Ihme ongelma aaz:ssa (Sammuu täyskaasukiihdytyksessä)
Valvoja: ffp jäsenet
Ihme ongelma aaz:ssa (Sammuu täyskaasukiihdytyksessä)
Lähes kylmällä koneella täyskaasukiihdytys niin sammuu kuin saunalyhty jossain n. 3500 kiekan kohdilla... (eka reaktio KUNKKUpultti poikki) mut kävi tsekkaa tilannetta kaokki ulkoisesti ok. Sitten starttaa niin lähtee käymään mutta käy huonosti ja tyhjäkäynti n.600-700 rpm painaa kaasua n.1000 kiekkaa niin pukkaa mustaa ja rynkyttää ja siitä hetki niin käynti tasoittuu ja kaikki toimii ihan normaalisti... Tehnyt kaksi kertaa eilen ja pariviikkoa sitten.
Karassa viiste ja syötöt "normaalit" ennakko 0,85
Vika ehdotuksia??? Otetaan vastaa?
Suuttimet?
Sammutin solenoidi?
Ilmaa?
Karassa viiste ja syötöt "normaalit" ennakko 0,85
Vika ehdotuksia??? Otetaan vastaa?
Suuttimet?
Sammutin solenoidi?
Ilmaa?
Mitkä on ahtopaineet? Itellä teki kutakuinkin samaa kun paikallaan polkas täyskaasutuksen niin n. 3000rpm:n kohdalla "rytkäs" ja sen jälkeen tyhjäkäynti heikko niin kuin kävis kahdella tai kolmella ja mustaa pukkas niin, että piha mustana. Pikkuhiljaa käynti tasoittu ja normalisoitu. Joskus teki kun kiihdytti ajossa.
Mulla oli vikana liian isot max. ahtopaineet (yli 2bar) ja aukaisi venttiiliä jolloin hydrauliset nostimet säätivät välykset jolloin vena jäi auki hetkeksi.
Korjasin vian sillä, että säädin turbon ohjaussiipien säätötankoa.
Mulla vika alkoi nostajien vaihdon jälkeen, koska oli pari hajalla niin eivät säätäneet välystä...
Mulla oli vikana liian isot max. ahtopaineet (yli 2bar) ja aukaisi venttiiliä jolloin hydrauliset nostimet säätivät välykset jolloin vena jäi auki hetkeksi.
Korjasin vian sillä, että säädin turbon ohjaussiipien säätötankoa.
Mulla vika alkoi nostajien vaihdon jälkeen, koska oli pari hajalla niin eivät säätäneet välystä...
No katoppa ny paljonko menee ilmaa paluu letkussa, Kokeile paino suodattimesta sitä muovista nippaa johon tulee paluletku ja meneekö ilmaa saman verran. Oletko kattonu ajoitusta heittokelolla nestepäästä? olisko mitenkään mahdollista että olis jäänyt se ruuvi siitä nestepäästä löysälle mistä katotaan heittokellolla ajoitus...
Ajoitus laitettu kellolla 0,9. ja kaikki varmasti kiinni.
Puuttuu puristuksia tai ainakin kevyesti startaa kun vika tulee ja tulee kitkerää savua putkesta ja käy huonosti=2 tai 3 pytyllä.
hyd.nostaja sekoilee->venttiili jää auki->ei puristuksia->ei palotapahtumaa->polttoainetta pakoputkeen=käy huonosti ja kauhee savu.
Tuossa jututin yhtä asentajaa joka oli asiakkaan autolle antanut jakoremmin vaihdon jälkeen vähän ilmaa ja vika oli saman kaltainen. Se oli ehdottomasti sitä mieltä että vika nostajissa/nostajassa.
Puuttuu puristuksia tai ainakin kevyesti startaa kun vika tulee ja tulee kitkerää savua putkesta ja käy huonosti=2 tai 3 pytyllä.
hyd.nostaja sekoilee->venttiili jää auki->ei puristuksia->ei palotapahtumaa->polttoainetta pakoputkeen=käy huonosti ja kauhee savu.
Tuossa jututin yhtä asentajaa joka oli asiakkaan autolle antanut jakoremmin vaihdon jälkeen vähän ilmaa ja vika oli saman kaltainen. Se oli ehdottomasti sitä mieltä että vika nostajissa/nostajassa.
Mulla korkeilla on ollut samanlaista ongelmaa. Yleensä silloin kun ahdot ovat käyneet korkealla. Kone rynkyttää hullun lailla, puskee mustaa savua, ja pikkuhiljaa kaasua antamalla käynti tasoittuu normaaliksi. nykyään on maltillisemmat paineet, niin ongelmaa ei ole ollut vähään aikaan.
Sitten kerran oli sellaista ongelmaa, että löysä imuletku ennen turboa meni lyttyyn kaasua painettaessa, ja silloin tahtoi kone ihan sammua kuin seinään :) Tuota vikaa ihmettelin ja etsin kauan.
Polttoaineongelmaakin on ollut, mutta se on erilaista, pelkkää yhtäkkistä vedon puutetta. suodatin on vaihdettu, ja nyt ei pitäisi ongelmaa olla.
Sitten kerran oli sellaista ongelmaa, että löysä imuletku ennen turboa meni lyttyyn kaasua painettaessa, ja silloin tahtoi kone ihan sammua kuin seinään :) Tuota vikaa ihmettelin ja etsin kauan.
Polttoaineongelmaakin on ollut, mutta se on erilaista, pelkkää yhtäkkistä vedon puutetta. suodatin on vaihdettu, ja nyt ei pitäisi ongelmaa olla.
Oletko nyt siis mitannut ne puristuspaineet?
Sitten viimeistään kun olet niin mitä näytti mittari?
Portterissa oli tismalleen samat oireet ja nokka sekä kaikki seuraajat uusittiin, eikä muuttunut miksikään. Pa-putkissa meni ilmaa ja menee osittain edelleen.
Parani huomattavasti kun ylivuotoletkut vaihdettiin, mutta ei korjaantunut.
Nyt jos auto seisoo 4 päivää niin tekee edelleen, kun kolmatena vielä lähtee rykimättä etenemään.
Myös jos on ilmaa systeemissä niin rynkyttää, savuttaa jne. koska ajoitus on päin vitamiiniä siksi kun ilma painuu kasaan eikä polttoaine menekkään oikeaan aikaan ja paineella koneeseen.
Sitten viimeistään kun olet niin mitä näytti mittari?
Portterissa oli tismalleen samat oireet ja nokka sekä kaikki seuraajat uusittiin, eikä muuttunut miksikään. Pa-putkissa meni ilmaa ja menee osittain edelleen.
Parani huomattavasti kun ylivuotoletkut vaihdettiin, mutta ei korjaantunut.
Nyt jos auto seisoo 4 päivää niin tekee edelleen, kun kolmatena vielä lähtee rykimättä etenemään.
Myös jos on ilmaa systeemissä niin rynkyttää, savuttaa jne. koska ajoitus on päin vitamiiniä siksi kun ilma painuu kasaan eikä polttoaine menekkään oikeaan aikaan ja paineella koneeseen.
Mulla on ollu täysin sama ongelma aaz ventossa. Ongelma ilmeni kun syöttöjä oli niin paljon kuin pumpusta irtos ja ahdot vakio ahtimella n 1.2.
Kokeilin suodattimet ja letkut yms. ->ei apua.
Mut ongelma hävis turbon vaihdon myötä(isompaan)... vähän mystistä, en tiä miks..
Voisko pakopaineilla olla vaikutusta?
Kokeilin suodattimet ja letkut yms. ->ei apua.
Mut ongelma hävis turbon vaihdon myötä(isompaan)... vähän mystistä, en tiä miks..
Voisko pakopaineilla olla vaikutusta?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa