------
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 46
- Liittynyt: 15.10.2004 13:09
-
- -
- Viestit: 46
- Liittynyt: 15.10.2004 13:09
-
- -
- Viestit: 46
- Liittynyt: 15.10.2004 13:09
-
- -
- Viestit: 46
- Liittynyt: 15.10.2004 13:09
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Jotain tän tyylistä suunnitteilla? http://i13.photobucket.com/albums/a254/ ... lainen.jpg
Tuo oli Tampereen Hot Rod & Rock Show'ssa.
Tuo oli Tampereen Hot Rod & Rock Show'ssa.
-
- -
- Viestit: 46
- Liittynyt: 15.10.2004 13:09
Kyllä on mahdollista. Jos nyt oikein muistan, niin pre-57 kyybeliin ei paljoa vaadittu.
Ei melurajoitusta (paitsi aivan järkyttävät), Ei maavaran suhteen rajoitusta, ei jarruvaloja,
ei pyyhkijöitä tai kusipoikaa.
Kunhan ei mahdottomia ruostevaurioita ja nivelet pysyy paikoilan, tuulilasi on ehjä ja
etuvalot sekä yksi takavalo pelaa, niin se on siinä.
Ei melurajoitusta (paitsi aivan järkyttävät), Ei maavaran suhteen rajoitusta, ei jarruvaloja,
ei pyyhkijöitä tai kusipoikaa.
Kunhan ei mahdottomia ruostevaurioita ja nivelet pysyy paikoilan, tuulilasi on ehjä ja
etuvalot sekä yksi takavalo pelaa, niin se on siinä.
-
- -
- Viestit: 46
- Liittynyt: 15.10.2004 13:09
01.12.1957 tuli voimaan KulkMp moottoriajoneuvoasetuksen täytäntöönpanosta 29.11.1957/
392, jonka mukaan
- autossa ja perävaunussa tuli olla roiskesuojat ( läpät ) takapyörien,
etuvetoisessa myös etupyörien, takana. MaA Tpp 19 ja 39 §.
- moottoripyörässä tarkoituksenmukaiset roiskesuojat kaikissa pyörissä.
MaA Tpp 34 §.
01.01.1968 tai sen jälkeen käyttöön otettavassa autossa ja perävaunussa
- roiskesuojan tuli
- olla kourumainen, reuna vähintään 30 mm ja 1/10 osa suojan leveydestä.
- ulottua edessä 45 astetta pystyakselin etupuolelle ja takana akselin
tasolle, ilman kuormaa.
- olla varustettu roiskeläpällä, takapyörien takana, etupyörävetoisessa
henkilö- ja pakettiautossa myös etupyörien takana.
- puoliperävaunun vetoautossa ei roiskeläppiä vaadita.
392, jonka mukaan
- autossa ja perävaunussa tuli olla roiskesuojat ( läpät ) takapyörien,
etuvetoisessa myös etupyörien, takana. MaA Tpp 19 ja 39 §.
- moottoripyörässä tarkoituksenmukaiset roiskesuojat kaikissa pyörissä.
MaA Tpp 34 §.
01.01.1968 tai sen jälkeen käyttöön otettavassa autossa ja perävaunussa
- roiskesuojan tuli
- olla kourumainen, reuna vähintään 30 mm ja 1/10 osa suojan leveydestä.
- ulottua edessä 45 astetta pystyakselin etupuolelle ja takana akselin
tasolle, ilman kuormaa.
- olla varustettu roiskeläpällä, takapyörien takana, etupyörävetoisessa
henkilö- ja pakettiautossa myös etupyörien takana.
- puoliperävaunun vetoautossa ei roiskeläppiä vaadita.
-
- -
- Viestit: 46
- Liittynyt: 15.10.2004 13:09
Ja lisää:
01.03.1983 tuli voimaan LiikMp ajoneuvoasetuksen täytäntöönpanosta 8.2. 1983/150
tuli voimaan säädös, jonka mukaan
- auton ja perävaunun roiskesuojan tulee ulottua edessä 30 astetta
pystytason etupuolelle ja reunan leveyden tulee olla vähintään 30 mm,
ANA Tpp 44 §.
- erikoiskuljetusperävaunussa ei vaadita roiskesuojia eikä -läppiä.
Ja ratistakin selkeitä ohjeita:
01.12.1957 tuli voimaan KulkMp moottoriajoneuvoasetuksen täytäntöönpanosta
29.11.1957/392, jonka mukaan
- autossa tulee olla ohjauslaite vasemmalla puolella. MaA 12 §, 330/57
- ohjauspyörän kehän ja esteen väli vähintään 5 cm.
- ketjua, teräsköyttä yms. ei saa käyttää.
01.03.1983 tuli voimaan LiikMp ajoneuvoasetuksen täytäntöönpanosta 8.2. 1983/150
tuli voimaan säädös, jonka mukaan
- auton ja perävaunun roiskesuojan tulee ulottua edessä 30 astetta
pystytason etupuolelle ja reunan leveyden tulee olla vähintään 30 mm,
ANA Tpp 44 §.
- erikoiskuljetusperävaunussa ei vaadita roiskesuojia eikä -läppiä.
Ja ratistakin selkeitä ohjeita:
01.12.1957 tuli voimaan KulkMp moottoriajoneuvoasetuksen täytäntöönpanosta
29.11.1957/392, jonka mukaan
- autossa tulee olla ohjauslaite vasemmalla puolella. MaA 12 §, 330/57
- ohjauspyörän kehän ja esteen väli vähintään 5 cm.
- ketjua, teräsköyttä yms. ei saa käyttää.
Hmm, siis jos noita nyt ihan oikein tulkitsen, niin omassa pahnapuhaltimessa (02/57) ei tuon mukaan tarvitsisi lokareita olla. Itellä on noi lokarit vaan niin reikäset, että olen tässä ihmetellyt, että millä ihmeellä ne saa ikinä katsastettua kun en niitä hitsata haluaisi. Onko siis niin, että mikäli katsastuksessa niistä tulee sanominen, niin voin ruuvata lokarit irti ja ilmoittaa, että katsastetaan näin sitten? Toki tuossa tulee ilmeisesti otteesen merkintä "ei lokasuojia" ja näinollen niitä ei saa käyttää sitten ollenkaan?
Perustuuko tämä tarina faktaan? Lähinnä toi maavaran rajoitus tässä nyt kiinnostaa. Käsittääkseni 12/57 tuli sääntö, että ajovalot tulisi olla vähintään 50cm maasta, mutta eikö tuo minimi 8cm maavarakaan ole ollut vielä tuolloin keksittynä? Ja eikös pyyhkijöiden osalta sääntö tullut jo aikaisemmin 50-luvulla?
Ei maavaran suhteen rajoitusta, ei jarruvaloja,
ei pyyhkijöitä tai kusipoikaa.
Kunhan ei mahdottomia ruostevaurioita ja nivelet pysyy paikoilan, tuulilasi on ehjä ja
etuvalot sekä yksi takavalo pelaa, niin se on siinä.
Perustuuko tämä tarina faktaan? Lähinnä toi maavaran rajoitus tässä nyt kiinnostaa. Käsittääkseni 12/57 tuli sääntö, että ajovalot tulisi olla vähintään 50cm maasta, mutta eikö tuo minimi 8cm maavarakaan ole ollut vielä tuolloin keksittynä? Ja eikös pyyhkijöiden osalta sääntö tullut jo aikaisemmin 50-luvulla?
-
- -
- Viestit: 46
- Liittynyt: 15.10.2004 13:09
-
- -
- Viestit: 46
- Liittynyt: 15.10.2004 13:09
-
- -
- Viestit: 46
- Liittynyt: 15.10.2004 13:09
-
- -
- Viestit: 46
- Liittynyt: 15.10.2004 13:09
-
- -
- Viestit: 46
- Liittynyt: 15.10.2004 13:09
-
- -
- Viestit: 46
- Liittynyt: 15.10.2004 13:09
-
- ffp jäsen
- Viestit: 286
- Liittynyt: 26.12.2003 15:38
Kyllä Outokummun katsatusmiehet ymmärtävät hyvän päälle. Hienoa Seppo!
No voi sa...na minkä AKE teki. Oishan tuo ollunna hienoa nähdä esim Himoksella tontitus kisassa mukana.
T: Ex Outokumpulainen.
No voi sa...na minkä AKE teki. Oishan tuo ollunna hienoa nähdä esim Himoksella tontitus kisassa mukana.
T: Ex Outokumpulainen.
Viimeksi muokannut Janne-Pekka, 29.6.2007 17:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Täysin ennenkuulumatonta, leimattu klo 10 ja soitettu perään ja leima peruttu klo 15? Kuulostaa sellaiselta toiminnalta, että toimipaikalla voisi olla luvat löysässä... ilmeisesti vielä ihan A-katsastuksen toimipiste. Ei kai puhelimessa riitä perusteluiksi että ei perkele hyväksytäkään, pitäähän pykälää olla vilauttaa mustaa valkoisella, mihin asiaan nojataan! Jäädään kuulolle.
-
- -
- Viestit: 46
- Liittynyt: 15.10.2004 13:09
Katsastuskonttorilta soitettiin ja kertoivat että AKE on estänyt "rodin" rekisteröinnin.
Vetoavat ajoneuvolakiin, ja sanoivat etteivät missään tapauksessa tule hyväksymään liikenteeseen.
Kumma juttu kun AKE oli muutokseen luvan antanut.
Voi tulla pitkä päivä, mutta itse lähtisin ko.konttorinjohtajan juttusille ja sitten vaikka ihan yhteistuumin soittelemaan Ake:n yhteyshenkilölle, kuka se sitten tässä onkaan.
lainattu Aken sivuilta: siis tämä ainakin tämä asiantuntija http://www2.ake.fi/asiantuntija/lehti20 ... uranen.jpg
hänhän osaa varmasti kertoa antamansa luvan tarkat perusteet ja asia selvinnee muitta mutkitta.
Vanhempi kuin -57 ei tarvi roiskesuojia... Niin sanotaan Autokatsastajan käsikirjassa...
Jep ihan kuin niiden touhut eivät ennenkään olisi perustuneet mielialaan eikä mustaa valkoisella lukevaan tekstiin.
Esimerkkinä yhdistyksen sivuilla oleva 90- luvulla valmistetun mexico kuplan rekisteröinti suomeen.
http://www.suomenvolkkariyhdistys.fi/keskustelu/viewtopic.php?t=13939
Vielä ei tiedä että onko tämä sitten mahdollista auto on ollut rekisterissä saksassa (lue: toisessa eu maassa)
Vielä ei tiedä että onko tämä sitten mahdollista auto on ollut rekisterissä saksassa (lue: toisessa eu maassa)
Uusia katsastus ja rekisteröintimääräyksiä Eu:sta
http://ec.europa.eu/enterprise/regulati ... 169_fi.pdf
ja tuossa lisää keskustelua aiheesta..
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=104497
Tämä lähinnä tuohon mexicokuplan rekisteröinti suomeen juttuun viitaten...
ja tuossa lisää keskustelua aiheesta..
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=104497
Tämä lähinnä tuohon mexicokuplan rekisteröinti suomeen juttuun viitaten...
Benaripalsta vaatii rekisteröinnin, ja miksi sinne mennä, kun aiheesta keskustellaan lähempänäkin:
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=81141
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=81141
Rekisteristä poistetun ajoneuvon rekisteröintikatsastus
Jos rekisteristä poistettu ajoneuvo otetaan takaisin tieliikennekäyttöön, tulee ajoneuvo rekisteröintikatsastaa ennen rekisteröintiä. Ajoneuvoa koskevat ne tekniset vaatimukset, jotka olivat voimassa Suomessa ajoneuvon ensimmäisellä käyttöönottohetkellä.
Tuo oli aken sivuilla..
Rekisteristä poistetun ajoneuvon rekisteröintikatsastus
Jos rekisteristä poistettu ajoneuvo otetaan takaisin tieliikennekäyttöön, tulee ajoneuvo rekisteröintikatsastaa ennen rekisteröintiä. Ajoneuvoa koskevat ne tekniset vaatimukset, jotka olivat voimassa Suomessa ajoneuvon ensimmäisellä käyttöönottohetkellä.
Tuo oli aken sivuilla..
Mistähä löytäisi about 1955 ja 1967 säädökset lähinnä korvaavan tekniikan ja vaihdettavien osien määrästä?
-
- -
- Viestit: 46
- Liittynyt: 15.10.2004 13:09
Makee projekti, mut miks myyt pois?
Noissa muiden projekti-/näyttelykuvissa, joissa tuo keula on pyöristetty vastaamaan "etukannen" muotoja, niin näyttää kyllä todella nätiltä tuo keula. Tuohan suorastaan huutaa leveetä rengasta.
Mitäs vuoden '57 säädökset sanovat kone-/tekniikkaswapistä? Voi, jos vain olisi oma projekti, niin tuohon tekisi mieli laittaa riittävän määrän heppoja omaan koneen laatikkoineen jne. ja heittää tilantarpeessa vaikka takapenkit mäjelle.
Noissa muiden projekti-/näyttelykuvissa, joissa tuo keula on pyöristetty vastaamaan "etukannen" muotoja, niin näyttää kyllä todella nätiltä tuo keula. Tuohan suorastaan huutaa leveetä rengasta.
Mitäs vuoden '57 säädökset sanovat kone-/tekniikkaswapistä? Voi, jos vain olisi oma projekti, niin tuohon tekisi mieli laittaa riittävän määrän heppoja omaan koneen laatikkoineen jne. ja heittää tilantarpeessa vaikka takapenkit mäjelle.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa