Bora syö rengasta.
Valvoja: ffp jäsenet
No ainakin just noita Bilstinin iskareita on 2 eri pituutta. Elikkä bilstein sport on vakioiskarin mittainen, tarkoitettu ilmeisesti vakioille ja hieman matalammille jousille. Bilstein sprint on sitten jonkinverran lyhyempi edellistä ja tarkoitettu nimenomaan madallusjousien kanssa käytettäväksi.
Itsellä oli eräässä kulkineessa tuommoiset sprintit alla nelisen vuotta ja vajaa 100tkm, sitten myin auton eteenpäin. Eikä mitään valittamista. Jos tulevaisuudessa tarvii iskareita ostella niin varmaankin oma valinta olis Bilstein.
Itsellä oli eräässä kulkineessa tuommoiset sprintit alla nelisen vuotta ja vajaa 100tkm, sitten myin auton eteenpäin. Eikä mitään valittamista. Jos tulevaisuudessa tarvii iskareita ostella niin varmaankin oma valinta olis Bilstein.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
no tuolla kisakireellä 1.6:lla ei pahemmin sudita ainakaan vähään aikaan, mutta tuota asiaa tosiaan voisi kysäistä jousivalmistajaltakin =)
Onkos noista konin jäykkyyssäädettävistä kokemuksia? Yhdet ponit olin jo tilaamassakin yksityisen kautta, mutta kun toimitusaika (tai toimittajan halukkuus) venyi lähemmäs puolta vuotta, ajattelin sitten tulla täältä kyselemään.
Kuinkas hankala tohon boraan on iskarit vaihtaa? käytössä luultavasti piha + tunkki + jousipuristin. kannattaako itse edes yrittää?
Onkos noista konin jäykkyyssäädettävistä kokemuksia? Yhdet ponit olin jo tilaamassakin yksityisen kautta, mutta kun toimitusaika (tai toimittajan halukkuus) venyi lähemmäs puolta vuotta, ajattelin sitten tulla täältä kyselemään.
Kuinkas hankala tohon boraan on iskarit vaihtaa? käytössä luultavasti piha + tunkki + jousipuristin. kannattaako itse edes yrittää?
Nonniin, noi sprintit tuli tilattua. 900 erkkiin sain suuntausten yms kanssa. euromasterilla tampereella hinta oli melkein 200e kalliimpi, joten näköjään hintaeroja tosiaankin on.
Edit: pikaista toimintaa oli, ja jo saman iltana euromasterilta soitettiin että iskarit on maahantuojalta tullu. Tänään aamulla sitten iskettiin alle, ja ekat höyryt on päästelty.
Edit: pikaista toimintaa oli, ja jo saman iltana euromasterilta soitettiin että iskarit on maahantuojalta tullu. Tänään aamulla sitten iskettiin alle, ja ekat höyryt on päästelty.
itse laitoin boraan koivusen maahantuoman panssarin.No,jos sitä panssariksi voi kutsua.Koy sheriff tais olla merkki ja maksoi €118 paikallisessa Fixus liikkeessä.Materiaali on 2mm pelti eli suuria kiviä ei tämä tekele kestä mutta kaipa tuo jonkin verran suojaa.Asennus helppo ja nopea.Menee alkup.kiinnikkeisiin.
Tuo koy sheriff antaa periksi kun on kohtuu ohutta peltiä ilman pokkauksia ja kiinni vain edestä ja takaa. Pasaatti voisi käydä katsomassa vaikka tuon töölönkadun kunnon ja ajaa siihen kadunvarteen parkkiin, sen jälkeen voisi kierrättää muutaman kilometrin noita pieniä katuja talojen välissä missä lähemmäksi 10cm jäinen alue tien keskellä ja sitten kysyä missä noita kunnon panssareita tarvitaan.
"Tappavaa" niille muoveille on peruuttelu, eteenpäin se menee kuin pulkka :)
Tuosta eteenpäin menemisestä olen toista mieltä...Ihan se nyt ei mee kuin pulkka :(
Nimittäin emäntä vetäisi viime talvena asfaltoidulla tiellä, jossa yht'äkkiä urat syveni 100 metrin matkalta sen verran, että pohjakosketus tuli.
Siinä sitten taustapeilistä emäntä huomasi, että muovisen pohjapanssarin ja sivusuojien palat lensi pitkin katuja!
Muistoksi jäi palanen pohjapanssarista ja toisen kylkisuojan katoaminen atmosfääriin:( Toinen jäi paikalleen, mutta vain osa siitä. Kaikki olivat kunnolla originaali kohdista kiinnitetty!
Niin..Autoa on madallettu riittävästi :)
Jonde ja Taskinen: eipä toi nykyinen kippokaan enää niitä korkeimpia ole kuten profiilin kuvasta voi päätellä. Kuitenkaan en ole saanut kuin yhden ainoan "raaps raaps" äänen aikaan ja sekin vain omaa hölmöyttään kun en kattonut miten ajoin. Kysynkin et miksi siinä uran pohjassa pitää ajaa, kun monasti on mahdollista ajaa uran sivussa. Ja en jaksa lähteä koeajamaan jokaisen perähikiän uratietä, sitä herkkua saan ihan riittävästi kun meen käymään pohjosessa kotopaikassa :-)
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
ei sattuis jotain hyviä vihjeitä aineista olemaan? kyllähän tuon tietysti varmaan kokeilemalla selville saapi =)
Piikarbidi hioma-aineeks ja ceriumoksidia kiillotukseen niin kuin kaukoputkipeilien hiojatkin tekee. Nii ja tietysti jos muovista on kyse, niin samaa ainetta mitä autofixaamot käyttää myllytyksessä. En vaa enää muista minkänimisiä aineita olivat.
pasaatti on sitten kyllä aika leveitä teitä ajellut kun aina on mahdollisuus ollut noin hyvin uria vältellä. Esim toijalan keskustassa tiet kyllä senverran kapeita paikkapaikoin, että jos esim bussi tulee vastaan ja jalkakäytävän rotvalli oikealla, ei paljon jää vaihtoehtoja kuin joko pysähtyä kokonaan, ajaa jalkakäytävälle tai bussia päin jos haluaa urissa ajamista välttää :C
edit: Tosin eriasia sitten isommissa kaupungeissa. Esim tampereella, hämeenlinnassa, helsingissä yms. ei ole varmaankaan kertaakaan tarvinnut pohjakosketusta pelätä, mutta esim. koko 2km pätkä sirotepintaa minkä joutuu ajelemaan kotopihaan hakeutuessa, on kyllä niin pahasti painunut poikittain paikkapaikoin ettei kunnolla sormi auton alle mahdu, varsinkin ojarumpujen kohdilta ;( tuohonkin asiaan korjausta toivottu vuositolkulla, mutta "kulttuuri" (lue kaikenmaailman paskanykytaide) vaatii niinpaljon resursseja ettei esim tiestöön varattu budjetti näytä riittävän mihinkään ;E
edit: Tosin eriasia sitten isommissa kaupungeissa. Esim tampereella, hämeenlinnassa, helsingissä yms. ei ole varmaankaan kertaakaan tarvinnut pohjakosketusta pelätä, mutta esim. koko 2km pätkä sirotepintaa minkä joutuu ajelemaan kotopihaan hakeutuessa, on kyllä niin pahasti painunut poikittain paikkapaikoin ettei kunnolla sormi auton alle mahdu, varsinkin ojarumpujen kohdilta ;( tuohonkin asiaan korjausta toivottu vuositolkulla, mutta "kulttuuri" (lue kaikenmaailman paskanykytaide) vaatii niinpaljon resursseja ettei esim tiestöön varattu budjetti näytä riittävän mihinkään ;E
nonniin, sellainen kysymys että mistähän johtuu että tuo meikäläisen bora syö vasenta eturengasta sisäreunasta. on tehnyt tätä jo ennen alustasatsin asennusta jolloin camberitkin ovat olleet täysin normaalit. kulmat säädetty ainakin 3x ja silti syöminen jatkuu. 2 kesärengassettiä (205-55-16) jo syönyt. Talvirenkaat ovat alkuperäiset 185-65-15.
eri korjaamot joka kerralla. ekan kerran hlinnan autokuvio, toisella kerralla tampereen vianor ja kolmannella kerralla tampereen euromaster. 3 eri rengassettiä ja kaikkia on kuluttanut vasemmasta eturenkaan sisäkulmasta. ensimmäinen tapaus huomattiin katsastuksessa kun rengas oli jo täysin kankailla, muualla renkaassa 5mm pintaa. alkaa ketuttaa kun nyt tuo efekti on voimistunut viimeaikoina...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
söihän se nuokin renkaat. Taas etsitään uutta vastausta. Viikon päästä maanantaina huoltoon hämeenlinnan autokuvioon, täytyypi yrittää heiltä kysellä ratkaisua. Alkaa kyllä pikkuhiljaa jo kyrsiä, kun kuluminen tuntuu vain pahenevan. nyk. 225 renkaat olleet 2päivää alla, ja niissäkin näkyy jo selvä "rantu" sisäreunassa. Tukivarren kieroudesta ei ole tietoa, mutta sitä tuskin kotikonstein saa tutkittua?
-
- -
- Viestit: 776
- Liittynyt: 7.8.2003 21:28
-
- -
- Viestit: 776
- Liittynyt: 7.8.2003 21:28
eipä ne tarvikkeena hirveästi pitäis maksaa.onhan se renkaiden vaihto kallista,vaikka oliskin käytettyjä.pitäähän ne aina päälle laitattaa jossain ja se maksaa.vai onko sulla oma rengaskone?jos olet likipitäen kaikenmuun tehnyt,niin vaihtaisin sen tukivarren.myöskin raidetanko olisi hyvä vaihtaa kokonaisuudessaan sille puolelle,ellet ole jo vaihtanut.
oletko varma että autoa ei ole koskaan kolaroitu tai ajettu ojaan?
oletko varma että autoa ei ole koskaan kolaroitu tai ajettu ojaan?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa