parkkipaikkakolhijat
Valvoja: ffp jäsenet
tottakai, noinhan se lainmukaan menee. Minä en vaan ymmärrä tota asennetta että rahat pitää pois saada ja vähän ylimäärästäkin. Jos toi sunkin naarmus olis mun autoon tullu niin halvemmalla olis kyllä selvinny (no okei, verenmaku olis mullakin suussa jos karkuun olis yrittäny) kun mulle toi auto ei mikään silmäterä ole. Jollekulle toiselle on, meitä on moneen junaan. Ja tottakai se korjautetaan sitten siellä merkkimaalaamossa koko rahan edestä, ei sitä nyt tartte munkaan mielestä missään naapurin tallissa itte maalata jos haluaa vain parasta.
tossa 20-280 tapauksessa todennäkösesti on kavereitten kanssa paskaset naurut naurettu päälle ja 280€ kaljat ostettu. Eikös tässä jo sovittu että tosimies korvaa sen vahingon ? Mitäs vahinkoa se 280€ oli kun itse kolari oli 20€?
tossa 20-280 tapauksessa todennäkösesti on kavereitten kanssa paskaset naurut naurettu päälle ja 280€ kaljat ostettu. Eikös tässä jo sovittu että tosimies korvaa sen vahingon ? Mitäs vahinkoa se 280€ oli kun itse kolari oli 20€?
Kyllä tollanen "otin 300€ rahana ja itte korjasin 20€:lla" toiminta minusta on ihan yhtä "hauskaa" kun paikan päältä pakeneminen. Millä tollasen 280€ voiton sitten ittelleen oikeuttaa ? "kärsin myös henkistä vahinkoa jota ei rahassa mitata" ? "se töhöili niin saa nyt sitten maksaa vähän ylimäärästäkin" ? "ammattimies ottaa ammattimiehen palkan" ?
Miten se tarvitsee itselleen oikeuttaa? En ole ruinannut yhtään mitään missään vaiheessa, tuo oli vakuutusyhtiön ensimmäinen tarjous ja hyväksyin vaan sen. Olisko pitänyt ruveta vikisemään että en mä halua noin paljon kun mulle tulee huono omatunto? Eukko joka mun autoa kolhi melkein murskas yhden jalankulkijan jalat kun peruutti mua päin. Meidän autot oli peräkkäin tien poskessa parkissa niin että välillä oli melkein auton mitta. Välistä kulki paljon ihmisiä, satamassa kun oliin kavereita laivalta hakemassa. Mulla oli parkkivalot päälläkin vielä siinä mutta moottori sammuksissa. Yhtäkkiä eukko käynnistää auton ja alkaa peruuttaa vaikka välissä on ihmisiä joista yksi vain juuri ja juuri ehti loikata pois välistä ennen kuin kolahti. Kysyttäessä mihin helvettiin hä oikein katsoi peruuttaessaan kun takana oli ihmisiä ja auto jossa parkit päällä että varmasti näkyy peilistä kuin peilistä hän vastasi että katsoi vaan niitä ihmisiä eikä huomannut autoa. Kysyinkin seuraavaksi että yritit siis tahallaan teilata niitä ihmisiä vai?
tottakai, noinhan se lainmukaan menee.
Näin on, mutten edelleenkään ymmärrä tuota sinun kantaa tässä asiassa. Melkoinen äiti Teresa saa olla jos ei raha kelpaa, täytyiskö ilmoittaa verokarhullekin että pitäkää vaan ne minun veronpalautukset, vaikka ne mulle kuuluu? Pienentäkää minun kuukausipalkkaa 200€, kun siitä viime kuussa jäi sen verran säästöön.
Ei tämmösissä tapauksissa voi alkaa jokaista henkilöä erikseen arvioimaan, onko hänellä mahdollisuutta tai intressiä korjata autoa itse, kaverilla, tai muuten "ohjehintaa" halvemmalla, eikä ketään voi tuolla verukkeella edellyttää vapaaehtoisesti hylkäämään korvauksiaan.
edit: Vakuutusyhtiöltä rahat tulossa kertakorvauksena, *rientää ostamaan kaljaa 400€:lla*.
Ihme asenne tuo, ettei saisi ottaa rahoja vastaan, jos ei aio korjauttaa autoa merkkiliikkeessä. Vakuutuksen tarkoitus on korjata moiset vahingot ammattimiehillä... mitäs sitten, jos joku viitsii itse nähdä vaivaa ja tehdä asian itse.
Itsellä oli kesällä pyörän kanssa sellainen tilanne, että joku päätti parkkipaikalla entisen "muoviohjukseni" kaataa... ilkivallan piikkiin meni, kun olin ensin tehnyt rikosilmoituksen asiasta. Pyörällä ei oikein voinut ajaa, kun katteet "vähän" repsottivat, joten odottelin vakuutustarkastajan kotikäyntiä. Tarkastaja tulikin seuraavana (tai sitä seuraavana) päivänä käymään kotipihassani (minun ollessa töissä) ja soitteli pyörän vierestä, että selvä juttu. Sanoi vielä soittavansa seuraavana päivänä, kun on saanut selville korjauskustannukset ja ajankohdan. Kustannukset olisivat olleet luokkaa 1000 € ja korjausaika arviolta 1-2 kk (merkkihuollossa oli kuulemma kiirettä)! Siinä vaiheessa olisi ollut ajokausi ohi, joten otin rahat ja tein itse... säästin (ja tein metallivahvisteen katteeseen) ja sain ajella kaikessa rauhassa vielä loppukesänkin.
Sitä paitsi vakuutustarkastaja kysyi, olenko ihan varma, että haluan korjauttaa sen korjaamolla. Enkö löytäisi halvempaa keinoa ja ottaisi vain rahoja...
Mielestäni rahojen ottamisessa ei ollut mitään väärää!!!
Itsellä oli kesällä pyörän kanssa sellainen tilanne, että joku päätti parkkipaikalla entisen "muoviohjukseni" kaataa... ilkivallan piikkiin meni, kun olin ensin tehnyt rikosilmoituksen asiasta. Pyörällä ei oikein voinut ajaa, kun katteet "vähän" repsottivat, joten odottelin vakuutustarkastajan kotikäyntiä. Tarkastaja tulikin seuraavana (tai sitä seuraavana) päivänä käymään kotipihassani (minun ollessa töissä) ja soitteli pyörän vierestä, että selvä juttu. Sanoi vielä soittavansa seuraavana päivänä, kun on saanut selville korjauskustannukset ja ajankohdan. Kustannukset olisivat olleet luokkaa 1000 € ja korjausaika arviolta 1-2 kk (merkkihuollossa oli kuulemma kiirettä)! Siinä vaiheessa olisi ollut ajokausi ohi, joten otin rahat ja tein itse... säästin (ja tein metallivahvisteen katteeseen) ja sain ajella kaikessa rauhassa vielä loppukesänkin.
Sitä paitsi vakuutustarkastaja kysyi, olenko ihan varma, että haluan korjauttaa sen korjaamolla. Enkö löytäisi halvempaa keinoa ja ottaisi vain rahoja...
Mielestäni rahojen ottamisessa ei ollut mitään väärää!!!
Tämä tapahtui tänään(16.1) kello 12 Tampereen ammattikorkeakoulun(TAMK) parkkipaikalla.
Katselin ikkunasta opiskelijoille varatulle parkkipaikalle ja näin sieltä lähtöä tekevän metallihohto vihreän Avensiksen. Hieman epävarman oloista auton käsittelyä, joten jäin seuraamaan tilannetta. Peruutusta juuri sen verran, että auto ulos ruudusta(molemmilla puolilla vieressä autot), ratti linkkuun ja kevyt nykäisy eteenpäin(keula todella lähellä vieressä olevan auton takakulmaa). Pakki päälle ja 30cm peruutus,takana olisi tilaa kolmatta metriä! Ykkönen pesään ja suoraan keskelle mersun takapuskuria! Varma jälki, kun auto heilahti reilusti eteenpäin... Taas peruutus ja liukkaasti karkuun. EI SAATANA NÄIN!
Törmäilijän rekisteri tallessa ja molemmat autot ovat aina samoilla maksetuilla paikoilla...
Pistää vihaks tommonen selkärangattomuus.
Oli pakko päästä purkamaan sydäntä:)
Katselin ikkunasta opiskelijoille varatulle parkkipaikalle ja näin sieltä lähtöä tekevän metallihohto vihreän Avensiksen. Hieman epävarman oloista auton käsittelyä, joten jäin seuraamaan tilannetta. Peruutusta juuri sen verran, että auto ulos ruudusta(molemmilla puolilla vieressä autot), ratti linkkuun ja kevyt nykäisy eteenpäin(keula todella lähellä vieressä olevan auton takakulmaa). Pakki päälle ja 30cm peruutus,takana olisi tilaa kolmatta metriä! Ykkönen pesään ja suoraan keskelle mersun takapuskuria! Varma jälki, kun auto heilahti reilusti eteenpäin... Taas peruutus ja liukkaasti karkuun. EI SAATANA NÄIN!
Törmäilijän rekisteri tallessa ja molemmat autot ovat aina samoilla maksetuilla paikoilla...
Pistää vihaks tommonen selkärangattomuus.
Oli pakko päästä purkamaan sydäntä:)
Hehehe. Soitti eilen sen avensiksen omistaja... Oli puhelimessa asiallinen, tuli tänäaamuna käymään... lähi shellillä... Meinas tulla justiinsa päälle... Rauhoittui kyllä kun otin autosta mukaan 6D- MagLiten... vaurioiden tarkastelua varten, valossahan näkyy paremmin mahdolliset vauriot...
Noh, se perkeleen pelle ei sitten löytänyt siitä mun autosta mitään jälkiä, eikä siinä kyllä olekkaan. Osui sitte juuri oven kulmalla, 3xpelti, kanttaus, pistehitsi ja paksu "puutarra", vst. jojotan ovipelti, keskeltä ovea...
Eilenillalla tossa jankan natsi-siwan pihalla joku tönäs puskurin kulmaan, hiljaa, mutta kyllä toikin läjä heilahti. Olin just pakkaamassa kasseja joten näin tilanteen. Heebo odotti autossaan ja selitti tilanteen kun tuli paikalle.
Sanoin sille että näin tilanteen ja kun olit niin rehellinen että ilmoitit, anna olla. Enemmän siihen sen skeida oktaaviin tuli jälkeä, korjatkoon ne. Vahinko mikä vahinko, niitä sattuu... Ja eilenillalla keli oli mitä oli, paikoitellen vähä liposta...
Noh, se perkeleen pelle ei sitten löytänyt siitä mun autosta mitään jälkiä, eikä siinä kyllä olekkaan. Osui sitte juuri oven kulmalla, 3xpelti, kanttaus, pistehitsi ja paksu "puutarra", vst. jojotan ovipelti, keskeltä ovea...
Eilenillalla tossa jankan natsi-siwan pihalla joku tönäs puskurin kulmaan, hiljaa, mutta kyllä toikin läjä heilahti. Olin just pakkaamassa kasseja joten näin tilanteen. Heebo odotti autossaan ja selitti tilanteen kun tuli paikalle.
Sanoin sille että näin tilanteen ja kun olit niin rehellinen että ilmoitit, anna olla. Enemmän siihen sen skeida oktaaviin tuli jälkeä, korjatkoon ne. Vahinko mikä vahinko, niitä sattuu... Ja eilenillalla keli oli mitä oli, paikoitellen vähä liposta...
-
- -
- Viesti:
-
- -
- Viesti:
Mitenkä saako rankaista naapuriautoa jos täytyy ängetä auto sellaiseen rakoon että viereisen auton kuljettaja ei mahdu kunnolla edes lumia puhdistamaan kuskin ikkunasta?
Oli joku neropatti opel-kuski päättänyt pysäköidä kulkuneuvonsa siten autoni vasemmalle puolelle, että peilit olivat yhdessä. Vaikka en mikään iso mies olekaan, niin ei se mukava ole likaisen opelin kylkeen farkkuja sotkea että saa kuskin puolen ikkunat puhtaaksi. Repsikan ovesta joutui menemään sisään että matkaan pääsi.
Jos olisi huonompi päivä ollut jollakin vihaisemmalla miehellä, niin avain olisi voinut raapaista ovea tai lumiharja viuhtoa liian kiivaasti siten. Onneksi ei ollut kumpikaan. Tällä kertaa.
Oli joku neropatti opel-kuski päättänyt pysäköidä kulkuneuvonsa siten autoni vasemmalle puolelle, että peilit olivat yhdessä. Vaikka en mikään iso mies olekaan, niin ei se mukava ole likaisen opelin kylkeen farkkuja sotkea että saa kuskin puolen ikkunat puhtaaksi. Repsikan ovesta joutui menemään sisään että matkaan pääsi.
Jos olisi huonompi päivä ollut jollakin vihaisemmalla miehellä, niin avain olisi voinut raapaista ovea tai lumiharja viuhtoa liian kiivaasti siten. Onneksi ei ollut kumpikaan. Tällä kertaa.
Mitenkä saako rankaista naapuriautoa jos täytyy ängetä auto sellaiseen rakoon että viereisen auton kuljettaja ei mahdu kunnolla edes lumia puhdistamaan kuskin ikkunasta?
Ei tietenkään saa.
Tuollaisessa tilanteessa autoa lumesta puhdistettaessa voi kyllä harmillisen helposti lentää lunta sen naapuriauton päälle,
vaikkapa tavarasäiliöstä löytyvän lapion vauhdittamana.
Olisikohan loppunut vastapuolella käteinen kesken, koska eikös tuon verran mene ja enemmänkin pitkällä juoksulla bonus menetyksiin sekä omavastuuseen?
Minäkin oletin että maksaisivat omasta pussista, ja arvioitsija sano myös että yleensä 700€ on semmonen kipuraja minkä jälkeen vasta kannattaa laittaa vakuutusyhtiön maksettavaksi. Kuulemma häviävät vain ~250€ seuraavan neljän vuoden aikana bonuksien tippumisen johdosta, oli vakuutusyhtiössään laskettanut.
http://www.tuulilasi.fi/isokuva.html?kuva=/mediabank/images/202702.jpg&teksti=
Tuolla taulukko joka kertoo liikennevakuutuksen bonuksista kaiken tarpeellisen.
Aikoinaan liikennevakuutuksen bonukset pystyivät menemään miinukselle eli tuli korotettu maksu.
Ja niistä ei päässyt eroon vakuutusyhtiötä vaihtamalla vaan ne olivat aina henkilökohtaiset. Tunsin useankin kaverin jolla oli bonukset -20% tasolla...
Tuolla taulukko joka kertoo liikennevakuutuksen bonuksista kaiken tarpeellisen.
Aikoinaan liikennevakuutuksen bonukset pystyivät menemään miinukselle eli tuli korotettu maksu.
Ja niistä ei päässyt eroon vakuutusyhtiötä vaihtamalla vaan ne olivat aina henkilökohtaiset. Tunsin useankin kaverin jolla oli bonukset -20% tasolla...
Kysysin tässä tämmöstä. Tuttu naarmutti hiukan jonkun uudemman Volvon puskuria, kun lähti pimeästä paikasta tjms. liikkeelle ja Volvokuski tuli sitten takaa. Liekkö Volvokuskikin ajanut vähän lujempaa kun ei saanut jarrutettua. Korjausarvio pikkunaarmusta kuulemma 700-800€. Koittaako Volvokuski kusettaa, vai saako yhteen naarmu fixaukseen menemään noin paljon rahaa, vaikka koko puskuri tuon takia maalattaisiin. Tuolla rahalla saa jo melkein uuden puskimenkin.
Nuo Bonukset ei ilmeisesti voi mennä miinukselle jos niitä on 0% mutta jäädyttävät ilmeisesti ne pariksi ajokaudeksi. Vai miten on?
Nuo Bonukset ei ilmeisesti voi mennä miinukselle jos niitä on 0% mutta jäädyttävät ilmeisesti ne pariksi ajokaudeksi. Vai miten on?
Melkosia ryöstöhintoja sitten kyllä noissa merkkiliikkeessä. Mikähän näihin Suomen palveluiden hinnoitteluun on mennyt, kun summat on melko tähtitieteellisiä laatuun nähden. Itse henkilökohtaisesti yritän tehdä kaiken itse niin kauan kuin se on mahdollista. Itse en luota että rahalleen saa vastinetta, luulen että katsastuksessa saa perusteellisemman syynäyksen autolle kuin perus huollossa, jonka hinta on luokkaa yli 200€ ja huoltokirjaa saa ympäripyöreitä merkintöjä tyyliin öljyt vaihdettu pissapojan nestettä lisätty.
Iteselläni vähän huonoja kokemuksia ruostekorjauksen saralta. Vanhasta autostani aikanaa eräässä liikkeessä hitsautettiin helmoja ja takakontin reunoista puskurin alta vaihdettiin peltiä. Sitten kun itse rupesin vuoden päästä muutamia reikiä korjaileen niin paljastui todellinen työn laatu. Kontin ruostereiät oli korjattu lyömällä uutta peltiä vanhan päälle ja uusi pelti oli jo kauttaaltaan ruosteessa toiseltakin puolelta vaikutti että uusi pelti olisi ollut jo valmiiksi ruosteessa.
Helmoissa oli sentään otettu ruosteista peltiä pois mutta kuitenkin oli hitsattu peltiä pellin päälle ja uus pelti jo ruosteessa. Lokasuojan sisällä oli yksi reikä ilmeisesti liikkeen toimesta korjattu laittamalla peltiä ruuveilla ruostereiän päälle. Vaikka auto oli jotain yli 13v vanha niin, kyllä sitä toivoisi saavansa rahalle vastinetta.
Iteselläni vähän huonoja kokemuksia ruostekorjauksen saralta. Vanhasta autostani aikanaa eräässä liikkeessä hitsautettiin helmoja ja takakontin reunoista puskurin alta vaihdettiin peltiä. Sitten kun itse rupesin vuoden päästä muutamia reikiä korjaileen niin paljastui todellinen työn laatu. Kontin ruostereiät oli korjattu lyömällä uutta peltiä vanhan päälle ja uusi pelti oli jo kauttaaltaan ruosteessa toiseltakin puolelta vaikutti että uusi pelti olisi ollut jo valmiiksi ruosteessa.
Helmoissa oli sentään otettu ruosteista peltiä pois mutta kuitenkin oli hitsattu peltiä pellin päälle ja uus pelti jo ruosteessa. Lokasuojan sisällä oli yksi reikä ilmeisesti liikkeen toimesta korjattu laittamalla peltiä ruuveilla ruostereiän päälle. Vaikka auto oli jotain yli 13v vanha niin, kyllä sitä toivoisi saavansa rahalle vastinetta.
itsellä on kans noita lommoja melko paljon autosaa. yks hyvä esimerkki on ku olin huolttiksella odottamassa kaveria kaupasta. siihen tuli sit joku muija firman autolla. aukaisi oven nii et luulin jonkun ajaneen auton kylkeen ja lähti vaa huoltikselle sisälle. seisoskelin siinä sit odottamassa et pääsee vähän juttelemaan ni ämmä tokas vaa "Ei kai tommonen pieni lommo mitään haittaa". no pieni ja pieni joku 10cm korkea puolesta sentistä senttiin syvä lommo ja maalit pois. muija sit meinas pakittaa mun yli ku seisoskelin auton takana ja sanoin et se ei pääse ennen lähtemään ku asia on selvitetty. onneks otin rekkarin ylös ja soitin poliisille. oli mamma hiukan nolona tuomassa korjaukseen menevät rahat :D
toi onki ainut selvitetty tapaus niiden parin kymmenen pikkulommon joukossa :(
toi onki ainut selvitetty tapaus niiden parin kymmenen pikkulommon joukossa :(
Joo unohtu mainita ettei ollu merkki liike. Kuitenki melko tunnettu liike meillä päin eikä ihan mikään pikku korjaamo. Tekevät siis autohommia laidasta laitaa. Vanhaa Opeli Vectraa hitsautettiin ja huollatettiin siellä melko uudesta asti, muistaakseni. Siitä sentään korjasivat helmat suht asiallisesti, kun ei myöhemmin kuitenkaa ruostunut enään läpi. Se olikin kuitenkin silloin uudenpi kun hitsautettiin, alle 10v. Asiallisesti kuitenkin toimivat siinä etteivät lopulta ruenneet autoa hitsaamaan vaan käskivät viedä paalaimeen, kun auto oli lopulta sitten läpimätä. Siltäkin olisi kyllä vältytty jos olisivat neuveneet teetämään ruostesuojaksen autoon aikoinaan.
vähän aiheen viereen: kui nopeesti vakuutustarkastaja käy kattomassa autoa? olin syyttömänä osapuolena kun eläkeläismies ajoi vasempaan etukulmaan toissaviikon sunnuntaina, vakuutustarkastaja soitti heti maanantaina ja sanoi tulevansa katsomaan, mutta ei ole vielä kuulunut.
Ei vielä tiedä meneekö lunastukseen vai ei, pitää varmaan huomenna soittaa ja muistuttaa vakuutustarkastajaa :)
Ei vielä tiedä meneekö lunastukseen vai ei, pitää varmaan huomenna soittaa ja muistuttaa vakuutustarkastajaa :)
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”