Neuvvoja Tdi ostoon kaivattas!
Valvoja: ffp jäsenet
Neuvvoja Tdi ostoon kaivattas!
Joo elikkä tarkotuksena on tässä tulevan kuukauden aikan ostaa itselle ensinmäinen diesel auto ja vaihto ehtoina ovat Golf IV tai Octavia vm.98-01. Kilometreiltään mielellään alle 200tkm
Ja koneen piristys on mielessä siinä ohella eli mikä kone tyyppi omaa hyvän viripotenttiaalin PWD, Tdi 90hp tai Tdi 110hp?
Ja samalla tyyppivikoja molemmista?
Kun tätä foorumia olen jonkun aikaa seurannut niin oletettavasti täältä saa asiantuntevia neuvvoja.
Kiitos etukäteen asiantuntevista vastauksista.
Ja koneen piristys on mielessä siinä ohella eli mikä kone tyyppi omaa hyvän viripotenttiaalin PWD, Tdi 90hp tai Tdi 110hp?
Ja samalla tyyppivikoja molemmista?
Kun tätä foorumia olen jonkun aikaa seurannut niin oletettavasti täältä saa asiantuntevia neuvvoja.
Kiitos etukäteen asiantuntevista vastauksista.
eli rata-ajoon olet dieseliä hankkimassa.
Kaikissa TDI-koneissa on hyvä viripontentiaali, riippuu vain mihin asti olet valmis menemään. Tehokkaimmat (viritetyt) tiedossani olevat koneet ovat olleet 90hp koneita, mutta muutoksia niissä on paljon.
Vähiten muutoksia ja osien sovittelua on valmiiksi tehokkaassa autossa, joten pd-koneellisen hankinta olisi silloin aiheellista.
tyypillisiä ongelmakohtia;
- n75 venttiili
- vnt-mallin ahdin 90hp ja 110hp malleissa usein jumii - miten lie tehokkaammissa..
- kaksoismassa vauhtipyörä alkaa voiman lisääntyessä pohjaamaan, seurauksena ilkeää tärinää.
Kaikissa TDI-koneissa on hyvä viripontentiaali, riippuu vain mihin asti olet valmis menemään. Tehokkaimmat (viritetyt) tiedossani olevat koneet ovat olleet 90hp koneita, mutta muutoksia niissä on paljon.
Vähiten muutoksia ja osien sovittelua on valmiiksi tehokkaassa autossa, joten pd-koneellisen hankinta olisi silloin aiheellista.
tyypillisiä ongelmakohtia;
- n75 venttiili
- vnt-mallin ahdin 90hp ja 110hp malleissa usein jumii - miten lie tehokkaammissa..
- kaksoismassa vauhtipyörä alkaa voiman lisääntyessä pohjaamaan, seurauksena ilkeää tärinää.
Itse kallistuisin kyllä 110hp jakajapumpulliseen TDI:hin ennemmin kuin PD koneeseen, tehoa saa paljon halvalla, ja helppoa tekniikkaa muutenkin.
Oikeastaan kovin kalliita vikoja noissa ei ole ollut.
Juurikin tuo N75-venttiilin on yleinen vika, mutta osana halpa.
Turbo tosiaan helposti voi alkaa jumia, mutta puhditettavissa kotikonstein.
Kaikin puolin kelpoja koneita.
Ainut on se VAG TDI:n käyntiääni, joka ei ehkä niitä hienostuneimpia ole ;)
Oikeastaan kovin kalliita vikoja noissa ei ole ollut.
Juurikin tuo N75-venttiilin on yleinen vika, mutta osana halpa.
Turbo tosiaan helposti voi alkaa jumia, mutta puhditettavissa kotikonstein.
Kaikin puolin kelpoja koneita.
Ainut on se VAG TDI:n käyntiääni, joka ei ehkä niitä hienostuneimpia ole ;)
Jos ja kun tankkailet rajantakaista dieseliä, niin polttoaineensuodatin kannattaa vaihtaa vähintään kahdesti vuoteen. Talvella kannattaa myöskin tuohon naapurin dieseliin lisätä "jäänestoainetta". Joitakin pumppuja on lauennut noiden rajantakaisten dieselpolttoaineiden vuoksi, mutta suurimmat ongelmat lienee olleet commonrail tyyppisten pumppujen kanssa. Itselläni on alunperin 110hp TDi, nyt tehoja talvikäytössä 185hv ja kilsoja koneessa 235000km. Hyvin on toiminut tähän asti.
Eli nyt on taas auton hankinta edessä..ja jos nyt sattus semmonen dieseli kohdalle minkän vois ostaa pois. Oli toi A3 1.8T tossa välissä..
Eli nyt on tämmönen pähkäily kun hinnat on tällä kaksikolla lähellä toisiaan
Leon TDi 66kw -00 n.180tkm vs. Toledo TDi 81kw -00 n.230tkm
Kertokaas viisaammat kumpi on fiksumpi vaihtoehto??
Eli nyt on tämmönen pähkäily kun hinnat on tällä kaksikolla lähellä toisiaan
Leon TDi 66kw -00 n.180tkm vs. Toledo TDi 81kw -00 n.230tkm
Kertokaas viisaammat kumpi on fiksumpi vaihtoehto??
Ja Toledossa ois ilmastointi ja sportti sisusta..se ois vaan sitä puoltava homma.
Anteeks vielä tyhmä kysymys. Mut Mitä eroja on 90vh ja 110hv moteissa..suuttimet, turbo ja ohjelma? Ku tarkotus ois heittää isommat suuttimet ja vähän virtaavampi takapönttö noin aluks paikalleen..eikös noilla muutoksilla ole 90hv vehkeistä saatu reilu 130hv
Anteeks vielä tyhmä kysymys. Mut Mitä eroja on 90vh ja 110hv moteissa..suuttimet, turbo ja ohjelma? Ku tarkotus ois heittää isommat suuttimet ja vähän virtaavampi takapönttö noin aluks paikalleen..eikös noilla muutoksilla ole 90hv vehkeistä saatu reilu 130hv
Itse kävisin ajamassa molempia vehkeitä ja kumpi mielyttää enempi niin se sitten vaan hankintalistalle, ja tuskin tossa kannattaa ihan älyttömiä kilometrilukemia tuijottaa vaan auton koneen/alustan yleistä kuntoa.. ja juurikin että millon on hihnahommat eessä..:)
btw. saattas olla yksi 66kw jokanurkasta vetävä kolffi tiedos jos kiinostaa;)
btw. saattas olla yksi 66kw jokanurkasta vetävä kolffi tiedos jos kiinostaa;)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 48 vierailijaa