audi a4 1.8 turbo ahdot hukassa!!!
Valvoja: ffp jäsenet
audi a4 1.8 turbo ahdot hukassa!!!
Yleinen hei
Eli ongelma ois tämä että nyt ku ilmat lämpeni ja asfalteilla ois tuota pitoa nii tulipa tuossa polettua ja huomasin et ahdot ei nouse vaikka kuinka polkis yli 0.7-0.8.
esim viime kesänäkin oli kumminki 1.4bar. Oisko jollakin VAG jannulla mitään epäilyksiä, että mikä ois vikana? Ahtovuoto, n75 tai jopa paska upsoluten lastu vai häh?
Kiitos ja anteeksi.....
Eli ongelma ois tämä että nyt ku ilmat lämpeni ja asfalteilla ois tuota pitoa nii tulipa tuossa polettua ja huomasin et ahdot ei nouse vaikka kuinka polkis yli 0.7-0.8.
esim viime kesänäkin oli kumminki 1.4bar. Oisko jollakin VAG jannulla mitään epäilyksiä, että mikä ois vikana? Ahtovuoto, n75 tai jopa paska upsoluten lastu vai häh?
Kiitos ja anteeksi.....
noniin tuli itsekkin vähän tutkittua ja huomasin et alipaineet on jotain 0.6-0.7 tyhjäkäynnillä ja normaalisti oli 0.8.
Ahdot nousee hyvin tuohon 0.7 mutta mitä enemmän tulee kierroksia niin ahtopaineet laskee johonkin 0.5-0.6, esim: 3:sella kun polkasin kaasun pohjaan jostakin parin tonnin kierroksista niin nousi tuohon 0.7 ja kun rupesi olemaan jotain 3 tonnia ja rapiat päälle niin ahdot laski juurikin 0.5! Eikö tämä vaikuttaisi juurikin tuolta ahtovuodolta?? jos oikeen olen pähkäillyt...
Ahdot nousee hyvin tuohon 0.7 mutta mitä enemmän tulee kierroksia niin ahtopaineet laskee johonkin 0.5-0.6, esim: 3:sella kun polkasin kaasun pohjaan jostakin parin tonnin kierroksista niin nousi tuohon 0.7 ja kun rupesi olemaan jotain 3 tonnia ja rapiat päälle niin ahdot laski juurikin 0.5! Eikö tämä vaikuttaisi juurikin tuolta ahtovuodolta?? jos oikeen olen pähkäillyt...
eikö yks threadi riitä? http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=76303
:)
itsellä oli ex passatissa juuri sama ongelma. vikaa etsin ja etsin, mut ei löytyny. oli turbokin kerran irti , mut siinä ei ollu muuta vikaa ku pari lievää halkeamaa... se ei jaksanu ahtaa, ku 1.1bar vaikka tukki hukkaportin kellon (toimivana nosti 1.7bar tuolla testillä). tais olla turbo entinen vaikka siitä ei mitään vikaa löytyny. lopuksi meni hermo ja laitoin vakio lastun niin sitten se pelasi.
:)
itsellä oli ex passatissa juuri sama ongelma. vikaa etsin ja etsin, mut ei löytyny. oli turbokin kerran irti , mut siinä ei ollu muuta vikaa ku pari lievää halkeamaa... se ei jaksanu ahtaa, ku 1.1bar vaikka tukki hukkaportin kellon (toimivana nosti 1.7bar tuolla testillä). tais olla turbo entinen vaikka siitä ei mitään vikaa löytyny. lopuksi meni hermo ja laitoin vakio lastun niin sitten se pelasi.
Sori unohin poistaa ton saman tekniikka puolelta..
Juu sitä itsekki epäilin et turbo oli ja meni. Paska tuuri vaan ku alle vuosi sitte autoliike kustansi mulle n.15tkm ajetun skodan turbon takuuseen tietty (on sitä aasi ku ei älynny vaatia täysin uutta)... Noh pitää vissiin raapia irti toi mutka ja tutkia kunnolla ennen ku tilaa uutta.
Ps vissiin toi kkk k04-015 passaa ihan suoraan tohon vakion tilalle???
Niin voiko tota n75 ja hukkaporttia testata jollaki konstilla, et pelaako kunnolla?
minkä laisilla kapistuksilla ootte noita ahtovuotoja etsineet?
Juu sitä itsekki epäilin et turbo oli ja meni. Paska tuuri vaan ku alle vuosi sitte autoliike kustansi mulle n.15tkm ajetun skodan turbon takuuseen tietty (on sitä aasi ku ei älynny vaatia täysin uutta)... Noh pitää vissiin raapia irti toi mutka ja tutkia kunnolla ennen ku tilaa uutta.
Ps vissiin toi kkk k04-015 passaa ihan suoraan tohon vakion tilalle???
Niin voiko tota n75 ja hukkaporttia testata jollaki konstilla, et pelaako kunnolla?
minkä laisilla kapistuksilla ootte noita ahtovuotoja etsineet?
n75 testaus: liitin irti ja syöttää sinne n75:lle virtaa jos naksahtaa saadessaan virtaa niin se on ehjä.
hukkaporttia voi liikutella paine ilmalla,niin näkee että liikkuuko se ja pitää olla sit varovainen sen paineen kans, ettei se siitä testauksesta leviä.
hukkaportin pitäis muistaakseni alkaa aueta 0,3 barin paineella <- en muista tota enää tarkasti, ja siitä hukkaportin kellon ohjaus letkusta, voi imasta ja jos tulee ilma läpi, niin kalvo rikki. sama ohje pätee myös by-passiin.
ahtovuotoja taas voi testata sillä, että ottaa imuputken irti ilmämäärä mittarilta ja syöttää sinne ilmaa 0,5-1bar kompuralla hiljaisessa paikassa, niin sillä pitäis vuodot löytyä. sihisee kivasti, jos on vuotoja. tekee vaikka 0,5l limsa pullosta adapterin. pullon pohjaan poraa esim 12mm reijän ja korkkiin tekee reijän ja tunkee siihen tiiviisti tubeless venttiilin.
hukkaporttia voi liikutella paine ilmalla,niin näkee että liikkuuko se ja pitää olla sit varovainen sen paineen kans, ettei se siitä testauksesta leviä.
hukkaportin pitäis muistaakseni alkaa aueta 0,3 barin paineella <- en muista tota enää tarkasti, ja siitä hukkaportin kellon ohjaus letkusta, voi imasta ja jos tulee ilma läpi, niin kalvo rikki. sama ohje pätee myös by-passiin.
ahtovuotoja taas voi testata sillä, että ottaa imuputken irti ilmämäärä mittarilta ja syöttää sinne ilmaa 0,5-1bar kompuralla hiljaisessa paikassa, niin sillä pitäis vuodot löytyä. sihisee kivasti, jos on vuotoja. tekee vaikka 0,5l limsa pullosta adapterin. pullon pohjaan poraa esim 12mm reijän ja korkkiin tekee reijän ja tunkee siihen tiiviisti tubeless venttiilin.
Nonii tuli tosiaan pikku päissään testailtua :D:D: turbo oli irti ja ei mitään vikaa hukkaportti toimii n75 toimii ahtovuotoja ei vissiin ollu ainut vaan et yks huohotin putki oli imusarjan alta halki huomas sillon ku koitin niitä ahtovuotoja....
Ainut mika mulla tulee mieleen et ilmamäärämittari??? Eikö se voi tehdä kyseistä ahtojen putoamista jos se saa jostakin syystä väärää tietoa (esim hulluna ilmaa).
Tutkiskelin sitä öljy hommaa ja vaikuttas että se öljy on tullut huohotuksesta?? kummallista kyllä. Tai no enhän mä mikään ammattilainen oo! Kertokaa toki jos joq tietää...
Kiitos ja Anteeksi
Ainut mika mulla tulee mieleen et ilmamäärämittari??? Eikö se voi tehdä kyseistä ahtojen putoamista jos se saa jostakin syystä väärää tietoa (esim hulluna ilmaa).
Tutkiskelin sitä öljy hommaa ja vaikuttas että se öljy on tullut huohotuksesta?? kummallista kyllä. Tai no enhän mä mikään ammattilainen oo! Kertokaa toki jos joq tietää...
Kiitos ja Anteeksi
Taas selvisi jotain uutta. Luin vikakoodeja ja löyty tämmönen:
1 Faults Found:
16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
P0116 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A
Eli vissiin moottorin lämpötila anturi vetää jotain hätkyä.
Voi olla hölmö kysymys mut voiko tuo anturi heittää auton johonki safe modeen ja siitä syystä ahdot ei nousis?
1 Faults Found:
16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal
P0116 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A
Eli vissiin moottorin lämpötila anturi vetää jotain hätkyä.
Voi olla hölmö kysymys mut voiko tuo anturi heittää auton johonki safe modeen ja siitä syystä ahdot ei nousis?
Juu se huohotin juttu o jo vaihdettu mut sillä ei ole mitään vaikutusta tietenkään...
Se ei varmaan olisi ihan normaalia jos ahtopaine pääsis huohotukseen :D. Imusarjaltakin lähtevässä letkussa on yksisuunta venttiili. joka menee juurikin huohotukseen.
Mulla ois tarkotuksena nollata koodit mut ku se mun piuha on velipojalla, eli saan ne kyl nollattua vag-comilla.
Vaihdoin muuten ton moottorinlämpötila anturin. Yllätyin itsekkin, ei tarvi yhtäkään työkalua nätti homma.
Se ei varmaan olisi ihan normaalia jos ahtopaine pääsis huohotukseen :D. Imusarjaltakin lähtevässä letkussa on yksisuunta venttiili. joka menee juurikin huohotukseen.
Mulla ois tarkotuksena nollata koodit mut ku se mun piuha on velipojalla, eli saan ne kyl nollattua vag-comilla.
Vaihdoin muuten ton moottorinlämpötila anturin. Yllätyin itsekkin, ei tarvi yhtäkään työkalua nätti homma.
Nonii kävin testaileen vag-comin kans ja kattelin tota ilmamäärä mittarin lukemia.
2 vaihtella kaasu pohjassa ja kierroksia n: 6000 näytti n.154 mg/s, Eli tuo 154 oli aikalailla suurin lukema mihin pääsin. Eikö tuo olekkin aikalilla normaali lukema? En tiedä onko väliä mut tyhjäkäynnillä oli kyllä reilusti alle 10 lukemia.... Kohta menee hermo ku vikaa ei tahdo löytyä, saatanpa rueta katteleen itelle jenkkiä...
2 vaihtella kaasu pohjassa ja kierroksia n: 6000 näytti n.154 mg/s, Eli tuo 154 oli aikalailla suurin lukema mihin pääsin. Eikö tuo olekkin aikalilla normaali lukema? En tiedä onko väliä mut tyhjäkäynnillä oli kyllä reilusti alle 10 lukemia.... Kohta menee hermo ku vikaa ei tahdo löytyä, saatanpa rueta katteleen itelle jenkkiä...
Nonii taas.... voisko tuo N75 olla silti rikki vaikka se napsahtaa kun sille anto virtaa?
Jos laittas vaan turbo ruuvin?
Kävin tänää Oulun vepsäläisellä siellä on yks "turbotietäjä" se tuumas sen jälkeen kun olin sanonut kaikki mistä vikaa on haettu ja tehty yms... että hänen mielestä kuulostaa ohjelma vialta, eli paska lastu halpaa ja hyvää kun ei ole olemassa! Oisko tohon mitään kommentteja?
Jos laittas vaan turbo ruuvin?
Kävin tänää Oulun vepsäläisellä siellä on yks "turbotietäjä" se tuumas sen jälkeen kun olin sanonut kaikki mistä vikaa on haettu ja tehty yms... että hänen mielestä kuulostaa ohjelma vialta, eli paska lastu halpaa ja hyvää kun ei ole olemassa! Oisko tohon mitään kommentteja?
Noniin johan löyty vika rikkinäinen bypass :D:D: ois pitäny vaan tarkistaa...
Vian löysi powerflashin äijät. Laittovat samalla niiden oman lastun autoon. oli kyl ihan kiva lastu mut otin vielä upsoluten takas väliaikasesti ku ei ollu oikeen kulkupuolelle vaikutusta.... Nooh upsolute paikolleen ja powerflashin hallista ulos 2 kiihdytystä ja bypassin kalvo TAAS halki xDDD nyt laitetaan jo mäntämallinen ja katotaan halkeeko seki :D:D::D mut sentään vika löyty..
Vian löysi powerflashin äijät. Laittovat samalla niiden oman lastun autoon. oli kyl ihan kiva lastu mut otin vielä upsoluten takas väliaikasesti ku ei ollu oikeen kulkupuolelle vaikutusta.... Nooh upsolute paikolleen ja powerflashin hallista ulos 2 kiihdytystä ja bypassin kalvo TAAS halki xDDD nyt laitetaan jo mäntämallinen ja katotaan halkeeko seki :D:D::D mut sentään vika löyty..
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 17 vierailijaa