1.9TDI (81kw) Piristäminen
Valvoja: ffp jäsenet
1.9TDI (81kw) Piristäminen
Hei,
Etsiskelisin hyväksi havaittuja konsteja tehojen repäisyyn tuosta vm. 98 golfin nokivasarasta.
Ensimmäinen mitä mieleen tuli oli välijäähdyttimen asentaminen. Onkohan olemassa mitään valmiita "kittejä" joissa letkut, kiinnitys ja jäähdytin samassa? Missä firmoissa porukka on noita teetättänyt ja saanut laadukasta palvelua jos joutuu kokonaan lähteä sorvaamaan. Ei kiinnostaisi käydä missään sattumanvaraisessa tuning-liikkeessä josta pois ajettaessa välijäähdytin tippuu ensimmäisessä kiihdytyksessä?
Tuon ECU:a ei taida ihan suoraan pystyä ohjelmoimaan vaan flässäys on tiedossa. Miten laadukkaita nuo sekalaiset teholastufirmat ovat eli onko se ohjelmointi tehty hyvin vai tuleeko yhtäkkisiä savutuksia yms paljon?
Kiinnostaisi tietysti kovasti lähteä vaihtamaan myös koko ECU johonkin täysin ohjelmoitavaan mutta dieselmoottoreille tarkoitettuja ecuja ei ole tullut vastaan. Tosin saattaa johtua siitä että aikaisemmin on ollut aina bensavekoitin.
Miten pitkällä suuttimet/pumppu tuossa vekoittimessa pärjää ja minkälaiset suuttimet olisivat järkevät jos autosta ei ole tarkoitus saada mitään +200hp.
Mitä muuta dieselin tunauksessa tulisi ottaa huomioon?
Koetan selailla parhaani mukaan aikaisempia krijoituksia.
Etsiskelisin hyväksi havaittuja konsteja tehojen repäisyyn tuosta vm. 98 golfin nokivasarasta.
Ensimmäinen mitä mieleen tuli oli välijäähdyttimen asentaminen. Onkohan olemassa mitään valmiita "kittejä" joissa letkut, kiinnitys ja jäähdytin samassa? Missä firmoissa porukka on noita teetättänyt ja saanut laadukasta palvelua jos joutuu kokonaan lähteä sorvaamaan. Ei kiinnostaisi käydä missään sattumanvaraisessa tuning-liikkeessä josta pois ajettaessa välijäähdytin tippuu ensimmäisessä kiihdytyksessä?
Tuon ECU:a ei taida ihan suoraan pystyä ohjelmoimaan vaan flässäys on tiedossa. Miten laadukkaita nuo sekalaiset teholastufirmat ovat eli onko se ohjelmointi tehty hyvin vai tuleeko yhtäkkisiä savutuksia yms paljon?
Kiinnostaisi tietysti kovasti lähteä vaihtamaan myös koko ECU johonkin täysin ohjelmoitavaan mutta dieselmoottoreille tarkoitettuja ecuja ei ole tullut vastaan. Tosin saattaa johtua siitä että aikaisemmin on ollut aina bensavekoitin.
Miten pitkällä suuttimet/pumppu tuossa vekoittimessa pärjää ja minkälaiset suuttimet olisivat järkevät jos autosta ei ole tarkoitus saada mitään +200hp.
Mitä muuta dieselin tunauksessa tulisi ottaa huomioon?
Koetan selailla parhaani mukaan aikaisempia krijoituksia.
Nyt on sitten tullut bongattua tuollainen add-on palikka ruiskulle eli Dimsport Rapid Standard. Lupailevat 20kw teholisäystä tuolla.
Mitenköhän tuo boksi toimii jos se on ohjelmoitu tuolle vakiokokoonpanolle ja tuohon vaihdetaan sitten turbo tai lisätään välijäähdytin?
Aikaisemmin autojen kanssa säädättäessä on tullut käytettyä täysin ohjelmoitavaa ecua johon sitten tuttu on säätänyt arvot suoraan dynossa jokaisen osan vaihtamisen/lisäämisen jälken.
Mitenköhän tuo boksi toimii jos se on ohjelmoitu tuolle vakiokokoonpanolle ja tuohon vaihdetaan sitten turbo tai lisätään välijäähdytin?
Aikaisemmin autojen kanssa säädättäessä on tullut käytettyä täysin ohjelmoitavaa ecua johon sitten tuttu on säätänyt arvot suoraan dynossa jokaisen osan vaihtamisen/lisäämisen jälken.
Kyllähän noista vanhoista jutuista on "perusreseptejä" havaittavissa: ahdin, moottorikojtainen ophjelma, vapaammin hönkivä putki ja hyvä ilmavaihto coolerille jne.
On myös tiedossa, että ko vermeeseen on saatavilla halpislastu(j)a, jolle luvataan about 140hp/300Nm. G-techin mukaan talvisella kuivalla asfaltilla lunastaa lupauksensa, kesäkelistä ei kokemusta. Millään kierroslueella/kaasun asennolla ei savuta yhtään. Tuollaiseen jos löis evry:n vielä kaveriksi, niin sai kaiken irti mitä ko turssi jaksaa puhaltaa....
Halpislatuissa tosin on sellaista ominaisuutta, että reilummalla kaasunkäytöllä kaksoismassavauhtipyörä ravistaa alle 2000 kierroksen.
On myös tiedossa, että ko vermeeseen on saatavilla halpislastu(j)a, jolle luvataan about 140hp/300Nm. G-techin mukaan talvisella kuivalla asfaltilla lunastaa lupauksensa, kesäkelistä ei kokemusta. Millään kierroslueella/kaasun asennolla ei savuta yhtään. Tuollaiseen jos löis evry:n vielä kaveriksi, niin sai kaiken irti mitä ko turssi jaksaa puhaltaa....
Halpislatuissa tosin on sellaista ominaisuutta, että reilummalla kaasunkäytöllä kaksoismassavauhtipyörä ravistaa alle 2000 kierroksen.
No niin.
Nyt on sitten jätetty evryt sun muut välistä ja tarkoitus siirtyä suoraan muihin vaihtoehtoihin. Vekottimeen tuleen nyt sitten race-suuttimet, downpipe vaihtuu avarammaksi ja katti ja takasuodatin häipyy pois ja vakio ilmansuodatin vaihtuu vapaavirtaussuodattimeen.
Noilla metkuilla varmaan pääsee sinne 150-170hp tienoille?
Auton ulkonäköä kun ei vielä lähdetä kauheasti muuttelemaan (Listat pois ja muutakin sheivausta) niin välijäähdytin jää nyt välistä. Sitten kun kesällä vaihtuu korisarja niin siihen saa jo toivottavasti vähän isompaa välijäähdytintä helpommin asennettua.
Tuli nyt tuossa mieleen että kun tuo Tekstit -osio päivittyy hieman nihkeänlaisesti niin voisin tuosta tehdä vaikka pienen artikkelin kuvien kanssa jos intoa löytyy.
Nyt on sitten jätetty evryt sun muut välistä ja tarkoitus siirtyä suoraan muihin vaihtoehtoihin. Vekottimeen tuleen nyt sitten race-suuttimet, downpipe vaihtuu avarammaksi ja katti ja takasuodatin häipyy pois ja vakio ilmansuodatin vaihtuu vapaavirtaussuodattimeen.
Noilla metkuilla varmaan pääsee sinne 150-170hp tienoille?
Auton ulkonäköä kun ei vielä lähdetä kauheasti muuttelemaan (Listat pois ja muutakin sheivausta) niin välijäähdytin jää nyt välistä. Sitten kun kesällä vaihtuu korisarja niin siihen saa jo toivottavasti vähän isompaa välijäähdytintä helpommin asennettua.
Tuli nyt tuossa mieleen että kun tuo Tekstit -osio päivittyy hieman nihkeänlaisesti niin voisin tuosta tehdä vaikka pienen artikkelin kuvien kanssa jos intoa löytyy.
siinähän on välijäähdytin... pisti silmään ku puhuit lisäämisestä, oma samalla koneella ja hannulan lastulla mitattu 157hp/326nm , sen jälkeen laitettu suuttimet.. ja ens viikolla pitäs tulla pd150 ahdin =) ja nestepää... kytkin ja vauhtipyörä sun kannattaa vaihtaa... omaan tuli vr6:sen normivauhtipyörä ja 3 koppasen tdi:n kytkin muistaakseni.. sachs:in poweriversio.. pitäs kestää enempi vääntöö... oma ainakaan ei o viä luistanu kertaakaan... saa nähdä sitten ku saa turbon kii... ittellä vapaavirtaussuodatin vakiokotelossa eikä siitä kyllä mitään apua oo =) turha vaiva vaan putsata, vakio kivempi vaan vaihtaa.
-
- -
- Viestit: 102
- Liittynyt: 19.2.2007 8:09
saman verran ku vanhassakin... en päätäni pantiks laita mut vr6:sen muistaakseni piti olla... vaparista ei mitään muuta iloa oo paitsi että turbon vinkuna kuuluu ehkä inan enempi... tehoon ei omassa ainakaan ollu mitään vaikutusta suuttimilla tuli jonkin verrankin lisää... tän hetkistä tehoo ei o mitattu mutta kai siä ainakin toi tallella on mitä ennen suuttimiakin mitattu ;) ja jo yli 50tkm kestäny pientä sotkemista lastun kanssa.
-
- -
- Viestit: 102
- Liittynyt: 19.2.2007 8:09
-
- -
- Viestit: 102
- Liittynyt: 19.2.2007 8:09
-
- -
- Viestit: 102
- Liittynyt: 19.2.2007 8:09
ei välttämäti suoraa siitä silti johdu, ennen suuttimia kun asuntovaunuavaunua veti niin oli kuollu kohta 2500 paikkeilla. Se katos ku vaihto suuttimet... tarvii testata ilmamäärämittari ny eka kuhan kerkee, en kyllä ihmettelis jos siivekkin jumittas tai vastaavaa, sen verran jo sitä vakioahdinta kiusattu =) ja se katoominen on siis tosi vähästä ... tai sitte tuntuu vaan ku muualle tullu vetoo jonkin verran lisää.
-
- -
- Viestit: 28
- Liittynyt: 4.8.2006 19:26
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa