Kuluuko madalletun Passatin eturenkaat sisäreunasta?
Valvoja: ffp jäsenet
Kuluuko madalletun Passatin eturenkaat sisäreunasta?
Auto kävi ennen joulua yhdellä korjaamolla Ruskeasuolla kulmien säädössä, hinta oli kaikkineen karvan alta 300 euroa ja raporttia säädöstä en saanut mukaan, kun duunin tekijä oli ehtinyt livistää karkuun ja kassaneiti ei tietty asiaan voinut vaikuttaa.
Kävin kyseisessä huoltamossa myöhemmin huomauttamassa etten saanut koskaan raporttia-todettiin vain et täytyy itse kysyä sitä, ei työntekijät sitä muuten laita mukaan. Asia sitten jäi sille tielleen.
Nyt vaihtelin kesärenkaita alle ja Nokian kitkat oli eturenkaiden osalta todella voimakkaasti kuluneet sisäreunalta n. 1.5-2 cm matkalta. Takarenkaat toki oli tasaisesti kuluneet.
Eli onko muilla vastaavat kokemukset, vai onko kulmat vain pielessä?
Jeps, kävin tänään sitten Ruskeasuolla näyttämässä renkaita ja normaalia madalletun auton renkaiden kulutusta kuulemma. Tarjottiin sitäkin vaihtoehtoa, että kitkat saattaa kulua noin :D
Auto on tosiaan Passat 3 bg 4 motion ja Kw var 1 sarjalla. Madallukseen en tietty ollut kulmien säädön jälkeen koskenut. Renkailla ajoin n. 7 tkm tässä välissä.
Kävin kyseisessä huoltamossa myöhemmin huomauttamassa etten saanut koskaan raporttia-todettiin vain et täytyy itse kysyä sitä, ei työntekijät sitä muuten laita mukaan. Asia sitten jäi sille tielleen.
Nyt vaihtelin kesärenkaita alle ja Nokian kitkat oli eturenkaiden osalta todella voimakkaasti kuluneet sisäreunalta n. 1.5-2 cm matkalta. Takarenkaat toki oli tasaisesti kuluneet.
Eli onko muilla vastaavat kokemukset, vai onko kulmat vain pielessä?
Jeps, kävin tänään sitten Ruskeasuolla näyttämässä renkaita ja normaalia madalletun auton renkaiden kulutusta kuulemma. Tarjottiin sitäkin vaihtoehtoa, että kitkat saattaa kulua noin :D
Auto on tosiaan Passat 3 bg 4 motion ja Kw var 1 sarjalla. Madallukseen en tietty ollut kulmien säädön jälkeen koskenut. Renkailla ajoin n. 7 tkm tässä välissä.
Viimeksi muokannut Aslaasj, 18.4.2007 17:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Siinä oli tosiaan raidetanko hässäkkä, kun ei saanut säädettyä ilman niiden uusimista. Kyllä se yhteensä oli 292 euroa. Mulle todettiin ettei työntekijät tajua sitä lappua antaa, ellei kysytä.
Viimeksi muokannut Aslaasj, 18.4.2007 15:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Niitä raidetangon päitä ei saanut irti kuin hajoittamalla, eli uudet tilalle.
Kertokaas kuin pasuunoiden etugummit on kuluneet itsellänne?
Saishan nuo kulmat selville noiden talvirenkaiden osalta, kun vaihtas takasin talvigummit-marssis takas kyseiseen liikkeeseen ja pyytää laput kouraan.
Ei vaan edellinen 3B passat kuluttanut -40 mm madalluksella edestä epätasaisesti.
Kertokaas kuin pasuunoiden etugummit on kuluneet itsellänne?
Saishan nuo kulmat selville noiden talvirenkaiden osalta, kun vaihtas takasin talvigummit-marssis takas kyseiseen liikkeeseen ja pyytää laput kouraan.
Ei vaan edellinen 3B passat kuluttanut -40 mm madalluksella edestä epätasaisesti.
Mitä niitä talvirenkaita enää vaihtamaan. Saman kulmat sieltä ilmenee niillä kesäkumeillakin. Ja ilman muuta 4-pyöräsuuntauksen hintaan kuuluu todistus arvoista ennen ja jälkeen. Itse maksoin juuri Vianorilla 50e 4-pyöräsuuntauksesta ja sekin on ilman lisätöitä yläkantissa.
Ei pitäisi Passatin tuollaisilla madalluksilla ja oikeilla pyöräkulmilla kuluttaa kitka- tai kesärenkaita mitenkään epätasaisesti. Vetoa toki väärin tehtyyn työhön.
Ei pitäisi Passatin tuollaisilla madalluksilla ja oikeilla pyöräkulmilla kuluttaa kitka- tai kesärenkaita mitenkään epätasaisesti. Vetoa toki väärin tehtyyn työhön.
Juu, ensi vklla käyn kyseisessä puljussa, niin mittaavat uudelleen ja katsotaan kuinka toimitaan jos kulmat ei olekaan oikeissa arvoissa...näkeepä mitä niiden papruissa lukee sen jälkeen...seuraan tietty mielenkiinnolla vieressä;)
Olivat kovin satavarmoja ettei vika ole ainakaan niiden suorittamassa työssä.
Mä maksan mittauksen, mikäli kaikki on ok...mut mikäli ei niin syttyy sota...
Olivat kovin satavarmoja ettei vika ole ainakaan niiden suorittamassa työssä.
Mä maksan mittauksen, mikäli kaikki on ok...mut mikäli ei niin syttyy sota...
Jos rengas kuluu vaan sisäreunasta, on etupyörissä silloin luultavasti haritusta.. Tai camber todella pahasti pielessä..
Mutta passatissahan ei voi camberia säätää. ainakaan yhtä pyörää kerrallaan, apurunkoa siirtämällä saadaan camberieta "tasattua", mutta ei kovin paljoa..
Passateissahan on aurauksen ohjearvo muistaakseni 10minuuttia aurausta, eli pyörien ei kuulukkaan näyttää eteenpäin, jos nyt voi noin sanoa, koska tuo 10min ei ole kovin paljoa..
Lisäksi passateissa saadaan mitattua myös korotettu auraus, eli esim. kiihdytyksissä auton keula nousee, ja tuolla korotetulla aurauksella tarkoitetaan juuri sitä, mihin pyörät näyttävät kiihdytettäessä.
Jos säädetään pelkkä auraus, on se halvempi kuin auraus + aurausvakio (korotettu auraus)
Mutta passatissahan ei voi camberia säätää. ainakaan yhtä pyörää kerrallaan, apurunkoa siirtämällä saadaan camberieta "tasattua", mutta ei kovin paljoa..
Passateissahan on aurauksen ohjearvo muistaakseni 10minuuttia aurausta, eli pyörien ei kuulukkaan näyttää eteenpäin, jos nyt voi noin sanoa, koska tuo 10min ei ole kovin paljoa..
Lisäksi passateissa saadaan mitattua myös korotettu auraus, eli esim. kiihdytyksissä auton keula nousee, ja tuolla korotetulla aurauksella tarkoitetaan juuri sitä, mihin pyörät näyttävät kiihdytettäessä.
Jos säädetään pelkkä auraus, on se halvempi kuin auraus + aurausvakio (korotettu auraus)
Nyt tuli käytyä ottamassa suuntausraportti, eli noilla säädöillä kului kitkat sisäreunasta, (toinen enempi) aikas pahasti n. 7 tkm matkalla
Etuakselin osalta:
Auraus yht:0.20
vasen:0.10
oikea:0.10
(ohjearvot min. 0.17 max 0.23
Camber edestä vasen -1.26 ja oikea -1.03
(ohjearvot min -1.14 ja max -0.26)
Taka-akselin osalta oltiinkin arvoissa ja renkaat tasaisesti kuluneet.
Osaako joku tulkita raporttia paremmin, kun liikkeen mielestä nuo oli ihan kohdillaan (eipä tuo auraus ainakaan näytä olevan kohdillaan) eikä vaikuta renkaiden kulumiseen.
Syyttelivät madallusta vaan, ja ettei noita saisi kohdilleen mitenkään muuten kuin nostamalla alustaa...alusta tosiaan ollut talvisäädöissä n. 40 mm madalluksella.
Eihän voi olla totta et joudun ostaan uudet renkaat 10 tonnin välein sisäreunan kulumisen takia...
Mitäs sanoo viisammat tähän?
Millaiset ohjearvot tämän verran madalletulle pitäisi olla?
Etuakselin osalta:
Auraus yht:0.20
vasen:0.10
oikea:0.10
(ohjearvot min. 0.17 max 0.23
Camber edestä vasen -1.26 ja oikea -1.03
(ohjearvot min -1.14 ja max -0.26)
Taka-akselin osalta oltiinkin arvoissa ja renkaat tasaisesti kuluneet.
Osaako joku tulkita raporttia paremmin, kun liikkeen mielestä nuo oli ihan kohdillaan (eipä tuo auraus ainakaan näytä olevan kohdillaan) eikä vaikuta renkaiden kulumiseen.
Syyttelivät madallusta vaan, ja ettei noita saisi kohdilleen mitenkään muuten kuin nostamalla alustaa...alusta tosiaan ollut talvisäädöissä n. 40 mm madalluksella.
Eihän voi olla totta et joudun ostaan uudet renkaat 10 tonnin välein sisäreunan kulumisen takia...
Mitäs sanoo viisammat tähän?
Millaiset ohjearvot tämän verran madalletulle pitäisi olla?
Itselläni on aikalailla reilusti madallettu v6 syncro passatti ja edestä saatiin kaikki muut ohjearvoihin paitsi camber mutta siittä huolimatta ei ole kulunut mitenkään epätasaisesti. Takana sitten taas kaikki on ohjearvoissa ja kuluttaa vähän sisäreunasta. Siis sen verran että voi sanoa että sen huomaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa