------

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

seppo mäntykivi
-
Viestit: 46
Liittynyt: 15.10.2004 13:09

------

ViestiKirjoittaja seppo mäntykivi » 6.4.2007 19:05

...
Viimeksi muokannut seppo mäntykivi, 26.12.2007 20:06. Yhteensä muokattu 5 kertaa.

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 6.4.2007 22:24

Tuleepahan jotain erinlaista, mutta tiukka on aikataulu. :D

seppo mäntykivi
-
Viestit: 46
Liittynyt: 15.10.2004 13:09

ViestiKirjoittaja seppo mäntykivi » 7.4.2007 9:47

...
Viimeksi muokannut seppo mäntykivi, 10.10.2007 19:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

J
-
Viestit: 180
Liittynyt: 26.2.2004 9:18

ViestiKirjoittaja J » 7.4.2007 16:07

Mitä tuo -50-luvun säännökset pitää sisällään? Muistaakseni ainakin etuvalojen minimi korkeutta ei tuolloin ollut vielä määrätty. Onko tossa jotakin muita vastaavia määräyksiä, joita ei vielä ollut olemassa? Voisi olla meinaan itellekkin noista hyötyä. Vihjaappa vähän jos viitit.

seppo mäntykivi
-
Viestit: 46
Liittynyt: 15.10.2004 13:09

ViestiKirjoittaja seppo mäntykivi » 7.4.2007 16:24


-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 7.4.2007 16:35

Yllättävän hyväkuntoinen kori ollakseen pikkuikkuna -mallinen. Ei tarvitse ruosteiden kanssa painia.

seppo mäntykivi
-
Viestit: 46
Liittynyt: 15.10.2004 13:09

ViestiKirjoittaja seppo mäntykivi » 22.4.2007 16:22

...
Viimeksi muokannut seppo mäntykivi, 10.10.2007 19:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 22.4.2007 16:27

Jotain tän tyylistä suunnitteilla? http://i13.photobucket.com/albums/a254/ ... lainen.jpg
Tuo oli Tampereen Hot Rod & Rock Show'ssa.

seppo mäntykivi
-
Viestit: 46
Liittynyt: 15.10.2004 13:09

ViestiKirjoittaja seppo mäntykivi » 22.4.2007 17:07

...
Viimeksi muokannut seppo mäntykivi, 10.10.2007 19:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

A.Paaaho
-
Viestit: 400
Liittynyt: 9.9.2003 21:05

ViestiKirjoittaja A.Paaaho » 26.4.2007 22:24

Koitin käydä noita linkkejä läpi mutta ei sattunu silmään niin onko tuo muka mahdollista katsasta 50 luvun auto ilman lokasuojia? Näkyy olevan harvassa tuon ikäiset kuplat.

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 27.4.2007 11:12

Kyllä on mahdollista. Jos nyt oikein muistan, niin pre-57 kyybeliin ei paljoa vaadittu.
Ei melurajoitusta (paitsi aivan järkyttävät), Ei maavaran suhteen rajoitusta, ei jarruvaloja,
ei pyyhkijöitä tai kusipoikaa.
Kunhan ei mahdottomia ruostevaurioita ja nivelet pysyy paikoilan, tuulilasi on ehjä ja
etuvalot sekä yksi takavalo pelaa, niin se on siinä.

Kari.L
-
Viestit: 1746
Liittynyt: 23.7.2003 21:48

ViestiKirjoittaja Kari.L » 27.4.2007 21:09

Minäsvuonna tuulilasi tuli pakolliseks? 50 luvun lopulla jossain vaiheessa muistaakseni...

A.Paaaho
-
Viestit: 400
Liittynyt: 9.9.2003 21:05

ViestiKirjoittaja A.Paaaho » 27.4.2007 21:56

Onko se tuo 57 vuosi millon tuli nuo lokasuojat pakolliseksi vai voiko tollasen "hotrodin" tehdä yhtään uudemmasta autosta?

seppo mäntykivi
-
Viestit: 46
Liittynyt: 15.10.2004 13:09

ViestiKirjoittaja seppo mäntykivi » 28.4.2007 11:29

01.12.1957 tuli voimaan KulkMp moottoriajoneuvoasetuksen täytäntöönpanosta 29.11.1957/
392, jonka mukaan
- autossa ja perävaunussa tuli olla roiskesuojat ( läpät ) takapyörien,
etuvetoisessa myös etupyörien, takana. MaA Tpp 19 ja 39 §.
- moottoripyörässä tarkoituksenmukaiset roiskesuojat kaikissa pyörissä.
MaA Tpp 34 §.


01.01.1968 tai sen jälkeen käyttöön otettavassa autossa ja perävaunussa
- roiskesuojan tuli
- olla kourumainen, reuna vähintään 30 mm ja 1/10 osa suojan leveydestä.
- ulottua edessä 45 astetta pystyakselin etupuolelle ja takana akselin
tasolle, ilman kuormaa.
- olla varustettu roiskeläpällä, takapyörien takana, etupyörävetoisessa
henkilö- ja pakettiautossa myös etupyörien takana.
- puoliperävaunun vetoautossa ei roiskeläppiä vaadita.

seppo mäntykivi
-
Viestit: 46
Liittynyt: 15.10.2004 13:09

ViestiKirjoittaja seppo mäntykivi » 29.4.2007 9:55

Ja lisää:


01.03.1983 tuli voimaan LiikMp ajoneuvoasetuksen täytäntöönpanosta 8.2. 1983/150
tuli voimaan säädös, jonka mukaan
- auton ja perävaunun roiskesuojan tulee ulottua edessä 30 astetta
pystytason etupuolelle ja reunan leveyden tulee olla vähintään 30 mm,
ANA Tpp 44 §.
- erikoiskuljetusperävaunussa ei vaadita roiskesuojia eikä -läppiä.



Ja ratistakin selkeitä ohjeita:

01.12.1957 tuli voimaan KulkMp moottoriajoneuvoasetuksen täytäntöönpanosta
29.11.1957/392, jonka mukaan
- autossa tulee olla ohjauslaite vasemmalla puolella. MaA 12 §, 330/57
- ohjauspyörän kehän ja esteen väli vähintään 5 cm.
- ketjua, teräsköyttä yms. ei saa käyttää.

J
-
Viestit: 180
Liittynyt: 26.2.2004 9:18

ViestiKirjoittaja J » 30.4.2007 0:15

Hmm, siis jos noita nyt ihan oikein tulkitsen, niin omassa pahnapuhaltimessa (02/57) ei tuon mukaan tarvitsisi lokareita olla. Itellä on noi lokarit vaan niin reikäset, että olen tässä ihmetellyt, että millä ihmeellä ne saa ikinä katsastettua kun en niitä hitsata haluaisi. Onko siis niin, että mikäli katsastuksessa niistä tulee sanominen, niin voin ruuvata lokarit irti ja ilmoittaa, että katsastetaan näin sitten? Toki tuossa tulee ilmeisesti otteesen merkintä "ei lokasuojia" ja näinollen niitä ei saa käyttää sitten ollenkaan?

Ei maavaran suhteen rajoitusta, ei jarruvaloja,
ei pyyhkijöitä tai kusipoikaa.
Kunhan ei mahdottomia ruostevaurioita ja nivelet pysyy paikoilan, tuulilasi on ehjä ja
etuvalot sekä yksi takavalo pelaa, niin se on siinä.

Perustuuko tämä tarina faktaan? Lähinnä toi maavaran rajoitus tässä nyt kiinnostaa. Käsittääkseni 12/57 tuli sääntö, että ajovalot tulisi olla vähintään 50cm maasta, mutta eikö tuo minimi 8cm maavarakaan ole ollut vielä tuolloin keksittynä? Ja eikös pyyhkijöiden osalta sääntö tullut jo aikaisemmin 50-luvulla?

seppo mäntykivi
-
Viestit: 46
Liittynyt: 15.10.2004 13:09

ViestiKirjoittaja seppo mäntykivi » 15.5.2007 19:43

...
Viimeksi muokannut seppo mäntykivi, 10.10.2007 19:25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Mizka
-
Viestit: 102
Liittynyt: 13.7.2005 13:40

ViestiKirjoittaja Mizka » 15.5.2007 20:10

^Osamaksuovi. ;)

liteFun
-
Viestit: 823
Liittynyt: 28.3.2006 20:36

ViestiKirjoittaja liteFun » 17.5.2007 12:34

Ihanat pikkulasit takana.

seppo mäntykivi
-
Viestit: 46
Liittynyt: 15.10.2004 13:09

ViestiKirjoittaja seppo mäntykivi » 24.6.2007 9:33

...
Viimeksi muokannut seppo mäntykivi, 10.10.2007 19:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

seppo mäntykivi
-
Viestit: 46
Liittynyt: 15.10.2004 13:09

ViestiKirjoittaja seppo mäntykivi » 29.6.2007 11:42

...
Viimeksi muokannut seppo mäntykivi, 10.10.2007 19:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 29.6.2007 12:16

Ja ilmeisesti ilman lasejakin?

seppo mäntykivi
-
Viestit: 46
Liittynyt: 15.10.2004 13:09

ViestiKirjoittaja seppo mäntykivi » 29.6.2007 12:47

...
Viimeksi muokannut seppo mäntykivi, 10.10.2007 19:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 29.6.2007 14:00

Tuliko tuulilasin puuttumisesta korjauskehoitusta tms.?

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 29.6.2007 14:06

Vai eikö tuulilasi(kaan) ole ollut pakollinen varuste 50-luvulla?

seppo mäntykivi
-
Viestit: 46
Liittynyt: 15.10.2004 13:09

ViestiKirjoittaja seppo mäntykivi » 29.6.2007 15:25

...
Viimeksi muokannut seppo mäntykivi, 10.10.2007 19:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 29.6.2007 15:27

heh heh, eipä ole paljon pakollisia varusteita 50-luvulla.. onko katsastusmies suvussa vai miten ihmeessä tuollainen menee läpi. Ite hikoilen oman projektin kanssa että milloin uskaltaisi viedä tuomittavaksi vaikka ei ole kuin pikku koneswappi. Jokatapauksessa aaltoja Sepolle!

laene
-
Viestit: 357
Liittynyt: 24.7.2003 7:32

ViestiKirjoittaja laene » 29.6.2007 16:06

Tuon ikäisessä ei kyllä kovin paljoa pakollisia varusteita voi olla.

seppo mäntykivi
-
Viestit: 46
Liittynyt: 15.10.2004 13:09

ViestiKirjoittaja seppo mäntykivi » 29.6.2007 16:18

...
Viimeksi muokannut seppo mäntykivi, 10.10.2007 19:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Janne-Pekka
ffp jäsen
Viestit: 286
Liittynyt: 26.12.2003 15:38

ViestiKirjoittaja Janne-Pekka » 29.6.2007 16:19

Kyllä Outokummun katsatusmiehet ymmärtävät hyvän päälle. Hienoa Seppo!

No voi sa...na minkä AKE teki. Oishan tuo ollunna hienoa nähdä esim Himoksella tontitus kisassa mukana.

T: Ex Outokumpulainen.
Viimeksi muokannut Janne-Pekka, 29.6.2007 17:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jupe B
-
Viestit: 201
Liittynyt: 25.11.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Jupe B » 29.6.2007 16:31

No millä hyö perustelivat tuon jälkihylkäämisen? Eihän tommonen helevetti käy päisä!

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 29.6.2007 16:34

Nii lakihan vaatii suomessa lokasuojat eli kun tuohon renkaan päälle taittelee sellaset pienet lätkät niin saattais mennä läpi?!?

Hebster52
-
Viestit: 250
Liittynyt: 29.1.2004 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Hebster52 » 29.6.2007 16:38

Vanhempi kuin -57 ei tarvi roiskesuojia... Niin sanotaan Autokatsastajan käsikirjassa...

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 29.6.2007 17:20

Täysin ennenkuulumatonta, leimattu klo 10 ja soitettu perään ja leima peruttu klo 15? Kuulostaa sellaiselta toiminnalta, että toimipaikalla voisi olla luvat löysässä... ilmeisesti vielä ihan A-katsastuksen toimipiste. Ei kai puhelimessa riitä perusteluiksi että ei perkele hyväksytäkään, pitäähän pykälää olla vilauttaa mustaa valkoisella, mihin asiaan nojataan! Jäädään kuulolle.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 29.6.2007 17:25

no tuo muuttaa sit asiaa

seppo mäntykivi
-
Viestit: 46
Liittynyt: 15.10.2004 13:09

ViestiKirjoittaja seppo mäntykivi » 29.6.2007 17:28

...
Viimeksi muokannut seppo mäntykivi, 10.10.2007 19:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jumbbane
-
Viestit: 554
Liittynyt: 1.10.2006 20:12

ViestiKirjoittaja Jumbbane » 29.6.2007 17:34

Kyllähän tarkkana pitää olla ettei mitä sattuu päästetä tienpäälle..

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 29.6.2007 17:43

Katsastuskonttorilta soitettiin ja kertoivat että AKE on estänyt "rodin" rekisteröinnin.

Vetoavat ajoneuvolakiin, ja sanoivat etteivät missään tapauksessa tule hyväksymään liikenteeseen.

Kumma juttu kun AKE oli muutokseen luvan antanut.


Voi tulla pitkä päivä, mutta itse lähtisin ko.konttorinjohtajan juttusille ja sitten vaikka ihan yhteistuumin soittelemaan Ake:n yhteyshenkilölle, kuka se sitten tässä onkaan.

lainattu Aken sivuilta: siis tämä ainakin tämä asiantuntija http://www2.ake.fi/asiantuntija/lehti20 ... uranen.jpg

hänhän osaa varmasti kertoa antamansa luvan tarkat perusteet ja asia selvinnee muitta mutkitta.

Demon
-
Viestit: 1397
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 29.6.2007 17:48

Tuosta kannattaa tehä jo kunnon reklamaatio.

Tanhis
-
Viestit: 1058
Liittynyt: 26.3.2004 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tanhis » 29.6.2007 18:46

Vanhempi kuin -57 ei tarvi roiskesuojia... Niin sanotaan Autokatsastajan käsikirjassa...


Jep ihan kuin niiden touhut eivät ennenkään olisi perustuneet mielialaan eikä mustaa valkoisella lukevaan tekstiin.

Esimerkkinä yhdistyksen sivuilla oleva 90- luvulla valmistetun mexico kuplan rekisteröinti suomeen.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 29.6.2007 18:52

Esimerkkinä yhdistyksen sivuilla oleva 90- luvulla valmistetun mexico kuplan rekisteröinti suomeen.


Oisko tähän caseen jotain linkkiä niin vois vaikka joutessaan lueskennella.

Tanhis
-
Viestit: 1058
Liittynyt: 26.3.2004 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tanhis » 29.6.2007 21:55

http://www.suomenvolkkariyhdistys.fi/keskustelu/viewtopic.php?t=13939

Vielä ei tiedä että onko tämä sitten mahdollista auto on ollut rekisterissä saksassa (lue: toisessa eu maassa)

vwtyp
-
Viestit: 36
Liittynyt: 19.1.2005 1:02

Uusia katsastus ja rekisteröintimääräyksiä Eu:sta

ViestiKirjoittaja vwtyp » 30.6.2007 1:24

http://ec.europa.eu/enterprise/regulati ... 169_fi.pdf

ja tuossa lisää keskustelua aiheesta..

http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=104497


Tämä lähinnä tuohon mexicokuplan rekisteröinti suomeen juttuun viitaten...

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 30.6.2007 10:44

Benaripalsta vaatii rekisteröinnin, ja miksi sinne mennä, kun aiheesta keskustellaan lähempänäkin:
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=81141

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 30.6.2007 11:00

^juu ei siellä ollut muuta kuin alpina sivuvilkuista lätinää.

Tanhis
-
Viestit: 1058
Liittynyt: 26.3.2004 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tanhis » 1.7.2007 10:49

Jos en nyt väärin palstan myynti osastolta lukenut niin tämä splitti-rodi on myyty eteenpäin

-Samppa
-
Viestit: 35
Liittynyt: 28.3.2006 0:21

ViestiKirjoittaja -Samppa » 4.7.2007 2:43

Rekisteristä poistetun ajoneuvon rekisteröintikatsastus
Jos rekisteristä poistettu ajoneuvo otetaan takaisin tieliikennekäyttöön, tulee ajoneuvo rekisteröintikatsastaa ennen rekisteröintiä. Ajoneuvoa koskevat ne tekniset vaatimukset, jotka olivat voimassa Suomessa ajoneuvon ensimmäisellä käyttöönottohetkellä.

Tuo oli aken sivuilla..

tikkku
-
Viestit: 179
Liittynyt: 9.9.2005 23:53

ViestiKirjoittaja tikkku » 15.7.2007 23:20

kattlelin että on kupla melkolailla tontissa. onko keulan jousitusta muutettu jotenkin? vai onko koppaal askettu alaspäin

HeikkiS
-
Viestit: 282
Liittynyt: 26.6.2006 21:34

ViestiKirjoittaja HeikkiS » 16.7.2007 10:10

http://youtube.com/watch?v=9qjuI-wyhLs& ... ed&search=

oisko tuossa syy keulan mataluuteen?

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 16.7.2007 11:02

Ei oo sama auto.

Toitsu
-
Viestit: 336
Liittynyt: 25.7.2003 8:12

ViestiKirjoittaja Toitsu » 16.7.2007 18:13

Rekisteristä poistetun ajoneuvon rekisteröintikatsastus
Jos rekisteristä poistettu ajoneuvo otetaan takaisin tieliikennekäyttöön, tulee ajoneuvo rekisteröintikatsastaa ennen rekisteröintiä. Ajoneuvoa koskevat ne tekniset vaatimukset, jotka olivat voimassa Suomessa ajoneuvon ensimmäisellä käyttöönottohetkellä.

Tuo oli aken sivuilla..



Mistähä löytäisi about 1955 ja 1967 säädökset lähinnä korvaavan tekniikan ja vaihdettavien osien määrästä?

mikan
-
Viestit: 213
Liittynyt: 18.8.2004 11:23

ViestiKirjoittaja mikan » 27.7.2007 23:54

Jokohan nämä on leimassa?

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut mikan, 31.7.2007 18:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Roope
-
Viestit: 8
Liittynyt: 24.2.2007 19:10

ViestiKirjoittaja Roope » 29.7.2007 12:50

jotenki semmone muistikuva että olisin nähny tuon tosin siinä oli edessäkin tommoset kaameet lokarit...

seppo mäntykivi
-
Viestit: 46
Liittynyt: 15.10.2004 13:09

ViestiKirjoittaja seppo mäntykivi » 31.8.2007 17:34

...
Viimeksi muokannut seppo mäntykivi, 10.10.2007 19:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 31.8.2007 17:40

Onnea siitä! Välillä näinkin päin. :)

Wuzzy
-
Viestit: 241
Liittynyt: 15.7.2004 16:39

ViestiKirjoittaja Wuzzy » 14.9.2007 15:36

Makee projekti, mut miks myyt pois?

Noissa muiden projekti-/näyttelykuvissa, joissa tuo keula on pyöristetty vastaamaan "etukannen" muotoja, niin näyttää kyllä todella nätiltä tuo keula. Tuohan suorastaan huutaa leveetä rengasta.

Mitäs vuoden '57 säädökset sanovat kone-/tekniikkaswapistä? Voi, jos vain olisi oma projekti, niin tuohon tekisi mieli laittaa riittävän määrän heppoja omaan koneen laatikkoineen jne. ja heittää tilantarpeessa vaikka takapenkit mäjelle.

eeki
-
Viestit: 7
Liittynyt: 6.6.2007 23:16

ViestiKirjoittaja eeki » 17.9.2007 15:20

Mitäs vuoden '57 säädökset sanovat kone-/tekniikkaswapistä?

Eipä niillä ole mitään merkitystä enää rakennemuutosten kannalta, nykyinen liikenneministeriön päätös auton rakenteen muuttamisesta koskee kaikkia 2003 jälkeen katsastukseen esitettyjä muutoksia..


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa