Tiptronic laatikko ei kestä mitään!!
Valvoja: ffp jäsenet
Tiptronic laatikko ei kestä mitään!!
Eli itellä tuore Passat Diesel 96kw tiptronic vm 04, jonka laatikko vaihdettiin auton takuusen 223tkm kohdalla 2kk ennen auto takuun päättymistä eka omistajan aikaan..Nyt ostin auton toisena omistajana,, tippi laatikolla ostaessa ajettu vain 10 tkm !! (eli vaikutti osto päätökseen kun oli uus laatikko + turbiini). No en kerinnyt ajaa 1 tkm kun se perkele hajosi normi maantieajossa niin että öljyt pihalle lennosta,, kun laatikon öljypumpun liukulaakeri oli hirttänyt tubiinin akseliin kiinni ja repinyt öljypumpun tefan mukaan mikä aiheutti vuodon. Maahntuoja ei korvaa penniäkään vaikka virheellinen laatikko kesti vain 11tkm ja Autokuvio sanoi että ei koskaan sattunut moista ! Maahantuojan kommenti asiaan oli että ota yhteyttä myyjäsi.. että takuu ei enää voimassa!! . Väännöistä huolimatta eivät tule vastaan euroakaan vaikka autoon asennettu takuun aikana mielestäni virheellinen laatikko jo valmiiksi!! Nyt sit tilasin uuden laatikon joka maksaa 3800 eur asennettuna.. joka menee myyyjän kans puoliks. Eli VW merkkivarosatkin on paskaa ja maahantuoja ei ota virhevastuuta tuotteistaan! Mun viimenen VW !!
On 2 vuotta VW varaosalla kuulemma,, mut tässä tapauksessa perustelevat ettei ole kun mennyt edellinen auton takuusen eli ei maksettu ns omalla rahalla !! (ymmärrän sen ettei takuu jatka takuuta) Mut tässä tapauksessa on mielestäni pantu paska osa paikoilleen kun takuuta oli vielä jäljellä 2kk ja ajatuksena tuntuu korvauspolitiikan perusteella olevan että kunhan kestää tuon 2kk auton takuun loppuun niin aivan sama meille!! Eli moraalisesti ne ei tunne virhevastuuta vaikka tietävät että pitäs kestää 200tkm ja kesti vaan 10tkm!! Isällä oli Opel Vectra jossa pamahti laatikko niin Opel korvas vaikka ei takuusta ollu tietoakaan ...perustelivat maahantuojalla ettei nois sais hajota toi loota et on ollut virheellinen... VW ei tunne tätä politiikkaa muistakaa se jatkossa ! Eli vain eka omistaja voi saada jotain ei enää toinen.........
Olen auton toinen virallinen omistaja, liikkeitä on 2kpl meidän omistajien välissä. Alla viesti maahantuojan vastauksesta..raaka peli ranualta :(
Valitamme autollenne sattunutta vaihdelaatikkovauriota. VV-Auto Group Oy
ko. auton maahantuojana ei katso kuitenkaan olevansa vastuussa syntyneestä
vahingosta. Ensinnäkin auton takuuaika oli päättynyt vaurion sattuessa.
Edelleen olette auton neljäs omistaja ja olette ostanut auton ns ei merkkiliikkeestä. VV-Auto Group Oy ei ole siis luovuttanut autoa
aikaisemmassa myyntiportaassa jälleenmyyntiä varten eikä ole siis
korvausvelvollinen kuluttajansuojalain 5 luvun 31 §:n mukaisen aikaisemman
myyntiportaan virhevastuun nojalla.!!!
Valitamme autollenne sattunutta vaihdelaatikkovauriota. VV-Auto Group Oy
ko. auton maahantuojana ei katso kuitenkaan olevansa vastuussa syntyneestä
vahingosta. Ensinnäkin auton takuuaika oli päättynyt vaurion sattuessa.
Edelleen olette auton neljäs omistaja ja olette ostanut auton ns ei merkkiliikkeestä. VV-Auto Group Oy ei ole siis luovuttanut autoa
aikaisemmassa myyntiportaassa jälleenmyyntiä varten eikä ole siis
korvausvelvollinen kuluttajansuojalain 5 luvun 31 §:n mukaisen aikaisemman
myyntiportaan virhevastuun nojalla.!!!
No on kumma jos luikertelevat vastuusta pois. Niin paljon rupes korpeemaan että taidan pistää meidän talouden kummatkin vw:t kiertoon ja siirryn toiseen merkkiin ja samalla suosittelen muillekin. Soita nyt kuitenkin sille kuluttaja-asiamiehelle, sillä ei sitä koskaan tiedä ja vielä kun tapaus vaikuttaa selvästi tuote/valmistusvirheeltä.
Todella huono homma.
Todella huono homma.
Nyt ostin auton toisena omistajana
Edelleen olette auton neljäs omistaja
Lasketaanko autoliikkeetkin "oikeiksi" omistajiksi (auton käyttäjiksi) tai ainakin VW-näyttää tekevän, jotta autosta tulee "kuluneempi"?
olette ostanut auton ns ei merkkiliikkeestä.
Mitähän tmerkitystä sillä on, mistä auton on ostanut jos takuuseen on aikoinaan vaihettu osia (ne on varmaankin asennettu siellä ns. merkkiliikkeessä)...
Tai sitten kuluttaja-asiamiehen sijaan lähestyt suoraan Saksan konttoria ja kerrot heille kuinka hienosti VW Suomessa ylläpitää merkin imagoa ja samalla kysyt heidän mielipidettä VW:n korvausvastuuseen. Ei olisi ensimmäinen kerta kun pääkonttorissa on muutettu nihilistin maahantuojan tekemiä päätöksiä asiakkaan eduksi...
Samahan se o tuon passatin takaluukun kanssa. 12v puhkiruostumattomuus takuu, ja paskat. Nauroivat merkkiliikkestä pihalle miut.
Samaan aikaan saman ikäinen äiteen Ford Focus maalattiin uusiksi samantyyppisen luukkun ruostumisen vuoksi.
Muutenki on kyllä ollu ylivoimaisesti paskin auto mitä tähän ikään oon ehtiny omistaa että kyl suoraansanoen vituttaa.
Samaan aikaan saman ikäinen äiteen Ford Focus maalattiin uusiksi samantyyppisen luukkun ruostumisen vuoksi.
Muutenki on kyllä ollu ylivoimaisesti paskin auto mitä tähän ikään oon ehtiny omistaa että kyl suoraansanoen vituttaa.
Valitamme autollenne sattunutta vaihdelaatikkovauriota. VV-Auto Group Oy ko. auton maahantuojana ei katso kuitenkaan olevansa vastuussa syntyneestä vahingosta. Ensinnäkin auton takuuaika oli päättynyt vaurion sattuessa. Edelleen olette auton neljäs omistaja ja olette ostanut auton ns ei merkkiliikkeestä. VV-Auto Group Oy ei ole siis luovuttanut autoa aikaisemmassa myyntiportaassa jälleenmyyntiä varten eikä ole siis korvausvelvollinen kuluttajansuojalain 5 luvun 31 §:n mukaisen aikaisemman myyntiportaan virhevastuun nojalla.
Tämä on kyllä minusta aikamoista kukkua. Minusta maahantuoja on edelleen se edellinen myyntiporras. Ota yhteyttä paikalliseen kuluttajaneuvojaan miten menetellä asian suhteen.
Tuossa vielä toinen vastaus ja meidän kommentti siihen..!!
Kiitos yhteydenotostanne Volkswagen maahantuontiin.
Olemme erittäin pahoillamme tapahtuneesta.
Auton myynyt liike on merkkiorganisaatiomme ulkopuolella ja vastuu tuotteesta on auton myyneellä liikkeellä.
Kehotamme teitä olemaan vielä yhteydessä auton myyneeseen liikkeeseen.
Ystävällisin terveisin
Asiakaspalvelu
VV-Auto Group Oy
[email protected]
------------------------------------------------------------------------------------------
Kiitos arvottomasta vastauksestanne!
Teidän onneksenne joku autokauppias on erehtynyt autokaupassa ottamaan vaihtoautovarastoonsa kyseisen Volkswagen auton ja kärsii nyt syyttömänä osapuolena taloudellisen (jos maksaa edes osan?) tappion siitä, kun Volkswagenin uusi vaihdelaatikko ei kestä kuin vajaan vuoden ja 11tkm!!! Vaikka autokauppias kuluttajasuojalain mukaan on vastuussa kuluttajalle myymästään tuotteesta, niin eihän se ole autokauppiaan syytä, ettei VW auto tai sen alkuperäisvaraosa kestä kuin 11tkm ja vuoden. Osoittaa vain sen, ettei edes VW merkkivaraosaan voi luottaa eikä maahantuojalla tai valmistajalla ole mitään vastuuta heikoista tuotteistaan, ei edes moraalista vastuuta.
Olisin kohtuullisena kompromissina kaikille osapuolille ehdottanut, että VW-Auto Group Oy, auton myynyt autoliike ja auton ostaja (poikani) olisivat kukin osallistunut korjauskustannuksiin 1/3 osalla. Uuden vaihdelaatikon autoon on tilannut ja asentaa Autokuvio Oy Kokkolassa. Auton luovutus on 27.4 jos aikataulu pitää. Odotan mielenkiinnolla saako ehdotukseni minkäänlaista vastakaikua organisaatiossanne. Kokonaiskorjauskustannus jaettuna 3 osaan ei ole enää suuri kustannus osapuolille mutta mielestäni se olisi reilu kompromissi jolla VW-Auto Group (tai VW-tehdas) osoittaisi ainakin moraalisen vastuun laadustaan.
Terveisin
-
Kiitos yhteydenotostanne Volkswagen maahantuontiin.
Olemme erittäin pahoillamme tapahtuneesta.
Auton myynyt liike on merkkiorganisaatiomme ulkopuolella ja vastuu tuotteesta on auton myyneellä liikkeellä.
Kehotamme teitä olemaan vielä yhteydessä auton myyneeseen liikkeeseen.
Ystävällisin terveisin
Asiakaspalvelu
VV-Auto Group Oy
[email protected]
------------------------------------------------------------------------------------------
Kiitos arvottomasta vastauksestanne!
Teidän onneksenne joku autokauppias on erehtynyt autokaupassa ottamaan vaihtoautovarastoonsa kyseisen Volkswagen auton ja kärsii nyt syyttömänä osapuolena taloudellisen (jos maksaa edes osan?) tappion siitä, kun Volkswagenin uusi vaihdelaatikko ei kestä kuin vajaan vuoden ja 11tkm!!! Vaikka autokauppias kuluttajasuojalain mukaan on vastuussa kuluttajalle myymästään tuotteesta, niin eihän se ole autokauppiaan syytä, ettei VW auto tai sen alkuperäisvaraosa kestä kuin 11tkm ja vuoden. Osoittaa vain sen, ettei edes VW merkkivaraosaan voi luottaa eikä maahantuojalla tai valmistajalla ole mitään vastuuta heikoista tuotteistaan, ei edes moraalista vastuuta.
Olisin kohtuullisena kompromissina kaikille osapuolille ehdottanut, että VW-Auto Group Oy, auton myynyt autoliike ja auton ostaja (poikani) olisivat kukin osallistunut korjauskustannuksiin 1/3 osalla. Uuden vaihdelaatikon autoon on tilannut ja asentaa Autokuvio Oy Kokkolassa. Auton luovutus on 27.4 jos aikataulu pitää. Odotan mielenkiinnolla saako ehdotukseni minkäänlaista vastakaikua organisaatiossanne. Kokonaiskorjauskustannus jaettuna 3 osaan ei ole enää suuri kustannus osapuolille mutta mielestäni se olisi reilu kompromissi jolla VW-Auto Group (tai VW-tehdas) osoittaisi ainakin moraalisen vastuun laadustaan.
Terveisin
-
Itellä kävi juuri samanlailla oman -02 pwd passatin kanssa. Laatikko vaihdettu takuuseen paria päivää ennen takuun loppumista ja uusi laatikko kesti 10tkm. Kaikki kulut itselle ja myyjä liikkeelle. Maahantuoja ei tullut vastaan penniäkään.
Edit. www.ultimatevw.com ja sieltä yleiset otsikon alta "maahantuojaa ei kiinnosta" ketjussa lisää lauenneita passatin laatikkoja ja maahantuojan näkemyksiä
Edit. www.ultimatevw.com ja sieltä yleiset otsikon alta "maahantuojaa ei kiinnosta" ketjussa lisää lauenneita passatin laatikkoja ja maahantuojan näkemyksiä
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 41 vierailijaa