Mistä korkeapaine Öljypumppu 1,6l 8v koneeseen ?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

atte_o
-
Viestit: 125
Liittynyt: 17.9.2003 8:30

Mistä korkeapaine Öljypumppu 1,6l 8v koneeseen ?

ViestiKirjoittaja atte_o » 17.4.2007 17:48

Oisko kellään tietoa mistä sais tollasen suurteho/korkeapaine öljypumpun kyuseiseen koneeseen ? Entä mistä sais suht halvan säädettävän nokkapöyrän ! Kiitos!

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 17.4.2007 18:09

Öljypumpun saat 1.9 turbodieselistä muokkaamalla akselia rälläkällä tai sitten ostamalla aidon G60 pumpun varaosana.

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

ViestiKirjoittaja MXU » 17.4.2007 22:32

Geen pumppu ei anna sen korkeampaa painetta mut enemmän tulee litroja. Dopilta kannattaa kysyä nokkapyöriä...
Yks vanha pumppu ois jemmassa...

atte_o
-
Viestit: 125
Liittynyt: 17.9.2003 8:30

ViestiKirjoittaja atte_o » 18.4.2007 21:03

Kumpi parempi 1,9td pumppu löytyis iteltä käyttetty hyllystä mut setä en kyl sinne laita mut..paljon se g60 pumppu antaa enemmän litroja ? Tohon koneeseen ei taida saada korkeapaine pumppua vaankun ehkä jonkun 1,8t koneen pumpun Usasta..en tiiä sit miten kävis..?

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 18.4.2007 21:08

Tai vaihtoehtona jakohihnarempan yhteydessä laittaa muutaman sentin lyhempi hihna ja pienempi hihnapyörä apuakselille. Enemmän jenkaa pumpulle ->tuotto kasvaa.
(en sit tiedä mistä löytyy lyhempi hihna ja pienempi pyörä, mut jos viettää Biltemassa muutaman tunnin niin varmasti löytyy... Jos en ihan väärin muista niin jossain Hondassa oli sama hammastus)

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 19.4.2007 13:23

Mites noissa volkkarin pumpuissa on hoidettu toi paineenrajoitus? Jousella vai?
Sitten vaan G:n pumppu niin saa lisää tuottoa ja Prikkaa jousen alle niin painekin nousee.

Mitäs virityksiä koneeseen on tehty jos se tarvii enemmän painetta/tuottoa?

Onkos kukaan perehtynyt volkkarin koneiden öljynvirtauksiin, eli paljon on painetta/virtausta eri moottorin osissa? Paljon esim kanteen menee?

Eikös apuakseli pyöritä jakajaakin?

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 19.4.2007 13:32

Kaikki yli noin 4barin öljynpaineen on turhaa öljynlämmittämista ja tehohävikkiä. Laakerikaulan toisella puolella (ei kuormitetulla) yllättäen on samanlainen öljynpaine kuin kuormitetulla puolella, joten paineella ei ole merkitystä voitelun onnistumisella.

Isolohko 1.6 8v koneessa tosiaan apuakseli pyörittää myös jakajaa, joten sen nopeuden kasvattaminen ei onnistu jos käyttää jakajaa.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 19.4.2007 13:34

Mitäs virityksiä koneeseen on tehty jos se tarvii enemmän painetta/tuottoa?


Varmaan niin horot laakerit taikka hiottu kampiakseli ja kasattu STD laakereilla

Eikös apuakseli pyöritä jakajaakin?


Pyörittäähän se

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 19.4.2007 13:47

Pyörittää toki. Mää en tosin ole käyttänyt jakajaa enää muutamaan vuoteen ja unohdin siks tämän seikan... Mutta jos yleisesti tarvitsee korkapainepumpun, niin eikö kyse ole jostain virivirimoottorista, mistä sit tuskin enää jakajaa löytyy?

atte_o
-
Viestit: 125
Liittynyt: 17.9.2003 8:30

ViestiKirjoittaja atte_o » 19.4.2007 18:50

Joo jousellahan ne toimii sellanen millin prikka väliin niin saavähän enemman tuottoa..mut en tiiä et saako riittävästi..ton koneen pahin öljyn hukka paikka on muuten toi apuakselin laakerointi..kannattaa uusia aina kun avaa koneen! Moottoriin tulee kyl kunnon laakerit mut kun huipputeho ois tarkoitus saada tos 8500-9500 väliin niin öljyn paineet käy lämpöisenä liian heikoiksi ainakin vanhalla öljypumpulla ja muuten 6kiloakaan tyhjäkäynnillä kylmänä ei oo viel liikaa..!
Ja jakajasta ei tartte houlehtia...!
Mitäs virityksiä koneeseen on tehty jos se tarvii enemmän painetta/tuottoa?


Kansi venttiilit uudet imu 36 pako 40mm, kovat nostajat+jouset, nokka yli 13mm nostolla ja yli 330astetta..joutuu muuten luutavasti jyrsimään kantta et mahtuu pyörimään sit imu ja pakokanavat muotoiltu uusiks/avarrettu....vievit pösöstä ja männät sorvataan sopiviks...sit katotaan puristussuhde sopivaks jonnekkin yli 13 lohkoa ja kantta laskemalla...eli kone on viel teko vaiheessa mut voin kyl laittaa sit dyno käppyrät kun saan kasaan..!..kone tulee muuten kuplaan !

Toni Jokilehto
-
Viestit: 66
Liittynyt: 20.1.2005 21:07

ViestiKirjoittaja Toni Jokilehto » 19.4.2007 20:32

Mitä semmosta tuossa moottorissa on mikä tekee tarpeen paremmalle öljypumpulle?
Nuita moottoreita on tehty kuitenki aika paljon tässäkin maassa ja todella harvoin on öljynpaineitten taikka laakereitten kans ongelmia...

Mun mielestä tuossa ois joitain muita juttuja mihin kannattas ensiks panostaa ;)

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 19.4.2007 21:44

En kanssa käsitä, koneessa ei ole sen enempää öljynkulutusta kuin vakiomoottorissakaan (ahtimia esim). Mihin tarvitset 6kiloa painetta tyhjäkäynnillä? Lisäksi nimenomaan tuolla paineen nostolla lämmität entisestään öljyä lisää, eikö se nyt ole tyhmää jos kerran se on jo ongelma.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 21.4.2007 14:00

Tuolla jousella lisätään painetta, ei tuottoa.

Kuplassako kone on?

Mikäs öljypohja sulla on?

Onko kone vinossa vai suorassa?

Millainen vedenjäähdytys systeemi sulla on?

Itsellä tulee -73 kuplan 1.6 gtin: koneella kohta liikenteeseen ja kiinnostaa mitä muut on tehnyt

Isompi öljytilavuus ja kunnon jäähdytin niin ei tule ongelmia öljynlämpöjen kanssa

Toni Jokilehto
-
Viestit: 66
Liittynyt: 20.1.2005 21:07

ViestiKirjoittaja Toni Jokilehto » 21.4.2007 19:11

Voin kertoo omasta totutuksesta jos siitä voi joku jotain hyödyntää. Kuplassa on ja kone suorassa. en tiedä mistä mallista öljypohja on mutta "pohja" on lähes suora. Oisko jostain semmosesta koneesta mikä on ollu suorassa vakionakin? Jäähdytys on tehty niin että syyläri edessä ja kaikki muut paitsi ylä ja alavesiletkun lähdöt on tukittu lohkosta/kannesta. Kampiakselin päähän tulevaa hihnapyörää on pienennetty hieman,taisin tehdä sen dieselin vesipumpun pyörästä. Ei lämpöongelmia. Nyt tulee lisäks öljynjäähdytin mitä ei viime vuonna vielä ollu,ihan varmuuden vuoks. Niin ja öljyä menee suodattimen kans vajaa 5 litraa...

atte_o
-
Viestit: 125
Liittynyt: 17.9.2003 8:30

ViestiKirjoittaja atte_o » 22.4.2007 17:22

Kyselin vähän enemmän tota öljypumppu asiaa ja ei kukaan jolta kysyin ollut laittanut korkeapainepumppua kyseiseen koneeseen eli pitää pistää tilaukseen tollanen g60 pumppu. Kone ei ole viellä ollut autossa kiinni mut suoraan se tulee ja vakio öljypohjaa pitäis käyttää ja syyläri on edessä ja läppärin kenno kans edessä..(tällä hetkellä autossa on 1600cc kent 136hv)..
Ei noiden lämpöjen kanssa pitäis mitään ongelmia tulla mut tehokkaammalla öljypumpulla oisin hakenut parmpaa voitelua yläpäähän..ainakin noi foortit vaatii korkeapaine pumpun..!

Toni Jokilehto
-
Viestit: 66
Liittynyt: 20.1.2005 21:07

ViestiKirjoittaja Toni Jokilehto » 22.4.2007 18:00

Elä ala vertaamaan fordin ja auton moottoreita tämmösellä sivustolla :D

atte_o
-
Viestit: 125
Liittynyt: 17.9.2003 8:30

ViestiKirjoittaja atte_o » 24.4.2007 19:20

mites pääs tommonen lipsautus anteeksi...on toi golffilaisen kone jo vakiostaan eihan eri kastia kon footin vastaava..foortin koneesta kun eisaa pikkurahalla minkäänlaista moottoria!!!


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa