Automaattilaatikko on alkanut hiljattain temppuilee seuraavanlaisesti:
* Tasakaasulla ajettaessa, kierrokset "humpaa" +/- 200 rpm kaikilla kierroksilla ja vaihteilla.
* Kiihdyttäessä vaihto 2 --> 3 tapahtuu siten, että kierrokset heittää ensin 500 rpm normaalia korkeammalle ja palautuu takasin ja vasta sen jälkeen vaihde vaihtuu.
* Joskus (nykyisin enenevässä määrin) vaihteistosta kuuluu voimakas jurina tasakaasulla ajettaessa (kuin ajaisi tienreunassa olevan valkoisen uritetun viivan päällä). Nopeus on tällöin 60-80 km/h.
Onko kenelläkään tietoa viasta, vai onkohan kaikki erillisiä vikoja?
Tällaista pientä..:) Laitetaanko laatikko vaihtoon, vai voisiko vika olla kytkimessä?? Jotain muuta tehtävissä?
Kiitos.
-97 Passatin laatikko vika?
Valvoja: ffp jäsenet
Kylläpä kuulostaa turbiinin lukkolevyn huonoudelle.
Tuohon pitäisi uusia turbiini ja vaihtaa päivitysventtiili koneistoon joka liittyy turbiinin lukituksen ohjaukseen, sillä Volkkarit ovat ruvenneet pelaamaan.
Autolla voi ajaa melko normaalisti, kunhan ei päästä turbiinia ravistamaan suotta vaan pudottaa vaikka kepistä kolmosta jolloin helpottaa.
Uusi turbiini maksaa Laakkosella n. 650€ ja on vaihto-osa. Siihen päälle venttiili 40-50€ + öljyt, suodattimet ja työt. Kokonaishinta karkeasti töineen n. 1400€.
Omassa samaa oiretta ja varmaan tuommonen remppa edessä.
Tuohon pitäisi uusia turbiini ja vaihtaa päivitysventtiili koneistoon joka liittyy turbiinin lukituksen ohjaukseen, sillä Volkkarit ovat ruvenneet pelaamaan.
Autolla voi ajaa melko normaalisti, kunhan ei päästä turbiinia ravistamaan suotta vaan pudottaa vaikka kepistä kolmosta jolloin helpottaa.
Uusi turbiini maksaa Laakkosella n. 650€ ja on vaihto-osa. Siihen päälle venttiili 40-50€ + öljyt, suodattimet ja työt. Kokonaishinta karkeasti töineen n. 1400€.
Omassa samaa oiretta ja varmaan tuommonen remppa edessä.
Jaha.
Turbiini vika mahdollisesti. Tulee kysymykseen, että laitetaanko uusi (käytetty varaosa esim AVK:lta) vai aletaanko vanhaa korjaamaan. Itse kyllä päätyisin varaosan tilalle.
Mitähän muuten maksais laatikko? AVK:lla näyttää olevan pari kpl:tta (~650€), mutta taitaa olla manuaalivaihteisia...
Onko tietoa, kestääkö nuo laatikot muuten, mutta turbiinit pettää? Eli jos korjauttas tuon vanhan, niin vois kuitenki jokseenki luottaa, että laatikko sen jälkeen toimii.
Laittasin manuaalin, mutta kuulostaa olevan aika iso muutostyö.
Turbiini vika mahdollisesti. Tulee kysymykseen, että laitetaanko uusi (käytetty varaosa esim AVK:lta) vai aletaanko vanhaa korjaamaan. Itse kyllä päätyisin varaosan tilalle.
Mitähän muuten maksais laatikko? AVK:lla näyttää olevan pari kpl:tta (~650€), mutta taitaa olla manuaalivaihteisia...
Onko tietoa, kestääkö nuo laatikot muuten, mutta turbiinit pettää? Eli jos korjauttas tuon vanhan, niin vois kuitenki jokseenki luottaa, että laatikko sen jälkeen toimii.
Laittasin manuaalin, mutta kuulostaa olevan aika iso muutostyö.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 27 vierailijaa