ALH:sta välillä tehoa hukassa

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

pelkoti
-
Viestit: 64
Liittynyt: 23.1.2004 8:48

ALH:sta välillä tehoa hukassa

ViestiKirjoittaja pelkoti » 20.11.2006 11:19

Tiedän, että tästä aiheesta on kirjoitettu, mutta ei oikein löytynyt vastaavaa casea..
Välillä –01 TDI Borasta (ALH, 66kW) tuntuu olevan kateissa tehoa ja vääntöä ehkä 15-20% tasaisesti kaikilla kierrosalueilla. Virtojen katkaisemisella ei tehoja saa takaisin, eli tuntuisi että ei mene vikatilaan. Vikakoodeja ei ole. Kesken ajon tehot ei häviä tai tule takaisin. Tuntuu, että ilmojen kylmettyä tätä vikaa on ollut useammin kuin kesällä (ehkä?). Tehoja/vääntöä uupuu ehkä noin joka kolmas ajokerta. N75 vaihdettu äskettäin (ei vaikutusta). MAF:ssa päiväys vuoden 04 lopulta, eli se on jossain vaiheessa vaihdettu. Lisäksi lämpötila-anturi vaihdettu juuri. Missähän voisi olla vikaa? Vai voiko olla niin, että silloin kun autossa on tehoa enemmän niin esim. ahtoja onkin enemmän kuin pitäisi, sillä auto tuntuu tällöin tehoihinsa nähden pirteältä.

MarcusS
-
Viestit: 358
Liittynyt: 11.2.2004 22:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja MarcusS » 20.11.2006 12:16

snowscreen puhtaaksi siis putki joka tulee ilmanputsarikotelolle ja ahtimen vnt-tekniikan liikkuvuuden tarkistus. Logita vag-comilla maffin arvot, kuin myös ahtopaineen.

Reactor
-
Viestit: 351
Liittynyt: 2.9.2003 13:15

ViestiKirjoittaja Reactor » 21.11.2006 5:49

Kuulostaa ihan samanlaiselta kuin omassani, Seat Leon 1.9TDI ALH-koneella. Tällä hetkellä ei ole ihan kaikki tehot käytössä, uupunee n. 30-40%. Reilut 2tkm sitten vaihdettu jakohihna, N75 vaihdettu syksyllä kuten MAFfi myös ja snowscreen puhdistettu jakohihnan vaihdon yhteydessä. Auton sammuttaminen ei vaikuta tilanteeseen.

Vaikuttanee siltä, että turbo sanoo soppariaan parhaillaan irti. Mitään "kunnon vetoa" ei ole, hyvä jos saa n. 120km/h tauluun. Taitanee olla vihdoinkin turbon vaihdon paikka, kunhan käyn huollossa luettuttamassa vikakoodit läpi.

pelkoti
-
Viestit: 64
Liittynyt: 23.1.2004 8:48

ViestiKirjoittaja pelkoti » 21.11.2006 9:36

Ilmoittelehan, jos vikakohde löytyy. Olisin kovasti kiinnostunut kuulemaan aiheesta. Itsekkin epäilen vähän tuota turboa. Kuinkahan kallis homma on tuon turbon irroitus ja takaisin laitto (+ paikkojen putsaus)? Turbon huollon hinta on ilmeisesti noin 400€.

Reactor
-
Viestit: 351
Liittynyt: 2.9.2003 13:15

ViestiKirjoittaja Reactor » 21.11.2006 10:49

Oli EGR:ään johtava letku poikki ja imusarjaläpän anturin (?) johto poikki. Nämä korjattiin ja katsottiin samalla koeajon yhteydessä ahtopaineet, laskenut 0,2bar verrattuna n. 2kk takaiseen lukemaan. Vikakoodeja ei tullut, alkuperäinen vikakoodi oli tuon johdon eli N239 venttiilin/anturin vikakoodi maadoituksesta.

Ahtopaineiden laskuun ei keksi muuta syytä, että VNT-turbo menossa. Eli nähtävästi turbo jumiutumassa (vaihtoon se menee sitten), niin ei muuta kuin isompaa kehiin..

VwVento
-
Viestit: 285
Liittynyt: 2.9.2004 19:08

ViestiKirjoittaja VwVento » 21.11.2006 13:13

Missä tuo EGR niin fyysisesti sijaitsee näissä VAG kulkineissa ? Ooisko kellään kuvaa ?

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

xXx

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 21.11.2006 13:22

Kuva

Tossa on kuvassa imusarjan päällä hopeinen ufon näköinen härpätin... nimeltään siis EGR :)

JuzzaP
-
Viestit: 127
Liittynyt: 1.5.2004 11:22
Viesti:

ViestiKirjoittaja JuzzaP » 2.4.2007 21:09

Mistä kohtaa teillä on ollu poikki tuo N239 venttiilin johto? Oma ATD Octavia -04 nyki muutaman kerran tossa pitemmällä matkalla, kun kierrokset alle 2000 ja painoi kaasua. Luin vikakoodit ja tuohon anturiin (N239) se vikaa viittaisi (P3105), poikki tai oikosessa... Voiko tuon venttiilin veetuileminen sitten aiheuttaa nuo nykimiset, vai onko menossa kenties jotain muuta hajalle? Nopeasti pimeässä vilkuilin, että johdot olisivat ehjät...

SR2001
-
Viestit: 742
Liittynyt: 12.6.2006 9:54

ViestiKirjoittaja SR2001 » 27.4.2007 13:59

Mulla ne oli poikki siitä liittimen juuresta vähän matkaa sen johdon suojan alta, hinkkaantuneet pitkältä matkalta puhki.
Multa ei vain poistunut tuo kyseinen vikakoodi vaikka korjasin johdot, eli vieläkin apu tarpeen:
19561 / p3105 / N239 / katkos, oikosulku maadoitukseen.
Suunnilleen noin oli vikakoodi.
En ole jaksanut asiaan enää ihmeemmin perehtyä kun ei haittaa suuremmin eikä apuja ole löytynyt.
Jossain korjaamolla väitti että pumppuun kertyy jotain p*skaa ja tuo johtuisi siitä.
Koneena siis 2001 / ALH.
Eli vinkkejä otetaan mielellään vastaan, viikonlopun aikana tutkin asiaa (jos ei mee ihan kännäämiseksi touhu:))

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 28.4.2007 12:00

Taitaa olla kevättä ilmassa, kun kaikilla on sama vika, eli tehoa liian vähän :)

Ja mullakin sama ongelma! Aamulla auto toimi kun unelma, iltapäivällä tuntui kun olis kärry perässä... Pitänee ainakin maf tarkistaa!

Taitaa olla tyyppivika, että nuo EGR-piuhat menee poikki. Mulla kans oli katkipoikki, mut ei se kyllä mulla kulkuun vaikuttanut. Täytynee tulpata koko paska, kun välillä on vähän sellainen fiilis, että imusarja hehkuu melkein yhtä kuumana kun pakokin... Jos se vena on koko ajan vähän auki sittenkin, vaikka just putsasinkin sen...

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 6.5.2007 18:39

Jotenkin tuntuu olevan mulla ulkolämpötila-johdannainen tuo veto-ongelma... Kun lämpötila alkaa olla 15C tuntumassa, ei vehje kulje kunnolla. Ahdot karkailee helpommin, ja auto vaan ei yksinkertaisesti muutenkaan vedä kunnolla.

Voiko cooleri alkaa käymään pieneksi....? Vai onkos nämä nyt sitten niitä lämpötila-anturin oireita? Maf näyttäis comin mukaan pelaavan ihan ok.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa