Muovikittiä puskuriin
Valvoja: ffp jäsenet
Muovikittiä puskuriin
Pientä siloittelua olisi puskurin hitsauksen jäljiltä aihetta harjoittaa. Vaan mitähän kittiä sitä uskaltaa sipaista ettei heti tipahda? Peruspakkelit taitaa olla tartunnaltaan hiukan huonoja.
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=74120
Tuossa on hyvää juttua muovihitsauksesta ja muusta. Flex nimistä muovikittiä näemmä käytetty tuossa.
Tuossa on hyvää juttua muovihitsauksesta ja muusta. Flex nimistä muovikittiä näemmä käytetty tuossa.
Ja jos puskuri on valmistettu ABS:tä, tällöin voit korjata isoimmat pinta virheet asetoonin ja puskurista leikatun muovin seoksesta. Seoksen suhteen saa määritellä itse sopivaksi. Kun asetooni on haihtunut pinnan pitäisi olla lähes yhtä kestävä kuin puskurin muutenkin. Näin ainakin oli puhetta eräällä muovitekniikan tunnilla. En ole vielä itse kokeillut mutta tarkoitus olisi jossain vaiheessa testata. Pinnat kannattaa ennen mössön levitystä hioa ja levitys onnistuu vaikka lastalla. Tällä tekniikalla pitäisi tulla ainakin sellainen pinta joka ei heti ensimmäisessä töyssyssä tipu.
Puskurit yleisesti ABS, maskit jotain muuta. Supermuovikitti pysynyt hyvin VW Jetan _MASKISSA_, tosin paljoa ei tarvinnu, sellanen pari senttiä x 1cm palanen oli irti. Puskurit vain on vähän joustavampia ja tärinässä saattaa irrota muovikitti, mutta kai sitä saa paremmin kiinni tekemällä sopivia viiltoja ja/tai reikiä puskuriin, ehkä jopa sopivasti uria mihin rautalankaa joka tulee muovikitin sisään?
Itsellä tapana hioa karkealla hiomapaperilla pinta mihin muovikitin yritän tartuttaa, yleensä mattoveitsellä viiltoja lisäksi.
Niin ja tottahan ne piunnat aina putsataanki kunnolla, pesua saippualla, tinneriä/tärpättiä, asetonia... :) ja useampaan otteeseen että lähtee rätteihin ne paskat.
Itsellä tapana hioa karkealla hiomapaperilla pinta mihin muovikitin yritän tartuttaa, yleensä mattoveitsellä viiltoja lisäksi.
Niin ja tottahan ne piunnat aina putsataanki kunnolla, pesua saippualla, tinneriä/tärpättiä, asetonia... :) ja useampaan otteeseen että lähtee rätteihin ne paskat.
Hyvä idea on myös lisätä puskurin/maskin/tms. jäykkyyttä lisäämällä sen taustapuolella alumiini/rts/tms. soiroa, estämään osan taipumista. Noita soiroja voi vaikkapa laminoida sinne hartsin ja lasikuitumaton avulla. Kitti kun ei sitä kestä taivuttelua juurikaan, mutta pysyy kyllä puhtaassa (ja karhennetussa) pinnassa kiinni, jos siihen ei kohdistu rasitusta.
Voisinkin kokeilla tuota asetoni kikkaa corradon puskurin muovilippaan, kun sellainen sattuu olemaan romu kunnossa.
Voisinkin kokeilla tuota asetoni kikkaa corradon puskurin muovilippaan, kun sellainen sattuu olemaan romu kunnossa.
Mitenhän paljon mahtaa Corradon etupuskin taipuilla siitä kilven kohdalta? Vedin kilven paikan umpeen ja toiseen reunaan tuli selkeästi reilummin kittiä *...
Keltään kitit lohkeilleet..?
*(Kuumailmapuhallin vaiheessa oli puskimen kuori irronnut muovisesta rungostaan toisesta päädystä, ja veti toisen pään montulle. Sitä en sitten tajunnut ajoissa, että miksi kuori menetti muotonsa totaalisesti... Korjasin sitten kitillä hieman reilummin, kun lämmitys ei sitä monttua nostanut, olisi kyllä noussut jos olisin irtoamisen huomannut.)
Keltään kitit lohkeilleet..?
*(Kuumailmapuhallin vaiheessa oli puskimen kuori irronnut muovisesta rungostaan toisesta päädystä, ja veti toisen pään montulle. Sitä en sitten tajunnut ajoissa, että miksi kuori menetti muotonsa totaalisesti... Korjasin sitten kitillä hieman reilummin, kun lämmitys ei sitä monttua nostanut, olisi kyllä noussut jos olisin irtoamisen huomannut.)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 26 vierailijaa