vanne adapteri juttua

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

himmeli
-
Viestit: 64
Liittynyt: 19.2.2004 12:20

vanne adapteri juttua

ViestiKirjoittaja himmeli » 23.4.2007 7:28

elikkä saako 4x100 jaosta 5x100 tai 5x112 jakoon muutavia adaptereita jostain vai onko teettettävä???

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 23.4.2007 10:20

Linkki

Tuolla juttua.

Olli
-
Viestit: 160
Liittynyt: 11.2.2004 10:49

ViestiKirjoittaja Olli » 23.4.2007 11:21

Onko kenelläkään kokemusta adaptereista, joilla muutetaan 5x100 jako 5X130 jaolle?

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 23.4.2007 11:33

Varmastikkin on, tuossahan ei ole mitään erikoista. Reijät tulee luonnollisesti kauas toisistaan, eli puoleenväliin tuota 5x100 jakoa.

Olli
-
Viestit: 160
Liittynyt: 11.2.2004 10:49

ViestiKirjoittaja Olli » 23.4.2007 11:43

Kiinnostaa lähinnä onko kukaan asentanut moiset adapterit G3 VR6:sen alle ja hyödyntänyt Porsche vanteita. Eli kiinostaa vanteen mitat; ET/halkaisija/leveys

T.Hell
-
Viestit: 579
Liittynyt: 11.3.2005 9:02

ViestiKirjoittaja T.Hell » 24.4.2007 9:17

Ei ihan G3, mutta ex-Corroon meinasin 4x100 --> 5x130 adaptereita ja porcshen D90-vanteita. Vanteet oli 2kpl 16x8" ja 2kpl 16x9" ET52. Adapterit oli alunperin 30mm paksut, mutta ne oli koneistettu 20mm:n paksuisiksi. Corrossa noi istu eteen hyvin, mutta taakse ei sopinut. Adapteri liian ohut, jolloin vanteen kehä osui taka-akseliin, ja vanne tuli jo silloin vähän lokarista yli. Omasta mielestä ei ollut hyvä. Nyt on 4kpl 8", mutta autoa ei enää ole... ;-)
En tiedä kuinka saksa-lookista tykkäät, mutta mun mielestä G3:een sopis parhaiten tuo vanteen leveys 8", ET52 ja adapterin paksuus 20-30mm. Tolle leveydelle ei kumi vielä veny liikaa (itellä kumit vanteissa oli 215/40).

Olli
-
Viestit: 160
Liittynyt: 11.2.2004 10:49

ViestiKirjoittaja Olli » 24.4.2007 9:25

D90 ei istu oikein meitin makuun. Edellisen Porschenkin alta ne myytiin pois samantien. Meillä on 4 kpl CUP II 7X17" ET55 993 Carreran etuvanteita, jotka olisi tarkoitus ruuvata alle. Sinun vanteesi ovat peräisin 944 S2 mallista.

T.Hell
-
Viestit: 579
Liittynyt: 11.3.2005 9:02

ViestiKirjoittaja T.Hell » 24.4.2007 9:37

Juu, kyllä noi CUP II:set on paremman näköset kuin D90, mutta noi porkken vanteitten hinnat tuppaa hieman pompsahtamaan kun mennään 17 tuumaisiin ja yli. Tohon kokoon sopis adapterin paksuudeksi kyllä se 20-30mm, riippuen madalluksesta ja omasta mieltymyksestä.

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 24.4.2007 17:34

^Paitsi Cup 17" vanteita saa replicoina aika edullisesti,halvemmalla kuin 16" orig. Porschen vanteita.

Olli
-
Viestit: 160
Liittynyt: 11.2.2004 10:49

ViestiKirjoittaja Olli » 24.4.2007 21:12

Mille Miglia on lopettanut Porsche 17" CUP kloonien valmistuksen jo jokunen vuosi sitten. 16" Porsche vanteita saa ainakin Porsche piireissä halvalla, kun ne ei kelpaa enää kellekkään, ellei kyseessä ole ns. Turbo S taottu 16" vanne tai originaali magnesium 944 Turbo Cup vanne. D90 ja Phone dial sarjoja saa muutamalla satasella

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 24.4.2007 21:50

Tiedän että valmistus lopetettu mutta tarjontaa on saksan maa täynnä,16" ei oo kopioita tehty,eli Porsche miehet halveksii niitä ja muut maksaa D90:stäkin jo 1000 euroa kiillotetuista :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa