Elikkäs tommonen olis edessä.. koitin ettiskellä täältä mut en löytänyt selkeitä ohjeita kyseiseen hommaan.. ois kiva jos joku kehtais ees jelppiä..
ps. tullu vasta auto hommattua ni en oo kerenny perehtymään pahemmin..
Ahdinypörän vaihto..
Valvoja: ffp jäsenet
Jos kyseessä G60, niin luepas tuolta: G60 ja voimaa tarvittais
Kyllä tuosta 68 ahdinpyörästä on iloa ilman uutta lastuakin, ainakin pienillä kierroksilla. Itsellä oli näin.
Ilmapuhdistinkotelo pois tieltä. Tartu kunnon pihdeillä ahdinpyörään hihnan ollessa paikoillaan. Näin ahdinpyörä ei vaurioidu, hihnan kun vaihdat kuitenkin uuteen. löystytä hihna. Vaihda ahdin pyörä. Vanha voi olla tiukassa, käytä kolmihaaraista ulosvetäjää.
Auto tunkaten ylös jotta saat ohjaustehostimen hihnan pois tieltä. Kolmella kuusiokolo pultilla on sen hihnapyörä kiinni.
Nyt saat vanhan moniurahihnan pois paikaltaan ja uutta tilalle.
Se uusi hihna on kiristimen takia melko tiukka yksin laittaa takaisin eli kaverista on apua sen laitoissa. Itse laitoin sopivan lenkin (oisko ollut 13 mm kannalla) kiristimen alapäähän ja pujotin sen päälle metalli putken vipuvarreksi. Sitä sitten _rauhallisesti_ väänsin keulaanpäiv, jotta jousi ja kaasumäntä painuivat kasaan. Nopea nykäisy ei kannata, koska se kaasujousi ei suostu puristumaan kasaan nopeasti.
Toisen vääntäessä jousta, asetteli toinen hihnan paikalleen. Hihnan saa takaisin paikalleen pujottamalle sen viimeisenä ohjurirullan sivusta. Sen sivussa on eniten tilaa, koska siinä ei ole uria tai reunusta.
Unohtuikohan jotain..?
Laita sitten se keskipultti kunnolla kiinni ettei irtoa ajon aikana. Rikkoo laakerit, ehdinpyörän akselin jne. Itseltä irtos parikin kertaa... Syy tosin ei ollut pultin kireydessä vaan hihnapyörän kiilaura oli väljä ja pyörä hakkasi itsensä irti.
Ilmapuhdistinkotelo pois tieltä. Tartu kunnon pihdeillä ahdinpyörään hihnan ollessa paikoillaan. Näin ahdinpyörä ei vaurioidu, hihnan kun vaihdat kuitenkin uuteen. löystytä hihna. Vaihda ahdin pyörä. Vanha voi olla tiukassa, käytä kolmihaaraista ulosvetäjää.
Auto tunkaten ylös jotta saat ohjaustehostimen hihnan pois tieltä. Kolmella kuusiokolo pultilla on sen hihnapyörä kiinni.
Nyt saat vanhan moniurahihnan pois paikaltaan ja uutta tilalle.
Se uusi hihna on kiristimen takia melko tiukka yksin laittaa takaisin eli kaverista on apua sen laitoissa. Itse laitoin sopivan lenkin (oisko ollut 13 mm kannalla) kiristimen alapäähän ja pujotin sen päälle metalli putken vipuvarreksi. Sitä sitten _rauhallisesti_ väänsin keulaanpäiv, jotta jousi ja kaasumäntä painuivat kasaan. Nopea nykäisy ei kannata, koska se kaasujousi ei suostu puristumaan kasaan nopeasti.
Toisen vääntäessä jousta, asetteli toinen hihnan paikalleen. Hihnan saa takaisin paikalleen pujottamalle sen viimeisenä ohjurirullan sivusta. Sen sivussa on eniten tilaa, koska siinä ei ole uria tai reunusta.
Unohtuikohan jotain..?
Laita sitten se keskipultti kunnolla kiinni ettei irtoa ajon aikana. Rikkoo laakerit, ehdinpyörän akselin jne. Itseltä irtos parikin kertaa... Syy tosin ei ollut pultin kireydessä vaan hihnapyörän kiilaura oli väljä ja pyörä hakkasi itsensä irti.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa