Neuvvoja Tdi ostoon kaivattas!

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Toni.S
-
Viestit: 150
Liittynyt: 14.2.2006 20:56

Neuvvoja Tdi ostoon kaivattas!

ViestiKirjoittaja Toni.S » 29.3.2006 23:59

Joo elikkä tarkotuksena on tässä tulevan kuukauden aikan ostaa itselle ensinmäinen diesel auto ja vaihto ehtoina ovat Golf IV tai Octavia vm.98-01. Kilometreiltään mielellään alle 200tkm
Ja koneen piristys on mielessä siinä ohella eli mikä kone tyyppi omaa hyvän viripotenttiaalin PWD, Tdi 90hp tai Tdi 110hp?
Ja samalla tyyppivikoja molemmista?
Kun tätä foorumia olen jonkun aikaa seurannut niin oletettavasti täältä saa asiantuntevia neuvvoja.

Kiitos etukäteen asiantuntevista vastauksista.

MarcusS
-
Viestit: 358
Liittynyt: 11.2.2004 22:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja MarcusS » 30.3.2006 8:22

eli rata-ajoon olet dieseliä hankkimassa.

Kaikissa TDI-koneissa on hyvä viripontentiaali, riippuu vain mihin asti olet valmis menemään. Tehokkaimmat (viritetyt) tiedossani olevat koneet ovat olleet 90hp koneita, mutta muutoksia niissä on paljon.

Vähiten muutoksia ja osien sovittelua on valmiiksi tehokkaassa autossa, joten pd-koneellisen hankinta olisi silloin aiheellista.

tyypillisiä ongelmakohtia;
- n75 venttiili
- vnt-mallin ahdin 90hp ja 110hp malleissa usein jumii - miten lie tehokkaammissa..
- kaksoismassa vauhtipyörä alkaa voiman lisääntyessä pohjaamaan, seurauksena ilkeää tärinää.

Toni.S
-
Viestit: 150
Liittynyt: 14.2.2006 20:56

ViestiKirjoittaja Toni.S » 30.3.2006 16:24

Ihan vaan käyttöautoksi olisi tarkotus hankkia.. X)
Ja miten on kokemuksia "venäjän" dieselistä, siellä kun tulen autoni tankkaamaan..

Trompi
-
Viestit: 753
Liittynyt: 13.12.2004 14:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Trompi » 30.3.2006 16:36

Itse kallistuisin kyllä 110hp jakajapumpulliseen TDI:hin ennemmin kuin PD koneeseen, tehoa saa paljon halvalla, ja helppoa tekniikkaa muutenkin.

Oikeastaan kovin kalliita vikoja noissa ei ole ollut.
Juurikin tuo N75-venttiilin on yleinen vika, mutta osana halpa.
Turbo tosiaan helposti voi alkaa jumia, mutta puhditettavissa kotikonstein.
Kaikin puolin kelpoja koneita.
Ainut on se VAG TDI:n käyntiääni, joka ei ehkä niitä hienostuneimpia ole ;)

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 30.3.2006 17:24

Jakopäänremppa kannattaa huomioida, siis eihän siinä mitään ihmeellistä ole, mutta että on siis tehty asianmukaisesti

Toni.S
-
Viestit: 150
Liittynyt: 14.2.2006 20:56

ViestiKirjoittaja Toni.S » 30.3.2006 21:17

Kiitos vastauksista. Pitää alkaa metsästämään tuollaista 110hp Tdi mallia..
Ja jakopäänrempalla tarkoitetaan tuota n.90tkm välin vaihdettavaa jakopään hihnaa+hiluja vai?

imaS
-
Viestit: 348
Liittynyt: 31.10.2005 19:25

ViestiKirjoittaja imaS » 30.3.2006 21:23

juurikin sitä, jos kyseessä on ehjä kone

Oltzu
-
Viestit: 174
Liittynyt: 21.9.2003 20:08

ViestiKirjoittaja Oltzu » 30.3.2006 21:50

Jos ja kun tankkailet rajantakaista dieseliä, niin polttoaineensuodatin kannattaa vaihtaa vähintään kahdesti vuoteen. Talvella kannattaa myöskin tuohon naapurin dieseliin lisätä "jäänestoainetta". Joitakin pumppuja on lauennut noiden rajantakaisten dieselpolttoaineiden vuoksi, mutta suurimmat ongelmat lienee olleet commonrail tyyppisten pumppujen kanssa. Itselläni on alunperin 110hp TDi, nyt tehoja talvikäytössä 185hv ja kilsoja koneessa 235000km. Hyvin on toiminut tähän asti.

Toni.S
-
Viestit: 150
Liittynyt: 14.2.2006 20:56

ViestiKirjoittaja Toni.S » 22.4.2007 1:11

Eli nyt on taas auton hankinta edessä..ja jos nyt sattus semmonen dieseli kohdalle minkän vois ostaa pois. Oli toi A3 1.8T tossa välissä..

Eli nyt on tämmönen pähkäily kun hinnat on tällä kaksikolla lähellä toisiaan
Leon TDi 66kw -00 n.180tkm vs. Toledo TDi 81kw -00 n.230tkm

Kertokaas viisaammat kumpi on fiksumpi vaihtoehto??

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 22.4.2007 9:48

leon

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 22.4.2007 10:49

samaa mieltä.... ja jos virittelemään rupeen niin ihan sama kummasta alottaa =) kaikki joudut kummiskin vaihtamaan =)

Toni.S
-
Viestit: 150
Liittynyt: 14.2.2006 20:56

ViestiKirjoittaja Toni.S » 22.4.2007 11:25

Ja Toledossa ois ilmastointi ja sportti sisusta..se ois vaan sitä puoltava homma.
Anteeks vielä tyhmä kysymys. Mut Mitä eroja on 90vh ja 110hv moteissa..suuttimet, turbo ja ohjelma? Ku tarkotus ois heittää isommat suuttimet ja vähän virtaavampi takapönttö noin aluks paikalleen..eikös noilla muutoksilla ole 90hv vehkeistä saatu reilu 130hv

Jonne
-
Viestit: 133
Liittynyt: 28.9.2003 13:41

ViestiKirjoittaja Jonne » 24.4.2007 13:34

Itse kävisin ajamassa molempia vehkeitä ja kumpi mielyttää enempi niin se sitten vaan hankintalistalle, ja tuskin tossa kannattaa ihan älyttömiä kilometrilukemia tuijottaa vaan auton koneen/alustan yleistä kuntoa.. ja juurikin että millon on hihnahommat eessä..:)

btw. saattas olla yksi 66kw jokanurkasta vetävä kolffi tiedos jos kiinostaa;)

Toni.S
-
Viestit: 150
Liittynyt: 14.2.2006 20:56

ViestiKirjoittaja Toni.S » 24.4.2007 17:02

Autot on sen verran kaukana että en mee kattomaan sitä vaan ostan sen pois jos sinne asti menen.. Millanen golff ois kyseessä?

Toni.S
-
Viestit: 150
Liittynyt: 14.2.2006 20:56

ViestiKirjoittaja Toni.S » 25.4.2007 12:43

Eipä tullukkaan Toledosta kauppoja..olisin huomenna ollu menossa hakemaan sen itelle, niin tänään tuli viesti että auto ei olekkaan enää myynnissä!!!

d0gi
-
Viestit: 117
Liittynyt: 3.11.2006 21:47

ViestiKirjoittaja d0gi » 25.4.2007 15:05

Mulle kävi kerran sen verran paskasesti että olin jo varannu mällätyn auton hakua varten trailerit ja muutenkin sumplinu asiat ja myyjä sanoo että en mää sitä viittikään myydä. Kyllä hatutti. Olin jo trailerinkin maksanu etukäteen!

Toni.S
-
Viestit: 150
Liittynyt: 14.2.2006 20:56

ViestiKirjoittaja Toni.S » 26.4.2007 0:25

Joo..itekkin kerkesin vanteetkin jo varaamaan siihen. No ei voi mitään..

Toni.S
-
Viestit: 150
Liittynyt: 14.2.2006 20:56

ViestiKirjoittaja Toni.S » 6.5.2007 3:17

Nyt on auto hankittu, juuri tulin auton haku reissulta...vähän myöhäiseksi meni :D
Eli VW Golf IV -98 1.9TDI 90hv(ei pitkään) ja mittarissa oli vain 138tkm! Auto on melko pulimallin varusteilla mut ilmastointi löytyy \../

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 6.5.2007 10:11

No onpa kyllä vähillä ajoilla auto ollu, harvemmin tarjolla.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 23 vierailijaa