Mistä ostaa silikoniletkut?
Valvoja: ffp jäsenet
Mistä ostaa silikoniletkut?
Ahtoputkistoon tarvittaisiin kulmia yms.
Mistä nämä kannattaisi ostaa?
Onko kokemus tuonut esiin jotain todella huonoja vaihtoehtoja mitä pitäisi viimeiseen asti välttää?
Hintaa noille tuntuu halvimmillaankin kertyvän ihan riittävästi..
Mistä nämä kannattaisi ostaa?
Onko kokemus tuonut esiin jotain todella huonoja vaihtoehtoja mitä pitäisi viimeiseen asti välttää?
Hintaa noille tuntuu halvimmillaankin kertyvän ihan riittävästi..
-
- -
www.zenaracing.com
Tuolta oon hommannu. eBayn kautta saa ilman rahteja mutta hinta on vähän korkeempi.
Tuolta oon hommannu. eBayn kautta saa ilman rahteja mutta hinta on vähän korkeempi.
Tuossa on nyt parissa paikassa hinta- ja saatavuuskyselyt sisällä.
Alkuperäisenä ideana tässä kysymyksessäni oli kuitenkin erot myytyjen letkujen laaduissa (huonosti muotoiltu kysymys).
Nyt asiasta monien kanssa keskustelleena, on seuraavat asiat nousseet esiin,
- kahta "pintaa" olemassa sileä ja karhea. Noissa korjaamoissa usein tätä karkeapintaista, jota on vaikea pitää siistinä.
- Lämpötilan ja paineenkesto, näitä on kuulemma eri luokkia
- Sitten on kuulemma öljynkestoissa eroa.
Alkuperäisenä ideana tässä kysymyksessäni oli kuitenkin erot myytyjen letkujen laaduissa (huonosti muotoiltu kysymys).
Nyt asiasta monien kanssa keskustelleena, on seuraavat asiat nousseet esiin,
- kahta "pintaa" olemassa sileä ja karhea. Noissa korjaamoissa usein tätä karkeapintaista, jota on vaikea pitää siistinä.
- Lämpötilan ja paineenkesto, näitä on kuulemma eri luokkia
- Sitten on kuulemma öljynkestoissa eroa.
Sellasesta puljusta kuin www.korjakumi.fi hommasin omaan projektiin putket, yritys sijaistsee Tampereella... Puljusta löytyy melkein kaikkea maan ja taivaan väliltä kumista/muovista tehtyä tavaraa... suosittelen!
Erikoisemmat pätkät kuten supistimet ym. http://www.ht-tune.com , suoraa putkea ja kulmat http://www.ares.fi/ . Näistä siis itse hankin, ja hinta oli kohtuullinen.
Ihan mustat, sisältä sileät ja ulkopinta sellanen pikkasen karhee, kumin sisällä on nailon tai joku muu vastaava vahvistus, hintakaan ei ollut paha: muistaakseni puolen metrin pätkä 60mm putkee makso noin 15-20€(muistikuva) eli huomattavsti halvempi kuin joku tuuning liikken pätkät... Annoin tiedot et paineenkesto pitää olla muutama baari ja sit sen pitää kestää oljynhuuruja, ni sellasta se löi käteen. Ne leikkaa sulle sen verran kun tarttet... Ne myös tekee valmiita mutkia sellasia kuin haluut esim 60mm halkasijaltaan oleva 45 asteen mutka olis maksanut vajaa 30€ muistaakseni kun kyselin tarjousta...
Juu, noiden korjakumin 45 asteisten mutkien hinta nousee kun ne tekee ne.. eli ne tekee sulle minkä kulman vaan, mut on se silti kova hinta... Itse en kylläkään ostanuyhtään mutkaa kun tein ahto letkuja kun ostin happosterästä suoraa ja 90 asteen käyriä ja hitsailin niistä...
Makso muuten happiskäyrät alle 10€/kpl :D
Makso muuten happiskäyrät alle 10€/kpl :D
-
- -
ostin muuten tossa samcolta turbon letkusarjan (3kpl letkuja) , kaikki muut letkut tuntui menevän paikallee mutta se letku joka kierrättää bypassilta takas turbolle ja coolerille niin tuntu olevan aika nafti, kun letkut oli vierekkäin niin näytti kyllä ihan samalta mutta ei vaan tahtonu saada taittuun että yllätyksiä saattaa tulla nuissa letkusarjoissa kun ostaa, nyt pitäs jonkinlaista viritystä tehdä ettei vaan pompsaha letku vauhdissa irti,
noista pitkistä imuletkuista sen verran, että uskon niitä, jotka väittävät että vuodot pitkässä imukanavassa ovat todennäköisemipä kuin lyhyessä. Pitkä kanava toimii, mutta silloin on entistä tärkeämpää varmistaa kanavan tiiviys.
Itse näinkin vanhan 310 tkm ajetun G60 pasuunan teholisäystä suunnitellessani, olen todennut, että täytyy ensin saada voimansiirto tiiviiksi ja välyksettömäksi, jotta on edes jotain toiveita siirtää tehoja käyttöön hajottamatta voimansiirtoa.
Itse näinkin vanhan 310 tkm ajetun G60 pasuunan teholisäystä suunnitellessani, olen todennut, että täytyy ensin saada voimansiirto tiiviiksi ja välyksettömäksi, jotta on edes jotain toiveita siirtää tehoja käyttöön hajottamatta voimansiirtoa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”