Golf 3 VR6 tekniikalla..

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

marko69
-
Viestit: 265
Liittynyt: 29.8.2003 21:42

Golf 3 VR6 tekniikalla..

ViestiKirjoittaja marko69 » 8.5.2007 0:12

kannattaako moiseen haksahtaa, millaisia vikoja niissä on, mitä otettava huomioon kun menee sellaista koeajamaan/ostamaan?

kestääkö koneet yms, yms....

kiikarissa olisi 1992 ja 1994 VR6:t ja noin 170 000 ja 220 000 ajettuja

Don MC
-
Viestit: 139
Liittynyt: 25.1.2007 9:41

ViestiKirjoittaja Don MC » 8.5.2007 10:00

Päällimmäisenä tulee mieleen, onko jakopää vaihdettu koneista. On meinaan aika arvokas homma (pari tonnia) ja se tulee tuon ikäisiin ehdottomasti tehdä.
Sitten oli jotain juttua vielä että kansipahvit ovat herkkiä poksahtamaan. Vuotaa tuolloin joissain tapauksissa öljyä jäähdytysveteen. Tarkista siis jäähdytysneste.

sakal
-
Viestit: 222
Liittynyt: 17.5.2005 15:54

ViestiKirjoittaja sakal » 8.5.2007 10:04

Itsellä maksoi jakopääremontti about 600€ kytkimen kanssa. tietysti tutulla korjautin ja tuohon hintaan on vielä laskettu 100€ palkkiota työstä. eihän tuon ikäluokan autoja kannata missään merkkihuoltamolla korjauttaa.

Don MC
-
Viestit: 139
Liittynyt: 25.1.2007 9:41

ViestiKirjoittaja Don MC » 8.5.2007 11:02

Ei tietenkään merkkihuoltamolla. Meinaan vaan että tuon se maksaa kun millä tahansa korjaamolla rupeavat moottorin purkamaan tota hommaa varten. Ellei rempaa ole tehty, kannattaa pyytää auton hinnasta reilua alennusta. Toi homma on nimittäin TEHTÄVÄ.

100 euroa oli lähes ilmaiseksi, vaikka tuttu kaveri olikin. Harvemmat meistä ovat niin onnekkaita että tuntevat jonkun joka tekee noin halvalla niinkin työteliään homman.
Ja juu: Samaan syssyyn kandee laittaa myös kytkin. Se kun aukastaan väkisinkin tuon homman aikana.

Itsellä taisi jakopää kustantaa joku 1500,- osineen. Ihan vaan AD-autokorjaamolla.

Nakki-
-
Viestit: 11
Liittynyt: 3.1.2007 23:27

ViestiKirjoittaja Nakki- » 8.5.2007 21:40

~350e otetaan tuosta työstä. Jos 1500e olet maksanut niin kyllä sua on taidettu vähän pissiä silmään :I Niin ja ihan AD-korjaamo mekin ollaan.

Don MC
-
Viestit: 139
Liittynyt: 25.1.2007 9:41

ViestiKirjoittaja Don MC » 8.5.2007 22:10

Se on sisältäen osat tietenkin. Ja taisi siinä olla vielä kytkinpaketti sun muuta tuossa kun oikein muistelen.

qnarkill
-
Viestit: 614
Liittynyt: 28.7.2003 18:04

ViestiKirjoittaja qnarkill » 8.5.2007 22:28

92->kannentiiviste mallia vuotaa sisäänpäin (jos ei vaihdettu) + jakopää (jos ei huollettu).
97->muistaakseni piti olla nuo jakopään vaivat korjattu. Hintaero +2k tuommoiseen 92-94.

GTgolf
-
Viestit: 205
Liittynyt: 21.5.2006 14:44

ViestiKirjoittaja GTgolf » 8.5.2007 22:44

ihan mielenkiinnnosta kysyn et mitä tommosen vehkeen jakopääremontiin kuuluu kun kerran noin hintava on? =)

Nakki-
-
Viestit: 11
Liittynyt: 3.1.2007 23:27

ViestiKirjoittaja Nakki- » 8.5.2007 23:15

Kaksi ketjua, kaksi kiristintä, neljä laahainta, kampiakselin stefakin kannattanee samalla vaihtaa. Nuo osat eivät muistaakseni hirveitä maksa, alle neljäsataa taisi alkuperäisosina olla.

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 9.5.2007 7:52

http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=15020

Tuollahan tuosta on jo jauhettu pauttiarallaa 14 sivua...

Jarmo
-
Viestit: 188
Liittynyt: 23.7.2003 8:10

ViestiKirjoittaja Jarmo » 9.5.2007 8:21

Harmi, että täällä ei harrasteta galluppeja, mutta pieni kysely aiheesta "Paljonko olet ajanut VR6-moottorisella autolla ja milloin jakopää hajosi / uusittiin ?"

Yllättävän vähän täällä on kertomuksia, että jakopää hajosi. No kai se sitten sattuu mun kohdalle...

Toiset sanoo, että aja niin kauan kuin se alkaa äänteleen, ja toiset vaihtaa varmuuden vuoksi. Kuntoa kun ei päältäpäin pysty varmistamaan 100-prosenttisesti, niin samallahan sen jo vaihtaa, jos haluaa alkaa osan kuntoa tarkastaan. Toisaalta eipä sitä vaihdon jälkeenkään tiedä kauanko se "jo vaihdon tarpeessa oleva" osa ois voinut kestää:)

Jarrujen yms. osien kanssa toki täysin eri asia, mutta vanhassa autossa on aina oma jännityksensä:D

Don MC
-
Viestit: 139
Liittynyt: 25.1.2007 9:41

ViestiKirjoittaja Don MC » 9.5.2007 8:41

Mulla oli laahain kulunut sen verran, että oli "bakeliitti"pinta puhki ja ketju oli jo syönyt sen alla olevan popniintin poikki. Kun laahainta siinä käänneltiin kädessä, irtosi loputkin bakeliitista. Irronnut osa olisi siis luultavimmin juuttunut rattaisiin jossain vaiheessa.

Viime tingassa siis korjattiin. Kilometrejä 203000.

Se mikä siinä myös maksaa, on se että samalla kannattaa vaihtaa myös kytkin. Se kun otetaan auki samalla kertaa ja yleensä ne ovat noilla kilometreillä jo aika finaalissa.

Terza
-
Viestit: 45
Liittynyt: 20.5.2007 13:22

ViestiKirjoittaja Terza » 27.5.2007 18:55

Jos se on ketju kone ni miks ne ketjut pitäis vaihtaa.. ja miten kytkin liittyy jakopään vaihtoon. eikös se ole ihan toises pääs konetta???

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 27.5.2007 19:00

"Paljonko olet ajanut VR6-moottorisella autolla ja milloin jakopää hajosi / uusittiin ?"


Tuolla vm.2004 3.2 touaregilla n.65tkm... :)

eeosva
-
Viestit: 112
Liittynyt: 10.8.2006 17:18

ViestiKirjoittaja eeosva » 27.5.2007 19:00

Suosittelen lukemaan mikäli vr6 ihmetyttää/kummastuttaa

Vr6 keskustelu

E: Tässä alkaa tuntua että tollainen AAA-kone on kestävämpi kuin nämä 3.2:set...

Don MC
-
Viestit: 139
Liittynyt: 25.1.2007 9:41

ViestiKirjoittaja Don MC » 27.5.2007 23:51

Juu ^^^ . Jakopää on VR6:ssa samassa päässä kuin kytkin ja kytkin (ja koko loota) on irroitettava jotta jakopäähän pääsee käsiksi. Siksi kannattaa samalla aukaisulla vaihtaa kytkin. Ja ketjut vaihdetaan siksi, että persiilleen suunniteltu kiristin kuluu kökkäreeksi ja alkaa syödä ketjua.
VR6:ssa on toisin sanoen 'bugi'.

Rynnäkköpäärynä
-
Viestit: 408
Liittynyt: 3.1.2004 22:24

ViestiKirjoittaja Rynnäkköpäärynä » 28.5.2007 17:14

En ole lukenut tällä foorumilla ainuttakaan postausta jossa olisi kerrottu vr6 jakopään hajoamisesta johtunutta moottorivauriota. Yksi postaus tulee mieleen, jossa väliakselin rattaan huolimaton takaisinlaitto jakopääremontin yhteydessä aiheutti jaon sekoamisen ja venttilien osumisen mäntiin.

Suurin osa remonteista on tehty ennakoiden tai kansipahvin vuotamisen takia.

Sitä 1992 eli alkupäätä kannattaa välttää mun mielestä.

Mulla maksoi osat luokkaa 700€ mukaanlukien sachs-kytkimen ja paineasetelma, termostaatti/anturikopan. Työt tehtiin kaverin kanssa.

Mikäs se kommentti 3.2l koneista oli? Mitäs vikoja niissä on ollut?

Jarmo
-
Viestit: 188
Liittynyt: 23.7.2003 8:10

ViestiKirjoittaja Jarmo » 31.5.2007 10:00

Quote:
"Paljonko olet ajanut VR6-moottorisella autolla ja milloin jakopää hajosi / uusittiin ?"


Tuolla vm.2004 3.2 touaregilla n.65tkm... :)


Vai tilttas jo 65 tonnin kohdalla... Eikös ne uudet pitänyt olla niitä kestävämpiä:D
Aika kestäviä kuitenkin nuo VR6:n jakopäät kun pääsääntöisesti menee yli 200 tkm ilman mitään huoltoa / korjausta...:D

BooBoo-
-
Viestit: 47
Liittynyt: 11.5.2006 0:12

just just

ViestiKirjoittaja BooBoo- » 6.6.2007 1:49

Vaikka kolveist puhuttekin niin itsellä 2.9 vr6 corrado ja 210 000 piti tehdä ketjun yms. vaihto.... että jos yli 200 000km on ajettu niin hyvä olis olla näyttö siitä että ne on vaihdettu.

veni
-
Viestit: 20
Liittynyt: 23.7.2003 17:33

ViestiKirjoittaja veni » 6.6.2007 19:12

Itsellänihän leipoi 172 tkm kohdalla 93 AAA mylly, juurikin ylimmäisen ketjun kiristinlaahaimen niittien poiskulumisen johdosta. Vauriona molemmat ketjut poikki, lohkossa reikä, kampiakselin hammaspyörät hajalla, kaikki pakoventtiilit ja yksi imuventtiili lintassa. Kilsoista ei tietty takeita, kun saksantuonti...

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 6.6.2007 21:39

^ Eikö oireillut mitenkään ennen paikkojen pettämistä?

veni
-
Viestit: 20
Liittynyt: 23.7.2003 17:33

ViestiKirjoittaja veni » 9.6.2007 20:00

kyllähän se tietty näin jälkeenpäin kuunneltuna hieman kovempaa ääntä jakopäästä piti, muttei mielestäni mitenkään älyttömästi. Tarkoitus oli suorittaa huolto ennen 180tkm täyytymistä, joten tulipahan tehtyä.

tpv
-
Viestit: 778
Liittynyt: 2.8.2003 14:20

ViestiKirjoittaja tpv » 10.6.2007 22:09

Tää kun on taas täällä esillä niin mulla ois vortexilta noukittu soundiklippi josta kyllä kuulee miltä se viallinen laahain kuulostaa. Kyllä on semmonen räpätys että terveellä järjellä siitä pitäs ruveta tajuumaan että jotain on ehkä pielessä...
Jos joku haluu sen klipin niin laittaapi mailiosoitetta tulemaan, lähetän kyllä halukkaille sen...
Kyseessä wma -tyyppinen tiedosto, kesto 1 min. 28 sec, koko 1396 kt.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa