarvitse siis edes avata. Ohjelmia löytyy lähes kaikkiin automerkkeihin ja malleihin, myös vapaastihengittäviin ja diiseleihin.
Ohjainyksikkö liitetään OBD-porttiin
Laturi kyltketään akkuun virran tasaamiseksi
Odotellaan hetki...
Ohjelman aseunnus on valmis...
Seuraava askel olisi vaihtaa putkisto. Miltecin putkistolla (turbosta taakse), vapaavirtasuodattimella ja boxin ohjelmoinnilla tehoa löytyy 280hv. Putkistoja, alustoja ym. myy ja asentaa myös JL-Tuning.
Tarjouksia omaan autoon voi esittää osoitteeseen: [email protected]
^^ Kyllä :) Voin lämmöllä suositella JL-Tuningin palveluita! Tämänkin takia nämä forumit ovat hyviä. Hyvin palvelevat liikkeet saavat hyvää palautetta -> niitä käytetään, ja päinvastoin yritykset jotka ei hoida hommaansa kunnialla saavat alan harrastajat siitä tietää ja voivat kyseisiä välttää. Oma yritykseni, RFCimportsin, markkinointi toimii lähes kokonaan puskaradion välityksellä, asiakkaani kertovat avoimesti kokemuksistaan foorumeilla, joka on yritykselleni elintärkeä asia!
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Katon teippausta ja sen hintaa voi kysellä teippinetin Antilta: [email protected] (laita Ronilta terveisiä). Kuvia en ole vieläkään saanut otettua lopputuloksesta auton ollessa maalarilla (edelleen)
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa