G2 päästöissä ongelmia

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

mpcaddy
-
Viestit: 118
Liittynyt: 3.6.2006 20:34

G2 päästöissä ongelmia

ViestiKirjoittaja mpcaddy » 18.4.2007 15:50

Kävin tänään katsastuksessa.
Pakokaasujen päästömittaus:

CO-pitoisuus: mitattu 1,2 ; sallittu 4,5
HC-pitoisuus: mitattu 1883 ; sallittu 1000

CO2-pitoisuus: 8,8
O2-pitoisuus: mitattu 7,8 ; sallittu 5,00

Eli HC- ja O2-pitoisuudet liian korkeat. Mistä vikaa etsimään?

Tähän mennessä vaihdettu tulpat.

Auto: Vw golf 1.3 -85.

Mizka
-
Viestit: 102
Liittynyt: 13.7.2005 13:40

ViestiKirjoittaja Mizka » 18.4.2007 16:33

Korjaa pakoputki ja imuvuodot niin pääset säätää kaasarin arvoihin. Noin kovat HC:t viittais venttiilivuotoon, mutta aloita vuotojen korjauksilla.

Tarkennetaas vielä, imuvuotokohdat perinteisesti jarrutehostimen putki ja kaasarin kumijalka. Pakoputkihan saattaa sitten vuotaa mistä vaan - rätti rööriin ja tunnustelemaan putkea pitkin mistä kaasut karkaa.

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 18.4.2007 16:43

Tai HC:t voi viitata myös rikkinäiseen tulppaan... menee bensaa palamattomana läpi... korkea happi taasen tosiaan pakoputken tai imupuolen vuotoon...

Mizka
-
Viestit: 102
Liittynyt: 13.7.2005 13:40

ViestiKirjoittaja Mizka » 18.4.2007 16:44

^^Tähän mennessä vaihdettu tulpat.

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 18.4.2007 16:46

sori, liikaa virtaa :), no tulpanjohto sitte... kuiteski ettei kipuna aina iske :) tai pyörijä tai jakaja...

Mizka
-
Viestit: 102
Liittynyt: 13.7.2005 13:40

ViestiKirjoittaja Mizka » 18.4.2007 16:53

Oli miten oli, mutta ennen kuin vaihdat siihen yhtään enempää osia katot ne vuodot kondikseen. ;)

mpcaddy
-
Viestit: 118
Liittynyt: 3.6.2006 20:34

ViestiKirjoittaja mpcaddy » 18.4.2007 17:07

Ok. Kiitos vastauksista. Täytyy kattella vuotokohtia.

Jarok
-
Viestit: 355
Liittynyt: 5.8.2006 1:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jarok » 18.4.2007 19:13

Vastaava tapaus kaverilla, luultavasti venttiili palanut. Vaihdettiin koko moottori. :D

Käykö kunnolla? Jos selkeästi joku pytty ei tule kunnolla mukana, niin sillon kannattaa etsiä vikaa joko virranjakajan tienoilta, tulpasta, tulpanjohdosta tai sitten on käynyt niin, että venttiili on palanut tms.

DOC
-
Viestit: 300
Liittynyt: 29.3.2006 22:54

ViestiKirjoittaja DOC » 19.4.2007 0:42

Tsekkaa se kaasarin kumilaippa. Yhdessä riesankappaleessa se oli päältä hyvä mutta kun otti sen irti niin alta kuin rotan syömä. Laipan vaihdolla loppui vaiva (ei löydy biltemasta)

mpcaddy
-
Viestit: 118
Liittynyt: 3.6.2006 20:34

ViestiKirjoittaja mpcaddy » 19.4.2007 17:46

Pakoputkesta löytyi vuoto. Viimeisestä liitoskohdasta, keskimmäisessä putkessa on hahlo jonka ansiosta putken saa helpommin paikoilleen, niin pakokaasua tulee sieltä hahlosta. Auttaisiko takaputken vaihto vai mikä.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 19.4.2007 18:24

Ei sitä tarvi hitsata eikä vaihtaa. Laita äänenvaimentimen paikka-ainetta ja varmista ylimääräsellä pellinpalasella ja puristinpannalla kiinni.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 19.4.2007 18:37



Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa