6 vaihteiset laatikot..

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Kennedy
-
Viestit: 127
Liittynyt: 3.11.2003 14:48
Viesti:

6 vaihteiset laatikot..

ViestiKirjoittaja Kennedy » 4.5.2007 18:59

Tässä harkinnut dieseliin vaihtamista. Golf/Bora(/Passat ja v1999-v2005) akselistolla..

Mitenkä paljon tuota 6man. laatikkoa yleensä on käyteyissä tarjolla?

Onko se ollut jossain tietyssä varustetasossa, lisävaruste vaiko ihan tehojen mukaan vaihtuva optio?

Hyvin harvassa ilmoituksessa näkyy erikseen maininta, että 6man. ja kuitenkin mielellään sellaisella ostaisin käytetyn.

Stombe
-
Viestit: 424
Liittynyt: 6.1.2005 16:57

ViestiKirjoittaja Stombe » 4.5.2007 19:13

Tietääkseni AJM-moottorilla (115hv Powerdiesel) Bora,Golf ja Leon ovat kaikki manuaalit 6-vaihteisia sekä sitä tehokkaammat Powerdieselit ('99-04) ja uudemmat laiskemmatkin Powerit on 6-vaihteisia, lukuun tulee tuolloin mukaan myös Tourania ja muita vastaavia uudempia autoja..
Passatin puolelta myös löytyy tämän ikäisistä Powereista 6-vaihteisia, sitä en tiedä että onko samat laatikot, sen joku viisaampi osaa vastata... Jos haluaa..

sambe
-
Viestit: 102
Liittynyt: 23.7.2003 15:23

ViestiKirjoittaja sambe » 5.5.2007 10:09

joissakin malleissa vaihtui välitykset -04 esim sitä vanhemmat RS Fabiat on pitemmillä välityksillä. itsellä on 04 mutta 05 mallia siinä on lyhyemmät välitykset kuin parin kaverin vastaavissa 130hv PD.ssä toinen on Fabia ja toinen Leon.

AJM
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 7.5.2007 12:45

ViestiKirjoittaja AJM » 7.5.2007 13:03

AJM-koneita on 5-lovisella manuaaliaskilla Passatissa. Näyttäisi tosiaan siltä,
että muissa kopissa koneen perässä on aina 6lovinen.

Ja eikös ne AJM:t ole 85 kW PumpeDüse-koneita enneminkin kuin
115 hV PowerDieseleitä ;)

Mikkiz
-
Viestit: 6
Liittynyt: 6.9.2006 20:39

ViestiKirjoittaja Mikkiz » 7.5.2007 15:41

Passattia löytyy 3bg korissa 96kW koneella sekä 5v, että 6v askilla. AWX on muistaakseni tuolla 5lovisella ja AVF (tälläinen itsellä) tuolla 6lovisella. Vääntöä tuo 6v aski kestää paremmin ja tse etsin juurikin vahvemman rakenteen ja isomman kytkimen takia 6vaihteisen, jos vaikka lisävoimaa....

Pasi H.
-
Viestit: 223
Liittynyt: 29.5.2004 13:51

ViestiKirjoittaja Pasi H. » 7.5.2007 16:55

5-vaihteisessa 96kW pumpparissa on vähemmän vääntöä(285Nm) kuin 6-vaihteisessa 96kW(310Nm). Mulla on omassa noin 400Nm vääntöä, eikä oo mitään ongelmia kytkimen tai muunkaan suhteen.

Vaihteisto on sama kuin nelivetoisessa, eli kestää kyllä vääntöä melkolailla. Järkevällä käytöllä sitä ei saa mitenkään rikki etuvetoisessa, vaikka tehoakin olisi enempi. Huom, järkevällä käytöllä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa