nelikon luisussa vienti asfaltilla

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Fokzz
-
Viestit: 88
Liittynyt: 11.5.2005 21:56

nelikon luisussa vienti asfaltilla

ViestiKirjoittaja Fokzz » 15.4.2007 19:17

Mites on?

Onko foorimilla sellaista kalustoa/ajotaitoa jolla viedään nelikkoa asfaltilla? Jos on niin minkälaisella kalustolla painellaan?

Vai iskeekö pelko tekniikan leviämiseen? :)

Donitsi
-
Viestit: 1052
Liittynyt: 10.5.2004 23:18

ViestiKirjoittaja Donitsi » 15.4.2007 19:35

Kai jollain autonkuljetustraileri löytyy.

puerco
-
Viestit: 1641
Liittynyt: 7.10.2003 17:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja puerco » 15.4.2007 20:41

Kukaan ei varmaan arvaa että mä vastaan tähän. Vanhalla leonilla (1.8T4WD) tuli vietyä muutaman kerran ja tuskin se tekniikka siihen leipo kiinni ? Kun oireet tuli ½ vuoden kuluttua ja seuraava omistaja oli sen sitten korjannut hetkessä. (Haldex ohjainyksikkö rikki)

Tuollaseen törmäsin tuossa eilen :O (sori ei ole vaggilainen)
http://miisu.1g.fi/kuvat/puerco/videot/Sti-home-run.flv

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 15.4.2007 20:54

kääntösäde kuin ruotsinlaivalla:-)

Fokzz
-
Viestit: 88
Liittynyt: 11.5.2005 21:56

ViestiKirjoittaja Fokzz » 15.4.2007 21:15

Jep jep. Kyllähän se hiekalla ainaki meni mut seuraavaks videoo kun asfaltilla? :P

Kyllähän tuo passatinkin perä irtoaa kun on tarpeeksi vauhtia :)

Kari.L
-
Viestit: 1746
Liittynyt: 23.7.2003 21:48

ViestiKirjoittaja Kari.L » 15.4.2007 21:53

Ei kai siihen sen kummempaa ajotaitoa tarvita kuin muuhunkaan kikkailuun...
Tai mistäs minä tiedän, kun itsellä ei aikanaan 150hp riittänyt. Pientä ympyrää kyllä mentiin helvetin kovaa.

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 15.4.2007 22:13

Holtittomaan pyörimiseen ei tosiaan tarvita kuin riittävästi voimaa ja ojennettu nilkka.

Sitten taas jos haluaisi viedä autoa sinne minne itse haluaa, eikä sinne minne se sattuu menemään, silloin tarvitaan jo hieman taitoakin. Itse veikkaisin että tämän forumin lukijakunnasta löytynee korkeintaan yhden käden sormilla laskettava määrä 4wd autoja joilla voi oikeasti mennä asfaltilla vinossa.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 15.4.2007 22:35

Voimaa vaaditaan tosiaan oikeeseen sladitteluun vaaditaan reippaasti päältä 500hevosta näillä tonnikeijuautoilla, imho. 1800kg/300hv ei tee kuin kiukkuiseksi, turha unelmoida vielä että rengas edes kiljahtaisi.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 15.4.2007 22:38

Kyllä 500 hevosellakin saa olla iso latu ja paljon vauhtia ja askelmerkit kohillaan, että taittuu. Norjassa Gatebil tapahtumissahan on ollu enemmänkin noita nelivetodriftaajia. Näyttävää touhua.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 15.4.2007 22:48

kääntösäde kuin ruotsinlaivalla:-)


Taisit Vesku tarkoittaa tuota valkoista Evo V:tä...? Sillä oli kyllä kääntösäde kohdillaan :D
Rajoittaakohan tuossa Evo V:ssä tuota jokin luiston esto..`?

uiop
-
Viestit: 409
Liittynyt: 27.3.2006 14:49

ViestiKirjoittaja uiop » 15.4.2007 23:44

Itseasias, kun tässä juuri olin viime viikolla suomessa lomalla ja yhdestä valoristeyksestä lähdin vähän rivakammin käätymään oikealle niin lähti perä alkuun luistamaan pyörätien valkoisten "palstonjen" kohdalta ja tästä säikähtäneenä en painanut jarrua vaan kaasua survaisin pohjaan ( :D ), niin auto lähti komeaan nelipyöräluisuun, mutta sitä kestikin about 10sekuntia jonka jälkeen jatkoin matkaa hieman innoissani ja säikähtäneenä täristen, mutta varsin sievästi edeten. Siinä taisi olla minun tämän kesän "driftailut".

Alla oli suht. pehmeät kitkat niin ne saattoi auttaa asiaa.

Auto on siis sama mikä profiilissani.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 16.4.2007 1:20

No, lähteepäs TT pienilä tehoilla luisuun. :) Vai onko vakio? Murre, missään Evoissa ei ole mitään luistonestoja/ajonvakautuksia haittaamassa ajoa. Ja todetaan nyt tähän, että nelivedoissa on eroja. ;)

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 16.4.2007 7:27

missään Evoissa ei ole mitään luistonestoja/ajonvakautuksia haittaamassa ajoa. Ja todetaan nyt tähän, että nelivedoissa on eroja. ;)


Ok..;)

puerco
-
Viestit: 1641
Liittynyt: 7.10.2003 17:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja puerco » 16.4.2007 8:26

Jep jep. Kyllähän se hiekalla ainaki meni mut seuraavaks videoo kun asfaltilla? :P

Kyllähän tuo passatinkin perä irtoaa kun on tarpeeksi vauhtia :)


Kyllä siinä ihan asfaltti oli, mutta hieman hiekkaa tuossa mutkakohdassa tais olla. Katotaan nyt jos jossain raaskii vedellä kuivalla / puhtaalla asfaltilla. Ei ole kauheesti vaan paikkoja siihen touhuun, kun aina on joku silmä katselemassa.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 16.4.2007 8:45

http://www.rs2002.org/videot.html

Parempaa/pidempää videoa ei enään löytynyt tuosta pyörityksestä.

8866
-
Viestit: 515
Liittynyt: 24.6.2004 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja 8866 » 16.4.2007 9:49


piruite
-
Viestit: 71
Liittynyt: 10.10.2003 16:49

ViestiKirjoittaja piruite » 16.4.2007 14:05

Tämä on jostain syystä jäänyt mieleen... vaikkakin on väärän konsernin auto.

http://www.youtube.com/watch?v=xjQxY3GbpE8

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 16.4.2007 15:03

^Siinä oli piruetit kohillaan! Tais olla tuo vetosuhde aikalailla 50/50 tossa Lanciassa.

quattro
-
Viestit: 345
Liittynyt: 23.7.2003 9:44

ViestiKirjoittaja quattro » 16.4.2007 15:17


J.N
-
Viestit: 773
Liittynyt: 23.7.2003 19:12

ViestiKirjoittaja J.N » 16.4.2007 15:48


Kari.L
-
Viestit: 1746
Liittynyt: 23.7.2003 21:48

ViestiKirjoittaja Kari.L » 16.4.2007 15:54

Tero.V kirjoitti:Holtittomaan pyörimiseen ei tosiaan tarvita kuin riittävästi voimaa ja ojennettu nilkka.

Sitten taas jos haluaisi viedä autoa sinne minne itse haluaa, eikä sinne minne se sattuu menemään, silloin tarvitaan jo hieman taitoakin.



Sorry, oletin että nelikoita omistaneet ovat "vieneet" niitä liukkaalla. Tää nyt on taas ihan mutua, mutta omiin kokemuksiin takavedoista liukkaalla/pidolla perustaen veikkaisin, ettei nelikkoa ole sen kummallisempaa asfaltilla viedä kuin liukkallakaan?!? Tilaa toki vaaditaan paljon, ellei nyt sitten just itse driftking satu olemaan puikoissa.

Fokzz
-
Viestit: 88
Liittynyt: 11.5.2005 21:56

ViestiKirjoittaja Fokzz » 16.4.2007 16:06

kari.l, samanlaista se on jos ei oteta huomioon että pitoja on vaan saateristi enemmän.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 16.4.2007 16:18

Pidon kautta vauhtiakin sitten ihan hitosti enemmän, mikä aiheuttaa että virheitä ei niin hirveästi paikkailla.

Tuo dahlbackin RSR videon tekemä pyöritys nyt jo onnistuu ihan vakio S2:llakin kuivalla asfaltilla, eihän tuo nyt vaadi juuri mitään voimaa.

Marko
ffp jäsen
Viestit: 2996
Liittynyt: 17.7.2003 6:59

ViestiKirjoittaja Marko » 16.4.2007 16:24

Niin, pitoja on saateristi enemmän, eikä nopeus todellakaan pysy kovinkaan helposti vakiona vaan pyrkii kiihtymään.

Etu-, taka- ja nelivetoisten viemisessä, niin liukkaalla kuin pitävällä, on yhtä paljon eroja kuin banaanilla ja rectumilla.

edit, SAIRRRAAAAN hidas olen, MikaJ kerkes

Kari.L
-
Viestit: 1746
Liittynyt: 23.7.2003 21:48

ViestiKirjoittaja Kari.L » 16.4.2007 16:45

Jep kiihtyy varmasti vauhti, sehän on selvää. Mutta... noinhan se on talvellakin vrt takavetoihin. Nimim, "söisitkö Markon tarjoaman Banaanin?"

;P

hemu
-
Viestit: 217
Liittynyt: 4.8.2003 18:26

ViestiKirjoittaja hemu » 16.4.2007 18:59

mahtaako Kosunen olla Coltin kanssa lauantaina Kotamestareiden avauksessa Turus? Teho/paino varmaan ok.

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 17.4.2007 8:39

On ainakin ilmoittautunut.

htn
-
Viestit: 273
Liittynyt: 24.7.2003 14:47

ViestiKirjoittaja htn » 17.4.2007 9:11

Offtopiikiks menee mut eipä ole Kosusellakaan teho/paino ihan niin ihmeellinen kuin moni luulee kun noihin lätkästiin kunnolla rautaa(minimipaino 1330) kyytiin "turvallisuuden" nimissä...

Äänet tuossakin laitteessa paikkaa silti tilannetta mukavasti :)

tyyp360
-
Viestit: 104
Liittynyt: 10.9.2003 10:09

ViestiKirjoittaja tyyp360 » 17.4.2007 9:42

Tässä piitkiä luisuja kuivalla , kunhan punainen vanha audi ilmestyy kuvaan, sääli että musikki laitettu taustalle .. http://videos.streetfire.net/search/aud ... 22caf6.htm

HantE
-
Viestit: 42
Liittynyt: 2.8.2005 9:31

ViestiKirjoittaja HantE » 17.4.2007 10:46

Niin hyvä viestiketju että on pakko vastata: Tällaisella työkalulla tulee harrasteltua viestiketjun otsikon mukaisia toimenpiteitä, ongelmitta:

http://s148.photobucket.com/albums/s16/hannuma/Focus%20WRC/

525hv/~700Nm ja 6v seqventaali = "varmassa" luisussa missä vain ja milloin vain, keli ku keli :)

mauke
-
Viestit: 41
Liittynyt: 27.7.2003 16:10

ViestiKirjoittaja mauke » 17.4.2007 15:42


Fokzz
-
Viestit: 88
Liittynyt: 11.5.2005 21:56

ViestiKirjoittaja Fokzz » 17.4.2007 18:08

Tässä on tuo "general lee" audin driftaus ilman tuota musiikkia

http://video.google.com/videoplay?docid=4292626232047272481&q=generallee

LOWR1D3R
-
Viestit: 230
Liittynyt: 6.5.2004 19:34

ViestiKirjoittaja LOWR1D3R » 18.4.2007 14:45

sama S-kortti ku pari postausta ylempänä, mut erikuvakulmat muuvit.
ekkeri sutii

rs2002
-
Viestit: 43
Liittynyt: 19.10.2005 23:37

ViestiKirjoittaja rs2002 » 18.4.2007 21:20

Tottakai nelikolla ovi edellä mennään tai ainakin kokeillaan:) Jos pelit leviää niin sitte korjataan...

Victor
ffp jäsen
Viestit: 1033
Liittynyt: 21.7.2003 15:03

ViestiKirjoittaja Victor » 20.4.2007 11:09

valoristeyksestä lähdin vähän rivakammin käätymään oikealle niin lähti perä alkuun luistamaan pyörätien valkoisten "palstonjen" kohdalta ja tästä säikähtäneenä en painanut jarrua vaan kaasua survaisin pohjaan ( :D ), niin auto lähti komeaan nelipyöräluisuun, mutta sitä kestikin about 10sekuntia

Kovin tuttua. Ensinnäkin tuohon vaikuttaa tosiaan rengastus aika ratkaisevasti. Mulla oli edellisessä 235/35 ja sellanen kumiseos renkaassa, että kyllä lipesi, jos halusi. Kitkarengas on kehnohko pidoltaan asfaltilla ja nuo maalaukset ei yhtään lisää pitoa...Moottoripyörällä ajellessa noita saa ihan tosissaan varoa, etenkin jos sattuu sadekeli yllättämään.
No, lähteepäs TT pienilä tehoilla luisuun. :)

Niin tekee, ihan vakionakin. Sekä tuolla omalla TT:llä, että edellisellä S3:sella on tullut sama asia koettua. Helposti se ei kyllä lähde, sopivassa paikassa sopivalla ohjausliikkeellä ja kaasunkäytöllä onnistuu kyllä. Ei se kesäkeleillä todellakaan noilla tehoilla tai lastutettuna vahingossa lähde...

rehto
-
Viestit: 143
Liittynyt: 26.9.2003 21:00

ViestiKirjoittaja rehto » 20.4.2007 13:27

Mukulakiville pojat, sadepäivänä mukulakivikadulle treenaa. Tietysti suljetulle...

Antero
-
Viestit: 1279
Liittynyt: 19.8.2003 10:51

ViestiKirjoittaja Antero » 20.4.2007 14:53

OT:
Päivän piristys heti aamutuimaan (noin klo 6) Vaajakosken ABC:n liikenneympyrässä. Kuopion suunnasta tulee ilmeisesti hieman kisaten joku early -90 300-bmw ja perässä saman aikakauden omega farkku. Tarkoitus vetää "coolisti" hieman ylikovaan 1/4 liikennympyrää. BMW mini hiinä ja hiinä ja Opelkin sai jo keulaa oikeaan suuntaan sitten tuli perä rinnalle ja vähemmän "koolit" 360-> asteet. Sen mitä peileistä näin niin taisi se takaisin tielle omin avuin selvitä. Mutta kiitokset ko. kuskille aamun piristyksestä.

puerco
-
Viestit: 1641
Liittynyt: 7.10.2003 17:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja puerco » 14.5.2007 0:19

Tuollanen
http://www.youtube.com/watch?v=kQD6leNggws


Kyllä se kuivallakin tuntuu pyörivän.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 14.5.2007 5:36

Enpä nähnyt videolla sekunttiakaan nelikon vientiä luisussa. Kuten todettua, tuollainen paskaringin pyörittäminen onnistuu jo 200hv/1400kg nelikolla ihan hyvin. Tosin tuollaisella pienellä parkkiksella vaatii jo kylmiä hermoja moinen, tehoa, eikä vähiten todella hyvää taitoa.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa