130PD:lle isompaa ahdinta?
Valvoja: ffp jäsenet
130PD:lle isompaa ahdinta?
Elikkäs olis aika korvata tuo vanha mutka hieman isommalla. Koneena on ilmeisesti ASZ? 96kw. Mikähän ahdin olisi sovitettavissa kyseiseen koneeseen mahdollisimman vähillä muutoksilla? Löytyykö suoraan bolt-on turboja? esim käykö 150pd GT1749VB ahdin suoraan? Tarkoituksena olisi kutitella koneesta noin 180-200hp ja muutoksia tulisi putkisto, cooleri, turbo ja ohjelma. Vakiokytkimellä pitäisi vielä yrittää sinnitellä ettei ihan konkurssiin olisi joutumassa :)
Lähinnä juurikin ajattelen tuota turbon kestoa, kun autolla ajetaan noin 30tkm/vuosi. Tarkoitushan ei ole hakea mitän järkyttäviä yli 200hp tehoja vaan sellaista mukavaa maantielle sopivaa tehoa. Mistähän mahdollisesti kannattaisi alkaa katselemaan "sopuhinnalla" noita VB ahtimia? Fin-turbolla hintaa taisi olla 980€, joka ei kyllä ihan minun kukkarolla vielä pariin kuukauteen kelpaa :)
Its itselleni vastaten.
Söörtsillä löytyi arviota max 200 hummasta.
Tuosta hybridistä varmaan saa silti vakio kilkkeillä melkoiset pakopaineet.
Olenko oikeassa jotta isompien suuttimien lyhyempi suihkutusaika
ja isompi kuuleri vähentäisi tuota lämpövaikutusta?
GT17/20 hybridi taitaa olla hukkaportillinen ahdin
Itse en haluaisi luopua VNT ahtimesta (nyt gt1749VA).
GT2052V, GT2056V ahtimiakin löytyy.
Mites tuo GT1852V olisi muokattavissa AVF mootoriin.
Nämä peruskysymykset on mulla vielä purskuttelu vaiheessa.
Söörtsillä löytyi arviota max 200 hummasta.
Tuosta hybridistä varmaan saa silti vakio kilkkeillä melkoiset pakopaineet.
Olenko oikeassa jotta isompien suuttimien lyhyempi suihkutusaika
ja isompi kuuleri vähentäisi tuota lämpövaikutusta?
GT17/20 hybridi taitaa olla hukkaportillinen ahdin
Itse en haluaisi luopua VNT ahtimesta (nyt gt1749VA).
GT2052V, GT2056V ahtimiakin löytyy.
Mites tuo GT1852V olisi muokattavissa AVF mootoriin.
Nämä peruskysymykset on mulla vielä purskuttelu vaiheessa.
kyllä se gt-17/20 on vnt. Yleensä täällä puhuttaessa 17/20 hybridistä tarkoitetaan pitkittäiskoneisen irrallista ahdinta. Nyt tosin tuohonkin on tulossa muutos, sillä kehitys on edennyt hieman ja poikittaiskoneen ahtimia ollaan päästy hybridisoimaan suuremmilla osilla. Muistakaa, ettei näissä ahtimissa pakopesän nielu samalla muutu, kuten GT-15/20 hukkaportti spesiaalimallissa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa