2.5 tdi 03->

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

mikkole
-
Viestit: 200
Liittynyt: 9.5.2006 19:52

2.5 tdi 03->

ViestiKirjoittaja mikkole » 13.4.2007 22:26

Eikös tosta eteenpäin ole jo nokkamurheet voitettu. Ois nelikkoa ja tehoa vaille niin tarvii vaihtaa autoa.
Kun tilaakin pitää olla niin seuraava auto on joko pasu tai a4 audi. Onkos muuten 1.9 130hp:sen ja 2.5 tdi:n käytännön suoritus kyvyssä miten iso ero?
Autolla pitää kiskoa talvella n. 800-1000 kg lastia perässä niin ei kehtaa etuvedolla lähteä kiskomaan. Harmi kun suberbia ei saa nelikkona. Vai saako esim. saksasta? jos on kokemuksia kärrin kiskomisesta talvella niin saa esittää mielipiteitä.

juketsu
-
Viestit: 25
Liittynyt: 14.9.2004 23:53

ViestiKirjoittaja juketsu » 14.4.2007 20:46

Kelkkojako se mikkole kiskoo?? Ite kans oon ajatellu hommata 2.5tdi nelikkona ehkä a6 kopalla. Onkos -03 vanhemmis jotai ongelmia?

mikkole
-
Viestit: 200
Liittynyt: 9.5.2006 19:52

ViestiKirjoittaja mikkole » 15.4.2007 11:51

joo kelkkoja sitä vedellään. Ei ole oikein nautinto ajella etuvetosella. tuntuu vaan olevan noita nelikkoja loppujen lopuks yllättävän vähän myynnissä ainakin täällä itä-suomessa.

juketsu
-
Viestit: 25
Liittynyt: 14.9.2004 23:53

ViestiKirjoittaja juketsu » 15.4.2007 21:30

Jep. Saksasta vaan.. Sama alue taitaa itelki olla. Oot tainnu samal nikil kirjotella kelkkalehen sivuille?? Kovasti tuo v6 tdi kiinnostas nelikkona mut nyt löytyny juttuja nokkaakseli vioista...

Mizka
-
Viestit: 102
Liittynyt: 13.7.2005 13:40

ViestiKirjoittaja Mizka » 16.4.2007 8:53

Ruiskutuspumppu on kyseisen moottorin herkkä kohta (nokkien lisäksi). Pumpun saa pilalle pa-suodatinta vaihtaessa, jos tekee pa-järjestelmän ilmauksen huolimattomasti. Esim. "sahaamalla käyntiin"-tyylillä pumppu saattaa vaurioitua. Lisäksi tuntuu olevan että pitkät siivut korkeilla kierroksilla (vrt. baanat) tuntuu tekevän hallaa pumpulle.

Vika mikä ilmenee on huono käynnistyvyys, aluksi satunnaisesti ja sitten pahenee eli ei lähde käyntiin ollenkaan. Syy on sisäinen ilmavuoto mm. käyttöakselilta, eli pumppu painaa kokoajan ilmaa putkistoon ja vaikeahan siinä on sitten käynnistyä.

Ja kuinka kallista? Noh, tehdaskunnostettu pumppu ~1400 € olettaen että sen osaa itse vaihtaa - muuten merkkiliikkeen työt päälle.

Itse en voi suositella kyseistä automallia (jos yli 150 tkm ajettu) kellekkään. Viime kesänä kyseiset pumput oli loppu jopa Saksasta kovan kysynnän vuoksi.

mikkole
-
Viestit: 200
Liittynyt: 9.5.2006 19:52

ViestiKirjoittaja mikkole » 16.4.2007 19:20

juu kyllä on kirjoiteltu kelkkalehden sivuilla. toisaalta 1.9 tdi vetäs vaikka uudelleen ohjelmoituna varmaan yhtä hyvin kuin isompikin kone. no pitää kattoa mihkä päin se kuppi kallistuu

juketsu
-
Viestit: 25
Liittynyt: 14.9.2004 23:53

ViestiKirjoittaja juketsu » 21.4.2007 18:13

Ite rupeen kyl kallistuu mersun puolee.. Ei kyl oo nelikkoo sitte mut kai se esp pikkuse liukkaal jelppii...


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa