Eberin käryää

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

datamake
-
Viestit: 233
Liittynyt: 17.8.2004 12:26

Eberin käryää

ViestiKirjoittaja datamake » 26.4.2007 9:39

5 vuotta vanha laite ja hieman tuo Eberin pakokaasu käryää. Veikkaan palopesän karstaa. Onkos nuohoaminen hankala homma? Laite on tulipellissä VW Golf IV:ssa, että hieman ahdas paikka irroitella kotipajassa.

Kuulin juttua, että antamalla paineilmaa ilmanotosta voisi karstan pölläyttää pois. Onkohan tuo turvallinen homma? Onko joku kokeillut moista?

[edit]
Sellainen vielä, että käynnistyksen jälkeen ääni (puhina) tuntuu hieman ailahtelevalta. Aivan kuin ilmanpaine hieman vaihtelisi. Se muistaakseni tasaantui polton edetessä.
[/edit]

Hece R
-
Viestit: 95
Liittynyt: 18.7.2006 19:50

ViestiKirjoittaja Hece R » 26.4.2007 12:04

Edellisessä työsuhde-Mondeossa kärysi Eberi tai Webasto yhdessä vaiheessa todella paljon. Huollossa putsasivat pelkän pakoputken, niin kärytys hävisi.

datamake
-
Viestit: 233
Liittynyt: 17.8.2004 12:26

ViestiKirjoittaja datamake » 26.4.2007 12:18

Siitä onkin helpompi aloittaa kuin koko masiinan irroittamisesta ja palopesän nuohouksesta. :)

selvesa
-
Viestit: 187
Liittynyt: 29.7.2003 1:00

ViestiKirjoittaja selvesa » 26.4.2007 12:40

Karstan lisäksi, hehkutulppa saattaa alkaa olemaan jo ehtoo puolella eli sekin aiheuttaa käryämistä, syöttää polttoainetta,mutta ei saa syttymään kunnolla = käry.

datamake
-
Viestit: 233
Liittynyt: 17.8.2004 12:26

ViestiKirjoittaja datamake » 26.4.2007 12:56

Entä jos tuo hehkutulppa mennyt/lopuillaan. Oletteko kiltisti hakeneet Wihuri -hinnoitellun tulpan, vai käykö siihen jokin muu tulppa suoraan? Eber ei varmaan itse tulppia valmista, joten tarvikkeenakin tuota löytynee?

selvesa
-
Viestit: 187
Liittynyt: 29.7.2003 1:00

ViestiKirjoittaja selvesa » 26.4.2007 14:06

Itsellä laittoivat Laakkosella,kun muutenkin piti käyttää eberi irti/auto huollossa.

En nyt muista kenen valmistama oli ja siihen on ilmeisesti saatavana normaalia ja keraamista. Keraaminen vähän kalliimpi,mutta kestävämpi. Ja löytyy varmaan ihan tarvikkeena.

shoebox
-
Viestit: 85
Liittynyt: 14.3.2007 13:16

ViestiKirjoittaja shoebox » 26.4.2007 22:19

Vakio vika noissa on se polttoainee sihti, vai mikä se oli ja sitten ne kotelon sisäpuolella olevat pari tiivistettä..Soita jonnekin autosähkö liikkeeseen tai vastaavaan, ketkä asentaa, mullakin osasivat jo puhelimessa arvioida oireista vian..Kävin kuitenkin paikan päällä, niin 15€ maksoi vian arvio..Sitten vasta sovittiin huollosta..

Tuli irroituksineen ja osineen maksamaan 175€ (melko kallista, kun osat 45€), koska hommassa meni 2 tuntia..Suurin syy tuohon kestoon oli 2 pulttia, jotka olivat päättäneet ruostua kiinni, katkesi 3 kertaa ja lopulta piti porata pois.. :D Kuitenkin, nyt toimii kuin junan vessa.. :) Mullakin tuo oli 5v vanha, ja sanoivat, että alkaa olemaan perushuollon aika tuohon ikään..

datamake
-
Viestit: 233
Liittynyt: 17.8.2004 12:26

ViestiKirjoittaja datamake » 27.4.2007 13:12

Kaverini, jolla on Webaston lämmitin kehui joutuneensa vaihtamaan Webastosta imeytyssientä, johon polttoneste imeytyy hehkutulpan viereen. Nokeentuessaan kovettuu ja se ei sitten enää ime löpöä kunnolla ja jää syttymättä.

DOC
-
Viestit: 300
Liittynyt: 29.3.2006 22:54

ViestiKirjoittaja DOC » 27.4.2007 20:13

Katso ensin, mihin pakoputki osoittaa. Itsellä kärysi kun pakokaasu poltti sisälokaria karrelle.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa